Det var det värsta bullshit jag hört på länge! Vadå tränade? Vi är väl inga hundar.
Hur kan det vara så svårt att säga nej? Ha lite självrespekt tjejer.
Nej en människa är ingen hund men alla tränas vi under uppväxten i de sociala koder som finns mellan människor i samhället. Tyvärr uppfostras flickor fortfarande till att inte ta plats, att vara omhändertagande både vad gäller fysiska ting liksom känslomässiga saker, att vara till lags osv. medans pojkar uppfostras till att ta plats, ta för sig osv. Att säga nej när någon vill ha något av en när man hela sitt liv fått lära sig att behaga andra, framförallt män, är inget som är enkelt. Det är bara att gratulera dig som inte har fått en sådan uppfostran men hur du har kunnat missa det patriarkala mönstret som finns överallt i vårt samhälle förstår jag inte alls.
Jag läste senast idag att en kvinna på dryga 20 skrev att "hon bara gör en kvinnas jobb" när hon ensam hade städat och fixat i parets gemensamma hem. Sådant får mig att må illa och jag får ont i magen. Fy tusan att vara så hårt drillad att man ser det så Jag bara hoppas på en förändring och att det blir lika självklart för en kvinna att säga nej som det är för en man att göra det oavsett vad det gäller.