Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jamen vafan! Det var ju hur tydligt som helst
Vilket är en anledning till att jag klurar mycket på Harrysen och Heffa. Lyan brukar ju snappa upp sånt enklare/tydligare och Harrysen la första rösten på LenaH igår.
Harrysen och LenaH röstade på Heffa DDL1 (Lenas röst kom när bsf redan hade tre) och Heffa hängde på mot hemlig i DL2 med en tredje/fjärde röst (beroende på om man räknar Lobelias eller inte).
 
Eftersom Mirtai var borta igår och sen trött/med migrän har jag kollat lite på tidigare teorier i leken. Dag 2 skriver hon följande:

Ska försöka sammanfatta gårdagens lynch lite

Den första andrarösten (som var röst nummer 9!) kom från Artline som röstade på hemlig med motiveringen att hon la en lätt röst på mig baserad på låg aktivitet.


Minuten efter kom Elo med en andraröst på BSF. Motivering att BSF är så säker i sitt uttalande om Artline


Hemlig ändrar sin röst från mig till BSF – vilket ger BSF 3 röster. Motiveringen är att hon delvis vill rädda sig själv.


Sedan ändrar Hedinn till Lobelia med motivering att Lobelias röst känns väl ifrågasättande för en förstadagsröst vilket ger Lobelia 2 röster


Sist är LenaH som lägger en andraröst på heffaklumpen med motiveringen att det är skumt att misstänka någon som är aktiv inför DL1


Av dessa röster är det nog Lenas som jag tycker sticker ut mest, den kommer sista av alla röster och är en andraröst som inte avgör något. Hon brukar aldrig vara rädd för att sticka ut men här känns det som hon lägger en röst som inte ska sticka ut

Här tycker hon alltså att LenaH är mest märklig i sitt röstande av de ovan.
Sen tycker hon hemlig beter sig märkligt:

@hemlig tycker jag beter sig lite märkligt, som exempel att hon inte har koll på vem hon röstade på igår efteråt. Jag fattar att man kan vara trött och förvirrad - har ju varit det själv mer än en gång...

Hennes röständring för att rädda sig själv är inte så anmärkningsvärd, det är trots allt DL1 och även om man som bybo kan offra sig för att rädda en viktigare god roll känns det risky att göra det så tidigt. Chansen att man istället räddar en ond är alldeles för stor.

nu har ju den här teorin redan fallit men jag kan inte låta bli att tänka lite till :D jag fattar inte varför man i så fall skulle ändrat röst. Det blir ju mindre utstickande att lägga en andra/tredjeröst direkt tänker jag :)

Och här håller hon med (bl.a mig) om att det vore onödigt uppmärksamhetssökande för ulvar att ändra röst. Det vore ju annars en enkel teori för ulvar att haka på utan att någon antagligen skulle tycka det var märkligt.

Ja, Mirtai kan luras, men tycker ändå det finns sånt som kan peka på motsatsen? Skulle dock väldigt gärna vilja se mer tankar kring deltagarna som är kvar, eftersom det inte kom så mycket sånt igår, innan jag kan säga bu eller bä där.
 
Habina gör mig nojig. Gårdagen ser jättebra ut, och hade hon suttit i lyan borde hon fattat att qitis var siare. Kan aldrig tänka mig att lyan missat det. Samtidigt skulle hon mycket väl kunna spela ovetandes av just den anledningen. :rofl:
Men det positiva får ändå väga över just nu, hon är inte min huvudmisstänkta.
 
Vilket är en anledning till att jag klurar mycket på Harrysen och Heffa. Lyan brukar ju snappa upp sånt enklare/tydligare och Harrysen la första rösten på LenaH igår.
Harrysen och LenaH röstade på Heffa DDL1 (Lenas röst kom när bsf redan hade tre) och Heffa hängde på mot hemlig i DL2 med en tredje/fjärde röst (beroende på om man räknar Lobelias eller inte).
Det här, Lobelias ickebetydande röst på hemlig igår och Elo som la andrarösten på BSF när hemlig fått två röster i DL1, plus endast teoriande kring röstningen och inte så mycket deltagande i andra diskussioner, gör att jag misstänker att kvarvarande lyamedlemmar i första hand finns i den gruppen.

Skulle väldigt gärna höra mer tankar om andra deltagare från dem.
 
Är förvånad över hur många som verkar säkra på att överleva natten och ointresserade av att delge sina tankar efter att siaren rök igår. Är alla i lyan? :p
 
Habina gör mig nojig. Gårdagen ser jättebra ut, och hade hon suttit i lyan borde hon fattat att qitis var siare. Kan aldrig tänka mig att lyan missat det. Samtidigt skulle hon mycket väl kunna spela ovetandes av just den anledningen. :rofl:
Men det positiva får ändå väga över just nu, hon är inte min huvudmisstänkta.
Är hon ulv så är hon väldigt bra skådespelare. Även om hon kanske borde ha anat det oavsett roll.

Hon är lurig.
 
Eller väldigt morgontrötta.
Fanns ju tid igår kväll också. :D
Vissa var ju aktiva igår, så då är det ju mindre viktigt. Men bland de som inte hade så mycket tid/ork igår borde ju intresset vara större tänker jag spontant. Men ja, jag fattar ju att alla inte är i lyan så att det finns andra orsaker också. :D
 
Jag delgav lite av mina tankar igår efter att psykopaten förstörde en massa (eller var det LL snarare?) och Hedinn har delat med sig en hel del nu på morgonen. Ser fram emot att läsa lite från er andra, jag är fortsatt misstänksam mot de jag nämnde igår kväll.

Trist med lyckat käk, men då behöver jag iaf inte grubbla mer över Harryson.
 
Är förvånad över hur många som verkar säkra på att överleva natten och ointresserade av att delge sina tankar efter att siaren rök igår. Är alla i lyan? :p
Förlåt, jag, sov. Har precis fått i mig frukost men vill duscha också innan jag ägnar mig åt leken helhjärtat. Jag hoppas det är okej :p. Jag vaknade 4-5 i morse och kunde inte somna om så jag gick upp lade lite pussel nån timme innan jag försökte igen och lyckades.
 

Är förvånad över hur många som verkar säkra på att överleva natten och ointresserade av att delge sina tankar efter att siaren rök igår. Är alla i lyan? :p
Sorry men jag var på fest igår och vaknade typ nyss. Så det enda jag fick ur mej var att jag hade tre troligt goda och q var en av dom som var rätt tydlig. Uppenbarligen visste lyan också det och det är nog därför det blev ett drev mot LenaH. Min röst på Mirtai var lite för att fiska och se om de valde att försöka sprida rösterna, men å andra sidan så tror jag fortfarande att Mirtai kan vara i lyan så det var nog lika bäst för dom att inte försöka rädda en siad ulv för en annan ulv.

Med två ulvar bort så borde det rimligen vara två kvar - synd att q inte kunde fortsätta sitt framgångsrika siande.
 
Jag känner att jag inte riktigt kan tänka just nu, får se om det lossnar senare idag. Är väldigt mosig i hjärnan men tänker att nu borde vi väl kunna hitta de sista ulvarna?

Jag är som sagt mest misstänksam mot Elo, vilket jag redogjorde igår framförallt i #616

Efter det tycker jag det är intressant hur Mirtai försöker pressa mig på att jag ska ha godförklarat Heffa genom att helt enkelt utesluta henne ur min lya (tillfälligt, om nån jag tror är ulv inte är det, så ryms kanske Heffa igen). Är det en ulvig Mirtai som försöker hitta nåt misstänksamt att hålla emot mig, så andra spelare ska få för sig att jag är ulv?

Resterande spelare tror jag att jag hittat roller åt, men det är många frågetecken i min lista och det kan ändras om någon annan ser nåt som jag inte sett. Mtp att jag öht inte såg qitis som siare (hon har blivit en för bra spelare sen jag slutade leka).

Den stora brasklappen är väl Artline, som jag vill ha åt godare sidan, men som också kan ha spelat ett fantastiskt spel som ulv. Återstår att se.

Ja, det var mina något röriga tankar just nu, återkommer ikväll (och slänger ett öga på leken i mobilen närhelst jag har tid).
 
Igår hade jag funderingar över framförallt Mirtais förstaröst.

@Mirtai röstar på Harryson DL1, det är den andra rösten i lynchen, den läggs på Harrysson som är ny och dessutom åkte tidigt förra leken. Jag fattar inte riktigt varför liksom. Jag har hört den envetna teorin om att ulvar skulle rösta på de sina i DL i för att slippa försteningen, jag tror inte riktigt det - i vart fall inte för hela lyan, men att någon gjort så är ju inte omöjligt. I så fall skulle det kunna förklara den här rösten. Tittar man vidare på DL2 så lägger Mirtai en ganska tidig röst på LenaH. Rösten är tidig (21:13) men inte så tidig att Mirtai kan ha missat att många misstänkte hemlig. Jag ser den som en uddaröst från någon som inte vill ta ställning. Sammantaget, Mirtai kan vara luden eller ha sina egna smått obegripliga skäl att ge sig på Harryson.

Och nu när det visade sig att Harrysen var siren så har Mirtai åtminstone inte följt en ond för att slippa förstening, fortfarande fattar jag inte riktigt förstarösten på Harrysen, men det behöver ju inte göra Mirtai ond. Hon röstar i DL1 med motivering "Enda gången jag tycker alla verkar goda är när jag är ond, annars känns alltid alla onda. Alltså är det skumt att tycka att alla verkar goda.". Kan ju inte säga annat än att det är en halvtaskig förstadagsteori

I övrigt sticker Mirtai ut lite med få inlägg och flera av dem mest listor och regeldiskussioner. Mycket tjafs om Medusa och rösttolkningar där. Åh andra sidan har hon en del pricksäkra kommentarer, verkar bra på att hitta ulvar men har inte direkt varit drivande. Hon kan vara ulv men vet inte riktigt. Igår var hon en av mina kandidater idag är det lite ett steg tillbaks.

Jag vill se mer av mirtai, särskilt vad hon tänker.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp