Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag funderar på/undrar varför Elo valde att rösta på Lobelia igår och inte på Mirtai. Funderar också på varför hon valde att inte röständra för att rädda sig själv och är beredd att hålla mer er om att det är märkligt.

Det skulle visserligen kunna vara för att hon skickade sin röst och sen loggade ut direkt. Jag vet tex att jag själv gjort så ibland och helt enkelt tänkt att det får bära eller brista. Men det hade varit intressant att höra Elos tankar om det också.

Min tanke från igår om Elo och Mirtai som lyakompisar föll ju pladask eftersom Mirtai visade sig vara god. Men det utesluter definitivt inte att Elo skulle kunna vara ulv ändå.
 
Jag funderar på/undrar varför Elo valde att rösta på Lobelia igår och inte på Mirtai. Funderar också på varför hon valde att inte röständra för att rädda sig själv och är beredd att hålla mer er om att det är märkligt.

Det skulle visserligen kunna vara för att hon skickade sin röst och sen loggade ut direkt. Jag vet tex att jag själv gjort så ibland och helt enkelt tänkt att det får bära eller brista. Men det hade varit intressant att höra Elos tankar om det också.

Min tanke från igår om Elo och Mirtai som lyakompisar föll ju pladask eftersom Mirtai visade sig vara god. Men det utesluter definitivt inte att Elo skulle kunna vara ulv ändå.
Vem tänker du i lyan med Elo i så fall? För om jag inte minns fel skrev du igår att du ser det som osannolikt att Elo och Lobelia sitter i lyan tillsammans?
 
Vem tänker du i lyan med Elo i så fall? För om jag inte minns fel skrev du igår att du ser det som osannolikt att Elo och Lobelia sitter i lyan tillsammans?
Min enda egentliga anledning för varför jag ser det som mindre troligt att Elo sitter i lyan ihop med Lobelia är pga rösterna i DL1 där Elo, Lobelia och hemlig röstade på BSF. Jag ser det helt enkelt som mindre troligt att 3/3 röster på BSF kommer från ulvar redan i DL1. Nu minns jag inte om det var du eller någon annan som sa det (och hittar inte inlägget). Men tänker du att de två skulle kunna sitta i lyan ihop och att det alltså var tre ulvar som röstade på BSF i DL1? För mig känns det väldigt vågat spelat.

Vem jag tror kan sitta i lyan ihop med Elo om Elo är ulv? På rak arm har jag inget direkt svar. Men tänker högt här…

Fick känslan igår om att cirkus borde vara god, samtidigt har hon röstat tidigt två dagar i rad på Mirtai som vi nu vet var god. Ser två alternativ där. En ond som försöker styra bort misstankar/röster från en eventuell lyakompis eller en god som helt enkelt var mer eller mindre övertygad om Mirtais ondhet. Jag vill tro på alternativ 2 för att det känns mer så.

Habina tycker jag att jag har svårt att få någon uppfattning om vilken sida hon spelar för (och hon gick på paus typ en eller två lekar efter jag började leka så har noll koll på hennes spelstil). Jag röstade på henne i DL1 men la henne lite åt sidan sedan. Kanske måste ta upp det spåret igen och kolla närmare på henne.

Artline skulle ju som flera redan påpekat kunnat skaffa sig ett sjukt bra alibi. Men kände nog igår ändå att vi hade lite liknande tankar om många deltagare, så jag lutar nog faktiskt mer åt att hon är god.

Och även om du röstade på mig igår och sa att jag känns skum pga att jag inte deltagit i så många diskussioner (vilket jag typ aldrig gör och det är något du misstänkt mig för i typ varje lek 🤣) så känns det som att du försökt vända och vrida på saker i alla fall de senaste typ 2-3 dagarna. Men jag vet inte om du totallurar mig? Fast jag vill tro att du inte gör det.


Men det skulle vara intressant att höra vad det är som gör att du tror att Elo och Lobelia skulle kunna sitta i lyan ihop? (Om det nu var du som sa det)



Sorry för wall of text.
 
Okej, jag känner att jag måste spalta upp det lite för att göra det mer tydligt. Vi har sju spelare kvar. Om det är två ulvar kvar (det mest troliga) så är vi fem goda. För enkelhetens skull utgår jag från det i mitt resonemang.

Vi har vidare tre specialroller kvar, vilket borde betyda två bybor. Jag har fastnat i att Elo borde vara ulv (se ffa mitt resonemang #616), men vem är hon i såna fall ulv med? Håller med @heffaklumpen ovan att det vore väldigt konstigt om tre av fyra ulvar röstar på samma i DL1, dessutom så den personen (blacksmithfarm) åker ut. Samtidigt stod det 2-2 mellan hemlig och blacksmithfarm när hemlig ändrade röst för att rädda sig själv. Kanske resonerade de i lyan att det var värt risken för "så skulle ulvar aldrig göra"? Eller så fick hemlig panik och ändrade utan att tänka efter vilka som röstat på blacksmithfarm. Hon pratade ju trots allt om att ändra tillbaka till Artline (fast egentligen menade hon Mirtai). Men kanske kom de fram till i lyan att det skulle vara mer uppseendeväckande.
 
Kvarvarande är (ja, jag utesluter mig själv medvetet).

Artline har röstat hemlig, hemlig, LenaH, Mirtai
cirkus har röstat Hedinn, Elo, Mirtai, Mirtai
Elo har röstat Blacksmithfarm, Snurrfian, LenaH, Lobelia
Hedinn har röstat (hemlig), Lobelia, hemlig, Lobelia, Mirtai, Heffaklumpen
Heffaklumpen har röstat Habina, hemlig, LenaH, Mirtai
Lobelia har röstat Blacksmithfarm, (hemlig), (qitis), LenaH, Elo


När jag bara ser det uppspaltat såhär så känns det som att Artline och Lobelia bägge byggt väldigt mycket alibi, fast på olika sätt. Nån av dem kanske sitter i lyan med Elo och skrattar. Just att Artline lägger andrarösten på hemlig i första DL och sen spikar igen kistan i andra DL är ju ett vansinnigt snyggt alibi. Samtidigt som Lobelia är först med att rösta på Blacksmithfarm i första DL och sen när hennes röst inte räknas ändå väljer att lägga den på hemlig. Det skriker verkligen alibi för mig.

Nu ska jag kika närmare på cirkus, Hedinn och Heffaklumpen, för där känner jag att jag kan ha missat nåt också.

Hälsningar Habina som ser ulvar överallt...
 
Ok, jag vet inte om min genomläsning gav så mycket mer, förutom att jag upplever att cirkus och Hedinn verkar resonera klokt (såhär i efterhand när man har facit på många roller). Det säger egentligen ingenting om de är goda eller onda, men de är iaf inte mina förstahandsval.

Däremot fastnar jag lite på att Heffa alltid röstat på slutet och liksom "hängt med" det drev som blivit. Minus såklart första DL, där det inte blev nåt riktigt tydligt drev. Det här följa-beteendet känns inte helt bra. Så då har jag utökat min lya till Elo, Artline, Lobelia och Heffa. Bra jobbat eller nåt. :banghead:
 
Jag trodde verkligen inte jag skulle vara kvar såhär länge. Ikväll har jag min älskade ridlektion, så jag kommer inte vara i närheten av en telefon mellan 19:40-22:00. Känns lite hopplöst ifall det blir spretiga röster ikväll. Men jag får försöka dra mitt strå till stacken.

Habina röstar på Elo

Då hon i DL1 kopierar Lobelias teori (gör det lätt för sig), lägger en uddaröst på goda Snurrfian i DL2, hon skriver en konstig kommentar om att hon inte var beredd på att hemlig skulle ändra röst (för att hemlig inte hann säga till i lyan?), hon försäger sig (?) när hon säger att cirkus är god och hon låter det gå till lottning i gårdagens lynch mot goda Mirtai. Ingenstans hittar jag heller att hon försöker förklara sig och hon känns helt enkelt väldigt undanglidande.
 
Ok, jag vet inte om min genomläsning gav så mycket mer, förutom att jag upplever att cirkus och Hedinn verkar resonera klokt (såhär i efterhand när man har facit på många roller). Det säger egentligen ingenting om de är goda eller onda, men de är iaf inte mina förstahandsval.

Däremot fastnar jag lite på att Heffa alltid röstat på slutet och liksom "hängt med" det drev som blivit. Minus såklart första DL, där det inte blev nåt riktigt tydligt drev. Det här följa-beteendet känns inte helt bra. Så då har jag utökat min lya till Elo, Artline, Lobelia och Heffa. Bra jobbat eller nåt. :banghead:
Jag tycker att rösterna på LenaH säger väldigt lite. De fattade med största sannolikhet att hon var siad så det var bara att följa drevet för att inte sticka ut. Ett av skälen till varför jag röstade på Mirtai igår var att ingen hängde på dagen innan, yan försökte alltså inte ens rädda sin kollega.
 
Jag trodde verkligen inte jag skulle vara kvar såhär länge. Ikväll har jag min älskade ridlektion, så jag kommer inte vara i närheten av en telefon mellan 19:40-22:00. Känns lite hopplöst ifall det blir spretiga röster ikväll. Men jag får försöka dra mitt strå till stacken.

Habina röstar på Elo

Då hon i DL1 kopierar Lobelias teori (gör det lätt för sig), lägger en uddaröst på goda Snurrfian i DL2, hon skriver en konstig kommentar om att hon inte var beredd på att hemlig skulle ändra röst (för att hemlig inte hann säga till i lyan?), hon försäger sig (?) när hon säger att cirkus är god och hon låter det gå till lottning i gårdagens lynch mot goda Mirtai. Ingenstans hittar jag heller att hon försöker förklara sig och hon känns helt enkelt väldigt undanglidande.
Ja just den där felskrivningen skaver stenhårt må jag säga. I så fall tror jag på Elo och heffa i lyan faktiskt.
 
Jag röstar nu för att inte missa, känner på mig att jag kommer att somna tidigt ikväll.


Jag tror att Elo kan vara ulv pga det jag tidigare sagt så Heffaklumpen röstar på Elo
Just nu känner jag nog att Elo mycket väl skulle kunna vara ulv pga att jag känner att hon mest flytit med genom leken och inte kommit med så mycket egna teorier och tankar. Sen är det väldigt svårt att motivera den teorin på ett mer utförligt sätt pga just bristen på egna teoriinlägg från Elo och att hon inte skrivit så mycket. Men nu när Mirtai samlat alla Elos teoriinlägg/inlägg relaterade till leken i ett och samma inlägg så blev det väldigt tydligt hur mycket (lite?) Elo faktiskt teoriat i leken.
Sen är ju det som Elo sa, där hon rakt ut sa att cirkus är god, intressant. Också att även hon pratar om att det skulle vara 4 specialroller kvar.
Jag funderar på/undrar varför Elo valde att rösta på Lobelia igår och inte på Mirtai. Funderar också på varför hon valde att inte röständra för att rädda sig själv och är beredd att hålla mer er om att det är märkligt.

Det skulle visserligen kunna vara för att hon skickade sin röst och sen loggade ut direkt. Jag vet tex att jag själv gjort så ibland och helt enkelt tänkt att det får bära eller brista. Men det hade varit intressant att höra Elos tankar om det också.

Min tanke från igår om Elo och Mirtai som lyakompisar föll ju pladask eftersom Mirtai visade sig vara god. Men det utesluter definitivt inte att Elo skulle kunna vara ulv ändå.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp