Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag är hemma från morgonfodring i stallet - blev väldigt spännande med en ny häst som först hoppade ut från sin hage och sedan sprängde staketet i hagen med högre staket han fick flytta till ...

Jag har kollat lite på lynchningarna som varit

DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas

DL 2 22:00
20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig

Hemlig
lynchas - ulv
Snuffian käkas - bybo


Röstlista dl 3 kl 22:00
17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53 Harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH

20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på LenaH
21:10 Habina röstar på Elo
21:19 Hedinn röstar på Lobelia

LenaH lynchas - psykopat som drar med sig qitis (siaren)
Harrysen - siren käkas


@Hedinn röstar på hemlig i de två första lyncherna och det skulle såklart kunna vara ett sätt att skaffa alibi men det känns som jag ändå vågar sätta hedinn lite åt sidan baserat på att jag tycker hon resonerar klokt och verkar gräva på ett bra sätt

Sedan reagerar jag fortfarande på Lenas röst på heffa i första lynchen. Försök till alibi eller ett försök att få oss att tro det?

@Lobelia röstar på hemlig i ett läge när hennes röst inte räknas. Försök till alibi?

Jag tror vi kan hitta ulvar bland de som röstade på hemlig i andra lynchen, känns otroligt att ingen skulle försökt skaffa sig alibi. Dessa är qitis, hedinn, lobelia, heffa och artline. Qitis vet vi var god, hedinn har jag skrivit om ovan. Det lämnar alltså lobelia, heffa och artline. Jag tror inte alla tre behöver vara ulvar men spontant hamnar heffa högst upp på den listan hos mig i och med lenas röst där i DL1

Den jag absolut inte får grepp om är Elo. Ska se vad jag kan läsa mig till

Habina har jag inte heller koll på, finns hur många inlägg som helst men det gör det också svåröverskådligt. Att hon inte ska sett att Q var siare, jag vet inte. Det var ganska uppenbart men som någon skrev - sitter man i lyan brukar man snappa sånt ganska snabbt. Förvirrad god eller ond som spelar förvirrad?
 
Reagerar också på att Habina i DL2 röstar på qitis, tillsammans med LenaH och hemlig. Hon la förstarösten, och sedan hänger de andra på. Ett försök från lyan att få ut siaren?
 
Jag tycker att Art är lite skum som inte insåg att hennes röst var avgörande för att hemlig skulle ryka. Ett vääääldigt bra alibi minsann. Kan lätt tänka mig att om du är god så är hon ulv. Hellre att skaffa ett snyggt alibi än sänka en god tänker jag.
Jag hittade det här ifrån i fredags @cirkus, det är i ett svar till Qitis angående vad cirkus tycker om lynchen

När jag kollar upp hur röstningen föll och förklaringarna så är jag lite undrande. Vad är det för skumt i detta? Rösterna kom ganska tätt 3 minuter. Det är väl inget konstigt att Art inte förutsåg att hemlig skulle ändra sin röst. Jag är helt med på att man inte kan godförklara någon på en sån röst, det jag mer funderar över är att det är ditt spontana svar om lynchen, att det är skumt att lyncha en ond.

Hur tänker du om det nu @cirkus?
 
Deltagare
1. Hemlig Mirtai/BSF qitis
2. Heffaklumpen Habina-hemlig-Lena
3. Qitis Lobelia-hemlig-LenaH
4. Harrysen Heffa-hemlig-Lena
5. Habina cirkus-qitis-Elo
6. Blacksmithfarm artline
7. Cirkus Hedinn-Elo-Mirtai
8. Snurrfian qitis-Habina
9. Hedinn Hemlig/lobelia-hemlig-Lobelia
10. Artline hemlig-hemlig-LenaH
11. LenaH heffa-qitis-artline
12. Elo BSF-snurrfian-LenaH
13. Mirtai Harrysen-LenaH-LenaH
14. Lobelia BSF-hemlig(rösten räknades inte)- Q/LenaH

Den enda som hittills bara röstat på bekräftat onda är Artline, är det bara en slump?

Hennes röstmotiveringar ser ut såhär
Jag tycker nog att hemlig är tillräckligt rutinerad för att inte rösta på någon för att den har dålig akvitet.

Även om jag håller med hemlig om att det är svårt första dagen så kanske min teori jag hade nyss om att hon inte behövde hitta ulvar stämmer?


Artline röstar på hemlig

Egentligen så känns det meningslöst att lägga en femteröst på hemlig, även om Lobelias inte räknas.

Artline röstar på hemlig
Dels pågrund av det jag skrev igår. Lätt röst på en oaktiv deltagare men också pågrund av det Hedinn skrev.

Jag kan lika gärna rösta nu.

Artline röstar på LenaH
Helt enkelt för att rösten på Q kändes skum och det är möjligt att hon ville rädda hemlig.

Vill någon att jag ska rösta på någon annan så har ni till kl 21:00 på er att övertyga mig. Efter det så har jag inte möjlighet att ändra.

Två röster på hemlig och en på LenaH. Den andra rösten på hemlig i ett läge där det redan var avgjort att hemlig skulle åka.

Edit pga felaktig färgläggning av LenaH på ett ställe
 
Reagerar också på att Habina i DL2 röstar på qitis, tillsammans med LenaH och hemlig. Hon la förstarösten, och sedan hänger de andra på. Ett försök från lyan att få ut siaren?
Ett försök från lyan att få ut siaren var det garanterat, frågan är ju dock om det inte var så att två ulvar passade på att haka på när en god upplevde henne som skum. Det är ju inte helt ovanligt att goda tycker det är märkligt när någon misstänker en spelare starkt på svaga grunder?
 
Ett försök från lyan att få ut siaren var det garanterat, frågan är ju dock om det inte var så att två ulvar passade på att haka på när en god upplevde henne som skum. Det är ju inte helt ovanligt att goda tycker det är märkligt när någon misstänker en spelare starkt på svaga grunder?

Det är lite min tanke också, att de passade på när det lämpligt nog låg en röst där redan
 
Jag är hemma från morgonfodring i stallet - blev väldigt spännande med en ny häst som först hoppade ut från sin hage och sedan sprängde staketet i hagen med högre staket han fick flytta till ...

Jag har kollat lite på lynchningarna som varit

DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas

DL 2 22:00
20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig

Hemlig
lynchas - ulv
Snuffian käkas - bybo


Röstlista dl 3 kl 22:00
17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53 Harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH

20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på LenaH
21:10 Habina röstar på Elo
21:19 Hedinn röstar på Lobelia

LenaH lynchas - psykopat som drar med sig qitis (siaren)
Harrysen - siren käkas


@Hedinn röstar på hemlig i de två första lyncherna och det skulle såklart kunna vara ett sätt att skaffa alibi men det känns som jag ändå vågar sätta hedinn lite åt sidan baserat på att jag tycker hon resonerar klokt och verkar gräva på ett bra sätt

Sedan reagerar jag fortfarande på Lenas röst på heffa i första lynchen. Försök till alibi eller ett försök att få oss att tro det?

@Lobelia röstar på hemlig i ett läge när hennes röst inte räknas. Försök till alibi?

Jag tror vi kan hitta ulvar bland de som röstade på hemlig i andra lynchen, känns otroligt att ingen skulle försökt skaffa sig alibi. Dessa är qitis, hedinn, lobelia, heffa och artline. Qitis vet vi var god, hedinn har jag skrivit om ovan. Det lämnar alltså lobelia, heffa och artline. Jag tror inte alla tre behöver vara ulvar men spontant hamnar heffa högst upp på den listan hos mig i och med lenas röst där i DL1

Den jag absolut inte får grepp om är Elo. Ska se vad jag kan läsa mig till

Habina har jag inte heller koll på, finns hur många inlägg som helst men det gör det också svåröverskådligt. Att hon inte ska sett att Q var siare, jag vet inte. Det var ganska uppenbart men som någon skrev - sitter man i lyan brukar man snappa sånt ganska snabbt. Förvirrad god eller ond som spelar förvirrad?
Tolkar jag dig rätt så menar du att flera ulvar läger avgörande röster på hemlig? Hur många av mig, heffa och Art menar du är ulvar? Du skriver, "tror inte alla tre behöver vara ulvar" men hur många tror du egentligen?

Jag säger inte du har fel om Heffa och/eller Art men jag måste kolla vidare. Det spontana är att med bara en röst mindre kunde det varit en lottning och med två röster mindre kunde vi blivit av med Qitis. Det är ju en sak för en ulv att lyncha en kompis en annan att inte om möjligt lyncha Q. Tror du inte lyan vid det laget kunde annat att Q hade en specialroll, varför skulle de då nästan skydda Q? Det är ju andra sidan av myntet så att säga?
 
Deltagare
1. Hemlig Mirtai/BSF qitis
2. Heffaklumpen Habina-hemlig-Lena
3. Qitis Lobelia-hemlig-LenaH
4. Harrysen Heffa-hemlig-Lena
5. Habina cirkus-qitis-Elo
6. Blacksmithfarm artline
7. Cirkus Hedinn-Elo-Mirtai
8. Snurrfian qitis-Habina
9. Hedinn Hemlig/lobelia-hemlig-Lobelia
10. Artline hemlig-hemlig-LenaH
11. LenaH heffa-qitis-artline
12. Elo BSF-snurrfian-LenaH
13. Mirtai Harrysen-LenaH-LenaH
14. Lobelia BSF-hemlig(rösten räknades inte)- Q/LenaH

Den enda som hittills bara röstat på bekräftat onda är Artline, är det bara en slump?

Hennes röstmotiveringar ser ut såhär






Två röster på hemlig och en på LenaH. Den andra rösten på hemlig i ett läge där det redan var avgjort att hemlig skulle åka.
Nej, den andra rösten på hemlig var den som var avgörande för att hemlig skulle åka... Lobelias räknades inte så det stod 3-3 mellan hemlig och qitis när Artline la sin röst. Och rösten på hemlig i DL1 var den första andrarösten som lades. Rätt onödigt att lägga en sån på en ulv och riskera att bli en mindre i lyan DL1.
 
Nej, den andra rösten på hemlig var den som var avgörande för att hemlig skulle åka... Lobelias räknades inte så det stod 3-3 mellan hemlig och qitis när Artline la sin röst. Och rösten på hemlig i DL1 var den första andrarösten som lades. Rätt onödigt att lägga en sån på en ulv och riskera att bli en mindre i lyan DL1.
Helt sant, jag glömde Lobelias icke-röst.
 
Deltagare
1. Hemlig Mirtai/BSF qitis
2. Heffaklumpen Habina-hemlig-Lena
3. Qitis Lobelia-hemlig-LenaH
4. Harrysen Heffa-hemlig-Lena
5. Habina cirkus-qitis-Elo
6. Blacksmithfarm artline
7. Cirkus Hedinn-Elo-Mirtai
8. Snurrfian qitis-Habina
9. Hedinn Hemlig/lobelia-hemlig-Lobelia
10. Artline hemlig-hemlig-LenaH
11. LenaH heffa-qitis-artline
12. Elo BSF-snurrfian-LenaH
13. Mirtai Harrysen-LenaH-LenaH
14. Lobelia BSF-hemlig(rösten räknades inte)- Q/LenaH

Den enda som hittills bara röstat på bekräftat onda är Artline, är det bara en slump?

Hennes röstmotiveringar ser ut såhär






Två röster på hemlig och en på LenaH. Den andra rösten på hemlig i ett läge där det redan var avgjort att hemlig skulle åka.

Edit pga felaktig färgläggning av LenaH på ett ställe
Var det verkligen avgjort att Hemlig skulle åka?
 
Vad tänker du om Artline då?
att mitt resonemang om henne faller i den lynchen. Däremot är jag inte så säker på att andrarösten på hemlig i första DL behöver betyda att hon inte är ond. Det var ganska många kvar att rösta och två av dem var ulvar så det känns inte alls så risky tycker jag - sannolikheten för fler andraröster är stor. Och - om hemlig skulle åkt på artlines röst är det ju ett superalibi
 
Nej, som @Hedinn påpekade ovan har jag missat att din röst inte räknades och det var alltså inte en femteröst hon la utan en fjärde.
Du var på mig ordentligt om den saken, det känna konstigt att du missat det? Du citerade till och med rollen för mig och lämnade det inte förrän jag påpekade att jag var väl medveten om att jag var ensam förstenad. Och så missar du det nu? Det har ju dessutom pratats mycket om det. Det känns lite som du letar efter anledningar att Art skulle vara ulv och inte undersöker om hon är det eller inte.


Varför ville du lägga en singelröst? Var det för att vara ensam om du blev förstenad eller? För jag antar att du inte satsade på det.

Jag tänkte själv inte på det särskilt aktivt, det var mer att händer det så händer det. Och jo det hände ju.

Hur menar du med ensam om att bli förstenad? Det var väl bara den allra första rösten på medusa som ledde till att man blev förstenad. Dvs en andraröst på Medusa är safe.

Jag funderar lite på hur spioninfon ser ut, det borde vara medusan förstenar XX. Då spelar det mindre roll om fler rötat på personen förståss. Övertänkte nog lite om att det skulle vara svårare att identifiera medusa om man var två som röstade.

Oavsett spelar det mindre roll i och med BSF var medusan.

oavsett så var det ju bara första rösten som räknades så även om det var tre personer som röstade på samma var det bara den första av de tre som räknades

Från rollistan: Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.

Jo jag vet att det bara är första som räknas för förstening, jag är ärligt talat pinsamt medveten om den saken. Det känns ju sisådär att teoria och rösta när min röst inte räknas men alla andras. Tro mig jag har läst på om rollen :).

Det jag tänkte på var snarare vad man kan få ut av rösten och om andra röster på medusan skulle kunna förvirra (tror inte det) när det gäller för spionen att komma fram till vem som är Medusa. Nu är det lite passé då Medusa lynchades.
 
Du var på mig ordentligt om den saken, det känna konstigt att du missat det? Du citerade till och med rollen för mig och lämnade det inte förrän jag påpekade att jag var väl medveten om att jag var ensam förstenad. Och så missar du det nu? Det har ju dessutom pratats mycket om det. Det känns lite som du letar efter anledningar att Art skulle vara ulv och inte undersöker om hon är det eller inte.

För att jag bara räknade röster på hemlig och inte kollade vem som lagt den i det här läget. Hade jag kollat vem som röstat och inte bara hur många röster som hemlig fått hade jag ju sett det.
 
För att jag bara räknade röster på hemlig och inte kollade vem som lagt den i det här läget. Hade jag kollat vem som röstat och inte bara hur många röster som hemlig fått hade jag ju sett det.
Men du såg att Artline la sista ändå? Då bör det ju ha varit uppenbart att Lobelias var lagd innan.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp