Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Än en gång får jag be om ursäkt för inaktivitet. Helt oplanerad sådan, även om jag visste att jag skulle vara borta på dagen idag så hade jag inte räknat med att komma hem så här sent.

Nej @qitis - jag röstade inte på dig för att rädda hemlig - hade jag varit ulv hade jag ju spikat igen för henne?
Fråga @Snurrfian :angel: :D

Jag trodde däremot inte direkt på hemlig som ulv utan min röst var som jag formulerade - du ställde en massa krav på andras förstadagsröster men din egen ganska taffliga sådan viftade du undan med att det var dl1?
Varför skulle jag velat avgöra dl1??

Och ytterligare en aspekt var att jag faktiskt inte noterade att en av rösterna på hemlig var Lobelias så jag trodde hon var rätt körd ändå med bara mig och @Artline kvar att rösta så då ville jag rösta på den jag misstänkte mest.

Nu antar jag att det cirkulerar mer info i leken men det är banne mig ingen som siat mig iaf för då skulle jag inte ha flera röster nu. :meh:
 
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas

DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig lynchas ulv
Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1

Snurrfian .- bybo käkas


Vilken jävla tid det tar att färglägga och ha sig...
Jag tackar och bockar så slapp jag.

En liten reflektion över lyncherna så här långt.

@Mirtai röstar på Harryson DL1, det är den andra rösten i lynchen, den läggs på Harrysson som är ny och dessutom åkte tidigt förra leken. Jag fattar inte riktigt varför liksom. Jag har hört den envetna teorin om att ulvar skulle rösta på de sina i DL i för att slippa försteningen, jag tror inte riktigt det - i vart fall inte för hela lyan, men att någon gjort så är ju inte omöjligt. I så fall skulle det kunna förklara den här rösten. Tittar man vidare på DL2 så lägger Mirtai en ganska tidig röst på LenaH. Rösten är tidig (21:13) men inte så tidig att Mirtai kan ha missat att många misstänkte hemlig. Jag ser den som en uddaröst från någon som inte vill ta ställning. Sammantaget, Mirtai kan vara luden eller ha sina egna smått obegripliga skäl att ge sig på Harryson.

@Hedinn Röstar också tidigt DL1, på Hemlig och ändrar sedan rösten till mig Lobleia. Anledningen som hon uppger är att hon tror att Hemlig eventuellt är god med specialroll pga det Hemlig skriver och för att hon ändrar röst. I andra lynchen lägger Hedinn en andraröst på Hemlig. Antingen är hon god eller så har hon offrat en lyakompis för att framstå som god. Jag chansar på stunden på det första.

@cirkus röstar på Hedinn och sen på Elo. Den första är inte mycket att orda om, den andra rösten känns liksom Mirtais att den är en uddaröst från någon som inte riktigt vill ta ställning och mer glida under radarn. Lite svagt ulvigt, få se om jag hittar något mer. Det är egentligen inte mycket att gå på

@Harrysen Röstar i första DL på Heffa och i andra på Art. Det är den första som definitivt tar ställning att inte rösta på Hemlig i andra lynchen, tidigare har möjligen haft andra tankar och inte vetat 100 att Hemlig ska dra på sig röster. Harrysen väljer aktivt en uddaröst och inte en 3:eröst på Hemlig. Kanske för att hen inte ville rösta ut en kompis i lyan, vilket Mirtais röster eventuellt indikerar på.

@Artline Prickar ulven Hemlig i första och andra lynchen. Jag tror säkert Art kan offra en ulvkompis utan att blinka. Gör hon det här? Jag är lite tveksam. Defacto är det hon som sätter spiken i kistan för hemlig. Jag tänker vidare om vad art har för alternativ. Som god röstar man på den man tror mest på eller fegar och lägger en uddaröst. Som ond så känns det som hon kunde gjort vilket som, lagt en uddaröst, röstat på Q (om hon vet Q är god) eller på Hemlig, men nja jag tror inte Art offrat en ulvkompis i detta läge, men jag tror det är för lättvindigt att godförklara. Art står i vart fall inte högst på ulvlistan.

@Elo är det inte mycket att orda om, en god som inte vill ta ställning eller en ulv som smyger med. Hon röstar på BSF och Snurr som vi vet båda var goda. Inte mycket att gå på här.

@qitis Röstar på mig pga ett syftningsfel angående ordningen på vem som kom med en teori först, jag tror det är en av de svagast icke OT rösterna jag sett. Det verkade också mest vara just syftningsfelet, inte att det jag skrev skulle peka på att jag var ond. Kanske lyan påverkar folks svenskkunskaper? Skämt åsido. Q lade sen förstarösten på Hemlig. Et tlitet plus här åt goda sidan. Antingen det eller så se till att den misstänkta kollegan blev lynchad. Jag tror mer på god, men Q är en luring.

@Habina Röstar på cirkus och Q, det är en tidig röst på Qitis i andra lynchen. INte mycket att säga om det ur ond/god perspektiv. Utifrån röstningen har jag noll koll och behöver läsa vidare. Hon har dock skrivit en massa så det tar tid att gå igenom.

@heffaklumpen röstar på Habina och sen hemlig. Det sätter henne aningen åt det goda hållet. Rösten på Hemlig är sen så den har en del betydelse. Som med Art, det är ingen godförklaring men jag lägger henne åt sidan tillsvidare

@LenaH Jag har alltid svårt att misstänka LenaH, dels är hon jämt skum, dels så regerade vi i en lek tillsammans som Siare/ängel så det färgar fortfarande mitt intryck. Strikt ur röstningshäsnseende så röstar hon på Heffa och sen Q. Är hon då en ulv som försöker lägga upp för att rädda Hemlig på ett hyfsat uppenbart sätt eller är hon en god som tror Q är ulv? Svårt att veta. Lena borde vara smart nog att inte försöka rädda lyakompisar och smart nog att göra det för att folk inte tror att hon skulle. Ja hon kan vara både och men hon lurade mig sist så ja lite ulvig är hon, kanske tom mycket.

Pwue tror det var alla.
 
Det blev ju uppenbart en väldigt intressant och spännande (och lyckad) lynch igår!

Vet dock inte om det gör mig mycket klokare dock...

hemlig var uppenbart ond. I dl1 börjar hon med att rösta på Mirtai och byter sedan till BSF. BSF var god - frågan är om första rösten på Mirtai är en alibiröst (och det därför gjorde det enklare för hemlig att ändra) eller om rösten på Mirtai var ett försök att få ut en god. För nu hamnar nog Mirtai åt det godare hållet. Men hårighet kan komma fort.

hemlig ändrar röst till q. "för att rädda sig själv" - vilket sedan förstörs av Arts röst (om jag förstår det hela rätt. Iom att Lobelias röst inte räknas pga medusa, eller hur???). Jag misstänker därför att q inte är ulv, för jag har svårt att tro att lyan skulle lägga två ulvar till att hamna i röstning om vem som ska åka ut.

Å andra sidan skulle det iofs då kunna vara så att Art är god? Som drog hemlig över gränsen? Eller kan lyan vara så kallt kalkylerande att de i så fall hade både q och hemlig upp till lynch och Art då gick in och la en avgörande röst för att undvika lottning? Men varför? De hade ju förlorat en i ond i alla fall? I så fall är Ar någon form av ultrasuperulv!

I dl2 röstar hemlig först på Hedinn. Alibiröst eller tecken på godhet hos Hedinn? Vem vet? (Hedinn. och LL!) Hedinn började med att rösta på hemlig i dl1, men ändrar sig sedan och röstar på Lobelia istället? Hedlinn lägger andrarösten på hemlig, innan fler följer med. God som lyckats hitta rätt? Ond som lägger alibiröst som får med sig fler?

Lobelias röst räknades inte idag. VIlket kan innebära att hon antingen var riktigt säker på var hon ville lägga sin röst (god) eller ond med chans till alibiröst som inte räknas?

Även Heffa röstar på hemlig. Har ingen tydlig koll på henne i övrigt? Ond med alibiröst? Vågat i så fall - utifrån att rösterna på q kom senare. Eller hade lyan redan gjort upp om att offra hemlig? I så fall är alla rösterna på hemlig hemskt misstänkta!

LenaH och Hablina röstar på q. Frågan är om de är onda som försökte få till en lottning mellan q och hemlig för att försöka rädda hemlig? (I så fall borde Art vara god?) Om det vore så så ser båda två väldigt håriga ut! Det kan iofs vara så att de helt enkelt tror/trodde att q var ond?

Harrysen gör ärliga försök till teorier (och under 'vi vill att du skall teoria bättre' paraplyet så är det några som sätter åt henne rätt hårt emellanåt) som är lite osammanhängade - men å andra sidan så är jag inte helt sammanhängade heller. Och jag kommer ju ibland på nya saker och tankar medan jag skriver så det kan helt enkelt vara så att Harrysen funkar likadant. Tänker till under/efter skrivandet. Oklart om detta gör henne till något annat ny? Ny ulv (igen?) eller ny god?
Är det bara röstningen du går efter? Vad tänker du kring det folk skrivit i övrigt?
 
Här har det hänt grejer medan jag ägnade en timme eller så åt förra posten.

Då jag är enig om att LenaH kan vara ulvig och att hon kan ha försökt ge sig på Q i syfte att rädda Hemlig så

Lobelia röstar på Q

Borde du inte rösta på LenaH med den motiveringen? :confused:
 
Nu sitter jag äntligen vid datorn och ska börja gräva/grubbla/lägga pussel. Om nån har nån fråga/fundering till mig under tiden, så tagga mig så försöker jag svara direkt. Nu ska jag gå tillbaka till DL1 och se om mitt nya pussel går ihop sig...
 
Är det bara röstningen du går efter? Vad tänker du kring det folk skrivit i övrigt?

Ja. Jag går generellt enbart efter vad folk röstar. Speciellt tidigt i spelet. Det blir för många personer för att jag skall kunna hålla isär vem som sagt vad.

Över lag tycker jag vad folk säger är mycket mindre viktigt än vad de gör (inte minst i ulvspel) och därför teoriar jag utifrån vad folk gör, inte vad de skriver.

Hintar om specialroller osv är helt nävla borttappat på mig, om man inte skriver det rakt ut kommer jag aldrig att fatta :bag:
 
Jag står och velar mellan LenaH och Mirtai och det känns egentligen inte så bra pga att ingen av dem varit inne under dagen och kunnat säga något/försvara sig.

Jag funderar på Mirtai pga det jag skrev tidigare idag. (Främst det fetstilta)
13. Mirtai - Trodde att temat skulle kunna vara lilla sjöjungfrun mtp sirenen. Ska gå en kurs om hur man gör den perfekta marmeladmackan. Röstade på Harrysen i DL1 för att Harrysen tyckte att alla verkade goda. Tyckte att det var mycket fokus på Medusa i DL1 och att en spridd röstning gynnar onda för att de lättare kan styra röstningen då. Det har jag sagt tidigare att jag håller med om och det gör jag fortfarande. Tyckte att LenaHs röst i DL1 stack ut pga sista rösten som inte gjorde någon skillnad och att det inte är likt LenaH att inte våga avgöra. Reagerade igår på att hemlig betedde sig märkligt men röstade sedan på LenaH (pga LenaHs röst i DL1), funderar lite över den. Om nu Mirtai är ulv så skulle detta kunna vara ett sätt att misstänka kollegan hemlig lite men samtidigt inte så mycket att man röstar där (typ misstänka men samtidigt försöka styra bort misstankarna, om det makes sense? Annars får ni fråga så ska jag försöka förklara bättre). Såg dock något om att LenaH skulle vara ond (det var någon annan som skrev det, inte Mirtai) och i så fall faller väl den idén lite eftersom hon då bara flyttar rösten från en ulvkollega till en annan. Så det förutsätter väl nästan att LenaH är god (känner nu att jag måste kolla på LenaH igen sen). Som sammanfattning så känns det inte alls omöjligt att det skulle kunna gömma sig en ulv här, samtidigt är jag lika lost som vanligt och är med andra ord inte säker. Ser fram emot att se mer teorier från dig ikväll Mirtai (och lycka till på tävlingen! :))

Sen ville jag kolla in LenaH mer idag. Och ja, om man kollar på röstlistan från igår (och räknar bort Lobelias röst) så la LenaH upp Q till 2 röster mot hemligs 3. Det möjliggjorde att hemlig kunde röständra till Q och på det sättet jämna ut till 3-3 (vilket hon också gjorde). Sedan kommer Artlines röst och lägger en på hemlig vilket blir den avgörande rösten som spikar lådan för hemlig. LenaH har visserligen haft ont om tid i leken och det kan vi alla ha, så inget konstigt där. Men jag uppfattar faktiskt inte att hon grävt knappt något alls i leken och får inte känslan av att hon försöker driva leken framåt. Det i kombination med hennes röst på Q igår (som kan se ut som att hon försökte hjälpa ulven hemlig) väger tyngre för mig just nu. Så Heffaklumpen röstar på LenaH
 
Röstlista dl 3 kl 22
17.54 cirkus röstar på Mirtai
18.53 harrysen röstar på LenaH
19.11 Artline röstar på LenaH
19.34 Qitis röstar på LenaH
19.55 Mirtai röstar på LenaH
20.01 Lobelia röstar på Q
20.08 Lobelia ändrar röst till LenaH
20.08 Heffaklumpen röstar på LenaH

Mirtai 1
LenaH 6
 
Jag är faktiskt jätteförvånad över att jag får röster för att jag inte röstade på en ulv i dl2??

Som sagt - det hade väl varit smartare att göra som @Artline ?

Med det sagt:

LenaH röstar på Artline

för att jag tror hon medvetet spikade igen för en lyakamrat för att få ett finfint alibi.
 
Det verkar som om vi bestämt att LenaH är ond. Utifrån mitt tidigare resonemang kan jag hålla med. Typ. Är aldrig säker.

Utifrån att jag tror att LenaH försökte rädda hemlig, genom att lyfta Q i dl2:

Elo röstar på LenaH
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp