Den (än så länge) temalösa Ulvleken

En sak som jag har grunnat lite på kring gårdagens röstning är Lobelias röst på hemlig. Betydelselös, och hon skrev själv att det var omotiverande att teoria och rösta när rösten inte räknades. Kan förstå det till viss del, men som god är man väl ändå intresserad av att delge andra sina tankar? Peka andra åt ett håll dit man själv reagerar på nåt?

Att följa ett "drev" (överdrivet i sammanhanget, men ni förstår vad jag menar) innebär ju i det läget lite att man lägger sig platt. Visar inga egna tankar och i det läget skulle det till och med kunna få andra att tänka att hemlig hade fler röster än hon hade och valt att rösta på annat håll...

Hade jag varit i läget med en röst som inte räknades hade i alla fall jag passat på att leta upp något som kanske ingen annan tänkt på för att visa nåt potentiellt annat håll att kika på nästa dag, om jag inte skulle överleva tills dess.
 
Röstlista dl 3 kl 22
17.54 cirkus röstar på Mirtai
18.53 harrysen röstar på LenaH
19.11 Artline röstar på LenaH
19.34 Qitis röstar på LenaH
19.55 Mirtai röstar på LenaH
20.01 Lobelia röstar på Q
20.08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20.08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20.11 LenaH röstar på Artline
20.16 Elo röstar på LenaH

Mirtai 1
LenaH 7
Artline 1


Edit: Missade LenaHs röst
 
Senast ändrad:
Än en gång får jag be om ursäkt för inaktivitet. Helt oplanerad sådan, även om jag visste att jag skulle vara borta på dagen idag så hade jag inte räknat med att komma hem så här sent.

Nej @qitis - jag röstade inte på dig för att rädda hemlig - hade jag varit ulv hade jag ju spikat igen för henne?
Fråga @Snurrfian :angel: :D

Jag trodde däremot inte direkt på hemlig som ulv utan min röst var som jag formulerade - du ställde en massa krav på andras förstadagsröster men din egen ganska taffliga sådan viftade du undan med att det var dl1?
Varför skulle jag velat avgöra dl1??

Och ytterligare en aspekt var att jag faktiskt inte noterade att en av rösterna på hemlig var Lobelias så jag trodde hon var rätt körd ändå med bara mig och @Artline kvar att rösta så då ville jag rösta på den jag misstänkte mest.

Nu antar jag att det cirkulerar mer info i leken men det är banne mig ingen som siat mig iaf för då skulle jag inte ha flera röster nu. :meh:
Vad tänker du om qitis idag då? Om du misstänkte henne mest igår, men idag röstar du på Artline. Misstänker du q mindre idag?
 
En sak som jag har grunnat lite på kring gårdagens röstning är Lobelias röst på hemlig. Betydelselös, och hon skrev själv att det var omotiverande att teoria och rösta när rösten inte räknades. Kan förstå det till viss del, men som god är man väl ändå intresserad av att delge andra sina tankar? Peka andra åt ett håll dit man själv reagerar på nåt?

Att följa ett "drev" (överdrivet i sammanhanget, men ni förstår vad jag menar) innebär ju i det läget lite att man lägger sig platt. Visar inga egna tankar och i det läget skulle det till och med kunna få andra att tänka att hemlig hade fler röster än hon hade och valt att rösta på annat håll...

Hade jag varit i läget med en röst som inte räknades hade i alla fall jag passat på att leta upp något som kanske ingen annan tänkt på för att visa nåt potentiellt annat håll att kika på nästa dag, om jag inte skulle överleva tills dess.
Du tänker precis som jag gör 👍
 
Jag ser inte det du ser. Men jag hade förstått om röständringen dagen innan hade fått dig att tveka.

Det fick mig att tveka men hemlig var skummast och bekräftade att hon inte hade någon viktig god roll.

Jag tänker att du inte ser det iom att du inte hade samma "glasögon" som mig. Jag var övertygad om att hemlig hade en viktig god roll och letade därför efter ledtrådar till detta. Dvs jag var lite bias redan innan jag försökte få mina pusselbitar att passa.

Nu däremot är jag mer förvirrad än tidigare, för jag får inte ihop nåt. :banghead: Det enda jag dock kan säga är att ulvarna inte käkade snurrfian för att de trodde att hon siat mig, dels för att hon inte var siare och dels för att om hon siat mig så hade hon siat mig som god.
 
Medan jag pusslar med ett pussel som öht inte vill gå ihop sig verkar alla (utom cirkus) ha gaddat ihop sig mot LenaH. Jag ser absolut de misstankar ni andra ser, men är inte helt övertygad (än). Tur att jag har lite tid på mig att klura vidare. Däremot tycker jag att det är väldigt intressant att LenaH väljer att lägga sin röst på Artline. Om LenaH är ulv, är det då återigen alibibyggande för Artline eller är det ett försök att få oss att tro att Artline är ulv fast hon är god? (hängde nån med där?)
 
Medan jag pusslar med ett pussel som öht inte vill gå ihop sig verkar alla (utom cirkus) ha gaddat ihop sig mot LenaH. Jag ser absolut de misstankar ni andra ser, men är inte helt övertygad (än). Tur att jag har lite tid på mig att klura vidare. Däremot tycker jag att det är väldigt intressant att LenaH väljer att lägga sin röst på Artline. Om LenaH är ulv, är det då återigen alibibyggande för Artline eller är det ett försök att få oss att tro att Artline är ulv fast hon är god? (hängde nån med där?)
Jag hängde med på hur du menade men nu är jag i denna lynchen och inväntar resultatet av den innan jag fortsätter vidare i tankarna
 
Jag hängde med på hur du menade men nu är jag i denna lynchen och inväntar resultatet av den innan jag fortsätter vidare i tankarna

Ja, jag känner att jag är lite efter här. Men jag vet inte om jag gör så himla mycket nytta med att strömrösta på LenaH? Jag lutar just nu åt att Elo är förbaskat skum med sin röstning också.
 
YAY för ulv!
Booo för lyckat käk.

Förstår att min röst igår blev konstigt men jag var fruktansvärt trött (så jag försov mig i morse... det händer typ aldrig) och iom att jag var med och röstade på BSF som åkte förra lynch. Jag hade inte tillräckligt med mental ork för att ta ett bra beslut utan valde att lägga en röst på någon som var halvmysko men ville inte lägga en andraröst på någon.

Nu ska jag läsa igen mig ordentligt för att se om jag kan lyckas vara lite mer sammanhängade idag

Det här tycker jag är ett intressant resonemang att klura vidare på. När Elo ska rösta finns det fyra personer med röster redan; jag, qitis, hemlig och LenaH. Jag börjar väl vackla i min övertygelse om att qitis sitter i lyan, men säg att hon och LenaH ändå gör det. Såklart väljer då Elo att rösta på (goda) Snurrfian istället, för hon vill inte riskera att nån ulv ryker.

Dvs Elo, qitis, LenaH och hemlig i lyan. Dock som sagt lite tvek på qitis just nu.
 
Hmm. Kommer inte inte hinna vara så aktiv-vi är bortbjudna ikväll. Lite tankar

Heffaklumpen tror jag är god, annars hade hennes röst på hemlig varit väldigt risky?

Mina funderingar på Art från igår finns kvar ("
Jag väljer att rösta på Artline - för att hon lade andrarösten på hemlig igår, som ledde till att hemlig räddade sig själv och bytte röst till BSF som i sin tur röstade på Art")
Dessutom blev det ju en väldigt smart alibiröst sent på hemlig (om hon är ulv?!)
Här blir Heffa god för en risky röst, men Art skum som sätter spiken i kistan för hemlig.
Om Heffa varit ond hade det ju varit stor risk att bidra till utröstning/blickar på kollega hemlig? Därför tror jag hon är god. Artline kunde ju i lugn och ro (med två minuter till DL) rösta på hemlig eftersom hemlig redan var ute? (Väl?)
Vi reder ut den biten, att hemlig inte redan var ute vid Arts röst.
Men då faller ju mitt resonemang om att art är i lyan... Om ni har rätt så borde i så fall både art och Heffa vara goda. I så fall borde det väl vara rimligt att kika på vilka som röstade på dem?
Här vänder Harrysen lite till att de kan båda vara goda och istället titta på vilka som röstade på dem (på Heffa röstade LenaH och Harrysen själv och på Artline har Harrysen röstat).
Är iväg med familjen, inte mycket tid.

Tror fortfarande att Art är god enligt tidigare resonemang.

Tycker Heffa lägger mycket på att jag inte har ett stensäkert teoriande. Men tror ändå inte att det gör henne till ulv?

Både cirkus och Qitis funderar på om Lena H är ulv, vilket jag läser med intresse men inte har någon egen åsikt om, än.

Elo lade ensam röst på Snurrfian som visade sig vara god. Jag tycker ändå Elo verkar neutral mot god och hon skriver också att hon är trött.

Mirtai har röstat på mig vilket såklart ger ulv-vibbar eftersom jag vet min egen roll.
Sen kommer "tror fortfarande att Art är god". Snabb vändning, efter att ha sett henne som ond. Men verkar börja tvivla på Heffa? Ingen egen åsikt om LenaH (trots det borde vara den användaren hon kikat närmre på efter resonemanget med röster på Art och Heffa). Mirtai verkar hon se som ulv. Sen kommer en röst på LenaH, utan att ta upp rösten på Heffa, utan bara baserat på cirkus teori där hon tar upp LenaHs röst på qitis.

Får mig att tänka att om LenaH är ulv kan det här mycket möjligt vara en ulvkollega som försöker skaffa sig alibi.
 
Jag har för många ulvar i min lya nu. :banghead: Tycker att @Hedinn gräver på ett utmärkt sätt, men det gör att hon får mig misstänksam mot harrysen.

Kan lyan bestå av Elo, LenaH, Harrysen, Mirtai och Lobelia? Med qitis som runner up? :arghh:
 
Är Q, Hedinn eller heffa onda så spelar de riktigt bra.
Vad är det som gör Heffa god? Jag vill minnas att det är fler som antytt det, men är det bara för rösten på hemlig igår? Jag skulle ju inte utesluta nån alibiröst där, lyan upplever ju oftare nåt som mer kört tidigare än det kanske egentligen är.
 
Jag har för många ulvar i min lya nu. :banghead: Tycker att @Hedinn gräver på ett utmärkt sätt, men det gör att hon får mig misstänksam mot harrysen.

Kan lyan bestå av Elo, LenaH, Harrysen, Mirtai och Lobelia? Med qitis som runner up? :arghh:
Glöm inte hemlig, så hur stor lya ska du ha egentligen :p

Men jag håller med den som skrev att Lobelias röst igår på hemlig kan vara ett lätt alibi när hon vet att rösten inte räknas
 
Det är jag och @Hedinn kvar att rösta. Jag funderar på att rösta på nån annan än LenaH, eftersom det egentligen inte spelar nån roll då LenaH ändå kommer att ryka. Kanske bättre då att försöka klura vidare på nästa ulv (eftersom alla verkar övertygade om att LenaH är ulv).
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp