Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag tycker att rösterna på LenaH säger väldigt lite. De fattade med största sannolikhet att hon var siad så det var bara att följa drevet för att inte sticka ut. Ett av skälen till varför jag röstade på Mirtai igår var att ingen hängde på dagen innan, yan försökte alltså inte ens rädda sin kollega.
Det låter som en konstig om inte ulvig strategi av en god - om du nu är det, att välja att rösta på en som man tror är ulv istället för den som är siad. I och för sig kan det förklaras av att du inte noterat det, men att nu i efterhand bygga en röst på Mirtai på att ingen ulv försökte rädda sin siade kollega.

Hur vanligt är det att lyan outar sig för att rädda någon som är siad egentligen? I de lekar jag varit med om så följer så gott som alla sian (eller de de tror är sian - god som ond.
 
Jag känner mig helt disconnectad från leken.

Det verkar som om alla är så himla övertygade om andras roller utifrån sior hit och sior dit - trots att vi inte hade någon aning om vem siaren var. Jag kan absolut inte se att Harrysen hintade särskilt grovt innan sitt slut som ulvkäk.

Jag tycker att rösterna på LenaH säger väldigt lite. De fattade med största sannolikhet att hon var siad så det var bara att följa drevet för att inte sticka ut. Ett av skälen till varför jag röstade på Mirtai igår var att ingen hängde på dagen innan, yan försökte alltså inte ens rädda sin kollega.

HUR? skulle ulvarna kunna veta detta? (eller andra goda) Jag fattar verkligen inte? (igen, kanske mycket av anledningen till att jag, generellt sett, inte teoriar utifrån vad folk säger. Mer än i väldigt generella termer).

Edit för att förtydliga
 
Över lag tycker jag så här efter dagens inlägg:

cirkus är jättesäker på sin sak. Det känns inte ens som argumentation längre utan bara korta enkla 'så här är det' inlägg. Ulv? Utomjording? Hon är iaf inte spion, och kan egentligen inte veta.

Lobelia är mer på än tidigare. Oklart vad det betyder. Jag vill ju gärna hålla henne åt onda hållet. Men så känner jag alltid, oavsett spel. Det gör att jag har svårt att teoria ärligt om Lobelia, jag vet inte vad som är 'det här är mysko-vibbar' och vad som är 'Lobelia är alltid ond-vibbar'.

Habina fortsätter teoria högt och lågt. Känns mer god än cirkus då hon iaf ger någon form av tveksamhet i sina teorier.

Art verkar också mer genuin i sitt teoriande. Bygger utifrån tankar och pussel, snarare än den stensäkra varianten som cirkus kör på. Också plus då hon listade ut vad som hände i gårkväll (dvs, jag gick på Mirtais felräkning och trodde jag var säker. Och ville inte rösta på någon jag inte trodde var ond.
 
Det är en sån grej man gör i början av leken men så här en bra bit in bör ju folk ha i allafall liiiite koll på vilka som verkar sitta på viktiga roller.

Lite koll har jag allt men inte så att jag är säker och jag har skrivit en del om hur jag tänkte. Jo jag tror fortfarande att Elo är ond, mycket pga ploppern. Du verkar inte riktigt själv tro på din teori om att alla goda borde ha ett hum i och med din starka reaktion på bloppern - har alla goda ett hum kan de ju skriva fel liksom onda då... och jag tror att du har en god roll, nog mycket för att inte primärt sätta dig i lyan, men jag har sällan koll och har gång på gång sett goda lynchas av goda även med viktiga roller så jag är som sagt sällan jättesäker. Och nog har jag skrivit om vilka jag kan tänka mig kan sitta i lyan.


Just nu satsar jag på att elo som jag misstänker gjorde bort sig igår och missade att hon höll på att åka ut alternativt chansade på lottning. Jag har svårt att tänka mig att det stod mellan två goda igår dessutom.


Lobelia röstar på elo enligt ovan.
 
Jag känner mig helt disconnectad från leken.

Det verkar som om alla är så himla övertygade om andras roller utifrån sior hit och sior dit - trots att vi inte hade någon aning om vem siaren var. Jag kan absolut inte se att Harrysen hintade särskilt grovt innan sitt slut som ulvkäk.



HUR? skulle ulvarna kunna veta detta? (eller andra goda) Jag fattar verkligen inte? (igen, kanske mycket av anledningen till att jag, generellt sett, inte teoriar utifrån vad folk säger. Mer än i väldigt generella termer).

Edit för att förtydliga
Om du inte är onda. Vilka tror du är onda istället?

Jag tänker att om du hade varit god så hade du försvarat dig mer. Men din fråga hur någon kan veta vem som är siare gör dig lite godare men du kan fortfarande vara ulv.

Det var inte så svårt att lista ut vem som var siaren. Speciellt inte för ulvarna som har facit. Q skrev ganska tidigt ett inlägg där hon pekade ut hemlig som ulv. Givetvis blev ulvarna rädda redan då för att de blivit siade. När sedan även Lena blev utpekad så kan de inte ha tvekat.
 
Varför tror vi att Habina är god?
Det undrar jag också, jag skrev så här igår när jag funderade på vem sjutton som kunde vara i lyan "Sen är Habina jättemärklig i sina teorier, det känns mest som hon är en lekutsvulten god som bara måste skriva en himla massa, samtidigt har hon kommit upp med en hel del konstigheter så kanske..."

Det känns lite som folk ursäktat en hel del märkliga teorier med att hon är leksugen. Jag vet e sjutton. Om ingen kommer på något övertygande så står min röst fast på elo. Så får jag fundera vidare på vem som mer kan vara i lyan. Hon har dock lite väl många inlägg för att jag ska hinna gå igenom dem noggrant.
 
Fråga från LL

Dag 5 och jag vet att folk börjar tröttna på för långa lekar - om leken fortsätter, vill ni köra dubbel-DL i morgon kväll?
Funkar för mig.

Men om det bara är två ulvar kvar så föreslår jag att vi lynchar den ena ikväll. Sedan käkar ulvarna jägaren som drar med sig den sista ulven. Så sparar vi tid :p
 
  • Haha
Reactions: fio
Det verkar som om alla är så himla övertygade om andras roller utifrån sior hit och sior dit - trots att vi inte hade någon aning om vem siaren var. Jag kan absolut inte se att Harrysen hintade särskilt grovt innan sitt slut som ulvkäk.
Nä, självklart hintade inte Harrysen, eftersom det var qitis som var siare…

Nu får du mig nästan att tro att du och Habina är i lyan och lyan trodde att Harrysen var siare, inte qitis.
———
Visst var det Harrysen som la första rösten på LenaH? Lyan kanske trodde att qitis var spion och tog ”siarrollen” för att vilseleda.
 
Varför tror vi att Habina är god?
Jag vet inte! Jag tyckte hon var vettig nån dag, men efter att qitis åkte och hon blev förvånad för hon hade nån annan som siare (mig eller cirkus uppfattade jag det som, och hemlig som ängel) utan att revidera det när hemlig åkte och visade sig vara ulv… Jag börjar tvivla allt mer.
 
Jag vet inte! Jag tyckte hon var vettig nån dag, men efter att qitis åkte och hon blev förvånad för hon hade nån annan som siare (mig eller cirkus uppfattade jag det som, och hemlig som ängel) utan att revidera det när hemlig åkte och visade sig vara ulv… Jag börjar tvivla allt mer.
Dessutom. Om hon trodde hemlig var ängel så borde hon skrikigt mycket högre.

Ang inlägget innan det. Intressant teori om att lyan kan ha trott att Q var spion men tvekam om Lena hade trott det.
 
Det låter som en konstig om inte ulvig strategi av en god - om du nu är det, att välja att rösta på en som man tror är ulv istället för den som är siad. I och för sig kan det förklaras av att du inte noterat det, men att nu i efterhand bygga en röst på Mirtai på att ingen ulv försökte rädda sin siade kollega.

Hur vanligt är det att lyan outar sig för att rädda någon som är siad egentligen? I de lekar jag varit med om så följer så gott som alla sian (eller de de tror är sian - god som ond.
Jag ogillar drev serru.
jag hade verkligen hoppats på att någon av ulvarna skulle röjt sig men de var helt enkelt för fega.
Det har faktiskt hänt att ulvar försökt och ibland lyckats rädda den siade en lynch.
 
Jag ogillar drev serru.
jag hade verkligen hoppats på att någon av ulvarna skulle röjt sig men de var helt enkelt för fega.
Det har faktiskt hänt att ulvar försökt och ibland lyckats rädda den siade en lynch.

Fega nog att inte vilja röja sig....eller kanske smarta. Det beror väl på hur man ser det.
 
Hur vanligt är det att lyan outar sig för att rädda någon som är siad egentligen? I de lekar jag varit med om så följer så gott som alla sian (eller de de tror är sian - god som ond.
I DL2, när hemlig åkte, la i alla fall LenaH och hemlig en andra och tredjeröst på qitis. Är Habina i lyan var varenda röst på qitis från ulvar.

Tycker inte det är ett dugg konstigt att inte uppskatta drev? En sån röstning säger ju ingenting, mer spridda röster ger ju mer i efterhand.
 
Varför tror vi att Habina är god?
Jadu. Jag är då inte säker. Just att hon kastar sig så snabbt över Elo känns inte helt okej och att flera följer med gör mig lite nervös. Sen kan ju Elo vara ulv förvisso och Habina hennes kollega som gör en rejäl alibiröstning. Men samtidig kan det vara fler i lyan än vad vi tror?
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo
21.54 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.55 Mirtai ändrar sin röst till Elo
21.56 Elo röstar på Lobelia

Jag tycker att Hedinn och Cirkus känns goda pågrund av deras teorier. Så OM heffa är god så innebär det att bara goda röstade ut mirtai. Kan verkligen ulvarna ha ett sådant flyt?

Habina röstar på Elo ganska tidigt. Vore ett väldigt snyggt alibi om de var kollegor. Mirtai var dessutom mer misstänkt så elo kanske kändes säkert. Är Elo god och Habina ond så hade nog inte H något emot att det stod mellan två goda. Men det är är möjligt att E är ond och H är god.

Heffaklumpen lägger egentligen en rätt diskret röst efter att flera goda röstat på M. Dvs ganska lätt för att en ulv att komma undan med det.

Lobelia lägger andra rösten på Elo. Fint alibi om de är kollegor men samtidigt lite onödigt. När de är så få ulvar kvar.

Elos udda röst på Lobelia förstår jag inte. Men med Lena i lyan så så är inte ulvar helt logiska. Så vem vet. Lobelia och Elo är kanske kollegor.

Just nu känns nog Lobelia som minst ulv av de osäkra men jag vet inte. Lobelia borde inte vara ulv med Habina iallafall.
 
Jadu. Jag är då inte säker. Just att hon kastar sig så snabbt över Elo känns inte helt okej och att flera följer med gör mig lite nervös. Sen kan ju Elo vara ulv förvisso och Habina hennes kollega som gör en rejäl alibiröstning. Men samtidig kan det vara fler i lyan än vad vi tror?
Jag minns inte hur Habina brukar spela. Även om hon är ringrostig. Kan hon som god verkligen ha missat att Q var siare?
 
I DL2, när hemlig åkte, la i alla fall LenaH och hemlig en andra och tredjeröst på qitis. Är Habina i lyan var varenda röst på qitis från ulvar.

Tycker inte det är ett dugg konstigt att inte uppskatta drev? En sån röstning säger ju ingenting, mer spridda röster ger ju mer i efterhand.

Jag räknar inte det direkt, en röst + en röständing för att rädda livhanken. Men om du räknar sådana situationen händer det. Chansen för att lyckas med det här hade väl varit typ obefintlig.
 
Jag känner mig helt disconnectad från leken.

Det verkar som om alla är så himla övertygade om andras roller utifrån sior hit och sior dit - trots att vi inte hade någon aning om vem siaren var. Jag kan absolut inte se att Harrysen hintade särskilt grovt innan sitt slut som ulvkäk.



HUR? skulle ulvarna kunna veta detta? (eller andra goda) Jag fattar verkligen inte? (igen, kanske mycket av anledningen till att jag, generellt sett, inte teoriar utifrån vad folk säger. Mer än i väldigt generella termer).

Edit för att förtydliga

Jag fattade i allafall att q var siare, inte direkt när hemlig blev lynchad, men definitivt när hon skrev om LenaH - hon skrev ju till och med att hon var psykopaten. Självklart fattade lyan det
 
Jag minns inte hur Habina brukar spela. Även om hon är ringrostig. Kan hon som god verkligen ha missat att Q var siare?
Rent krasst, ja, skulle jag säga. Jag vill minnas att Habina brukar rita ”rollkartor” från dag ett i princip och ritar om allteftersom. Det jag inte köper är förklaringen till varför hon inte såg qitis som siare. Och ihop med Elos kommentar om att Harrysen inte hintat så vi omöjligt kunde veta vem siaren var får mig ju att fundera på om de sitter i lyan och hade Harrysen som siare.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 317
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp