Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Jag vet inte om deg skulle vara lättare nu. Spionen har förhoppningsvis hittat en god och siaren borde känna till nån efter natten. Kan dock vara ond eller god. På det sättet kan det dock bli lättare, i alla fall om siaren hittat en ulv.
Spionen borde ha hittat ängeln och siaren har siat någon och spionen vet vem.
Sen kanske spionen kan fundera på vem jägare jagat (om någon) och på så vis kanske lista ut vem jägaren är.

Sen är det ju så att om siaren hittar en ulv gäller det ju att siaren förmedlar budskapet men inte outar sig för då kan det bli siarstek till ulvmiddag.
 
Jag är stressad! Vet inte vad som är god sida/ulvigt att skriva, men jag vill inte vara sist att rösta och råka lägga en avgörande röst i ren nybörjartur igen😳.

Så nu kommer jag att välja rösta på heffaklumpen med den oerhört dåliga motiveringen att hon varit minst aktiv i tråden och dy kanske är av rädsla att råka avslöja sig som ulv?

Harrysen röstar på heffaklumpen
Jag vet att detta är din andra lek, så du har nog inte fått grepp om folks spelstilar än (jag har inte ens det efter 4 år...). Men att du röstar på mig pga bristande aktivitet när jag tydligt i anmälningstråden sa att jag inte kommer att ha tid på torsdagen känns... väldigt enkelt? Det får i alla fall mig att fundera på om du kan vara ulv och ser mig som ett lätt byte pga inte kunnat vara aktiv och därmed röstade på mig igår? Jag tycker själv alltid att DL1 är svår, så det ska jag inte säga något om. Och du säger också själv att det är en dålig röstmotivering, så jag vet inte. Men det känns, som sagt, som att du gjorde det väldigt enkelt för dig när du röstade på mig pga minst antal inlägg när jag tydligt påpekat att jag inte kommer ha tid den dagen.


Och btw, jag brukar alltid vara bland de tre med minst antal inlägg, oavsett ond eller god och oavsett roll. Så nä, det handlar inte alls om att jag skulle vara rädd för att avslöja min egen roll
 
5. Habina snöade in mycket på medusa igår tycker jag. Valde att rösta på cirkus pga tror hon och Hedinn är i lyan tillsammans och vill inte rösta på samma som nån annan. Tror du fortfarande dom är i lyan tillsammans @Habina ?

7. cirkus röstar på Hedinn. Har i mitt tycke inte kommit med så många egna idéer, förutom protest mot antalet ulvar.

8. Snurrfian påpekar för q att hon borde leta ulvar istället för att komma på temat. Nåt som nu q tycker att jag också gjorde (och det gjorde jag, men bara för att det är så förbaskat svårt lyckas i första DL).
Känns ändå konstigt att hon röstade där när hon var mer misstänksam mot tex Habina.


9. Hedinn har också funderat lite över Medusa. Hittar inget speciellt om Hedinn som jag känner är viktigt att ta upp. Säger inte att det gör henne god dock. Bara att jag inte har nåt.

Än så länge. Har inte haft tid att sätta mig vid datorn och läsa vad som hände där kring lynchningen. Men snart kanske jag kommer med en ny teori. ;)
 
5. Habina snöade in mycket på medusa igår tycker jag. Valde att rösta på cirkus pga tror hon och Hedinn är i lyan tillsammans och vill inte rösta på samma som nån annan. Tror du fortfarande dom är i lyan tillsammans @Habina ?

7. cirkus röstar på Hedinn. Har i mitt tycke inte kommit med så många egna idéer, förutom protest mot antalet ulvar.

8. Snurrfian påpekar för q att hon borde leta ulvar istället för att komma på temat. Nåt som nu q tycker att jag också gjorde (och det gjorde jag, men bara för att det är så förbaskat svårt lyckas i första DL).
Känns ändå konstigt att hon röstade där när hon var mer misstänksam mot tex Habina.


9. Hedinn har också funderat lite över Medusa. Hittar inget speciellt om Hedinn som jag känner är viktigt att ta upp. Säger inte att det gör henne god dock. Bara att jag inte har nåt.
Fast jag tror både jag och q inte röstade på Habina för att hon inte lekt på så länge och var taggad på att leka. Då känns det tarvligt att lyncha i DL1. Det är väl ganska vanligt att ventilera lite olika skummiteter även om det knappt finns nåt i DL1 och det går ju bara att rösta på en. Så alternativet är ju att snöa in på en enda och sen rösta där....det funkar ju inte heller, då bidrar man ju nada.

Hedinn har väl inte direkt funderat på Medusa? Snarast tvärt om hon har funderat på att det verkar lite överdrivet att tro att ulvarna skulle göra så stor affär av henne att de i princip outar sig genom att inte lägga någon förstaröst osv. Jag är benägen att hålla med henne - jag tror inte heller att lyan har outat sig så totalt.
 
Jag kan ju tycka att det var lite märkligt igår att fokuset var på att sprida rösterna för att avslöja Medusa om jag fattade de teorierna rätt - det gynnar ju BARA ulvarna med spridda röster särskilt när det inte finns nån fårulvsröst eller annan röst i bakrunden.
 
Förlåt, men mandarin? Är inte det ett språk som talas i Kina? :o
Jo, precis. Man brukar prata om mandarin och kantonesiska när man pratar om kinesiska som språk, även om det så klart finns flera dialekter. Men det är lite lustigt för mandarin och kantonesiska (som alltså båda är kinesiska) är så olika att en person som pratar mandarin knappt skulle förstå en person som pratar kantonesiska. Därför brukar man specificera vilken kinesiska man läser, men kursen heter faktiskt bara "Kinesiska steg 3" :)
 
Jag kan ju tycka att det var lite märkligt igår att fokuset var på att sprida rösterna för att avslöja Medusa om jag fattade de teorierna rätt - det gynnar ju BARA ulvarna med spridda röster särskilt när det inte finns nån fårulvsröst eller annan röst i bakrunden.

Jag håller helt med. Okej om man vill hitta Medusa för att goda inte ska missa en röst i senare skede, men det känns som fokus blev väldigt mycket på det. Och att sprida röster brukar bara gynna onda eftersom de då kan styra röstningen.
 
Det är väl inte så konstigt att de som röstat ut en god skärskådas?
ÄVEN om alla vet att goda i regel är duktiga på att lyncha goda i särskilt i DL1
Nä, tycker inte det är konstigt. Men Harrysen lät övertygad om att minst en (av tre) som röstat där är ulv. Jag vill höra tankegången om varför.
 
Bra sammanfattning - tack.

Om din tanke stämmer fullt ut så har vi ju flera medlemmar klara i lyan. Hedinn, hemlig och Mirtai.
Sen kan ju alla med andraröster också vara lyafolk av samma anledning utan att vara inblandade i röständringar.
Det blir ju en jäkla stor lya om alla dessa ska ingå...

Det här resonemanget är väldigt märkligt. Det skulle ju lika gärna kunna vara planterat från ulvarna att göra dessa ändringar för att få ut goda? Men jag fattar som sagt inte hela grejen att det var så viktigt att hitta Medusa. Skulle hela lyan outa sig så i första lynchen för att hitta en specialroll som inte har så stor påverkan?
 
Spionen borde ha hittat ängeln och siaren har siat någon och spionen vet vem.
Sen kanske spionen kan fundera på vem jägare jagat (om någon) och på så vis kanske lista ut vem jägaren är.

Sen är det ju så att om siaren hittar en ulv gäller det ju att siaren förmedlar budskapet men inte outar sig för då kan det bli siarstek till ulvmiddag.
Om inte ängeln inte griper in...
 
Det här resonemanget är väldigt märkligt. Det skulle ju lika gärna kunna vara planterat från ulvarna att göra dessa ändringar för att få ut goda? Men jag fattar som sagt inte hela grejen att det var så viktigt att hitta Medusa. Skulle hela lyan outa sig så i första lynchen för att hitta en specialroll som inte har så stor påverkan?
Nu var det att det skulle hjälpa spionen att hitta medusa som var iaf min tanke -helt enkelt ge spionen ytterligare en god på så sätt
Av alla goda specialroller är det väl bara sirenen kvar som spionen inte kan hitta i infon (såtillvida den inte använder sitt skill att alla röster hamnar på den som den röstar. Vilket inte är troligt i DL1 )
Inte att vi i leken skulle det
 
Det här resonemanget är väldigt märkligt. Det skulle ju lika gärna kunna vara planterat från ulvarna att göra dessa ändringar för att få ut goda? Men jag fattar som sagt inte hela grejen att det var så viktigt att hitta Medusa. Skulle hela lyan outa sig så i första lynchen för att hitta en specialroll som inte har så stor påverkan?
Fast alltså om du läser sista meningen så inser du ju att det är just märkligt eftersom det i så fall skulle vara historiens största och mest outade lya.
 
Det här resonemanget är väldigt märkligt. Det skulle ju lika gärna kunna vara planterat från ulvarna att göra dessa ändringar för att få ut goda? Men jag fattar som sagt inte hela grejen att det var så viktigt att hitta Medusa. Skulle hela lyan outa sig så i första lynchen för att hitta en specialroll som inte har så stor påverkan?
Ulvar som röstade på ulvar eller planterat från ulvar för att få ut goda… i ditt exempel menar du då att jag och hemlig fortfarande skulle vara ulvar men du god. Dvs inte alls långt ifrån cirkus exempel?

Blir ju märkligt att säga emot en teori och kalla den märklig när du håller med den till stor del.
 
Nu var det att det skulle hjälpa spionen att hitta medusa som var iaf min tanke -helt enkelt ge spionen ytterligare en god på så sätt
Av alla goda specialroller är det väl bara sirenen kvar som spionen inte kan hitta i infon (såtillvida den inte använder sitt skill att alla röster hamnar på den som den röstar. Vilket inte är troligt i DL1 )
Inte att vi i leken skulle det
Fast att inte låta ulvarna styra i DL1 borde ju vara viktigare än att ge en spelare info om ytterligare en roll. Spionen hade lika gärna kunnat åka i DL1 och då hade det varit meningslöst.
Rösterna brukar bli spridda i DL1 ändå, brukar vara få spelare som klarar sig helt utan röster och definitivt inte två dagar i sträck. Så den spioninfon hade liksom kommit förr eller senare ändå.
Det är ju inte direkt så att spionen kan skriva en lista på vilka som är goda dag 2 oavsett.
 
1. hemlig - Ska läsa en kurs om geografi och tror att vi ska åka till grekland. Var väl ganska fokuserad på att försöka lista ut lekens tema igår, som jag uppfattat det. Fick sedan Hedinns röst för att hon skulle vara inställsam mot många, vilket jag nog inte håller med om eller i alla fall inte uppfattat hemlig så. Röstar på Mirtai för att det skulle kunna vara en ulv som ligger lågt. Artline lägger första andrarösten på hemlig och direkt därefter får BSF en andraröst. Hemlig ändrar då röst till BSF för att rädda sig själv. Sådana "rädda mig själv" röster tenderar ju att alltid granskas, med all rätt, så det är ju lite intressant varför hemlig valde att göra det i DL1 när man inte är säker på någons roll eller sida (utöver sin egen), så länge man inte är ulv. Sen funderade hon på att ändra tillbaka till artline när första rösten låg på mirtai vilket snabbt blev ifrågasatt av bland annat Q. Just det tror jag dock mer på är en ärligt tankevurpa och det baserar jag endast på att jag kan se mig själv göra samma sak.

2. Heffaklumpen - jag

3. qitis - Har skrivit ett gäng inlägg, men hon har faktiskt inte flest inlägg i skrivande stund. Trodde på tema grekisk mytologi med en twist, liksom jag själv. Var snabb på att ifrågasätta Elos kommentar om att denna leken nästan skulle vara värre än förra och fråga om hon menar att det är dåligt att goda skulle kunna hitta varandra. Tog sedan upp att första rösten på en spelare kan bli riskabel (mtp Medusa) och tänkte därför att de som röstar udda skulle vara något mindre skumma än de som lägger andraröster, fastän alla röster (när det inlägget skrevs) var förstaröster. Röstade på Lobelia med en teori om något som Lobelia skrev, jag hänger inte alls med i den teorin, men förtydligade sedan att det var pga ett syftningsfel (och inte heller där hängde jag med men det kanske är pga att jag själv ofta kan få in syftningsfel när jag sätter ord i fel ordning eller liknande). Lägger sedan upp en teori om att ulvarna skulle kunna lägga röster på ulv-kollegor för att sedan ändra och då inte riskera att bli förstenade i nästa lynch. Det är en intressant tanke, men känns också som en ganska risky sak att göra och riskerar ju att outa typ hela lyan, så jag är nog faktiskt beredd att hålla med Hedinn där. Enda jag reagerat på är väl teorin om Medusa då där jag inte tror att lyan skulle outa sig på det sättet. Annars har jag inte reagerat på något.

4. Harrysen - Skrev jag lite om tidigare idag när jag skrev ett svar på hennes röst på mig igår (lägger det i citat pga orkar inte upprepa mig). Trodde också på någon form av grekisk mytologi och var lost igår. Upplevde alla som goda igår och fick pga det en (tidig) röst på sig. Frågade sedan om man vinner någon fördel om man kommer på temat eller om man bara ska sitta och skriva massa nonsens för att bli måltavla. Här känner jag att hon lite säger emot sig själv - att de som skriver massor skulle bli misstänkta, samtidigt så misstänker (och röstar) hon på mig som inte skrivit knappt något. Eller så misstolkar jag bara, men det känns lite dubbelt i mitt huvud i alla fall.
Jag vet att detta är din andra lek, så du har nog inte fått grepp om folks spelstilar än (jag har inte ens det efter 4 år...). Men att du röstar på mig pga bristande aktivitet när jag tydligt i anmälningstråden sa att jag inte kommer att ha tid på torsdagen känns... väldigt enkelt? Det får i alla fall mig att fundera på om du kan vara ulv och ser mig som ett lätt byte pga inte kunnat vara aktiv och därmed röstade på mig igår? Jag tycker själv alltid att DL1 är svår, så det ska jag inte säga något om. Och du säger också själv att det är en dålig röstmotivering, så jag vet inte. Men det känns, som sagt, som att du gjorde det väldigt enkelt för dig när du röstade på mig pga minst antal inlägg när jag tydligt påpekat att jag inte kommer ha tid den dagen.
 
Fast alltså om du läser sista meningen så inser du ju att det är just märkligt eftersom det i så fall skulle vara historiens största och mest outade lya.

Ulvar som röstade på ulvar eller planterat från ulvar för att få ut goda… i ditt exempel menar du då att jag och hemlig fortfarande skulle vara ulvar men du god. Dvs inte alls långt ifrån cirkus exempel?

Blir ju märkligt att säga emot en teori och kalla den märklig när du håller med den till stor del.

I så fall var jag otydlig, jag ifrågasätter teorin för att jag tycker den är så märkligt. Därav ett ? i slutet av meningen.

Jag tror det kan finnas skumma röständringar, men inte så att alla som var involverade måste vara ulvar baserat på jakten på Medusa.
 
Nä, tycker inte det är konstigt. Men Harrysen lät övertygad om att minst en (av tre) som röstat där är ulv. Jag vill höra tankegången om varför.
Mitt (eventuellt felaktiga) resonemang är att Elo hade en bra (?) teori om BSF i och med andra rösten så att det var enkelt att lägga en andraröst som sedan blev avgörande först när Hemlig ändrade röst för att rädda sig själv. Och jag kan inte räkna ut om det är ulvigt eller inte?!

Sen ändrar Hemlig till BSF för att rädda sig själv och det hade kanske de flesta gjort så det är väl inte ulvigt i sig.

Jag har ju inte nån erfarenhet i bagaget och tycker det är superklurigt att inte riktigt känna spelet eller deltagarna eller rollerna särskilt väl. Många dimensioner i allt och många erfarna spelare som har bättre koll.
 
Jag vet att detta är din andra lek, så du har nog inte fått grepp om folks spelstilar än (jag har inte ens det efter 4 år...). Men att du röstar på mig pga bristande aktivitet när jag tydligt i anmälningstråden sa att jag inte kommer att ha tid på torsdagen känns... väldigt enkelt? Det får i alla fall mig att fundera på om du kan vara ulv och ser mig som ett lätt byte pga inte kunnat vara aktiv och därmed röstade på mig igår? Jag tycker själv alltid att DL1 är svår, så det ska jag inte säga något om. Och du säger också själv att det är en dålig röstmotivering, så jag vet inte. Men det känns, som sagt, som att du gjorde det väldigt enkelt för dig när du röstade på mig pga minst antal inlägg när jag tydligt påpekat att jag inte kommer ha tid den dagen.


Och btw, jag brukar alltid vara bland de tre med minst antal inlägg, oavsett ond eller god och oavsett roll. Så nä, det handlar inte alls om att jag skulle vara rädd för att avslöja min egen roll
Nej det var en dålig teori, jag är medveten om det. (Dock hade jag faktiskt missat att läsa så noga i anmälningstråden. )

Har liksom ingen! koll på vad man ens kan gå på i första DL och fick helt enkelt typ blunda och peka. Märker att många för mycket mer komplicerade resonemang men där är jag helt enkelt inte ännu. Noterade dock att du själv röstade på den som skrivit mest i tråden😅
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 326
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp