Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag fattar inte riktigt varför folk har fastnat på Medusa? När hon nu är lynchad så hjälper det ju inte att spionen skulle ha kunnat hitta henne?
Mer teoriande iaf från min sida , hur röstningen igår kan ha gått till. Behöver ju inte ha rätt men ändå intressant att diskutera då det mig veterligen inte är någon roll som brukar vara med ? (Möjligen finns det en sådan roll som använts någon gång)
 
Jag är inte positiv mot dig :p jag tog aldrig ställning till din idé om att sprida rösterna.

Men jag känner mig tveksam till att ulvarna aktivt undvek medusa. Det beror helt på vilka som sitter där.

Idag känner jag mig segstartad så vi får se när jag kommer igång med att tänka.

Joho! Du skrev (i början av leken) att du inte tycker att jag verkar ulvig (nåt om att jag var ivrig att leka). Sen indirekt när du tycker att det är viktigare att undvika Medusa i ett senare skede. Men ok, du får fortsätta att vara allmänt misstänkt av mig ändå. ;)
 
Joho! Du skrev (i början av leken) att du inte tycker att jag verkar ulvig (nåt om att jag var ivrig att leka). Sen indirekt när du tycker att det är viktigare att undvika Medusa i ett senare skede. Men ok, du får fortsätta att vara allmänt misstänkt av mig ändå. ;)
Det har du rätt i. I början av leken så hade du en teori som inte kändes ulvig.

Men just nu är jag neutralt inställd och allmänt misstänksam är hälsosamt.
 
oavsett så var det ju bara första rösten som räknades så även om det var tre personer som röstade på samma var det bara den första av de tre som räknades

Från rollistan: Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.
Jo jag vet att det bara är första som räknas för förstening, jag är ärligt talat pinsamt medveten om den saken. Det känns ju sisådär att teoria och rösta när min röst inte räknas men alla andras. Tro mig jag har läst på om rollen :).

Det jag tänkte på var snarare vad man kan få ut av rösten och om andra röster på medusan skulle kunna förvirra (tror inte det) när det gäller för spionen att komma fram till vem som är Medusa. Nu är det lite passé då Medusa lynchades.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3
Lobelia 2
heffaklumpen 2
hemlig 1
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
qitis 1
cirkus 1
Habina 1

Seg hjärna men jag gör ett försök med röstlista att vrida och vända lite på det hela lite.

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte alls fattar vad Lobelia-rösterna handlar om?

Men tänk om hon är potentiellt viktig god? Så svårt i första DL. :(

Jag vet inte. :( Mtp Medusa kanske det är DL1 vi skulle göra så på. Men nu blir det inte så och vi får hoppas på att Lobelia är ulv helt enkelt.

Bsf har fler röster på sig.

Jag blir lite fundersam på Habina här, varför oroa sig för rösterna på Lobelia och sen hävda att hon inte har koll på antalet röster?
Såg det precis. Har inte hängt med öht hur rösterna fördelat sig när det byttes kors och tvärs.
Det känns knepigt, jag fattar att man inte har koll om man lägger fokus på att upprätthålla röstlistorna, men varför då reagerar på rösterna på Lobelia och hoppas på att Lobelia är ulv?
 
Phew. Störig dag på jobbet följt av motion av två hästar, men nu kan jag sitta och läsa.

Först och främst; bra jobbat ängeln! (för det är bara den som kan skydda från käk, eller hur?)

Några tankar:

Jag förstog inte riktigt jakten på medusa igår. Det känns som att några gav denna jakt så himla mycket värde när vi inte ens var säkra på hur infon skulle se ut för spionen. Att folk fortfarande har fastnat på henne känns... kanske inte ulvigt så mycket som... envist?

hemlig valde att byta röst för att försöka rädda sig själv igår. hemlig är så pass erfaren att hon nog hade, liksom jag i förra spelet, valt att inte rädda sig själv om hon hade varit god bybo (finns det onda bybor eller blev det lite kaka på kaka där?). Alternativen är då god med roll eller ulv. Med tanke på hur många goda roller det finns i detta spel så är det inte helt otänkbart. Inte heller att hon är ond! Skulle absolut kunna vara hårig.

qitis verkar gå hårt åt hemlig. Utmanar henne för att försöka få koll på rollen? Eller för att få henne att verka extra ulvig? Det senare kan vara tecken på ulvighet.

Mirtai och Lobelia fortsätter diskutera medusas roll. Vilket jag tycker är lite obsolet eftersom denne inte är kvar. Kanske ulvigt, som ett sätt att distrahera oss från den verkliga frågan? Kanske bara intresserade av att lösa hur det funkar? Kan delvis fårstå Lobelias intresse då det träffar henne men i övrigt en ganska menlös (i alla fall utifrån min förståelse) diskussion.

Jag vet inte riktigt vad jag tänker om Art. Det känns som att Art är väldigt på och väldigt säker på sig själv. Men det kan ju också bara vara hur Art är, och att jag bara läser in detta i hur hon/han/hen skriver. Kanske sitter Art på mer information än de flesta av oss andra. Spion? Ulv? Bara rak?

cirkus är alltid helskum.


Jag tycker det är lite jobbigt att rösterna är så himla spridda! Det är svårt att se något mönster i röstningarna. Och jag tycker det är svårt att reda i vem som skrivit vad så här tidigt i spelet med så många spelare.
 
Jag är lite tudelad till det här att lyfta fram vad spionen borde veta, det finns alltid en risk att en ulv leker spion eller att spionen som försöker lyfta fram det den vet och då blir lynchad eller käkad. Det känns lite tidigt att vara så här tydlig. Jag är inte helt säker på var jag vill placera er just nu.
Fast det är väl inte raketforskning?
En ulv som leker spion brukar snabbt bli avslöjad
 
Men hade verkligen gjort det i första lynchen? Det hade iaf inte jag gjort eftersom man inte har ngn aning om vem man i så fall räddar från lynch genom att offra sig, en annan sak senare i leken tänker jag

hemlig valde att byta röst för att försöka rädda sig själv igår. hemlig är så pass erfaren att hon nog hade, liksom jag i förra spelet, valt att inte rädda sig själv om hon hade varit god bybo (finns det onda bybor eller blev det lite kaka på kaka där?). Alternativen är då god med roll eller ulv. Med tanke på hur många goda roller det finns i detta spel så är det inte helt otänkbart. Inte heller att hon är ond! Skulle absolut kunna vara hårig.
 
Hemlig är väldigt inställsam mot flera användare. Ulv som försöker få folk positivt inställda mot sig?

Hedinn röstar på hemlig

(Jag har lite jobb att göra nu ikväll, men försöker hänga med så gott jag kan).

Det här kändes lite väl ifrågasättande för en förstadagsröst?

Hedinn ändrar röst till Lobelia
Det känns som om Hedinn gör det väldigt enkelt för sig när hon lägger första rösten och sen ändrar till att lägga en andra röst på Lobelia. Det känns lite märkligt bara för att Lobelia ifrågasätter en förstadagsröst?
 
Fast det är väl inte raketforskning?
En ulv som leker spion brukar snabbt bli avslöjad
Ja men ulvarna kan också vara lika snabba att försöka hävda att en spion som försöker visa vilka som är goda är ulv och får hen lynchad. Som sagt, tudelad till att diskutera spioninfon.
 
Men hade verkligen gjort det i första lynchen? Det hade iaf inte jag gjort eftersom man inte har ngn aning om vem man i så fall räddar från lynch genom att offra sig, en annan sak senare i leken tänker jag

Fast hur ofta har man egentligen koll på vem man offrar sig för?
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen


Blacksmithfarm 3
Lobelia 2
heffaklumpen 2
hemlig 1
Artline 1
Harrysen 1
Hedinn 1
qitis 1
cirkus 1
Habina 1

Seg hjärna men jag gör ett försök med röstlista att vrida och vända lite på det hela lite.









Jag blir lite fundersam på Habina här, varför oroa sig för rösterna på Lobelia och sen hävda att hon inte har koll på antalet röster?

Det känns knepigt, jag fattar att man inte har koll om man lägger fokus på att upprätthålla röstlistorna, men varför då reagerar på rösterna på Lobelia och hoppas på att Lobelia är ulv?

Nä, jag fick lite vibbar av att Lobelia inte var ulv. Därav att jag blev orolig. Sen hade jag noll koll på siffrorna och trodde det var Lobelia som hade tre röster och Blacksmithfarm två. Men jag har som sagt ingen aning om vad Lobelia kan tänkas ha för roll, fick bara en diffus känsla sådär som man kan få ibland när en god försvarar sig lite för häftigt (som jag tyckte Lobelia gjorde).
 
Nja, nog kan någon ulv röstat på en ulv- troligen inte alla dock, sånt händer. Hur har du dragit slutsatsen att ulvar inte röstat på ulvar?

Nä, alltså jag menar att vi verkar vara rätt överens om att alla ulvar inte röstade på varandra. Att nån ulv röstar på en annan ulv kan säkert ha hänt, men inte att alla ulvarna röstar på varandra. Det känns lite väl vågat att outa lyan så.
 
Jag har läst igenom leken igen och blir inte så jättemycket klokare av det. Lite funderingar, förhoppningsvis hinner jag med fler.

Jag funderade lite på varför det blivit så mycket snack om Medusa, men har kommit fram till att det förmodligen mest beror på att det inte finn så mycket som hänt.

Sen har det varit en del snack om @hemlig och hennes röst ändring. Om hon hintar att hon är god/om det är för tydligt hintade eller? Och om hon räddade sig pga att hon är ulv eller har en god specialroll. Personligen har jag svårt att läsa Hemlig, i förra leken lät jag det bero, mest för att jag alltid känner det som att hemlig är skum och hon inte kan sitta i lyan alltid. Nu känns det likadant och nu betonar hon det själv, att hon satt i lyan förra gången. Vet e fan om det inte är lite för hintande.

Om jag minns rätt så menade @Harrysen att minns en av de som röstade på BSF är ulvar, jag tror @Harrysen gör en nybörjarmiss här och tänker lite för mycket på statistik. 3 röster och ca 1/3 onda och det dessutom ryker en god, då är oddsen för en ulv god. Jag tror det är lite för lättvindigt sätt och jag har sett att det sällan funkar i praktiken, men jo någon som röstar där kan definitivt vara ulv- jag har ju dessutom lite vaga misstankar om Hemlig som röstade där, dock av helt andra skäl i och för sig. Om resonemanget gör Harrysen ond? Nej tveksamt men inte god heller. I och med att jag har lite vaga tankar om Hemlig som ulv och hon röstade där för att rädda sig så
 
Nä, alltså jag menar att vi verkar vara rätt överens om att alla ulvar inte röstade på varandra. Att nån ulv röstar på en annan ulv kan säkert ha hänt, men inte att alla ulvarna röstar på varandra. Det känns lite väl vågat att outa lyan så.
Jo och i synnerhet i kombination med teorin om röständring som varit på tapeten.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp