Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, jag brukar typ aldrig delta i diskussioner utan brukar mer skriva för mig själv, så som jag gjort i denna leken. Och du brukar alltid misstänka mig av denna anledningenTycker ändå att heffa brukar delta mer i diskussioner som god?
Låter rimligt!Nja, jag brukar typ aldrig delta i diskussioner utan brukar mer skriva för mig själv, så som jag gjort i denna leken. Och du brukar alltid misstänka mig av denna anledningen
Vem tänker du i lyan med Elo i så fall? För om jag inte minns fel skrev du igår att du ser det som osannolikt att Elo och Lobelia sitter i lyan tillsammans?Jag funderar på/undrar varför Elo valde att rösta på Lobelia igår och inte på Mirtai. Funderar också på varför hon valde att inte röständra för att rädda sig själv och är beredd att hålla mer er om att det är märkligt.
Det skulle visserligen kunna vara för att hon skickade sin röst och sen loggade ut direkt. Jag vet tex att jag själv gjort så ibland och helt enkelt tänkt att det får bära eller brista. Men det hade varit intressant att höra Elos tankar om det också.
Min tanke från igår om Elo och Mirtai som lyakompisar föll ju pladask eftersom Mirtai visade sig vara god. Men det utesluter definitivt inte att Elo skulle kunna vara ulv ändå.
Min enda egentliga anledning för varför jag ser det som mindre troligt att Elo sitter i lyan ihop med Lobelia är pga rösterna i DL1 där Elo, Lobelia och hemlig röstade på BSF. Jag ser det helt enkelt som mindre troligt att 3/3 röster på BSF kommer från ulvar redan i DL1. Nu minns jag inte om det var du eller någon annan som sa det (och hittar inte inlägget). Men tänker du att de två skulle kunna sitta i lyan ihop och att det alltså var tre ulvar som röstade på BSF i DL1? För mig känns det väldigt vågat spelat.Vem tänker du i lyan med Elo i så fall? För om jag inte minns fel skrev du igår att du ser det som osannolikt att Elo och Lobelia sitter i lyan tillsammans?
Jag tycker att rösterna på LenaH säger väldigt lite. De fattade med största sannolikhet att hon var siad så det var bara att följa drevet för att inte sticka ut. Ett av skälen till varför jag röstade på Mirtai igår var att ingen hängde på dagen innan, yan försökte alltså inte ens rädda sin kollega.Ok, jag vet inte om min genomläsning gav så mycket mer, förutom att jag upplever att cirkus och Hedinn verkar resonera klokt (såhär i efterhand när man har facit på många roller). Det säger egentligen ingenting om de är goda eller onda, men de är iaf inte mina förstahandsval.
Däremot fastnar jag lite på att Heffa alltid röstat på slutet och liksom "hängt med" det drev som blivit. Minus såklart första DL, där det inte blev nåt riktigt tydligt drev. Det här följa-beteendet känns inte helt bra. Så då har jag utökat min lya till Elo, Artline, Lobelia och Heffa. Bra jobbat eller nåt.
Ja just den där felskrivningen skaver stenhårt må jag säga. I så fall tror jag på Elo och heffa i lyan faktiskt.Jag trodde verkligen inte jag skulle vara kvar såhär länge. Ikväll har jag min älskade ridlektion, så jag kommer inte vara i närheten av en telefon mellan 19:40-22:00. Känns lite hopplöst ifall det blir spretiga röster ikväll. Men jag får försöka dra mitt strå till stacken.
Habina röstar på Elo
Då hon i DL1 kopierar Lobelias teori (gör det lätt för sig), lägger en uddaröst på goda Snurrfian i DL2, hon skriver en konstig kommentar om att hon inte var beredd på att hemlig skulle ändra röst (för att hemlig inte hann säga till i lyan?), hon försäger sig (?) när hon säger att cirkus är god och hon låter det gå till lottning i gårdagens lynch mot goda Mirtai. Ingenstans hittar jag heller att hon försöker förklara sig och hon känns helt enkelt väldigt undanglidande.
Just nu känner jag nog att Elo mycket väl skulle kunna vara ulv pga att jag känner att hon mest flytit med genom leken och inte kommit med så mycket egna teorier och tankar. Sen är det väldigt svårt att motivera den teorin på ett mer utförligt sätt pga just bristen på egna teoriinlägg från Elo och att hon inte skrivit så mycket. Men nu när Mirtai samlat alla Elos teoriinlägg/inlägg relaterade till leken i ett och samma inlägg så blev det väldigt tydligt hur mycket (lite?) Elo faktiskt teoriat i leken.
Sen är ju det som Elo sa, där hon rakt ut sa att cirkus är god, intressant. Också att även hon pratar om att det skulle vara 4 specialroller kvar.
Jag funderar på/undrar varför Elo valde att rösta på Lobelia igår och inte på Mirtai. Funderar också på varför hon valde att inte röständra för att rädda sig själv och är beredd att hålla mer er om att det är märkligt.
Det skulle visserligen kunna vara för att hon skickade sin röst och sen loggade ut direkt. Jag vet tex att jag själv gjort så ibland och helt enkelt tänkt att det får bära eller brista. Men det hade varit intressant att höra Elos tankar om det också.
Min tanke från igår om Elo och Mirtai som lyakompisar föll ju pladask eftersom Mirtai visade sig vara god. Men det utesluter definitivt inte att Elo skulle kunna vara ulv ändå.
Fråga från LL
Dag 5 och jag vet att folk börjar tröttna på för långa lekar - om leken fortsätter, vill ni köra dubbel-DL i morgon kväll?
Funkar för mig. Men jobbigt juFråga från LL
Dag 5 och jag vet att folk börjar tröttna på för långa lekar - om leken fortsätter, vill ni köra dubbel-DL i morgon kväll?
Fråga från LL