Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Tja jag tycker det är roligt att man får tänka lite extra och grunna på hur specialrollerna kan påverka spelet - annars är ju allt uppenbart enligt formulär 1A mer eller mindre
Siare och spion kan göra det lättare. Om de överlever och hittar varandra.
Ryker spionen i första DL eller käk så blir det direkt mycket svårare för goda att hitta varandra
Som exempel

Du tycker det är roligt, och jag tycker det är jobbigt. Är någotdera verkligen grund för ulvighet?
 
Du skrev följande


Dvs heffa är god. Sedan fattar jag att det är skämtsamt men jag undrar ju fortfarande varför just hon ska vara god pga överfull lya och inte någon annan?

Uteslutningsmetoden helt enkelt. Jag tycker inte att heffa varit lika skum som de andra. Men nej, hon kan absolut vara ulv och lura mig.
 
Jag tror att både qitis och Habina är nåt på spåren när det gäller Elo, men vill inte lägga en andraröst (dels för att kunna peka åt fler håll och dels för att inte göra det möjligt för ulvar att ändra röst och påverka utfallet).

Det jag tidigare skrev om Lobelias "icke-röst" på hemlig igår, att det hade varit bättre som god att inte följa ett drev, speciellt i ett läge där det är helt riskfritt så att säga, gör att jag lägger min röst där.

Hedinn röstar på Lobelia
 
Om LenaH är psykopat, så lottar LL vem som ryker ihop med henne. Dvs det kan bli vem som helst av goda, så har man några som helst teorier just nu som man inte fått ur sig kan det vara läge att skriva dem. Oavsett hur dumma de verkar, skriv på bara!
 
Röstlista dl 3 kl 22:00

17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53 harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 Qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH

20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på LenaH
21:10 Habina röstar på Elo
21:19 Hedinn röstar på Lobelia


LenaH 7
Mirtai 1
Artline 1
Elo 1
Lobelia 1
 
Om LenaH är psykopat, så lottar LL vem som ryker ihop med henne. Dvs det kan bli vem som helst av goda, så har man några som helst teorier just nu som man inte fått ur sig kan det vara läge att skriva dem. Oavsett hur dumma de verkar, skriv på bara!
Jo men jag har en tanke. Cirkus har väl inte en enda röst på sig? Med liten brasklapp att jag inte hittar allra sista röstistan. Jag undrar om det kan säkra henne som god, om ingen av er mer erfarna röstat på henne?
 
Jo men jag har en tanke. Cirkus har väl inte en enda röst på sig? Med liten brasklapp att jag inte hittar allra sista röstistan. Jag undrar om det kan säkra henne som god, om ingen av er mer erfarna röstat på henne?

Jag röstade på henne i DL1. :angel: Men efter det tror jag inte att nån tyckt att hon varit tillräckligt skum för en röst. Så många har lagt henne åt sidan just för att det finns andra att fokusera på först. Vet att jag läste nåt efter DL2 där nån misstänkte att cirkus var god eller väldigt skicklig ond. Kan se om jag hittar åt det igen.
 
Jag röstade på henne i DL1. :angel: Men efter det tror jag inte att nån tyckt att hon varit tillräckligt skum för en röst. Så många har lagt henne åt sidan just för att det finns andra att fokusera på först. Vet att jag läste nåt efter DL2 där nån misstänkte att cirkus var god eller väldigt skicklig ond. Kan se om jag hittar åt det igen.
Haha oops!
 
@Harrysen

Qitis är misstänksam mot cirkus efter DL2, men qitis brukar vara misstänksam mot alla tills leken är över. Likaså vacklar Artline kring cirkus godhet eller ondhet. Lobelia tycker att cirkus verkar ulvig.
 
Jag tror att både qitis och Habina är nåt på spåren när det gäller Elo, men vill inte lägga en andraröst (dels för att kunna peka åt fler håll och dels för att inte göra det möjligt för ulvar att ändra röst och påverka utfallet).

Det jag tidigare skrev om Lobelias "icke-röst" på hemlig igår, att det hade varit bättre som god att inte följa ett drev, speciellt i ett läge där det är helt riskfritt så att säga, gör att jag lägger min röst där.

Hedinn röstar på Lobelia
Alltså drev och drev, det var röst 3.

Oavsett var jag lade min röst så skulle den inte räknas. Menar du att jag borde lagt min röst på någon annan trots att jag hade hemlig som mest misstänkt. Går du tillbaks i leken så ser du att jag teoriat om Hemlig långt innan drevet börjat. Innan du röstade faktiskt. Sen var jag på intet sett säker, kanske jag tänkt mig för mer om rösten inte räknades i och för sig.
 
Lobelia
Stort frågetecken för mig.
La första rösten på BSF i DL1 och fick priset för det att hennes röst inte räknades i DL2
Jag greppar att det kan kännas lite ”öken ”att rösten inte räknas men man kan ju försatt gräva vidare och komma med idéer och funderingar trots det ? Här saknade jag lite från Lobelia under gårdagen. Liksom hemlig var mer eller mindre det hon grunnade på
Vill inte hålla henne som god men kan inte heller hålla henne som ond. Dock med markeringar på sig pga ovanstående samt annat jag redogjort för tidigare under leken.
Dock tycker jag en god lobelia brukar gräva mer än jag upplevt hon gjort denna gången så kanske aningen mer ond än god för mig trots allt
 
Är det någon som har bättre koll på hur många ulvar det bör vara/är?
Tre utöver hemlig eller två utöver hemlig?

Det beror på hur LL tänker. Man brukar som standard räkna med en tredjedel onda, sen beror det på specialroller hur man viktar. 14/3 är 4,7 så antingen 4 ulvar eller 5 ulvar totalt. Nu finns det dock med en psykopat bland ulvarna, så kanske tänker LL annorlunda då.
 
Alltså drev och drev, det var röst 3.

Oavsett var jag lade min röst så skulle den inte räknas. Menar du att jag borde lagt min röst på någon annan trots att jag hade hemlig som mest misstänkt. Går du tillbaks i leken så ser du att jag teoriat om Hemlig långt innan drevet börjat. Innan du röstade faktiskt. Sen var jag på intet sett säker, kanske jag tänkt mig för mer om rösten inte räknades i och för sig.
Lever jag imorgon ska jag gå tillbaka och kolla det mer noggrant. Annars får någon annan göra det. Hade jag röstat för att rösta ut någon nu hade jag röstat på LenaH, är långt ifrån övertygad om din ondhet.

Men det här är det teoriinlägg du skrivit idag och det verkar främst handla om röstningen:
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas

DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig lynchas ulv
Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1

Snurrfian .- bybo käkas



Jag tackar och bockar så slapp jag.

En liten reflektion över lyncherna så här långt.

@Mirtai röstar på Harryson DL1, det är den andra rösten i lynchen, den läggs på Harrysson som är ny och dessutom åkte tidigt förra leken. Jag fattar inte riktigt varför liksom. Jag har hört den envetna teorin om att ulvar skulle rösta på de sina i DL i för att slippa försteningen, jag tror inte riktigt det - i vart fall inte för hela lyan, men att någon gjort så är ju inte omöjligt. I så fall skulle det kunna förklara den här rösten. Tittar man vidare på DL2 så lägger Mirtai en ganska tidig röst på LenaH. Rösten är tidig (21:13) men inte så tidig att Mirtai kan ha missat att många misstänkte hemlig. Jag ser den som en uddaröst från någon som inte vill ta ställning. Sammantaget, Mirtai kan vara luden eller ha sina egna smått obegripliga skäl att ge sig på Harryson.

@Hedinn Röstar också tidigt DL1, på Hemlig och ändrar sedan rösten till mig Lobleia. Anledningen som hon uppger är att hon tror att Hemlig eventuellt är god med specialroll pga det Hemlig skriver och för att hon ändrar röst. I andra lynchen lägger Hedinn en andraröst på Hemlig. Antingen är hon god eller så har hon offrat en lyakompis för att framstå som god. Jag chansar på stunden på det första.

@cirkus röstar på Hedinn och sen på Elo. Den första är inte mycket att orda om, den andra rösten känns liksom Mirtais att den är en uddaröst från någon som inte riktigt vill ta ställning och mer glida under radarn. Lite svagt ulvigt, få se om jag hittar något mer. Det är egentligen inte mycket att gå på

@Harrysen Röstar i första DL på Heffa och i andra på Art. Det är den första som definitivt tar ställning att inte rösta på Hemlig i andra lynchen, tidigare har möjligen haft andra tankar och inte vetat 100 att Hemlig ska dra på sig röster. Harrysen väljer aktivt en uddaröst och inte en 3:eröst på Hemlig. Kanske för att hen inte ville rösta ut en kompis i lyan, vilket Mirtais röster eventuellt indikerar på.

@Artline Prickar ulven Hemlig i första och andra lynchen. Jag tror säkert Art kan offra en ulvkompis utan att blinka. Gör hon det här? Jag är lite tveksam. Defacto är det hon som sätter spiken i kistan för hemlig. Jag tänker vidare om vad art har för alternativ. Som god röstar man på den man tror mest på eller fegar och lägger en uddaröst. Som ond så känns det som hon kunde gjort vilket som, lagt en uddaröst, röstat på Q (om hon vet Q är god) eller på Hemlig, men nja jag tror inte Art offrat en ulvkompis i detta läge, men jag tror det är för lättvindigt att godförklara. Art står i vart fall inte högst på ulvlistan.

@Elo är det inte mycket att orda om, en god som inte vill ta ställning eller en ulv som smyger med. Hon röstar på BSF och Snurr som vi vet båda var goda. Inte mycket att gå på här.

@qitis Röstar på mig pga ett syftningsfel angående ordningen på vem som kom med en teori först, jag tror det är en av de svagast icke OT rösterna jag sett. Det verkade också mest vara just syftningsfelet, inte att det jag skrev skulle peka på att jag var ond. Kanske lyan påverkar folks svenskkunskaper? Skämt åsido. Q lade sen förstarösten på Hemlig. Et tlitet plus här åt goda sidan. Antingen det eller så se till att den misstänkta kollegan blev lynchad. Jag tror mer på god, men Q är en luring.

@Habina Röstar på cirkus och Q, det är en tidig röst på Qitis i andra lynchen. INte mycket att säga om det ur ond/god perspektiv. Utifrån röstningen har jag noll koll och behöver läsa vidare. Hon har dock skrivit en massa så det tar tid att gå igenom.

@heffaklumpen röstar på Habina och sen hemlig. Det sätter henne aningen åt det goda hållet. Rösten på Hemlig är sen så den har en del betydelse. Som med Art, det är ingen godförklaring men jag lägger henne åt sidan tillsvidare

@LenaH Jag har alltid svårt att misstänka LenaH, dels är hon jämt skum, dels så regerade vi i en lek tillsammans som Siare/ängel så det färgar fortfarande mitt intryck. Strikt ur röstningshäsnseende så röstar hon på Heffa och sen Q. Är hon då en ulv som försöker lägga upp för att rädda Hemlig på ett hyfsat uppenbart sätt eller är hon en god som tror Q är ulv? Svårt att veta. Lena borde vara smart nog att inte försöka rädda lyakompisar och smart nog att göra det för att folk inte tror att hon skulle. Ja hon kan vara både och men hon lurade mig sist så ja lite ulvig är hon, kanske tom mycket.

Pwue tror det var alla.
Har du tankar om det som skrivits i övrigt, utöver röstningen?
 
Röstlista dl 3 kl 22:00

17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53 harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 Qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH

20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på LenaH
21:10 Habina röstar på Elo
21:19 Hedinn röstar på Lobelia


LenaH 7
Mirtai 1
Artline 1
Elo 1
Lobelia 1

Det verkar inte hända så mycket mer innan DL. Här är röstlistan @Paddington
 
Artline var den enda som inte röstat i det läget igår efter LenaH s andra röst på mig och hennes 5:e röst på Hemlig blev helt klart avgörande (iom att lobelias röst inte skulle räknas )
Artline kan ju ha jobbat upp ett kanon alibi som ulv , men känner ändå att jag inte fokuserar på henne just nu då hon lika gärna kan vara god

Habina seglar upp att kunna vara ond -då hon verkar ha ritat en helt annan karta än jag har-alternativt väldigt förvirrad återvändare som är ringrostig. Väldigt kul att hon är med igen så inte heller den jag funderar på mest i dagsläget

Det är helt enkelt LenaH i topp i min misstankelista så här långt och är LenaH ulv så tänker jag att Mirtai kan ha lagt en alibiröst på henne igår. Även att hemlig la en första röst på Mirtai i dl 1 talar till hennes nackdel. Enligt min teori att ulvar kan ha lagt en första röst i dl1 på varandra för att undvika att träffas av försteningen från medusa. En teori Mirtai starkt ifrågasatt hela tiden (liksom cirkus ) men kanske träffade jag i alla fall delvis rätt i den tanken då trots allt ?
Cirkus -vet jag inte riktigt vart jag har O_o Kan tillhöra de onda och tycker att hon borde vara mer ”på banan” hon också -men då börjar jag få för Många onda om vi förutsätter att det var 4 ulvar från start.
Är de ändå 5 så tror jag dessa 4 ingår i den.
Annars väljer jag mellan Habina och cirkus som att en är ulv och en är god.

Hm jag ser vad ni skriver och lägger det på
Minnet
Ja du tillhörde också de som ifrågasatte min teori ang medusa (vart man lägger rösterna i dl 1 ) och den kan ju givetvis varit helt åt skogen tänkt -men något att gå på helt enkelt i starten -så man kan börja nysta lite - däremot upplever jag dina inlägg som balanserande och kloka och även att hur du röstat framför allt igår gör att jag vågar (tror jag ) lägga dig åt sidan så länge
Jag är också lite spoooy på de jag inte tog upp i mitt förra inlägg.
Lobelia
Elo
Harrysen
Kan finnas en slamkrypare här som är ond möjligen?
Harrysen drar lite konstiga slutsatser men skulle kunna tillskrivas att hon är ny ändå ? Hm
Plockar upp det jag tidigare under dagen sammanfattat
Mirtai är fortfarande högt upp på min lista som trolig ulv. Inget hon teoriat om (knappt några teorier alls ) har fått mig att ändra uppfattning
Röstningen känns utstickande och kan vara alibiröstningsr . I så fall får det mig att fundera över harrysens tillhörighet Ånyo

Jag har också för många kanske /troligen onda
Habina verkar ha spottat upp sig så pass att hon börjar iaf kännas neutral men på intet sätt godförklarad

Men ska jag rangordna dem så ser listan ut i fallande ordning
Mirtai
Elo
Lobelia
Harrysen

Längre Hopp neråt
Sedan kommer
Habina
Cirkus
Artline
Heffaklumpen
Hedinn

De som ligger i nedre botten är jag egentligen inte särskilt fundersam över med brasklapp att jag kan vara lurad framför allt av de översta där 😅
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp