Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Art - jag lägger också henne åt sidan en stund men det finns fortfarande en tanke om att hon gjort sig ett prima alibi.
Det här skrämmer mig också. Om nån skulle kunna skaffa sig ett sånt alibi vore det Art. Men det vore jäkligt högt spelat av en ulv. Det är egentligen främst pga rösten i DL1. Hade det bara varit DL2 rösten hade jag inte vågat luta henne åt något håll, men i DL1 är det ju himla onödigt att som ulv lägga en första andraröst på en kollega.
 
Hmm. Kommer inte inte hinna vara så aktiv-vi är bortbjudna ikväll. Lite tankar

Heffaklumpen tror jag är god, annars hade hennes röst på hemlig varit väldigt risky?

Mina funderingar på Art från igår finns kvar ("
Jag väljer att rösta på Artline - för att hon lade andrarösten på hemlig igår, som ledde till att hemlig räddade sig själv och bytte röst till BSF som i sin tur röstade på Art")
Dessutom blev det ju en väldigt smart alibiröst sent på hemlig (om hon är ulv?!)
 
Det är helt enkelt LenaH i topp i min misstankelista så här långt och är LenaH ulv så tänker jag att Mirtai kan ha lagt en alibiröst på henne igår. Även att hemlig la en första röst på Mirtai i dl 1 talar till hennes nackdel. Enligt min teori att ulvar kan ha lagt en första röst i dl1 på varandra för att undvika att träffas av försteningen från medusa. En teori Mirtai starkt ifrågasatt hela tiden (liksom cirkus ) men kanske träffade jag i alla fall delvis rätt i den tanken då trots allt ?

Alltså jag anser inte att jag starkt ifrågasatt den här grejen med försteningen, det jag gjort är snarare tyckt att spridda röster gynnar lyan i första hand, men visst är tanken att hemlig lagt en röst på en kollega i DL oavsett orsak inte särskilt långt bort.
Jag upplever inte heller att cirkus ifrågasatt det starkt, då har väl jag ifrågasatt det ännu mer? Och det gällde väl främst att först rösta på kollega och sen byta röst - att en ulv röstar på en ulv i DL1 ser jag inte som ovanligt oavsett försteningsrisk. Jag tvivlar dock på att ulvarna varit så panikrädda för Medusa att de satt nåt röstningssystem utifrån det, och i den frågan upplever jag att jag och cirkus haft samma tankar.
 
Heffaklumpen tror jag är god, annars hade hennes röst på hemlig varit väldigt risky?

Mina funderingar på Art från igår finns kvar ("
Jag väljer att rösta på Artline - för att hon lade andrarösten på hemlig igår, som ledde till att hemlig räddade sig själv och bytte röst till BSF som i sin tur röstade på Art")
Dessutom blev det ju en väldigt smart alibiröst sent på hemlig (om hon är ulv?!)
Heffaklumpens röst på hemlig är risky, men Artlines röst är smart alibi? Hur får du ihop det?
 
Jag upplever inte heller att cirkus ifrågasatt det starkt, då har väl jag ifrågasatt det ännu mer? Och det gällde väl främst att först rösta på kollega och sen byta röst - att en ulv röstar på en ulv i DL1 ser jag inte som ovanligt oavsett försteningsrisk. Jag tvivlar dock på att ulvarna varit så panikrädda för Medusa att de satt nåt röstningssystem utifrån det, och i den frågan upplever jag att jag och cirkus haft samma tankar.
Hm jag ser vad ni skriver och lägger det på
Minnet
Ja du tillhörde också de som ifrågasatte min teori ang medusa (vart man lägger rösterna i dl 1 ) och den kan ju givetvis varit helt åt skogen tänkt -men något att gå på helt enkelt i starten -så man kan börja nysta lite - däremot upplever jag dina inlägg som balanserande och kloka och även att hur du röstat framför allt igår gör att jag vågar (tror jag ) lägga dig åt sidan så länge
Jag är också lite spoooy på de jag inte tog upp i mitt förra inlägg.
Lobelia
Elo
Harrysen
Kan finnas en slamkrypare här som är ond möjligen?
Harrysen drar lite konstiga slutsatser men skulle kunna tillskrivas att hon är ny ändå ? Hm
 
Hm jag ser vad ni skriver och lägger det på
Minnet
Ja du tillhörde också de som ifrågasatte min teori ang medusa (vart man lägger rösterna i dl 1 ) och den kan ju givetvis varit helt åt skogen tänkt -men något att gå på helt enkelt i starten -så man kan börja nysta lite - däremot upplever jag dina inlägg som balanserande och kloka och även att hur du röstat framför allt igår gör att jag vågar (tror jag ) lägga dig åt sidan så länge
Jag är också lite spoooy på de jag inte tog upp i mitt förra inlägg.
Lobelia
Elo
Harrysen
Kan finnas en slamkrypare här som är ond möjligen?
Harrysen drar lite konstiga slutsatser men skulle kunna tillskrivas att hon är ny ändå ? Hm
Harrysen upplever jag ändå teoriar på ett annat sätt än i förra leken. Visst, kan vara att hon är varm i kläderna nu, men jag uppfattar det ändå som att hon spelar ensam. Ser saker och drar egna slutsatser. Spelar inte alls på förvirring vilket är lätt att göra som ny och ond. Så väger henne ändå försiktigt mot goda sidan tills något annat dyker upp.

Elo är jag extremt osäker på. Flugit under radarn totalt för mig och någon jag verkligen behöver kolla närmre på! Ska se om jag kan jaga rätt på lite teoriinlägg från henne.
 
Heffaklumpens röst på hemlig är risky, men Artlines röst är smart alibi? Hur får du ihop det?
Om Heffa varit ond hade det ju varit stor risk att bidra till utröstning/blickar på kollega hemlig? Därför tror jag hon är god. Artline kunde ju i lugn och ro (med två minuter till DL) rösta på hemlig eftersom hemlig redan var ute? (Väl?)
 
Hm jag ser vad ni skriver och lägger det på
Minnet
Ja du tillhörde också de som ifrågasatte min teori ang medusa (vart man lägger rösterna i dl 1 ) och den kan ju givetvis varit helt åt skogen tänkt -men något att gå på helt enkelt i starten -så man kan börja nysta lite - däremot upplever jag dina inlägg som balanserande och kloka och även att hur du röstat framför allt igår gör att jag vågar (tror jag ) lägga dig åt sidan så länge
Jag är också lite spoooy på de jag inte tog upp i mitt förra inlägg.
Lobelia
Elo
Harrysen
Kan finnas en slamkrypare här som är ond möjligen?
Harrysen drar lite konstiga slutsatser men skulle kunna tillskrivas att hon är ny ändå ? Hm
Slamkrypare med konstiga slutsatser🙈👀😂😂😂😂
 
Om Heffa varit ond hade det ju varit stor risk att bidra till utröstning/blickar på kollega hemlig? Därför tror jag hon är god. Artline kunde ju i lugn och ro (med två minuter till DL) rösta på hemlig eftersom hemlig redan var ute? (Väl?)
Nja. Hemlig ändrade ju röst till mig så jag och hemlig låg lika igår (lobelias röst räknades inte pga försteningen från medusa ) och hemligs ändring kom 3 minuter innan Art röstade - utan arts röst på hemlig hade det blivit lottning mellan mig och Hemlig alternativt om Art röstat på mig att jag åkt istället
 
Om Heffa varit ond hade det ju varit stor risk att bidra till utröstning/blickar på kollega hemlig? Därför tror jag hon är god. Artline kunde ju i lugn och ro (med två minuter till DL) rösta på hemlig eftersom hemlig redan var ute? (Väl?)
Art la andra rösten på hemlig DL1 (första andrarösten på någon). I DL2 räknades inte Lobelias röst så innan Art la sin stod det 3-3 mellan hemlig och qitis, så Arts röst var avgörande.
 
Ja jag har också reagerat på den.
Jag håller fast vid min sammanfattning igår kväll efter DL

Snuffian kan jag ta bort nu -hon var ju bybo

Om man tänker sig att lyan iaf försökte få till ett likaläge igår så verkligen ”lyser” LenaH s röst på mig riktigt klart som en ulvvarning. Hon brukar inte vara så ”av banan ” som hon var med den rösten imo. Och så tänker jag att eftersom hon vågade lägga upp mig till att riskera lottning att hon kan vara den ulv som är psykopat möjligen ?

Iom LenaH s andra röst på mig så gav hon möjligheten till hemlig att ändra röst till mig -vilket också skedde.
Så ser inte mycket som talar för en god LenaH i denna leken. Det handlar inte om dåligt med tid att leka. Jag tycker det hon ändå röstat med ger rejäla ulvvibbar. La en andra röst på heffa i dl 1 som jag efter gårdagens Lynch ändå kände torde vara god , även om jag inte vet det säkert

Artline var den enda som inte röstat i det läget igår efter LenaH s andra röst på mig och hennes 5:e röst på Hemlig blev helt klart avgörande (iom att lobelias röst inte skulle räknas )
Artline kan ju ha jobbat upp ett kanon alibi som ulv , men känner ändå att jag inte fokuserar på henne just nu då hon lika gärna kan vara god

Habina seglar upp att kunna vara ond -då hon verkar ha ritat en helt annan karta än jag har-alternativt väldigt förvirrad återvändare som är ringrostig. Väldigt kul att hon är med igen så inte heller den jag funderar på mest i dagsläget

Det är helt enkelt LenaH i topp i min misstankelista så här långt och är LenaH ulv så tänker jag att Mirtai kan ha lagt en alibiröst på henne igår. Även att hemlig la en första röst på Mirtai i dl 1 talar till hennes nackdel. Enligt min teori att ulvar kan ha lagt en första röst i dl1 på varandra för att undvika att träffas av försteningen från medusa. En teori Mirtai starkt ifrågasatt hela tiden (liksom cirkus ) men kanske träffade jag i alla fall delvis rätt i den tanken då trots allt ?
Cirkus -vet jag inte riktigt vart jag har O_o Kan tillhöra de onda och tycker att hon borde vara mer ”på banan” hon också -men då börjar jag få för Många onda om vi förutsätter att det var 4 ulvar från start.
Är de ändå 5 så tror jag dessa 4 ingår i den.
Annars väljer jag mellan Habina och cirkus som att en är ulv och en är god.

Ja, jag hade ju ritat en karta där hemlig var god. Dvs jag måste börja om från början nu.

Är på väg till stallet = slukhålet så jag vet inte när jag kommer hem. Brukar ta minst sju timmar så ni vet.
 
Art la andra rösten på hemlig DL1 (första andrarösten på någon). I DL2 räknades inte Lobelias röst så innan Art la sin stod det 3-3 mellan hemlig och qitis, så Arts röst var avgörande.
Nja. Hemlig ändrade ju röst till mig så jag och hemlig låg lika igår (lobelias röst räknades inte pga försteningen från medusa ) och hemligs ändring kom 3 minuter innan Art röstade - utan arts röst på hemlig hade det blivit lottning mellan mig och Hemlig alternativt om Art röstat på mig att jag åkt istället
Men då faller ju mitt resonemang om att art är i lyan... Om ni har rätt så borde i så fall både art och Heffa vara goda. I så fall borde det väl vara rimligt att kika på vilka som röstade på dem?
 
Ja, jag hade ju ritat en karta där hemlig var god. Dvs jag måste börja om från början nu.

Är på väg till stallet = slukhålet så jag vet inte när jag kommer hem. Brukar ta minst sju timmar så ni vet.
När du har tid får du gärna redogöra för hur du fick hemlig som god- den vore väldigt intressant att höra :)
Sedan gärna vidareutveckla dina tankar nu när hemlig faktiskt var ulv -hur ser kartan ut helt enkelt
 
YAY för ulv!
Booo för lyckat käk.

Förstår att min röst igår blev konstigt men jag var fruktansvärt trött (så jag försov mig i morse... det händer typ aldrig) och iom att jag var med och röstade på BSF som åkte förra lynch. Jag hade inte tillräckligt med mental ork för att ta ett bra beslut utan valde att lägga en röst på någon som var halvmysko men ville inte lägga en andraröst på någon.

Nu ska jag läsa igen mig ordentligt för att se om jag kan lyckas vara lite mer sammanhängade idag
 
YAY för ulv!
Booo för lyckat käk.

Förstår att min röst igår blev konstigt men jag var fruktansvärt trött (så jag försov mig i morse... det händer typ aldrig) och iom att jag var med och röstade på BSF som åkte förra lynch. Jag hade inte tillräckligt med mental ork för att ta ett bra beslut utan valde att lägga en röst på någon som var halvmysko men ville inte lägga en andraröst på någon.

Nu ska jag läsa igen mig ordentligt för att se om jag kan lyckas vara lite mer sammanhängade idag

*iom att jag var med och röstade på BSF som åkte förra lynch så ville jag inte vara med och orsaka någon annan gods död för att jag inte hade någon tydlig ond att rösta på.

Jag kan tydligen inte skriva sammanhängade idag heller.
 
Jag hann inte klart med min genomgång av alla deltagare igår så fortsätter med de tre sista nu.

12. Elo - Känner att jag helt missat Elo och att hon flugit totalt under min radar. Ser nu att hon har fler inlägg än mig (ett inlägg mer, i skrivande stund), men hon har som sagt flugit under min radar. Var i alla fall taggad på terminsstart och att Habina kunde vara på rätt spår med grekisk mytologi. Funderade på denna leken kunde vara värre än förra leken där ingen visste något och fick frågan om det är dåligt att goda skulle kunna hitta varandra. Någon gissning på temat och en röst på BSF i DL1, vilket också var en andra röst. Ett teoriinlägg igår om att hemlig borde ha en god specialroll eller vara ulv och sa också att Q verkar gå hårt på hemlig (och funderingar om eventuell ulvighet pga det). Någon fundering på om Art kan sitta på info pga att hon tycker att Art verkar säker i vad hon säger. Röstade på Snurrfian igår pga en motivering som jag inte riktigt förstår. Mycket svårplacerad enligt mig, mycket pga bristande aktivitet och inte så mycket teorier (det gör det alltid svårt att placera någon).

13. Mirtai - Trodde att temat skulle kunna vara lilla sjöjungfrun mtp sirenen. Ska gå en kurs om hur man gör den perfekta marmeladmackan. Röstade på Harrysen i DL1 för att Harrysen tyckte att alla verkade goda. Tyckte att det var mycket fokus på Medusa i DL1 och att en spridd röstning gynnar onda för att de lättare kan styra röstningen då. Det har jag sagt tidigare att jag håller med om och det gör jag fortfarande. Tyckte att LenaHs röst i DL1 stack ut pga sista rösten som inte gjorde någon skillnad och att det inte är likt LenaH att inte våga avgöra. Reagerade igår på att hemlig betedde sig märkligt men röstade sedan på LenaH (pga LenaHs röst i DL1), funderar lite över den. Om nu Mirtai är ulv så skulle detta kunna vara ett sätt att misstänka kollegan hemlig lite men samtidigt inte så mycket att man röstar där (typ misstänka men samtidigt försöka styra bort misstankarna, om det makes sense? Annars får ni fråga så ska jag försöka förklara bättre). Såg dock något om att LenaH skulle vara ond (det var någon annan som skrev det, inte Mirtai) och i så fall faller väl den idén lite eftersom hon då bara flyttar rösten från en ulvkollega till en annan. Så det förutsätter väl nästan att LenaH är god (känner nu att jag måste kolla på LenaH igen sen). Som sammanfattning så känns det inte alls omöjligt att det skulle kunna gömma sig en ulv här, samtidigt är jag lika lost som vanligt och är med andra ord inte säker. Ser fram emot att se mer teorier från dig ikväll Mirtai (och lycka till på tävlingen! :))

14. Lobelia - Röstade på BSF i DL1 för att BSF verkade vara säker på hur många ulvar det skulle vara i lyan. Har också funderat en del på det med medusa och hur ulvarna eventuellt skulle kunna tänka om att bli förstenade av medusa. Sa igår att det inte kändes så kul att teoria och rösta då pga att hennes röst är förstenad vilket är förståeligt. Funderade på om hemlig kan vara ulv och röstade även på hemlig igår, vilket visade sig ju stämma. Sjukt svårt att placera och hoppas också att se mer av dig Lobelia.
 
Det blev ju uppenbart en väldigt intressant och spännande (och lyckad) lynch igår!

Vet dock inte om det gör mig mycket klokare dock...

hemlig var uppenbart ond. I dl1 börjar hon med att rösta på Mirtai och byter sedan till BSF. BSF var god - frågan är om första rösten på Mirtai är en alibiröst (och det därför gjorde det enklare för hemlig att ändra) eller om rösten på Mirtai var ett försök att få ut en god. För nu hamnar nog Mirtai åt det godare hållet. Men hårighet kan komma fort.

hemlig ändrar röst till q. "för att rädda sig själv" - vilket sedan förstörs av Arts röst (om jag förstår det hela rätt. Iom att Lobelias röst inte räknas pga medusa, eller hur???). Jag misstänker därför att q inte är ulv, för jag har svårt att tro att lyan skulle lägga två ulvar till att hamna i röstning om vem som ska åka ut.

Å andra sidan skulle det iofs då kunna vara så att Art är god? Som drog hemlig över gränsen? Eller kan lyan vara så kallt kalkylerande att de i så fall hade både q och hemlig upp till lynch och Art då gick in och la en avgörande röst för att undvika lottning? Men varför? De hade ju förlorat en i ond i alla fall? I så fall är Ar någon form av ultrasuperulv!

I dl2 röstar hemlig först på Hedinn. Alibiröst eller tecken på godhet hos Hedinn? Vem vet? (Hedinn. och LL!) Hedinn började med att rösta på hemlig i dl1, men ändrar sig sedan och röstar på Lobelia istället? Hedlinn lägger andrarösten på hemlig, innan fler följer med. God som lyckats hitta rätt? Ond som lägger alibiröst som får med sig fler?

Lobelias röst räknades inte idag. VIlket kan innebära att hon antingen var riktigt säker på var hon ville lägga sin röst (god) eller ond med chans till alibiröst som inte räknas?

Även Heffa röstar på hemlig. Har ingen tydlig koll på henne i övrigt? Ond med alibiröst? Vågat i så fall - utifrån att rösterna på q kom senare. Eller hade lyan redan gjort upp om att offra hemlig? I så fall är alla rösterna på hemlig hemskt misstänkta!

LenaH och Hablina röstar på q. Frågan är om de är onda som försökte få till en lottning mellan q och hemlig för att försöka rädda hemlig? (I så fall borde Art vara god?) Om det vore så så ser båda två väldigt håriga ut! Det kan iofs vara så att de helt enkelt tror/trodde att q var ond?

Harrysen gör ärliga försök till teorier (och under 'vi vill att du skall teoria bättre' paraplyet så är det några som sätter åt henne rätt hårt emellanåt) som är lite osammanhängade - men å andra sidan så är jag inte helt sammanhängade heller. Och jag kommer ju ibland på nya saker och tankar medan jag skriver så det kan helt enkelt vara så att Harrysen funkar likadant. Tänker till under/efter skrivandet. Oklart om detta gör henne till något annat ny? Ny ulv (igen?) eller ny god?
 
Efter att ha läst framför allt sista sidan så känner jag mig mer skeptisk mot Harrysen. Tycker att hon snurrat in sig lite idag i tankarna om röstningen från igår. Jag har faktiskt lite svårt att sätta fingret exakt på vad det är jag reagerar på, skulle säga att det är mer en kombination av saker. Dels det jag skrev om här, framför allt det fetstilta i citatet, som känns dubbelt i mitt huvud.
4. Harrysen - Skrev jag lite om tidigare idag när jag skrev ett svar på hennes röst på mig igår (lägger det i citat pga orkar inte upprepa mig). Trodde också på någon form av grekisk mytologi och var lost igår. Upplevde alla som goda igår och fick pga det en (tidig) röst på sig. Frågade sedan om man vinner någon fördel om man kommer på temat eller om man bara ska sitta och skriva massa nonsens för att bli måltavla. Här känner jag att hon lite säger emot sig själv - att de som skriver massor skulle bli misstänkta, samtidigt så misstänker (och röstar) hon på mig som inte skrivit knappt något. Eller så misstolkar jag bara, men det känns lite dubbelt i mitt huvud i alla fall.
Men också att hon verkade ha missat mitt inlägg där jag skrev om Habina igår. Vet inte om det är direkt ulvigt, men det är något där som får mig att reagera.
😂 ingen aning! Antar att det är svårt att vara i inläggstoppen utan att råka skriva något skumt eller att få blickarna på sig! Samtidigt undrar jag om man som ulv vågar vara såpass mycket i blickfånget? En tanke jag har är ju att om du Hedda är ulv, har lätt att pekar ut något just Habina skrivit som skulle kunna peka ut henne som ond, men att hon egentligen är en gud som driver leken framåt. Aaaahhh hur ska man veta!?!?

Tror min ringa erfarenhet ställer till det några extra varv. Har läst (var?) att några refererar till hur goda/onda brukar spela och där är jag ju helt lost (också 😂).

Det hjälpte inte att ta ett glas vin.
Vet inte om du läst mitt teoriinlägg där jag bland annat teoriade om Habina? Men nej, just nu så är det inte några röda lampor (vet inte varför jag skrev flaggor 😅) där.

Men detta med att vi borde kika på de som röstade på mig och Art är nog det jag reagerade mest på (precis som Q också påpekat).
Men då faller ju mitt resonemang om att art är i lyan... Om ni har rätt så borde i så fall både art och Heffa vara goda. I så fall borde det väl vara rimligt att kika på vilka som röstade på dem?
Om jag kollat rätt på röstlistorna är det i så fall:
BSF röst på Artline i DL1 (BSF var god)
Harrysens röst på Heffaklumpen (jag) i DL1
LenaHs röst på Heffaklumpen (jag) i DL1
och Harrysens röst på Artline i DL2

Enligt denna tanken så är det dig Harrysen och LenaH som vi ska kika närmare på, varav 2 av rösterna kommer från dig och du har röstat en gång var på mig och Art.
Hur tänker du kring det @Harrysen? Och vad tänker du om LenaH då?


Men jag håller med om att Harrysen spelar annorlunda i denna leken och det skulle kunna vara för att hon spelar ensam nu. Men det skulle också kunna vara för att hon fått lite mer erfarenhet, ser det inte heller som helt omöjligt att lyan kan ha sagt att hon måste dra egna slutsatser också. Äh, det är skitsvårt att läsa nya spelare (säger jag som har svårt att läsa alla oavsett ny, gammal, eller återvändare), så jag vet inte vad jag tror på mest av det jag nyss nämnde.


Jag har ont i huvudet idag och märker att det går väldigt trögt att tänka och få ut orden rätt. Så om jag gjort någon konstig/dålig/oklar formulering så snälla fråga så att jag får chansen att förklara.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp