15:36
Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen
19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen
Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas
DL 2 22:00
20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig
Hemlig lynchas ulv
Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1
Snurrfian .- bybo käkas
Vilken jävla tid det tar att färglägga och ha sig...
Jag tackar och bockar så slapp jag.
En liten reflektion över lyncherna så här långt.
@Mirtai röstar på Harryson DL1, det är den andra rösten i lynchen, den läggs på Harrysson som är ny och dessutom åkte tidigt förra leken. Jag fattar inte riktigt varför liksom. Jag har hört den envetna teorin om att ulvar skulle rösta på de sina i DL i för att slippa försteningen, jag tror inte riktigt det - i vart fall inte för hela lyan, men att någon gjort så är ju inte omöjligt. I så fall skulle det kunna förklara den här rösten. Tittar man vidare på DL2 så lägger Mirtai en ganska tidig röst på LenaH. Rösten är tidig (21:13) men inte så tidig att Mirtai kan ha missat att många misstänkte hemlig. Jag ser den som en uddaröst från någon som inte vill ta ställning. Sammantaget, Mirtai kan vara luden eller ha sina egna smått obegripliga skäl att ge sig på Harryson.
@Hedinn Röstar också tidigt DL1, på Hemlig och ändrar sedan rösten till mig Lobleia. Anledningen som hon uppger är att hon tror att Hemlig eventuellt är god med specialroll pga det Hemlig skriver och för att hon ändrar röst. I andra lynchen lägger Hedinn en andraröst på Hemlig. Antingen är hon god eller så har hon offrat en lyakompis för att framstå som god. Jag chansar på stunden på det första.
@cirkus röstar på Hedinn och sen på Elo. Den första är inte mycket att orda om, den andra rösten känns liksom Mirtais att den är en uddaröst från någon som inte riktigt vill ta ställning och mer glida under radarn. Lite svagt ulvigt, få se om jag hittar något mer. Det är egentligen inte mycket att gå på
@Harrysen Röstar i första DL på Heffa och i andra på Art. Det är den första som definitivt tar ställning att inte rösta på Hemlig i andra lynchen, tidigare har möjligen haft andra tankar och inte vetat 100 att Hemlig ska dra på sig röster. Harrysen väljer aktivt en uddaröst och inte en 3:eröst på Hemlig. Kanske för att hen inte ville rösta ut en kompis i lyan, vilket Mirtais röster eventuellt indikerar på.
@Artline Prickar ulven Hemlig i första och andra lynchen. Jag tror säkert Art kan offra en ulvkompis utan att blinka. Gör hon det här? Jag är lite tveksam. Defacto är det hon som sätter spiken i kistan för hemlig. Jag tänker vidare om vad art har för alternativ. Som god röstar man på den man tror mest på eller fegar och lägger en uddaröst. Som ond så känns det som hon kunde gjort vilket som, lagt en uddaröst, röstat på Q (om hon vet Q är god) eller på Hemlig, men nja jag tror inte Art offrat en ulvkompis i detta läge, men jag tror det är för lättvindigt att godförklara. Art står i vart fall inte högst på ulvlistan.
@Elo är det inte mycket att orda om, en god som inte vill ta ställning eller en ulv som smyger med. Hon röstar på BSF och Snurr som vi vet båda var goda. Inte mycket att gå på här.
@qitis Röstar på mig pga ett syftningsfel angående ordningen på vem som kom med en teori först, jag tror det är en av de svagast icke OT rösterna jag sett. Det verkade också mest vara just syftningsfelet, inte att det jag skrev skulle peka på att jag var ond. Kanske lyan påverkar folks svenskkunskaper? Skämt åsido. Q lade sen förstarösten på Hemlig. Et tlitet plus här åt goda sidan. Antingen det eller så se till att den misstänkta kollegan blev lynchad. Jag tror mer på god, men Q är en luring.
@Habina Röstar på cirkus och Q, det är en tidig röst på Qitis i andra lynchen. INte mycket att säga om det ur ond/god perspektiv. Utifrån röstningen har jag noll koll och behöver läsa vidare. Hon har dock skrivit en massa så det tar tid att gå igenom.
@heffaklumpen röstar på Habina och sen hemlig. Det sätter henne aningen åt det goda hållet. Rösten på Hemlig är sen så den har en del betydelse. Som med Art, det är ingen godförklaring men jag lägger henne åt sidan tillsvidare
@LenaH Jag har alltid svårt att misstänka LenaH, dels är hon jämt skum, dels så regerade vi i en lek tillsammans som Siare/ängel så det färgar fortfarande mitt intryck. Strikt ur röstningshäsnseende så röstar hon på Heffa och sen Q. Är hon då en ulv som försöker lägga upp för att rädda Hemlig på ett hyfsat uppenbart sätt eller är hon en god som tror Q är ulv? Svårt att veta. Lena borde vara smart nog att inte försöka rädda lyakompisar och smart nog att göra det för att folk inte tror att hon skulle. Ja hon kan vara både och men hon lurade mig sist så ja lite ulvig är hon, kanske tom mycket.
Pwue tror det var alla.