För att ingen ska storkna så postar jag vad jag kommit fram till hittills, och fortsätter sedan med rösterna på blacksmithfarm, röständringar samt andra- och tredjeröster och slutligen alla uddaröster. Puh!
Det är fem saker jag kollat närmare på. Först Lobelia-qitis hela diskussion som kulminerade i att två stycken röstar på Lobelia (qitis och Hedinn). Jag hängde öht inte med i detta igår, men nu har jag läst och förstått att allt handlar om att Lobelia ändrat ordningen på Blacksmithfarms och Snurrfians inlägg. Virrigt, ja. Men på vilket vis blir det ulvigt? Det intressanta är att qitis i inlägg
#94 verkar nöja sig med Lobelias förklaring. Sen röstar qitis plötsligt på Lobelia med samma förklaring. Det känns lite slappt faktiskt, fanns det inget annat qitis reagerat på? Just nu vill jag lägga qitis lite mer åt ulvsidan. Noterar dock att Hedinn uppfattar Lobelia som ulvig pga hur hon försvarar sig. Förvirrat var ordet…
Sen har vi hemlig och misstanken om att hon har en viktig god roll (Hedinn ändrar sin röst från hemlig pga det). Hedinn börjar med att rösta på hemlig för att hemlig verkar inställsam (när hemlig förstår hur jag tänker, vilket iofs är ovanligt och när cirkus missförstått hur Medusas förmågor fungerar). Sen röstar Artline på hemlig för att hemlig inte verkar leta ulvar utan ledtrådar. Artline bekymrar sig över rösterna på blacksmithfarm och då påpekar hemlig att rösterna på henne inte verkar bekymra Artline? Sen ändrar hemlig röst till blacksmithfarm för att rädda sig själv. Det gör att Hedinn ändrar sin röst också, så hemlig inte längre riskerar att röstas ut (ok, om både heffaklumpen och LenaH röstat där, eller nån ändrat röst till hemlig så fanns såklart risken kvar, men så blev det inte). Nu har qitis skrivit att hon tror hemlig är luden, hänger återigen inte med på hur qitis tänker, så jag ser fram emot ett lite tydligare resonemang. För stunden vill jag lägga hemlig mer neutral än ulvig. Precis när jag skulle posta det här såg jag även att Hedinn börjar vackla kring hemlig. Gaaah, jag blir bara mer förvirrad för varje inlägg.
Fö hittar jag ingen som hänger på min idé om att sprida rösterna, de som protesterar är Hedinn, Mirtai, qitis och LenaH. Den enda som verkar vara positiv till det hela är Artline.
#240 Nu blir jag lite nervös att Artline är så himla positiv mot mig. Noterar även att qitis såhär i efterhand säger att hon valde uddaröst pga Medusa, men det var inget som märktes när hon röstade (sen kom även Hedinn och röstade på Lobelia, så det blev ingen uddaröst) och som sagt, hon protesterade innan.
Noterbart också att det var 25 min kvar till DL när alla lagt sina röster, så det fanns gott om tid att tänka om och ändra sig för den som ville.