+17
Alltså det är ju inte meningen att tjejer ska behöva gå runt som surmulna argbiggor för att de annars kan _råka_ dra till sig ovälkomna beundrare. Däremot så är givetvis så att en glad, öppen person blir mer tilldragande för människor av allehanda kön än någon som är tillbakadragen och otillgänglig. Jag tror inte att
@Singoalla vill ändra sitt sätt eller utstrålning per se, men det är viktigt för någon med höga sociala skillz att också ha integritet. Sen är det väl så att vi alla älskar att få uppmärksamhet för saker vi själva tycker att vi är bra på? Det är nog rätt svårt att helt göra sig av med ett sådant behov, särskilt om det är invant sedan länge, men att bli medveten om det gör det nog lite lättare att inte falla i den fällan varje gång. Jag försöker t.ex. att inte ge efter för mitt "duktighetssyndrom", dvs att bara sträva efter bekräftelse på hur
duuuuktiiiiig jag är hela tiden. Det är något jag har fått höra så länge jag kan minnas och jag tror då att det lätt kan bli en spiral, där man tänker lite som
@Singoalla "nä alltså jag får så mycket bekräftelse så jag vet redan om att jag är xxx", men ändå ser till att man kontinuerligt får påfyllning på "bekräftelsekontot".