Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag är benägen att hålla med dig. En god hade ju inte avstått att rösta på en potentiellt ond i det läget. En ond däremot skulle absolut kunna låta bli att bidra till att rösta ut en god.
Vad menar du att Elo skulle tjänat på att bli lynchad? Eller snarare komma i lottning som det verkar vara?
 
Oavsett vad är Elos beteende riktigt märkligt, först en konstig felskrivning eller om det var rätt, om cirkus och sen kan hon lätt rädda sig men gör det inte?

För hon är god och tror Mirtai är god?
För att hon missar att hon är utsatt?
Eller för hon är ond och vad?

Och vem skulle annars vara ulv?
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo
21.54 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.55 Mirtai ändrar sin röst till Elo
21.56 Elo röstar på Lobelia

Heffaklumpen 1
Mirtai 3
Elo 3
Lobelia 1
Kan det inte vara möjligt att elo trodde att hon var säker?

Det är två min mellan Hedinns röständring och Elos röst. Även om det är en stund kvar till dl.

Jag är iallafall inte stresstålig. Ang min röst på hemlig i DL3 så hade jag inte lyckats skriva en ny motivering på 3 min i full stress. Jag hade knappt vetat vad jag hette.
 
Kan det inte vara möjligt att elo trodde att hon var säker?

Det är två min mellan Hedinns röständring och Elos röst. Även om det är en stund kvar till dl.

Jag är iallafall inte stresstålig. Ang min röst på hemlig i DL3 så hade jag inte lyckats skriva en ny motivering på 3 min i full stress. Jag hade knappt vetat vad jag hette.
Inte en ny teori (jag lyckades inte efter Mirtais röständring som gjorde min röst betydelselös t.ex, och det var ändå fem minuter kvar), men en ”rädda mig själv”-motivering hinner man med.
Är man god och motståndaren är en potentiell ond så gör man ju den röständringen.
 
Inte en ny teori (jag lyckades inte efter Mirtais röständring som gjorde min röst betydelselös t.ex, och det var ändå fem minuter kvar), men en ”rädda mig själv”-motivering hinner man med.
Är man god och motståndaren är en potentiell ond så gör man ju den röständringen.
Jag tycker ju det...
 
Inte en ny teori (jag lyckades inte efter Mirtais röständring som gjorde min röst betydelselös t.ex, och det var ändå fem minuter kvar), men en ”rädda mig själv”-motivering hinner man med.
Är man god och motståndaren är en potentiell ond så gör man ju den röständringen.
Du har rätt och jag tänker inte ens försöka tänka mer idag.
 
Om Elo är god, vilka tänker du dig i lyan då?
Jag vet inte riktigt, jag behöver tänka mer på det jag trodde att jag hade Elo och Mirtai i lyan, men flera som du och Cirkus tror jag mest är goda, jag vet e fann jag vet ju inte 100%

Jag har haft art som god med tanke på sista rösten på Hemlig till exempel. Men det är ju ingen garanti. Sen om Elo skulle offrat sig (eller i vart fall medvetet gått till lottning) för att rädda en god med en specialroll så känns det som hon dels inte alls hintat om att Mirtai skulle vara god specialroll och del gjorde hon det förgäves (eller hade gjort det). Mirtai var ju bybo.

Sen har vi Heffa som spelar ungefär som sist när hon var god. Jag var bergis på att hon var ond, eller nästan i vart fall. Jag har ingen aning där heller, jag har inte spelat så mycket med henne så jag kan gissa på spelstilen. Jag har inte hittat något märkligt i vad hon skriver, men det är ju inte så jättemycket teorier.


Sen är Habina jättemärklig i sina teorier, det känns mest som hon är en lekutsvulten god som bara måste skriva en himla massa, samtidigt har hon kommit upp med en hel del konstigheter så kanske...


Sammantaget så får jag tänka mer, men jag tror nog fortfarande elo kan vara ulv, och helt enkelt missade röständra av någon anledning.
 
Sen om Elo skulle offrat sig (eller i vart fall medvetet gått till lottning) för att rädda en god med en specialroll så känns det som hon dels inte alls hintat om att Mirtai skulle vara god specialroll och del gjorde hon det förgäves (eller hade gjort det). Mirtai var ju bybo.
Det är en sån grej man gör i början av leken men så här en bra bit in bör ju folk ha i allafall liiiite koll på vilka som verkar sitta på viktiga roller.
 
Jag vill bara säga att jag har ont om tid idag (pga upprop/uppstart för Mandarin kursen som inte är på "min" skola och framförhållning är inte riktigt deras grej). Så jag är inte hemma förrän typ 19.30 som tidigast. Har dessutom bara sovit 3,5h inatt så jag kommer nog vara rätt trött ikväll. Men jag ska försöka läsa och teoria så gott jag kan mellan mina lektioner.
 
Jag vet inte riktigt, jag behöver tänka mer på det jag trodde att jag hade Elo och Mirtai i lyan, men flera som du och Cirkus tror jag mest är goda, jag vet e fann jag vet ju inte 100%

Jag har haft art som god med tanke på sista rösten på Hemlig till exempel. Men det är ju ingen garanti. Sen om Elo skulle offrat sig (eller i vart fall medvetet gått till lottning) för att rädda en god med en specialroll så känns det som hon dels inte alls hintat om att Mirtai skulle vara god specialroll och del gjorde hon det förgäves (eller hade gjort det). Mirtai var ju bybo.

Sen har vi Heffa som spelar ungefär som sist när hon var god. Jag var bergis på att hon var ond, eller nästan i vart fall. Jag har ingen aning där heller, jag har inte spelat så mycket med henne så jag kan gissa på spelstilen. Jag har inte hittat något märkligt i vad hon skriver, men det är ju inte så jättemycket teorier.


Sen är Habina jättemärklig i sina teorier, det känns mest som hon är en lekutsvulten god som bara måste skriva en himla massa, samtidigt har hon kommit upp med en hel del konstigheter så kanske...


Sammantaget så får jag tänka mer, men jag tror nog fortfarande elo kan vara ulv, och helt enkelt missade röständra av någon anledning.
Det här tycker jag är lite småmärkligt i sammanhanget. Tycker att det borde vara tydligare för Lobelia vilka som är potentiella lyakandidater i det här läget, åtminstone borde hon ha några högre misstänkta än andra och borde bli ännu tydligare för henne när Mirtai åkte och var god?

Misstänker att det är Lobelia som är Elos kompis i lyan.
 
Det här tycker jag är lite småmärkligt i sammanhanget. Tycker att det borde vara tydligare för Lobelia vilka som är potentiella lyakandidater i det här läget, åtminstone borde hon ha några högre misstänkta än andra och borde bli ännu tydligare för henne när Mirtai åkte och var god?

Misstänker att det är Lobelia som är Elos kompis i lyan.
Hade jag fått någon info i leken hade det varit tydligare, nu sitter jag och gissar. Är det inte Elo ritar det om min karta. Och ja alla är möjliga men alla är inte troliga. Jag brukar inte godförklara folk för att andra gör det. Ska jag hitta 2 eller eventuellt 3 onda så behöver jag överväga alla.

Vilka 2 till 3 är i din lya om det inte är elo?
 
Det är en sån grej man gör i början av leken men så här en bra bit in bör ju folk ha i allafall liiiite koll på vilka som verkar sitta på viktiga roller.
Ja jag trodde jag hade det. Jag todde elo satt i lyan och tror väl det egentligen fortfarande och sen Mirtai och där hade jag fel. Sen var det öppet när det gällde en eventuell nummer 3.

Jag fick frågan vem som sitter i lyan om inte elo gör det och då är det 2 nya kandidater att överväga. Kanske 3. Klart jag blir nojig.
 
Jag ska försöka sätta mig vid datorn idag och nysta lite. Men en snabb tanke som slog mig inatt.

Det finns en roll som kan påverka lynchen, kan Elo ha den rollen och därför vara så lugn när det blev lika igår?
 
Ja jag trodde jag hade det. Jag todde elo satt i lyan och tror väl det egentligen fortfarande och sen Mirtai och där hade jag fel. Sen var det öppet när det gällde en eventuell nummer 3.

Jag fick frågan vem som sitter i lyan om inte elo gör det och då är det 2 nya kandidater att överväga. Kanske 3. Klart jag blir nojig.
Vilka är de kandidaterna tänker du?
Jag ska försöka sätta mig vid datorn idag och nysta lite. Men en snabb tanke som slog mig inatt.

Det finns en roll som kan påverka lynchen, kan Elo ha den rollen och därför vara så lugn när det blev lika igår?
Vilken kvarvarande roll är det?
 
Vilka är de kandidaterna tänker du?

Vilken kvarvarande roll är det?

Nä, glöm det. Min halvsovande hjärna blandade ihop jägaren med sirenen. Sorry. :(

Då vet jag inte alls varför Elo inte försökte rädda sig själv. För att sprida misstankar mot Mirtai ifall det skulle bli Elo som lynchades?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp