Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag förstår inte alls Snurrfians tankar om Habina. Hon verkar väldigt övertygad om Habinas ondhet (med eller utan Lobelia i lyan). Det känns lite olustigt med övertygelsen och känns som att hon verkligen vill få oss att rösta där.

Alltså: Elo röstar på Snurrfian

Då jag tror att det är något mer bakom hennes teori om Habina. Och så uppenbar hade hon väl inte varit om hon var spion. Eller?
 
Fast att inte låta ulvarna styra i DL1 borde ju vara viktigare än att ge en spelare info om ytterligare en roll. Spionen hade lika gärna kunnat åka i DL1 och då hade det varit meningslöst.
Rösterna brukar bli spridda i DL1 ändå, brukar vara få spelare som klarar sig
Har jag sagt att jag håller helt med?
Mobilspel på T-banan är inte min tekopp.
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian


Habina 1
qitis 1
Hemlig 1
LenaH 1
Snurrfian 1
 
Jag förstår inte alls Snurrfians tankar om Habina. Hon verkar väldigt övertygad om Habinas ondhet (med eller utan Lobelia i lyan). Det känns lite olustigt med övertygelsen och känns som att hon verkligen vill få oss att rösta där.

Alltså: Elo röstar på Snurrfian

Då jag tror att det är något mer bakom hennes teori om Habina. Och så uppenbar hade hon väl inte varit om hon var spion. Eller?
Fast hon vill väl mest rösta där själv? Tycker inte hon försöker få andra dit direkt och om så var fallet tycker inte jag det är helt orimligt. Why not rösta på den som ändå ville sprida rösterna igår?
 
Jag förstår inte alls Snurrfians tankar om Habina. Hon verkar väldigt övertygad om Habinas ondhet (med eller utan Lobelia i lyan). Det känns lite olustigt med övertygelsen och känns som att hon verkligen vill få oss att rösta där.

Alltså: Elo röstar på Snurrfian

Då jag tror att det är något mer bakom hennes teori om Habina. Och så uppenbar hade hon väl inte varit om hon var spion. Eller?
Så istället för att fråga vad jag menar, eller titta på de inlägg som Habina har skrivit väljer du att rösta på mig? Det känns som du gör det lite väl enkelt för dig själv.
 
Fast hon vill väl mest rösta där själv? Tycker inte hon försöker få andra dit direkt och om så var fallet tycker inte jag det är helt orimligt. Why not rösta på den som ändå ville sprida rösterna igår?

Sant. Men något skaver ändå?

(kan iofs vara leftovers från förra leken, men... kanske inte ändå?)
 
Så istället för att fråga vad jag menar, eller titta på de inlägg som Habina har skrivit väljer du att rösta på mig? Det känns som du gör det lite väl enkelt för dig själv.

Kanske det. Men jag är också aptrött och behöver gå och lägga mig.

Jag har inte mer info nu än jag hade i förra spelet. Jag måste rösta på någon.
 
Snart behöver jag byta färdmedel.. skitjobbigt att ha så dålig koll och överblick. Men jag reagerar på en massa saker, inte minst Elos reaktion och teori om Snurrfian (som jag inte vet om hon är ond eller god, men håller ej med Elo)

Det gör att för att få iväg en röst så

Cirkus röstar på Elo
 
Utan att ha läst färdigt så @Mirtai och @qitis - varför skulle jag vilja avgöra mellan @Lobelia och bsf?
I dl1?

Jag såg inget skumt med någon av dem, bsf brukar jag försöka undvika i dl1 just för att hon oftast måste rösta tidigt och då gärna drar på sig röster och Lobelia - var det ett syftningsfel eller vad?! :D
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo


Habina 1
qitis 1
Hemlig 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
 
Idag har jag, istället för att stressläsa hästannonser, börjat stressbaka. Kollar till leken så ofta det går, men så ni vet ifall jag inte uppdaterar med röstlista direkt.
 
Håller på att somna på soffan här, har kommit lite grejer jag hoppas på att orka och hinna kika ordentligt på ikväll men det som ändå skaver mest för mig än så länge är att hemlig verkade antyda att hon hade en viktig roll, för att senare neka till det. Då återstår ulv.

Hedinn röstar på hemlig
 
Jag gillar inte att q röstar på mig, av förklarliga skäl. Vill dock inte rösta där ändå.

Cirkus tycker jag kommer med vettiga inlägg, det kan hon dock göra för hon är slipad, men det är ingen jag känner att jag vill syna genom att rösta där.

Ja alltså, det var en förstadagsröst och jag ville helst inte rösta ut nån som inte lekt på länge eller åkte tidigt i förra leken. Behöver se mer av Lobelia för att kunna säga nåt där.

Vad gäller hemlig bytte jag som sagt röst för jag fick uppfattningen att hon kunde sitta på en god specialroll. Det här inlägget får mig lite fundersam dock:



Det känns lite väl att insinuera att man sitter på en god specialroll så tydligt såhär tidigt i leken pga lite misstankar från en person. Då vill man väl hellre ligga lite lågt och låtsas som att det regnar, tänker jag. Eller bemöta på ett annat sätt.
Men jag kan ju vara ute och cykla också.
Att avvakta att rösta på nån för att den inte lekt på länge känns inte helt rätt för mig. Tror man att nån är ulv röstar man väl där, oavsett när personen lekte sist? Hellre det än att riskera en god.
hemlig röstar på Hedinn
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn


Hemlig 2
Habina 1
qitis 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Hedinn 1
 
Att avvakta att rösta på nån för att den inte lekt på länge känns inte helt rätt för mig. Tror man att nån är ulv röstar man väl där, oavsett när personen lekte sist? Hellre det än att riskera en god.
hemlig röstar på Hedinn
Menar du att det fanns nån jag trodde var ulv i DL1?
 
Jag kan ju tycka att det var lite märkligt igår att fokuset var på att sprida rösterna för att avslöja Medusa om jag fattade de teorierna rätt - det gynnar ju BARA ulvarna med spridda röster särskilt när det inte finns nån fårulvsröst eller annan röst i bakrunden.
Var det? Jag har nog missat det. Visst rösterna blev ordentligt spridda, tror du det var för att folk fokuserade på det? Var det någon som uppmanade till det. Jag tyck ha missat det i så fall. Jag tycker röstbilden var ganska typisk för första DL folk tvekar att lägga första andrarösten och när den väl är lagd kommer det någon till.

Jag uppfattade det annars som flera var inne på att lägga andraröster - men i och för sig mest i pratet efter- och att ulvarna skulle ha gjort det (vilket jag i och för sig inte tror på).

Jag försökte hitta något på dig, och hittade inte mycket, en hel del i början om regler och leken, men inget som sticker ut. De i sig gör mig misstänksam men du verkar ju komma igång och skriva nu.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp