Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag var misstänksam mot Mirtai igår och kan inte säga att jag helt har avskrivit de misstankarna idag. Hade även svårt att placera Lobelia åt något håll och det har jag fortfarande. Elo hade jag ju typ missat totalt i leken, enligt mitt teoriinlägg från igår, och det står jag fast vid idag också.

Just nu känner jag nog att Elo mycket väl skulle kunna vara ulv pga att jag känner att hon mest flytit med genom leken och inte kommit med så mycket egna teorier och tankar. Sen är det väldigt svårt att motivera den teorin på ett mer utförligt sätt pga just bristen på egna teoriinlägg från Elo och att hon inte skrivit så mycket. Men nu när Mirtai samlat alla Elos teoriinlägg/inlägg relaterade till leken i ett och samma inlägg så blev det väldigt tydligt hur mycket (lite?) Elo faktiskt teoriat i leken.

Sen tänker jag också att Elo inte borde vara ensam ulv kvar, utan att det borde vara i alla fall en ulv till. Kanske 2. Beroende på hur många de var från början.

Lånar Mirtais röstlista:
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på
Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45
Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51
Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på
hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20
hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35
LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas

DL 2 22:00
20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på
qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på
hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36
Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på
Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig

Hemlig
lynchas - ulv
Snuffian käkas - bybo


Röstlista dl 3 kl 22:00
17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53
Harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH
20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till
LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på
LenaH
21:10 Habina röstar på Elo
21:19 Hedinn röstar på Lobelia


LenaH lynchas - psykopat som drar med sig qitis (siaren)
Harrysen - siren käkas



Vilket då ger att Elo har röstat på BSF - Snurrfian - LenaH

Här tycker jag att DL1 är lite intressant då hon, Lobelia och
hemlig var de tre som röstade på BSF.
Detta gör att jag tänker att Elo och Lobelia inte borde sitta i lyan tillsammans. För om Elo och Lobelia sitter i lyan ihop så är 3/3 av rösterna på BSF i DL1 lagda av ulvar. Rösterna på BSF är ändå ganska jämt fördelade över 25 minuter, så även om man sitter och skriver så tänker jag att det ändå borde ha funnits tid att se att röster trillat in medan man skrev (ihop med att dessa röster kom in med 40+ min kvar till DL), annars är det väldigt vågat spelat av lyan redan i DL1 (IMO).
(Okej, hemligs "rädda mig själv"-röst kom typ 15 min efter andra rösten, men det var i alla fall 10 min mellan Lobelia och Elos röster)


Så om Elo är ulv så är min spontana tanke/känsla att Lobelia känns mindre trolig som ulv.
 
att mitt resonemang om henne faller i den lynchen. Däremot är jag inte så säker på att andrarösten på hemlig i första DL behöver betyda att hon inte är ond. Det var ganska många kvar att rösta och två av dem var ulvar så det känns inte alls så risky tycker jag - sannolikheten för fler andraröster är stor. Och - om hemlig skulle åkt på artlines röst är det ju ett superalibi
Vilket resonemang är det som faller i så fall? Har försökt följa citatet bakåt men jag får inte ihop det...
 
Den här helgen har ju verkligen inte gått som jag tänkt. Hade planerat massor av ledig tid, istället har jag målat balkong (farmor hävdar bestämt att nu när farfar fyllt 90 får han inte klättra på stege längre).

ska ta tag i det hela och teoria lite nu
 
Jo, om du läser vidare kommer du se att det är då jag blir förvirrad. Jag fick känslan att hemlig var god pga rösträddningen i dl1 och sen var jag alldeles för biast för att se nåt annat. Utan jag fortsatte på min inslagna väg (omåttligt nöjd med mig själv) tills du plötsligt röstar på ängeln?! Där började jag tänka om.
Öh hallå - hur vet DU vem som är ängel? Det vet bara ängeln, spionen och ulvrna som missade käk första natten väl?
 
Öh hallå - hur vet DU vem som är ängel? Det vet bara ängeln, spionen och ulvrna som missade käk första natten väl?
Hon syftade på hemlig som ängel, vilket hon trodde efter första natt-DL.
Är tämligen säker på att hon inte har hemlig som ängel i dagsläget. :p
 
Hon syftade på hemlig som ängel, vilket hon trodde efter första natt-DL.
Är tämligen säker på att hon inte har hemlig som ängel i dagsläget. :p
Aha jag fick spunk och fattade typ ingenting. Och letade som fasen och funderade på vem du skulle röstat på som ängel....
Ja ja men det är ju ändå konstigt att Habina misade q som siare i ett senare skede också? Eller har jag missuppfattat det med?
För mig var det i allafall tydligt nr hon siade LenaH.
 
Hon syftade på hemlig som ängel, vilket hon trodde efter första natt-DL.
Är tämligen säker på att hon inte har hemlig som ängel i dagsläget. :p
Hörrududu! Skulle inte jag vara ängel :mad:
1694972773752.png
 
Jag börjar röstningen, men är öppen för att ändra om ni har bättre argument

Mirtai röstar på Heffaklumpen

För att jag tycker Lenas röst på henne sticker ut och att jag tror att en ulv var med och röstade på hemlig vilket skulle kunna vara heffaklumpen.
 
Jag ska få barn i säng och blev sedan inkallad till ett telefonmöte kl 22 så kommer ha lite svårt att vara superaktiv
 
Lyckad lynch igår, tyvärr med komplikationer. Kasst att vi miste siaren, men med siare som hängt med några dagar och en kvarvarande spion borde det finns ganska mycket info i leken ändå?

Att ulvarna sedan käkade sirenen var kanske inte otippat. Eller. Snarare, att de käkade en specialroll, iom typ fler specialroller än bybor (? om jag räknat rätt? 4 specialroller och 3? bybor?). Sen kan jag tycka att det var bättre att de käkade sirenen än spionen, även om inget käk naturligtvis hade varit bättre)

LenaH röstade på Heff a, q och Art. q var bevisat god. Frågan är varför hon röstade på Art i sista DL. LenaH hade ju ingen möjlighet att välja att inte bli lynchad - så det var ingen räddningsaktion. Frågan är då om rösten på Art var för att misstänkligöra en god eller alibirösta på en ond. Jag höll ju Art åt det goda hållet i går. Så frågan är om det består? Suspekt iaf.

Heffa fick LenaHs första röst. Jag tycker att Heffa varit framåt och drivande och teoriat på det sättet hon brukar göra när hon är god. Att LenaH röstade på henne i första DL kan innebära att Heffa är god. Men, igen. Alibiröst? Ett sätt att godförklara Heffa? Å tredje sidan - snacka om långt spelat i så fal. Å fjärde sidan, LenaH är en slipad och erfaren spelare och skulle mycket väl kunna göra något sådant (tror jag). Heffa är god-ish?

Habina har inte en jättesnygg röstrad. Tre röster av tre på goda (cirkus, q, mig). För goda spelare håller jag inte första dagens röst mot dem, ingen vet någonting (vilket iofs är sättet jag brukar spela hela spel på). Men att sedan hamna på q, och tillsist mig. Detta trots att Habina varit väldigt aktiv och teoriat högt och lågt. Dock är min uppfattning att teoriandet är lite spretigt? Kanske förvirrad god, eller ond som vill leda oss andra på villovägar?

Lobelias röstrad ser däremot bättre ut. Var först med att rösta på BSF i DL1, igen, är hon god är det inget jag håller emot henne, jag röstade ju också på BSF). Inte nödvändigtvis ett tecken på ondhet även om BSF sen lynchades. Hennes röst i DL2 var på ond (hemlig) även om rösten inte räknades. En 'gratis' alibiröst eller en ärlig tanke på hemlig som ond? Tredje rösten på LenaH som också var ond. Om ond så väldigt kallt att vara med och rösta ut två onda! Men fortfarande misstänkt. Teorimässigt kan hon väga vilket håll för mig.

cirkus är alltid lurig. Hon är så skärpt att hennes teoriande ser i stort sett likadant ut vare sig hon är ond eller god. Hennes röstrad säger inte så mycket då vi (eller i alla fall inte jag) inte vet varken Mirtai eller Hedinns roller i dagsläget. Sen röstade hon på mig, vilket alltid är suspekt :cautious:. Kanske god? Kanskejätteond. Framförallt jättemysko.

Hedinn har flugit så pass under radarn för mig att jag inte ens insåg att hon var kvar i spelet förrän jag kollade röstlistan. Det betyder absolut inte att hon inte varit aktivt, bara att hon inte gjort något som helst avtryck på mig. Vilket också har med min (väldigt oplanerade) frånvaro att göra. (hemlig) Lobelia, hemlig Lobelia. Ändrad röst i dl1? Har på 3 försök röstat två gånger på hemlig och två på Lobelia. Av helt oklara skäl är min känsla att hon och Lobelia är på olika sidor? Om den ena är god är den andra ond? Kan dock inte underbygga känslan utan det är är helt omöjligt att ta på varför jag känner på detta sätt.

Edit för att ta bort röstlängden
 
Jag funderade lite på DL2, om Mirtai sitter i lyan så visste hon att hemlig troligen var siad efter qs teoriinlägg. Då kan hon ganska safe lägga en alibiröst på sin kollega LenaH tänker jag. Det är samma tanke som jag hade igår och jag är kvar i den. Och tanken om att ulvarna i DL1 inte lägger första röst på någon eller på en kollega kan också appliceras här.

Sen det där jäkla drevet - såklart om Mirtai varit god kanske någon i lyan hade försökt driva mer åt det hållet, men icke.

Jag tror att Mirtai är en av kvavrvarande ulvarna pga detta. Om inget drastiskt inträffar så blir det såhär.

cirkus röstar på Mirtai pga ovanstående.


Övriga är lite mer suddiga men Art är fortfarande misstänkt pga sistarösten på hemlig - kan vara ett fett alibi på en som lyan tror är siad.

Habina "känns" som en typiskt god Habina med det där biaset att jamen nu VET jag .... och följer det spåret astydligt sådär som man gör som god och fått för sig nåt, (DL2)

Heffa ser ut att spela ensam, men det kan ju också vara spel för galleriet. Jag tycker absolut inte att LenaHs röst på henne gör henne ulvig, som min dagens-ulv tror. Det gör snarare heffa mindre ulvig om jag nu har rätt.
 
Habina har inte en jättesnygg röstrad. Tre röster av tre på goda (cirkus, q, mig). För goda spelare håller jag inte första dagens röst mot dem, ingen vet någonting (vilket iofs är sättet jag brukar spela hela spel på). Men att sedan hamna på q, och tillsist mig. Detta trots att Habina varit väldigt aktiv och teoriat högt och lågt. Dock är min uppfattning att teoriandet är lite spretigt? Kanske förvirrad god, eller ond som vill leda oss andra på villovägar?
Hoppsan - hur vet du att jag är god?
Jag vet ju min roll men hur vet du? För mig plingar nu ulvometern.
 
Varför? :rofl: Högst oklart. När jag skrev inlägget var jag helt övertygad om att cirkus blev lynchad första dl?
Fast du skrev ju om cirkus i samma inlägg:
cirkus är alltid lurig. Hon är så skärpt att hennes teoriande ser i stort sett likadant ut vare sig hon är ond eller god. Hennes röstrad säger inte så mycket då vi (eller i alla fall inte jag) inte vet varken Mirtai eller Hedinns roller i dagsläget. Sen röstade hon på mig, vilket alltid är suspekt :cautious:. Kanske god? Kanskejätteond. Framförallt jättemysko.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp