Det här med att neka män

jag inte säger att kroppszonen inte existerar på krogen, den är annorlunda och mindre.
Nej, den är inte mindre. Att jag går på krogen innebär att jag går ut för att roa mig, umgås med vänner etc. Min integritet är densamma, min personliga sfär är densamma. Miljön innebär inte att jag plötsligt är lovligt byte att tafsa på - ingen tar på mig utan inbjudan. Då åker man på en propp.

Varför åker man buss till jobbet?
Varför går man på krogen en lördagskväll?

Den zon du kan förvänta dig, beror på vilka signaler du sänder ut och var du befinner dig.

Krogen är och kommer alltid att vara en slags jaktmark där individer letar, stöter på och resten angår bara dem.

Att gå in på denna "jaktmark" innebär naturligtvis en helt annan situation än den som råder i bussen eller annorstädes ut i samhället.

Märk nu att jag inte säger att kroppszonen inte existerar på krogen, den är annorlunda och mindre.

Nej.

Krogen - är - ingen - "jaktmark".

Nej, den är inte mindre. Att jag går på krogen innebär att jag går ut för att roa mig, umgås med vänner etc. Min integritet är densamma, min personliga sfär är densamma. Miljön innebär inte att jag plötsligt är lovligt byte att tafsa på - ingen tar på mig utan inbjudan. Då åker man på en propp.
Då är du inte realist.
Naturligtvis har du din privatzon där med, men den är betydligt mindre.
Du går på krogen för att roa dig, förmodligen gör du som de flesta på krogen, konsumerar alkohol.
och du befinner dig i en miljö med ett helt annat syfte än i en buss eller på en perrong.
Du får finna dig att bli uttittad, bedömd och stött på.
Naturligtvis inte att bli klämd o tafsad på.
Men din privatzon är betydligt mindre.

Nej.

Krogen - är - ingen - "jaktmark".

Jaha och vad är den då?
Sprit har jag hemma
Öl o vin med
Mat kan jag fixa väl i nivå med krogens
Vänner kan jag träffa hemma.
Men just det att träffa nya, att jaga är nog en av de stora anledningarna...sedan får man väl kalla det vad man vill. jag kallade det jaga lite provokativt..
Men sätt dig nykter i ett hörn på ngn krog där det även dansas en lördagskväll i en mellanstor stad.
Betrakta folk och använd de kunskaper om kroppsspråk som man idag kan läsa sig till och det jag säger blir bekräftat.

Då är du inte realist.
Naturligtvis har du din privatzon där med, men den är betydligt mindre.
Du går på krogen för att roa dig, förmodligen gör du som de flesta på krogen, konsumerar alkohol.
och du befinner dig i en miljö med ett helt annat syfte än i en buss eller på en perrong.
Du får finna dig att bli uttittad, bedömd och stött på.
Naturligtvis inte att bli klämd o tafsad på.
Men din privatzon är betydligt mindre.
Fast det är ju inget som är "av naturen givet"
Det är så för att människor accepterar det.

Jaha och vad är den då?
Sprit har jag hemma
Öl o vin med
Men just det att träffa nya, att jaga är nog en av de stora anledningarna...sedan får man väl kalla det vad man vill. jag kallade det jaga lite provokativt..
Men sätt dig nykter i ett hörn på ngn krog där det även dansas en lördagskväll i en mellanstor stad.
Betrakta folk och använd de kunskaper om kroppsspråk som man idag kan läsa sig till och det jag säger blir bekräftat.

Har du kola hemma också?

Jaha och vad är den då?
Sprit har jag hemma
Öl o vin med

Krogen är ingen jaktmark och jag är inget byte. Därmed är det inte tillåtet att ta på min kropp utan mitt medgivande.

Att du ser det som en jaktmark är inte mitt problem.

Krogen är ett ställe dit jag går för att äta och dricka öl, ensam eller med kompisar.
Ibland vill jag parta som ett svin hela natten. Ibland vill jag det inte.
Ibland vill jag prata med främlingar. Ibland vill jag det inte.

Oavsett vad jag för kvällen ifråga vill, så har ingen någonsin någon som helst rätt att ta på min kropp eller kalla mig för fula saker baserat på min klädsel. Och om jag säger nej till att prata med en främling i baren fast jag sitter där alldeles ensam så ska det respekteras. Jag sitter inte där och väntar på uppmärksamhet. Jag sitter där och njuter av min öl, och kanske även en laddning pommes.

Krogen är ingen jaktmark och jag är inget byte. Därmed är det inte tillåtet att ta på min kropp utan mitt medgivande.

Att du ser det som en jaktmark är inte mitt problem.
1 Ingen har rätt att ta på någon annans kropp utan lov.

2 Vem som ser vad som "byte" avgör inte du, det ligger i betraktarens öga.

3 Krogen tar betalt för dryck, mat, service, musik o lokal. Ägare o personal lever på detta. Försvinner "jägarna" så bär sig inte krogen.

1 Ingen har rätt att ta på någon annans kropp utan lov.

2 Vem som ser vad som "byte" avgör inte du, det ligger i betraktarens öga.

3 Krogen tar betalt för dryck, mat, service, musik o lokal. Ägare o personal lever på detta. Försvinner "jägarna" så bär sig inte krogen.

Jag är inget byte. Om nån ser mig som det gör mig inte till det och ger inte honom rätt att ta på mig.
Jag har inget behov av att bli jagad och kan därmed gå på krogen om jag vill, inte för att jag tycker att någon ska jaga mig.

Jag är inget byte. Om nån ser mig som det gör mig inte till det och ger inte honom rätt att ta på mig.
Jag har inget behov av att bli jagad och kan därmed gå på krogen om jag vill, inte för att jag tycker att någon ska jaga mig.
Och var skriver jag att det är tillåtet?
Argumentera gärna mot mig, men klistra inte åsikter på mig som jag inte står för bara för att det passar din argumentation.

Vad du tycker eller inte tycker ändrar inte det faktumet att det är betraktaren som avgör om han eller hon ser dig som ett "byte"

Sedan avgör naturligtvis du om du accepterar att bli ett byte eller ej.
Du kanske blir till predator istället ;)

Men huuu det är ju jätteintimt tycker jag!

KL

Funderade lite över hur trådens ursprung relaterar till mitt liv. Tänkte glatt och käckt att nej men det gör det ju inte. Har jättestor fysisk integritet så jag tror ofta obehaget över att någon går över den gränsen blir större för mig än det "sociala obehaget" att säga nej, typ på krogen och så.

Men! Så kom jag på en händelse, på jobbet faktiskt. Det var en manlig kollega som upptäckte att jag inte gillade att stå nära eller att öht ha någon i min personliga space. Så han gjorde det till "sin grej" att krama mig eller stå PÅ mig när han helst kom åt, uppenbarligen mot min vilja eftersom jag typ stretade emot eller flyttade på mig. Och han fick mig att känna mig mer kränkt än någon annan på krogen lyckats göra. Och jag sa inte ifrån. För jag ville inte att det skulle bli konstigt mellan oss eller dålig stämning. "Amen seriöööööst det är ju bara ett skämt höhöhöhö ha lite huuuumor".

Alltså. :turd:.

Amen fy fan vad jag hatar sådant!

På mitt jobb har vissa det som en grej att retas med mig om o kramas efter en icident där jag uttryckligen sa vad jag tyckte (de visste redan). Men här är det rakt igenom på skämt för alla, det hade ALDRIG hänt att någon skulle göra mig obekväm ens på skoj.

Fast att vända sig bort eller flytta på sig tycker jag är att säga nej ordentligt. De lyssnar ju bara inte.

Och just det du skrev, om att män ska känna sig "lurade" om kvinnor inte säger NEJ på en gång, det tror jag bidrar till stämningen som hela tråden berättar om. Att kvinnor tar på sig ansvaret för att de inte sa tydligare nej på en gång och sen bara låter det flyta på i oändlighet. Skitsamma om en villigt hånglat hela kvällen, när en säger nej måste det ändå vara okey. Det kan liksom inte vara "nej på en gång eller aldrig".

Agree.

Jag kan se det tvetydiga i det. Att stå kvar och dansa nära men bara vända bort ansiktet, eller ställa sig och dansa nära, men vända ryggen åt så de slutar försöka tafsa på rumpan.
Jag tycker inte det är ett ordentligt nej, det är att slingra sig. Sen fattar en del, andra inte. För de som inte fattar måste man då säga ett ordentligt nej (tyvärr) annars får man ju nackspärr av allt slingrande. Det var i de lägena som vi kompisar brukade hoppa in och rädda henne.

Men alltså näe. Eller jag känner ju igen det men det är bara så jävla pissigt.

Gränsen måste sättas långt innan armen ligger runt axlarna
Kvinnor måste våga säga ifrån till män oavsett vad det gäller. Om karln sen blir tjurig så ska en inte backa, be om ursäkt och försöka muntra upp surgubben igen.... Vilket också är typiskt kvinnligt. Vi ber om ursäkt för vårt beteende om en Karl känner sig förolämpad och tjurar...

Den andre parten måste förstå signalerna långt innan armen ligger runt axlarna!!!!

Det ska fan inte handla om att säga NEJ. Det ska handla om att säga JA :banghead:

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: MiaMia
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 513
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 593
Senast: lilstar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat