Lyckad lynch igår, tyvärr med komplikationer. Kasst att vi miste siaren, men med siare som hängt med några dagar och en kvarvarande spion borde det finns ganska mycket info i leken ändå?
Att ulvarna sedan käkade sirenen var kanske inte otippat. Eller. Snarare, att de käkade en specialroll, iom typ fler specialroller än bybor (? om jag räknat rätt? 4 specialroller och 3? bybor?). Sen kan jag tycka att det var bättre att de käkade sirenen än spionen, även om inget käk naturligtvis hade varit bättre)
LenaH röstade på Heff a, q och Art. q var bevisat god. Frågan är varför hon röstade på Art i sista DL. LenaH hade ju ingen möjlighet att välja att inte bli lynchad - så det var ingen räddningsaktion. Frågan är då om rösten på Art var för att misstänkligöra en god eller alibirösta på en ond. Jag höll ju Art åt det goda hållet i går. Så frågan är om det består? Suspekt iaf.
Heffa fick LenaHs första röst. Jag tycker att Heffa varit framåt och drivande och teoriat på det sättet hon brukar göra när hon är god. Att LenaH röstade på henne i första DL kan innebära att Heffa är god. Men, igen. Alibiröst? Ett sätt att godförklara Heffa? Å tredje sidan - snacka om långt spelat i så fal. Å fjärde sidan, LenaH är en slipad och erfaren spelare och skulle mycket väl kunna göra något sådant (tror jag). Heffa är god-ish?
Habina har inte en jättesnygg röstrad. Tre röster av tre på goda (cirkus, q, mig). För goda spelare håller jag inte första dagens röst mot dem, ingen vet någonting (vilket iofs är sättet jag brukar spela hela spel på). Men att sedan hamna på q, och tillsist mig. Detta trots att Habina varit väldigt aktiv och teoriat högt och lågt. Dock är min uppfattning att teoriandet är lite spretigt? Kanske förvirrad god, eller ond som vill leda oss andra på villovägar?
Lobelias röstrad ser däremot bättre ut. Var först med att rösta på BSF i DL1, igen, är hon god är det inget jag håller emot henne, jag röstade ju också på BSF). Inte nödvändigtvis ett tecken på ondhet även om BSF sen lynchades. Hennes röst i DL2 var på ond (hemlig) även om rösten inte räknades. En 'gratis' alibiröst eller en ärlig tanke på hemlig som ond? Tredje rösten på LenaH som också var ond. Om ond så väldigt kallt att vara med och rösta ut två onda! Men fortfarande misstänkt. Teorimässigt kan hon väga vilket håll för mig.
cirkus är alltid lurig. Hon är så skärpt att hennes teoriande ser i stort sett likadant ut vare sig hon är ond eller god. Hennes röstrad säger inte så mycket då vi (eller i alla fall inte jag) inte vet varken Mirtai eller Hedinns roller i dagsläget. Sen röstade hon på mig, vilket alltid är suspekt
. Kanske god? Kanskejätteond. Framförallt jättemysko.
Hedinn har flugit så pass under radarn för mig att jag inte ens insåg att hon var kvar i spelet förrän jag kollade röstlistan. Det betyder absolut inte att hon inte varit aktivt, bara att hon inte gjort något som helst avtryck på mig. Vilket också har med min (väldigt oplanerade) frånvaro att göra. (hemlig) Lobelia, hemlig Lobelia. Ändrad röst i dl1? Har på 3 försök röstat två gånger på hemlig och två på Lobelia. Av helt oklara skäl är min känsla att hon och Lobelia är på olika sidor? Om den ena är god är den andra ond? Kan dock inte underbygga känslan utan det är är helt omöjligt att ta på varför jag känner på detta sätt.
Edit för att ta bort röstlängden