Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Rent krasst, ja, skulle jag säga. Jag vill minnas att Habina brukar rita ”rollkartor” från dag ett i princip och ritar om allteftersom. Det jag inte köper är förklaringen till varför hon inte såg qitis som siare. Och ihop med Elos kommentar om att Harrysen inte hintat så vi omöjligt kunde veta vem siaren var får mig ju att fundera på om de sitter i lyan och hade Harrysen som siare.
Du som läst leken mycket mer noggrant än mig. Är det även möjligt att lyan kan ha trott att Snurrfian siade Habina som ulv?
 
Nä, självklart hintade inte Harrysen, eftersom det var qitis som var siare…

Nu får du mig nästan att tro att du och Habina är i lyan och lyan trodde att Harrysen var siare, inte qitis.
———
Visst var det Harrysen som la första rösten på LenaH? Lyan kanske trodde att qitis var spion och tog ”siarrollen” för att vilseleda.
Ja Harrysen la första rösten på LenaH. Det kan vara så att lyan trodde hon var siare och att q var spion. Att de helt enkelt missade att hemlig var siad första natten (kanske). Jag håller med om att Elos kommentar om hintande av Harrysen är skum
 
Jag tror nog att Elo är en av de kvarvarande ulvarna faktiskt.
Det är för många saker som pekar åt det hållet. Bloopern om mig, att Harrysen skulle hintat, att Harrysen blev käk efter eventuell hint. Lite allmänt uppgiven som ulvar brukar kunna bli

Frågan är om inte Habina är den andra? Lite underliga feltänk som ffa Hedinn pekar på.
Lobelia är mer ifrågasättande och driver på och försöker få ut mer info ur folk.
Heffa kör sin grej och verkar ensam också, kanske.
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo
21.54 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.55 Mirtai ändrar sin röst till Elo
21.56 Elo röstar på Lobelia

Jag tycker att Hedinn och Cirkus känns goda pågrund av deras teorier. Så OM heffa är god så innebär det att bara goda röstade ut mirtai. Kan verkligen ulvarna ha ett sådant flyt?

Habina röstar på Elo ganska tidigt. Vore ett väldigt snyggt alibi om de var kollegor. Mirtai var dessutom mer misstänkt så elo kanske kändes säkert. Är Elo god och Habina ond så hade nog inte H något emot att det stod mellan två goda. Men det är är möjligt att E är ond och H är god.

Heffaklumpen lägger egentligen en rätt diskret röst efter att flera goda röstat på M. Dvs ganska lätt för att en ulv att komma undan med det.

Lobelia lägger andra rösten på Elo. Fint alibi om de är kollegor men samtidigt lite onödigt. När de är så få ulvar kvar.

Elos udda röst på Lobelia förstår jag inte. Men med Lena i lyan så så är inte ulvar helt logiska. Så vem vet. Lobelia och Elo är kanske kollegor.

Just nu känns nog Lobelia som minst ulv av de osäkra men jag vet inte. Lobelia borde inte vara ulv med Habina iallafall.
Det här är fasiken intressant på riktigt!
Hade det stått mellan en god Mirtai och en ond Elo hade bannemej inte alla kvarvarande ulvar röstat på Elo?!

Nästan så jag funderar på om Elo är god och det stod mellan två goda…

Det här skrev jag igår:
Det här tycker jag är lite småmärkligt i sammanhanget. Tycker att det borde vara tydligare för Lobelia vilka som är potentiella lyakandidater i det här läget, åtminstone borde hon ha några högre misstänkta än andra och borde bli ännu tydligare för henne när Mirtai åkte och var god?

Misstänker att det är Lobelia som är Elos kompis i lyan.
Lobelias obetydliga hemlig-röst finns också kvar i tankarna. Hon har lobbat flera gånger om för att Heffa spelar som när hon är god så fort jag varit inne på Heffa…

Kanske ändå att det är Lobelia och Heffa i lyan?

Hedinn röstar på Lobelia
 
Jag tror nog att Elo är en av de kvarvarande ulvarna faktiskt.
Det är för många saker som pekar åt det hållet. Bloopern om mig, att Harrysen skulle hintat, att Harrysen blev käk efter eventuell hint. Lite allmänt uppgiven som ulvar brukar kunna bli

Frågan är om inte Habina är den andra? Lite underliga feltänk som ffa Hedinn pekar på.
Lobelia är mer ifrågasättande och driver på och försöker få ut mer info ur folk.
Heffa kör sin grej och verkar ensam också, kanske.
Heffa känns väldigt diskret och flyter med. Hon kan vara vad som men jag håller med dig i resten.
 
Det här är fasiken intressant på riktigt!
Hade det stått mellan en god Mirtai och en ond Elo hade bannemej inte alla kvarvarande ulvar röstat på Elo?!

Nästan så jag funderar på om Elo är god och det stod mellan två goda…

Det här skrev jag igår:

Lobelias obetydliga hemlig-röst finns också kvar i tankarna. Hon har lobbat flera gånger om för att Heffa spelar som när hon är god så fort jag varit inne på Heffa…

Kanske ändå att det är Lobelia och Heffa i lyan?

Hedinn röstar på Lobelia
Jag vill hellre rösta på Habina! Eller möjligtvis heffa. Men Lobelia röstar jag inte på idag om du inte övertygar mig mer.
 
Nä, självklart hintade inte Harrysen, eftersom det var qitis som var siare…

Nu får du mig nästan att tro att du och Habina är i lyan och lyan trodde att Harrysen var siare, inte qitis.
———
Visst var det Harrysen som la första rösten på LenaH? Lyan kanske trodde att qitis var spion och tog ”siarrollen” för att vilseleda.

Det här är väl ganska bevisande för min tankeverksamhet hela den här leken?

jag kan tydligen inte ens komma ihåg saker jag precis kollat upp tillräckligt länge för att skriva ner namnet.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 976
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp