Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Hade jag verkligen gjort den sortens miss om jag var ulv?

I fredags. I fredags hade jag kanske det.

Idag är jag inte trött. bara högst förvirrad. :rofl:
 
Lyckad lynch igår, tyvärr med komplikationer. Kasst att vi miste siaren, men med siare som hängt med några dagar och en kvarvarande spion borde det finns ganska mycket info i leken ändå?

Att ulvarna sedan käkade sirenen var kanske inte otippat. Eller. Snarare, att de käkade en specialroll, iom typ fler specialroller än bybor (? om jag räknat rätt? 4 specialroller och 3? bybor?). Sen kan jag tycka att det var bättre att de käkade sirenen än spionen, även om inget käk naturligtvis hade varit bättre)

LenaH röstade på Heff a, q och Art. q var bevisat god. Frågan är varför hon röstade på Art i sista DL. LenaH hade ju ingen möjlighet att välja att inte bli lynchad - så det var ingen räddningsaktion. Frågan är då om rösten på Art var för att misstänkligöra en god eller alibirösta på en ond. Jag höll ju Art åt det goda hållet i går. Så frågan är om det består? Suspekt iaf.

Heffa fick LenaHs första röst. Jag tycker att Heffa varit framåt och drivande och teoriat på det sättet hon brukar göra när hon är god. Att LenaH röstade på henne i första DL kan innebära att Heffa är god. Men, igen. Alibiröst? Ett sätt att godförklara Heffa? Å tredje sidan - snacka om långt spelat i så fal. Å fjärde sidan, LenaH är en slipad och erfaren spelare och skulle mycket väl kunna göra något sådant (tror jag). Heffa är god-ish?

Habina har inte en jättesnygg röstrad. Tre röster av tre på goda (cirkus, q, mig). För goda spelare håller jag inte första dagens röst mot dem, ingen vet någonting (vilket iofs är sättet jag brukar spela hela spel på). Men att sedan hamna på q, och tillsist mig. Detta trots att Habina varit väldigt aktiv och teoriat högt och lågt. Dock är min uppfattning att teoriandet är lite spretigt? Kanske förvirrad god, eller ond som vill leda oss andra på villovägar?

Lobelias röstrad ser däremot bättre ut. Var först med att rösta på BSF i DL1, igen, är hon god är det inget jag håller emot henne, jag röstade ju också på BSF). Inte nödvändigtvis ett tecken på ondhet även om BSF sen lynchades. Hennes röst i DL2 var på ond (hemlig) även om rösten inte räknades. En 'gratis' alibiröst eller en ärlig tanke på hemlig som ond? Tredje rösten på LenaH som också var ond. Om ond så väldigt kallt att vara med och rösta ut två onda! Men fortfarande misstänkt. Teorimässigt kan hon väga vilket håll för mig.

cirkus är alltid lurig. Hon är så skärpt att hennes teoriande ser i stort sett likadant ut vare sig hon är ond eller god. Hennes röstrad säger inte så mycket då vi (eller i alla fall inte jag) inte vet varken Mirtai eller Hedinns roller i dagsläget. Sen röstade hon på mig, vilket alltid är suspekt :cautious:. Kanske god? Kanskejätteond. Framförallt jättemysko.

Hedinn har flugit så pass under radarn för mig att jag inte ens insåg att hon var kvar i spelet förrän jag kollade röstlistan. Det betyder absolut inte att hon inte varit aktivt, bara att hon inte gjort något som helst avtryck på mig. Vilket också har med min (väldigt oplanerade) frånvaro att göra. (hemlig) Lobelia, hemlig Lobelia. Ändrad röst i dl1? Har på 3 försök röstat två gånger på hemlig och två på Lobelia. Av helt oklara skäl är min känsla att hon och Lobelia är på olika sidor? Om den ena är god är den andra ond? Kan dock inte underbygga känslan utan det är är helt omöjligt att ta på varför jag känner på detta sätt.

Edit för att ta bort röstlängden

Jag har fått lite oväntade grejer IRL och kommer inte kunna följa leken ikväll tyvärr. Tänker att jag får kompensera med att jag teoriat en massa tidigare (för mycket enligt vissa) och helt enkelt bidra lite ikväll.

Men rösta ska jag. Har redovisat tidigare idag för mina tankar kring Elo som ond och nu tror jag att hon försagt sig när hon skrev att cirkus var god. Speciellt som att hon lite längre ned skriver att cirkus kan vara både god och ond.

Habina röstar på Elo
 
DL 4 dl 22:00
20:17 Mirtai röstar på Heffaklumpen
20:20 cirkus röstar på Mirtai
20:45 Habina röstar på Elo

Heffaklumpen 1
Mirtai 1
Elo 1
 
Hade jag verkligen gjort den sortens miss om jag var ulv?

I fredags. I fredags hade jag kanske det.

Idag är jag inte trött. bara högst förvirrad. :rofl:

Ja alltså, som ulv vet man ju vilka som är goda så det är lätt hänt tänker jag? Jag får i alla fall tänka tre varv extra som ulv när det gäller att hålla koll på vilka som lever och inte och inte säga för mycket i såna lägen.

Det som får mig mest konfunderad är dock detta:

Heffa fick LenaHs första röst. Jag tycker att Heffa varit framåt och drivande och teoriat på det sättet hon brukar göra när hon är god. Att LenaH röstade på henne i första DL kan innebära att Heffa är god. Men, igen. Alibiröst? Ett sätt att godförklara Heffa? Å tredje sidan - snacka om långt spelat i så fal. Å fjärde sidan, LenaH är en slipad och erfaren spelare och skulle mycket väl kunna göra något sådant (tror jag). Heffa är god-ish?

Hedinn har flugit så pass under radarn för mig att jag inte ens insåg att hon var kvar i spelet förrän jag kollade röstlistan. Det betyder absolut inte att hon inte varit aktivt, bara att hon inte gjort något som helst avtryck på mig. Vilket också har med min (väldigt oplanerade) frånvaro att göra. (hemlig) Lobelia, hemlig Lobelia. Ändrad röst i dl1? Har på 3 försök röstat två gånger på hemlig och två på Lobelia. Av helt oklara skäl är min känsla att hon och Lobelia är på olika sidor? Om den ena är god är den andra ond? Kan dock inte underbygga känslan utan det är är helt omöjligt att ta på varför jag känner på detta sätt.

Det kanske bara är jag, men jag upplever inte Heffa varit framåt och drivande? Kan du ge exempel på några såna inlägg? Personligen upplever jag dem väldigt få och de flesta innebär slutsatser att alla kan vara goda eller onda, i princip.
Att jag flugit under radarn tycker jag också låter märkligt. Men kanske till och med för märkligt. Har nånstans svårt att tro att en ulv skulle ha upplevt mig flyga under radarn i den här leken? Men ja, kanske en ulv med tidsbrist i så fall.
 
Noterade precis att Elo även teoriade om LenaH... Precis ovanför teorin om Heffa där hon nämner LenaHs röst på henne som kan indikera att Heffa är god. Så ehm... Vet inte vad jag ska tro om det här. Har du tröttnat på att leka så du vill bli lynchad, Elo? :p

LenaH röstade på Heff a, q och Art. q var bevisat god. Frågan är varför hon röstade på Art i sista DL. LenaH hade ju ingen möjlighet att välja att inte bli lynchad - så det var ingen räddningsaktion. Frågan är då om rösten på Art var för att misstänkligöra en god eller alibirösta på en ond. Jag höll ju Art åt det goda hållet i går. Så frågan är om det består? Suspekt iaf.

Jag kan inte ens avgöra om det här är jätteulvigt eller alldeles för ulvigt för att kunna vara ulvigt. Kan liksom inte avgöra om det är mer sannolikt att en ulv skulle glömma bort sin döda kollega eller att en god skulle glömma bort en död ulv. :rofl:
 
Att ulvarna sedan käkade sirenen var kanske inte otippat. Eller. Snarare, att de käkade en specialroll, iom typ fler specialroller än bybor (? om jag räknat rätt? 4 specialroller och 3? bybor?). Sen kan jag tycka att det var bättre att de käkade sirenen än spionen, även om inget käk naturligtvis hade varit bättre)
Jag tycker det är intressant att både elo och Mirtai pratar om 4 specialroller även om elo menade innan käk och mirtai räknade fel.

Kan det vara något de pratar om i lyan?
 
Jag tycker det är intressant att både elo och Mirtai pratar om 4 specialroller även om elo menade innan käk och mirtai räknade fel.

Kan det vara något de pratar om i lyan?
Intressant tanke. Jag var annars lite inne på att Mirtais felräkning talar med för att hon skulle kunna vara god, för jag tänker att lyan bör ha rätt bra koll på vilka specialroller som är kvar?
 
Intressant tanke. Jag var annars lite inne på att Mirtais felräkning talar med för att hon skulle kunna vara god, för jag tänker att lyan bör ha rätt bra koll på vilka specialroller som är kvar?
Jag har en fundering på om felräkningen kan bero på att det är en ulv mer än vad vi tror och att bybo antalet stämmer. Men det känns också osannolikt och är ett senare bekymmer.
 
Jag har en fundering på om felräkningen kan bero på att det är en ulv mer än vad vi tror och att bybo antalet stämmer. Men det känns också osannolikt och är ett senare bekymmer.
Jag har också tänkt tanken om fem ulvar. Det skulle förklara varför alla potentiella lyor blir överfulla. :rofl:
 
Intressant tanke. Jag var annars lite inne på att Mirtais felräkning talar med för att hon skulle kunna vara god, för jag tänker att lyan bör ha rätt bra koll på vilka specialroller som är kvar?
Fast nog bör goda ha lika koll på specialrollerna som är kvar som onda? Eller lika dålig. Alla sitter väl och försöker pussla ihop rollerna?
 
Jag har också tänkt tanken om fem ulvar. Det skulle förklara varför alla potentiella lyor blir överfulla. :rofl:
Fast vi var väl 14 från början och om ulvarna lyckats med både lyncher och käk så hade leken varit slut på dag DL3 och det låter ju ovanligt snabbt. Men det är ju inte helt omöjligt.

Jag tror i allafall på Mirtai och Elo i lyan just nu. Elos felskrivning är en sån grej som man bara gör i lyan enligt min erfarenhet
 
Fast nog bör goda ha lika koll på specialrollerna som är kvar som onda? Eller lika dålig. Alla sitter väl och försöker pussla ihop rollerna?
Jo, fast de som är "ohittbara" (tänker t.ex sirenen) är ju inte tokintressanta för goda att hålla koll på, medan ulvarna försöker ju hitta rätt roller att käka och potentiellt såna de vill undvika. Så tänker ändå att en ulv borde ha mer koll på goda specialroller.
 
Fast vi var väl 14 från början och om ulvarna lyckats med både lyncher och käk så hade leken varit slut på dag DL3 och det låter ju ovanligt snabbt. Men det är ju inte helt omöjligt.

Jag tror i allafall på Mirtai och Elo i lyan just nu. Elos felskrivning är en sån grej som man bara gör i lyan enligt min erfarenhet
Jo, fast det är väl DL3 man anser det är "okej" att leken tar slut när man sätter balansen? Men ja, det kanske är för många.

Vore ju ändå kul om det är Mirtai och Elo. Visst var det de qitis skrev att hon misstänkte mest där i slutet? Har hon lyckats pricka hela lyan så blir jag imponerad på riktigt!
 
Intressant tanke. Jag var annars lite inne på att Mirtais felräkning talar med för att hon skulle kunna vara god, för jag tänker att lyan bör ha rätt bra koll på vilka specialroller som är kvar?
Jag har en sådan stark känsla av att hemlig alibiröstade på en kollega i första lynchen. Så att släppa att Mirtai är onda känns skitjobbigt.


Du känns en god mycket pågrund av hemlig lynchen och ditt sätt att vända på alla stenar. Om jag minns rätt så misstänker du inte cirkus alla? Jag minns inte vad du skrev men om jag minns rätt så skrev du något rimligt om henne. Även om det alltid känns läskigt att lita på cirkus.

Jag tror att jag kan lita på dig men jag har tillitsproblem!

Tror du fortfarande att heffa kan vara ulv? Jag har svårt att tänka mig att hon lade en alibiröst på hemlig. Även om lyan anade att hemlig var siad så känns det inte som hon hade behövt det men hon kan vara en lurigare spelare än vad jag tror.

Lobelia har jag nästan glömt bort. Även om jag långsint tänker på första dagrösten.

Habina är jätte lurig. Hon är skum och samtidigt för skum för att vara ulv. Frågan är hur förvirrand man kan vara.

Jag tycker ni har en poäng i era teorier mot elo. Även om känns mer trolig ulv och mirtai också är det.
 
Jag känner även presentationsångest! Hittills har jag bara röstat på ulvar och en så bra rad har jag aldrig haft.

Så jag hade gärna fortsatt leken så. Kan inte ulvarna vinka lite diskret?
 
Jag känner även presentationsångest! Hittills har jag bara röstat på ulvar och en så bra rad har jag aldrig haft.

Så jag hade gärna fortsatt leken så. Kan inte ulvarna vinka lite diskret?
Ja men då kan ju du bara lägga en röst och så följer vi andra efter, så vet vi att vi får ut en ulv?! Skitbra ju! :rofl:
 
Jo, fast de som är "ohittbara" (tänker t.ex sirenen) är ju inte tokintressanta för goda att hålla koll på, medan ulvarna försöker ju hitta rätt roller att käka och potentiellt såna de vill undvika. Så tänker ändå att en ulv borde ha mer koll på goda specialroller.
Jag är god och jag har koll på antal specialroller. Mirtai inlägg fick mig att undra vad jag missat.
 
Jo, fast de som är "ohittbara" (tänker t.ex sirenen) är ju inte tokintressanta för goda att hålla koll på, medan ulvarna försöker ju hitta rätt roller att käka och potentiellt såna de vill undvika. Så tänker ändå att en ulv borde ha mer koll på goda specialroller.
Ja då har vi olika erfarenhet, jag är varken mer eller mindre intresserad av rollistan oavsett roll. Jag tror det varierar mer beroende på person än vilken roll personen råkar ha. Intresset verkade vara helt ofattbart när det gällde medusa exempelvis.
 
Jag har en sådan stark känsla av att hemlig alibiröstade på en kollega i första lynchen. Så att släppa att Mirtai är onda känns skitjobbigt.


Du känns en god mycket pågrund av hemlig lynchen och ditt sätt att vända på alla stenar. Om jag minns rätt så misstänker du inte cirkus alla? Jag minns inte vad du skrev men om jag minns rätt så skrev du något rimligt om henne. Även om det alltid känns läskigt att lita på cirkus.

Jag tror att jag kan lita på dig men jag har tillitsproblem!

Tror du fortfarande att heffa kan vara ulv? Jag har svårt att tänka mig att hon lade en alibiröst på hemlig. Även om lyan anade att hemlig var siad så känns det inte som hon hade behövt det men hon kan vara en lurigare spelare än vad jag tror.

Lobelia har jag nästan glömt bort. Även om jag långsint tänker på första dagrösten.

Habina är jätte lurig. Hon är skum och samtidigt för skum för att vara ulv. Frågan är hur förvirrand man kan vara.

Jag tycker ni har en poäng i era teorier mot elo. Även om känns mer trolig ulv och mirtai också är det.
Jag tror att det finns en möjlighet att heffa kan vara ulv, ja. Lyan måste ju ha fattat att hemlig var siad. Fast det kanske är så att inte en enda ulv röstade på hemlig i den lynchen. Hemlig försvarade ju sig själv så de kanske tänkte att det eventuellt kunde gå vägen?

Mirtai och Elo är kanske mer troliga dock, med räkningsmissarna och övriga snurrigheter. Även om jag fortfarande nästan tycker Elos snurrigheter är för snurriga. :rofl:

Lobelia runner up, men det är främst för hemlig-rösten, i övrigt kan jag inte direkt peka på nånting faktiskt, utan det är fullt möjligt att hon är god.

Habina är Habina (:D:love:) och kan vara vad tusan som helst! Men ändå kanske minst trolig i lyan av de ovan för hur hon har drivit och resonerat.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp