Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag har för många ulvar i min lya nu. :banghead: Tycker att @Hedinn gräver på ett utmärkt sätt, men det gör att hon får mig misstänksam mot harrysen.

Kan lyan bestå av Elo, LenaH, Harrysen, Mirtai och Lobelia? Med qitis som runner up? :arghh:
Jag vill bara delge så mycket tankar som möjligt innan DL, speciellt med ett drev mot en person så röstningen inte kommer säga så mycket. Det finns en psykopat i lyan och sitter LenaH på den rollen ryker en god i dagens lynch också...
 
Jag har för många ulvar i min lya nu. :banghead: Tycker att @Hedinn gräver på ett utmärkt sätt, men det gör att hon får mig misstänksam mot harrysen.

Kan lyan bestå av Elo, LenaH, Harrysen, Mirtai och Lobelia? Med qitis som runner up? :arghh:
Och hemlig? Blir det inte extremt många ulvar? 6-7? Jag är inte i lyan i alla fall !

Men Hedins grävande mot mig under hela dagen vilket får blickarna mot mig, speciellt av några gör att jag känner mig lite misstänksam mot henne nu också. Vissa verkar 4ycka att jag faller under nybörjarteoriande och vissa tycker jag är skum och jag är osäker på vad det innebär
 
Vad är det som gör Heffa god? Jag vill minnas att det är fler som antytt det, men är det bara för rösten på hemlig igår? Jag skulle ju inte utesluta nån alibiröst där, lyan upplever ju oftare nåt som mer kört tidigare än det kanske egentligen är.

Jag tycker vi utgår ifrån att Heffa är god för att lyan annars blir för överfull. Jag menar, nån måste väl vara god?
 
Vad är det som gör Heffa god? Jag vill minnas att det är fler som antytt det, men är det bara för rösten på hemlig igår? Jag skulle ju inte utesluta nån alibiröst där, lyan upplever ju oftare nåt som mer kört tidigare än det kanske egentligen är.
Det är hemlig rösten men hon kan vara ond. Men jag tänker att det visar sig senare .

Så god tills hon blir jätte skum. Men hon är inte mitt huvudfokus just nu.
 
Det är jag och @Hedinn kvar att rösta. Jag funderar på att rösta på nån annan än LenaH, eftersom det egentligen inte spelar nån roll då LenaH ändå kommer att ryka. Kanske bättre då att försöka klura vidare på nästa ulv (eftersom alla verkar övertygade om att LenaH är ulv).
Jag är inne på samma sak (med beredskap att ändra vid behov). Är LenaH ond lär det finnas lite alibiröster mot henne.
 
Och hemlig? Blir det inte extremt många ulvar? 6-7? Jag är inte i lyan i alla fall !

Men Hedins grävande mot mig under hela dagen vilket får blickarna mot mig, speciellt av några gör att jag känner mig lite misstänksam mot henne nu också. Vissa verkar 4ycka att jag faller under nybörjarteoriande och vissa tycker jag är skum och jag är osäker på vad det innebär
Tycker du att det bara är dig jag grävt upp saker om? Jag försöker hitta onda, då får man leta överallt!
Ibland är det inte heller det jag tar upp som potentiellt misstänkt som är det mest intressanta, utan hur andra spelare reagerar på det.
 
Kikar lite på Elo vilken jag har funderingar kring

Hade en liten reaktion på henne tidigt då hon tyckte denna leken skulle vara svårare än den förra pga av alla goda specialroller. Det ”normala” är ju att man tycker diverse onda specialroller gör leken svårare. Här fick hon en liten notering i mina anteckningar.
Sedan la hon andrarösten på BSF i första DL vilket inte ser vidare värst bra ut så här i efterhand sedan skaver hennes inlägg efter bsf lynchades lite för mig framför allt formuleringen jag var inte helt beredd på att hemlig skulle ändra till BSF
Det var ju inte så här vi skulle hitta medusa! :bag:

Och jag var del av det :crazy: Jag la andrarösten men trodde/hoppades att det skulle utkristalisera sig några med 2 röster (som det också blev). Jag var dock inte helt beredd på att hemlig skulle ändra sin röst till BSF.

Sedan har hon vart rätt osynlig i leken vilket kan ha IRL förklaringar men också tyda på en ulv som flyger lågt
La ett lite längre inlägg igår kväll vilket inte fick mig mer positivt inställd till henne -snarare tvärtom.
Phew. Störig dag på jobbet följt av motion av två hästar, men nu kan jag sitta och läsa.

Först och främst; bra jobbat ängeln! (för det är bara den som kan skydda från käk, eller hur?)

Några tankar:

Jag förstog inte riktigt jakten på medusa igår. Det känns som att några gav denna jakt så himla mycket värde när vi inte ens var säkra på hur infon skulle se ut för spionen. Att folk fortfarande har fastnat på henne känns... kanske inte ulvigt så mycket som... envist?

hemlig valde att byta röst för att försöka rädda sig själv igår. hemlig är så pass erfaren att hon nog hade, liksom jag i förra spelet, valt att inte rädda sig själv om hon hade varit god bybo (finns det onda bybor eller blev det lite kaka på kaka där?). Alternativen är då god med roll eller ulv. Med tanke på hur många goda roller det finns i detta spel så är det inte helt otänkbart. Inte heller att hon är ond! Skulle absolut kunna vara hårig.

qitis verkar gå hårt åt hemlig. Utmanar henne för att försöka få koll på rollen? Eller för att få henne att verka extra ulvig? Det senare kan vara tecken på ulvighet.

Mirtai och Lobelia fortsätter diskutera medusas roll. Vilket jag tycker är lite obsolet eftersom denne inte är kvar. Kanske ulvigt, som ett sätt att distrahera oss från den verkliga frågan? Kanske bara intresserade av att lösa hur det funkar? Kan delvis fårstå Lobelias intresse då det träffar henne men i övrigt en ganska menlös (i alla fall utifrån min förståelse) diskussion.

Jag vet inte riktigt vad jag tänker om Art. Det känns som att Art är väldigt på och väldigt säker på sig själv. Men det kan ju också bara vara hur Art är, och att jag bara läser in detta i hur hon/han/hen skriver. Kanske sitter Art på mer information än de flesta av oss andra. Spion? Ulv? Bara rak?

cirkus är alltid helskum.


Jag tycker det är lite jobbigt att rösterna är så himla spridda! Det är svårt att se något mönster i röstningarna. Och jag tycker det är svårt att reda i vem som skrivit vad så här tidigt i spelet med så många spelare.
Sedan lägger hon en uddaröst på snurrfian igår som vi vet var god

Summa summarum högt misstänkt för mig att sitta i lyan
 
Men vi hade väl kommit fram till att det var rimligt med 4 ulvar, och med hemlig död borde det vara vara tre kvar. Så överfull lya har du

Givetvis är min lya överfull. Men jag har svårt att se vilka som ska bort. Det är ju 2-3 stycken som ska bort (beroende på om man räknar med qitis eller inte), men jag kan inte välja vilka. Nu kommer ju LenaH att synas, men resten av dem behöver också lyftas fram i ljuset.
 
Givetvis är min lya överfull. Men jag har svårt att se vilka som ska bort. Det är ju 2-3 stycken som ska bort (beroende på om man räknar med qitis eller inte), men jag kan inte välja vilka. Nu kommer ju LenaH att synas, men resten av dem behöver också lyftas fram i ljuset.
Men det blir ju konstigt om du godförklarar heffa för att du har en överfull lya men ingen annan
 
Men det blir ju konstigt om du godförklarar heffa för att du har en överfull lya men ingen annan

Eh va? Jag har väl inte godförklarat heffa? Jag har bara skrivit att vi kan väl avskriva henne som god just nu, eftersom jag redan har 2-3 för många ulvar i min lya.
 
Kikar lite på Elo vilken jag har funderingar kring

Hade en liten reaktion på henne tidigt då hon tyckte denna leken skulle vara svårare än den förra pga av alla goda specialroller. Det ”normala” är ju att man tycker diverse onda specialroller gör leken svårare. Här fick hon en liten notering i mina anteckningar.
Sedan la hon andrarösten på BSF i första DL vilket inte ser vidare värst bra ut så här i efterhand sedan skaver hennes inlägg efter bsf lynchades lite för mig framför allt formuleringen jag var inte helt beredd på att hemlig skulle ändra till BSF


Sedan har hon vart rätt osynlig i leken vilket kan ha IRL förklaringar men också tyda på en ulv som flyger lågt
La ett lite längre inlägg igår kväll vilket inte fick mig mer positivt inställd till henne -snarare tvärtom.

Sedan lägger hon en uddaröst på snurrfian igår som vi vet var god

Summa summarum högt misstänkt för mig att sitta i lyan

Självklart är specialroller jättejobbigt?

då ska man hålla koll på dem likväl som onda och goda?

Jag förstår inte alls varför specialroller skulle göra en lek roligare?

Lättare - kanske. Iom både spion och siare. Men för den del sagt inte nödvändigtvis mindre jobbig?
 
Det enda jag vet är att jag ingenting vet. Det känns ändå tryggt på nåt vis. Men jag kan inte släppa Elo, så jag kan kanske lika gärna rösta.

Först och främst tycker jag att hon gör det lätt för sig i DL1 genom att kopiera Lobelia teori mot Blacksmithfarm, dvs att Blacksmithfarm lät tvärsäker på antalet ulvar. Givetvis är det även negativt att Blacksmithfarm visade sig vara god.

Sen i DL2 väljer hon att lägga en uddaröst på (goda) Snurrfian istället för att lägga en andraröst på onda hemlig eller (onda?) LenaH.

Det var ju inte så här vi skulle hitta medusa! :bag:

Och jag var del av det :crazy: Jag la andrarösten men trodde/hoppades att det skulle utkristalisera sig några med 2 röster (som det också blev). Jag var dock inte helt beredd på att hemlig skulle ändra sin röst till BSF.

Sen har vi det här citatet. Jag vet att jag märker ord nu (min specialitet) men var kanske Elo inte helt beredd på att hemlig skulle ändra sin röst för att hemlig inte hann nämna det i lyan?

Edit: Det slank iväg för tidigt när jag skulle svara Mirtai.

Habina röstar på Elo
 
Att avskriva henne från lyan är väl att säga att hon inte är ond?

Nä, för mig är det stor skillnad att (tillfälligt) flytta någon från lyan och att godförklara. Godförklara för mig är när man är säker på att någon är god och det är jag absolut inte.
 
Röstlista dl 3 kl 22:00

17:54 cirkus röstar på Mirtai
18:53 harrysen röstar på LenaH
19:11 Artline röstar på LenaH
19:34 Qitis röstar på LenaH
19:55 Mirtai röstar på LenaH

20:01 Lobelia röstar på Q
20:08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20:08 Heffaklumpen röstar på LenaH
20:11 LenaH röstar på Artline
20:16 Elo röstar på LenaH
21:10 Habina röstar på Elo


LenaH 7
Mirtai 1
Artline 1
Elo 1
 
Självklart är specialroller jättejobbigt?

då ska man hålla koll på dem likväl som onda och goda?

Jag förstår inte alls varför specialroller skulle göra en lek roligare?

Lättare - kanske. Iom både spion och siare. Men för den del sagt inte nödvändigtvis mindre jobbig?
Tja jag tycker det är roligt att man får tänka lite extra och grunna på hur specialrollerna kan påverka spelet - annars är ju allt uppenbart enligt formulär 1A mer eller mindre
Siare och spion kan göra det lättare. Om de överlever och hittar varandra.
Ryker spionen i första DL eller käk så blir det direkt mycket svårare för goda att hitta varandra
Som exempel
 
Nä, för mig är det stor skillnad att (tillfälligt) flytta någon från lyan och att godförklara. Godförklara för mig är när man är säker på att någon är god och det är jag absolut inte.
Du skrev följande

Jag tycker vi utgår ifrån att Heffa är god för att lyan annars blir för överfull. Jag menar, nån måste väl vara god?
Dvs heffa är god. Sedan fattar jag att det är skämtsamt men jag undrar ju fortfarande varför just hon ska vara god pga överfull lya och inte någon annan?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp