Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag tror att det finns en möjlighet att heffa kan vara ulv, ja. Lyan måste ju ha fattat att hemlig var siad. Fast det kanske är så att inte en enda ulv röstade på hemlig i den lynchen. Hemlig försvarade ju sig själv så de kanske tänkte att det eventuellt kunde gå vägen?

Mirtai och Elo är kanske mer troliga dock, med räkningsmissarna och övriga snurrigheter. Även om jag fortfarande nästan tycker Elos snurrigheter är för snurriga. :rofl:

Lobelia runner up, men det är främst för hemlig-rösten, i övrigt kan jag inte direkt peka på nånting faktiskt, utan det är fullt möjligt att hon är god.

Habina är Habina (:D:love:) och kan vara vad tusan som helst! Men ändå kanske minst trolig i lyan av de ovan för hur hon har drivit och resonerat.
Baserat på ovan:
Hedinn röstar på Mirtai
 
Jag känner även presentationsångest! Hittills har jag bara röstat på ulvar och en så bra rad har jag aldrig haft.

Så jag hade gärna fortsatt leken så. Kan inte ulvarna vinka lite diskret?
 

Bifogade filer

  • 1694980071227.png
    1694980071227.png
    51,6 KB · Visningar: 4
Jag var tvungen att duscha och äta och som vanligt så bara flyger tiden iväg och jag känner mig sjukt otillräcklig...

Jag har svårt att helt släppa Mirtai. Detta skrev jag igår och där sa jag att teorin lite faller om LenaH är ond. Men nu när vi vet att LenaH var psykopaten så kan det också ha varit ett drag av att hellre offra psykopat-ulven LenaH före hemlig (pga då får man i alla fall med sig en god också). Men detta är egentligen en vidarespinning på vad jag skrev igår.
Reagerade igår på att hemlig betedde sig märkligt men röstade sedan på LenaH (pga LenaHs röst i DL1), funderar lite över den. Om nu Mirtai är ulv så skulle detta kunna vara ett sätt att misstänka kollegan hemlig lite men samtidigt inte så mycket att man röstar där (typ misstänka men samtidigt försöka styra bort misstankarna, om det makes sense? Annars får ni fråga så ska jag försöka förklara bättre). Såg dock något om att LenaH skulle vara ond (det var någon annan som skrev det, inte Mirtai) och i så fall faller väl den idén lite eftersom hon då bara flyttar rösten från en ulvkollega till en annan. Så det förutsätter väl nästan att LenaH är god (känner nu att jag måste kolla på LenaH igen sen). Som sammanfattning så känns det inte alls omöjligt att det skulle kunna gömma sig en ulv här, samtidigt är jag lika lost som vanligt och är med andra ord inte säker. Ser fram emot att se mer teorier från dig ikväll Mirtai (och lycka till på tävlingen! )

Idag missade Mirtai att Lobelias röst inte räknades i DL2 pga Medusa. Hon missade också att det är 3 specialroller och inte 4 specialroller kvar. Det är två tankevurpor idag och jag kan inte riktigt låta bli att fundera på om det är en ulv som först hållit sig diskret i bakgrunden och sedan känt sig lite för bekväm och gjort några tankevurpor?

Sen är ju det som Elo sa, där hon rakt ut sa att cirkus är god, intressant. Också att även hon pratar om att det skulle vara 4 specialroller kvar. Där är det som Artline sa väldigt intressant, om de möjligtvis sitter i lyan ihop och pratat om det där.

Så just nu står det mellan Elo och Mirtai för mig. Elo pga vad jag skrev i mitt inlägg #722.

Tycker detta är jättesvårt, men jag väljer att lägga min röst på Mirtai idag pga jag tycker faktiskt att hon är skum pga rösten på LenaH (hellre offra psykopaten än vanlig ulv?), de två felsägningarna idag, att Elo sedan gör samma felsägning (om specialrollerna) men framför allt att jag måste rösta på en av dem (även om jag gärna hade röstat på båda). Så Heffaklumpen röstar på Mirtai
 
Jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på, alla som har röster nu är möjliga ulvar och tiden börjar rinna ut. Samtidigt som Mirtai skaver en del med kontigheter så kommer elo som från ingenstans med en nästan blopper.


Lobelia röstar på Elo, jag tror det kan vara en ulv bakom uttalandet om cirkus och det sparsamma teoriandet
 
jag blir fundersam på varför ni väljer att rösta på mig och inte på Elo som faktiskt verkar ha outat sig? Jag skulle kunna röständra men det känns meningslöst om det inte räddar mig.

Jag har tänkt att hedinn och cirkus är åt det goda hållet och jag hoppas att de kommer på bättre tankar
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo

Heffaklumpen 1
Mirtai 4
Elo 2
 
Alltså… Jag blir ärligt lite nojig ändå. Heffa. Tycker inte det har varit mycket teorier? Mest röstlistor. Och idag var det mest noterat att Mirtai och Lobelia skrivit. Lobelias röst får mig också att fundera. Kanske det inte alls är Elo och Mirtai i lyan, utan Heffa och Lobelia? Jag tyckte ju ändå Mirtai inte verkade ond tidigare…
Med risk för att göra bort mig totalt:

Hedinn röstar på Heffaklumpen
 
Jag har svårt att släppa den billiga 'alibirösten' som Lobelia kan ha lagt på hemlig i dl2. En röst som inte räknas, på en lyakamrat. Taget, liksom. Därför;

Elo röstar på Lobelia
 
Alltså… Jag blir ärligt lite nojig ändå. Heffa. Tycker inte det har varit mycket teorier? Mest röstlistor. Och idag var det mest noterat att Mirtai och Lobelia skrivit. Lobelias röst får mig också att fundera. Kanske det inte alls är Elo och Mirtai i lyan, utan Heffa och Lobelia? Jag tyckte ju ändå Mirtai inte verkade ond tidigare…
Med risk för att göra bort mig totalt:

Hedinn röstar på Heffaklumpen
du tycker inte Elos skrivande om goda är misstänkt?
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo
21.54 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.55 Mirtai ändrar sin röst till Elo
21.56 Elo röstar på Lobelia

Heffaklumpen 1
Mirtai 4
Elo 3
Lobelia 1
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo
21.35 Hedinn röstar på Mirtai
21.50 Artline röstar på Mirtai
21.51 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21.51 Lobelia röstar på Elo
21.54 Hedinn röstar på Heffaklumpen
21.55 Mirtai ändrar sin röst till Elo
21.56 Elo röstar på Lobelia

Heffaklumpen 1
Mirtai 4
Elo 3
Lobelia 1
Du och Elo har lika många röster iom att Hedinn ändrade sin röst
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp