Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag är inte nöjd med mitt deltagande idag och hoppas att jag gör bättre ifrån mig imorgon (om jag överlever ). Då kommer jag iallafall bli tvungen att rösta i god tid (innan 21 iallafall).
 
Det är väl allt annat än meningslöst? Stod ju 3-3 i och med Lobelias röst, så din är ju rätt avgörande. :p
Men du kanske inte hade hunnit se hemligs röständring?
Hemligs röständring kom medans jag skrev och hann inte ändra texten och innan det hade jag inte en tanke på att hon eventuellt skulle ändra :o hjärnan är inte på topp idag.
 
Nu är kakan i ugnen och jag kan fokusera på vad som egentligen hände med röstningen.

Hade en idé kring hemlig och Hedinn som involverade två goda roller, men med Hedinns röst på hemlig så känner jag mig totalt förvirrad och får börja tänka om. Oavsett om hemlig är ond eller god kommer iaf hennes roll att hjälpa leken framåt. Hoppas verkligen att hon är ulv!
 
Det känns som om Hedinn gör det väldigt enkelt för sig när hon lägger första rösten och sen ändrar till att lägga en andra röst på Lobelia. Det känns lite märkligt bara för att Lobelia ifrågasätter en förstadagsröst?
Jag la inte första rösten? Och som jag skrivit flera gånger ändrade jag för att hemlig försvarade sig som att hon hade en viktig roll, så inte ”bara för att Lobelia ifrågasätter”.
 
Iom detta lutar jag något åt att Artline kan vara god. Visst kan de ha snackat ihop sig i lyan om att ge Artline alibi, men njae, det känns inte jättetroligt. Däremot vågar jag inte sätta qitis och Lobelia åt goda sidan, bägge kan vara alibiröster, speciellt som qitis röstade först och Lobelias röst inte räknas.

Hedinn och heffaklumpen. Ja, kanske att jag vågar tänka lite mer åt goda hållet på dem, men säker är jag inte. Jag kan dock helt avskriva att hemlig var viktig god, så det känns skönt. Förhoppningsvis är det nu bara tre ulvar kvar att hitta.

I övrigt orkar jag inte tänka så mycket utan chansar på att jag lever efter natten.
 
Iom detta lutar jag något åt att Artline kan vara god. Visst kan de ha snackat ihop sig i lyan om att ge Artline alibi, men njae, det känns inte jättetroligt. Däremot vågar jag inte sätta qitis och Lobelia åt goda sidan, bägge kan vara alibiröster, speciellt som qitis röstade först och Lobelias röst inte räknas.

Hedinn och heffaklumpen. Ja, kanske att jag vågar tänka lite mer åt goda hållet på dem, men säker är jag inte. Jag kan dock helt avskriva att hemlig var viktig god, så det känns skönt. Förhoppningsvis är det nu bara tre ulvar kvar att hitta.

I övrigt orkar jag inte tänka så mycket utan chansar på att jag lever efter natten.
Spännande.
Artline skrev ju själv att hemlig ändrade röst medan hon skrev, inte hann ändra i texten och inte hade en tanke på att hemlig kunde ändra röst… Hur tänker du kring det?
 
Spännande.
Artline skrev ju själv att hemlig ändrade röst medan hon skrev, inte hann ändra i texten och inte hade en tanke på att hemlig kunde ändra röst… Hur tänker du kring det?

Ja, det skulle kunna vara en ulv också. Just nu ser jag ulvar vart jag än tittar, vilket förvirrar mig. Var ju så säker på att jag snappat upp ett par goda roller, men det var ju fel. Suck. Men jag vidhåller ändå att Artline känns något mer god än ond just nu.
 
Skönt att vi fick en Ulv, även om jag inte direkt bidrog. Jag är för trött för att tänka så får återkomma i morgon.
 
Jag la inte första rösten? Och som jag skrivit flera gånger ändrade jag för att hemlig försvarade sig som att hon hade en viktig roll, så inte ”bara för att Lobelia ifrågasätter”.
Din första röst, och jag försökte som sagt läsa ikapp men tyckte att det inte var så mycket teoriande mellan första och din ändrade röst som förklarar bytet av röst.
 
Din första röst, och jag försökte som sagt läsa ikapp men tyckte att det inte var så mycket teoriande mellan första och din ändrade röst som förklarar bytet av röst.
Spännande.
Alibiröst tycker du om @Hedinn
Vad ska man då tycka om din röst på @Habina idag då enligt samma tänk ?

Habina la första rösten på mig idag och verkar fortfarande tro att jag skulle kunna ha något skumt för mig med att lägga första rösten på hemlig
Du får gärna utveckla den tanken lite mer @Habina för jag följer inte den -alls O_o
Däremot kan jag hålla med om @Lobelia s röst på hemlig kan vara dimridå eftersom hennes röst idag inte skulle räknas. Men det kan också vara en ärlig röst på någon hon uppfattade som skum idag
 
Spännande.
Alibiröst tycker du om @Hedinn
Vad ska man då tycka om din röst på @Habina idag då enligt samma tänk ?

Habina la första rösten på mig idag och verkar fortfarande tro att jag skulle kunna ha något skumt för mig med att lägga första rösten på hemlig
Du får gärna utveckla den tanken lite mer @Habina för jag följer inte den -alls O_o
Däremot kan jag hålla med om @Lobelia s röst på hemlig kan vara dimridå eftersom hennes röst idag inte skulle räknas. Men det kan också vara en ärlig röst på någon hon uppfattade som skum idag
Jamen alla vet ju att Lobelias röst idag inte räknas. Så ... jag räknar inte den varken till eller från. Lite satt på paus liksom.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas


DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig lynchas ulv
Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1
 
Din första röst, och jag försökte som sagt läsa ikapp men tyckte att det inte var så mycket teoriande mellan första och din ändrade röst som förklarar bytet av röst.
Det är korrekt. Ville inte outa en god specialroll i onödan så jag höll käften om det och funderade på hur jag skulle göra. Därav att jag inte skrev nåt om det vid röständringen heller.
 
Den kan vara precis vad som vilket jag också skrev
Hur tänker du om lynchen i övrigt idag så här efteråt?
Jag tycker att Art är lite skum som inte insåg att hennes röst var avgörande för att hemlig skulle ryka. Ett vääääldigt bra alibi minsann. Kan lätt tänka mig att om du är god så är hon ulv. Hellre att skaffa ett snyggt alibi än sänka en god tänker jag.
 
Jag tycker att Art är lite skum som inte insåg att hennes röst var avgörande för att hemlig skulle ryka. Ett vääääldigt bra alibi minsann. Kan lätt tänka mig att om du är god så är hon ulv. Hellre att skaffa ett snyggt alibi än sänka en god tänker jag.
Visserligen skriver hon att hon inte hann se hemligs röständring och jag vet ju hur jobbigt det är med mobilspel men jag hade nog ändå i ett så kritiskt skede uppdaterat sidan extra ofta. 3 minuter är ändå 3 minuter tänker jag.
 
.
Jag tycker att Art är lite skum som inte insåg att hennes röst var avgörande för att hemlig skulle ryka. Ett vääääldigt bra alibi minsann. Kan lätt tänka mig att om du är god så är hon ulv. Hellre att skaffa ett snyggt alibi än sänka en god tänker jag.
När jag röstade så såg det inte ut som att min röst skulle göra någon skillnad. Jag hade hellre röstat på någon annan för att ge andra mer att gå på. Men nu var det tur att jag röstade på hemlig.

Hade jag varit ulv så hade antigen röstat mycket tidigare på hemlig eller på någon annan. Men jag hade inte räddat hemlig.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 328
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp