Den (än så länge) temalösa Ulvleken

vad som händer i leken is as is
men om nästa uppdatering strular på samma sätt att posta så kommer jag be min co_LL @Islandshästryttare att posta den :)
Jättekonstigt, vi hade inga problem. Det kanske är något strul NU som rättar till sig?

Iofs skriver jag alltid längre texter i Word, klistrar in på Buke och fixar sen bara formateringen i forumet. Om det kan göra någon skillnad. Men det borde det ju inte.
 
Som ny rektor för Nevermore är jag väldigt besviken på alla studenter och t o m vissa fakulitetsmedlemmar,
Inför DL2 behöver ni alla ta upp en ledtråd som ni mssat/missförstått inför DL1 och hur ni ska hindra att detta sker igen.

Jag påminer även om NattDL1 och de val som behöver ske.
 
Nu kommer jag kanske outa mig själv, men eftersom inte alla vet vem jag är eller förstår min integritet (well jag är bara LL i den här leken...... men
Om jag säger att jag är/har varit Sr IT Mgr i ett globalt Life Science företag de senaste 15 åren och sedan 1½år gått över i den privata sektorn och är högst ansvarig inom Quality & Information Security både inom det konsultföretag jag är anställd inom och i två företag jag är uthyrd som deras högsta IT-chef.
Så när jag säger ngt inte fungerar..... well då fungerar det verkligen inte
 
.
jag säger bara, never more att jag försöker skojat till temat......
Hade jag varit smartare så borde jag med denna ledtråd och siren ha listat ut temat. Även bryta mot regler var en bra ledtråd. Sedan minns jag inga mer just nu.

Jag har ju faktiskt sett wednesday. Blir LL nöjd om jag ställer mig i skamvrån resten av natten?
 
Ledtråd 1 - lekstart på en ONSDAG (Wednesday)
Ledtråd 2-3 Siren & Medusa (Bianca & Gorgon/stoner )
Ledtråd 4 - high school
Ledtråd 5 - roller som normalt är onda är i denna lek goda..
 
.

Hade jag varit smartare så borde jag med denna ledtråd och siren ha listat ut temat. Även bryta mot regler var en bra ledtråd. Sedan minns jag inga mer just nu.

Jag har ju faktiskt sett wednesday. Blir LL nöjd om jag ställer mig i skamvrån resten av natten

Trist att uppdateringen strular så :( Trist att Medusa lynchades.

@Paddington betyder det att ingen förstenas eller fungerar det trots att Medusa inte är med längre?
läs roll-listan
 
@Myrten @Artline jag är full av beundran hur ni kunde hålla ihop er lek och alla händelser/val etc.
Jag har ingen aning om vad som hänt i bakgrunden sedan jag var aktiv senast - men vi är typ i DL1 och jag ser redan att detta är ohållbart.
Det har definitivt inget med deltagarna, mig själv eller ngt annat jag kan påverka att göra¨. Men allt runtomkring gör detta ohållbart.
 
Ledtråd 1 - lekstart på en ONSDAG (Wednesday)
Ledtråd 2-3 Siren & Medusa (Bianca & Gorgon/stoner )
Ledtråd 4 - high school
Ledtråd 5 - roller som normalt är onda är i denna lek goda..
Ha ha jag vet fortfarande inte vad det är för tema. Eller känner i allafall inte igen temat.
 
Som ny rektor för Nevermore är jag väldigt besviken på alla studenter och t o m vissa fakulitetsmedlemmar,
Inför DL2 behöver ni alla ta upp en ledtråd som ni mssat/missförstått inför DL1 och hur ni ska hindra att detta sker igen.

Jag påminer även om NattDL1 och de val som behöver ske.

Jag såg Never more men kopplade den till Poes verk - och långdraget även Pratchett.

Jag förstod att det hade något med skolan att göra (terminsstart/terminsslut) och rektor

Såg också medusa/sirener.

Men tydligen är jag kass på att koppla ihop saker? Och såg dem bara var för sig. För att hindra att det händer igen behöver jag uppenbarligen träna mer på att se hela bilden och fortutbilda mig i populärkultur!
 
Jag orkar inte ens försöka återskapa det inlägg jag har försökt posta den senaste halvtimmen tillsammans med resten av
lekuppdateringarna/rollernas namn

Så here it goes: ni dödade Medusa @Blacksmithfarm

Det var ju inte så här vi skulle hitta medusa! :bag:

Och jag var del av det :crazy: Jag la andrarösten men trodde/hoppades att det skulle utkristalisera sig några med 2 röster (som det också blev). Jag var dock inte helt beredd på att hemlig skulle ändra sin röst till BSF.
 
Som ny rektor för Nevermore är jag väldigt besviken på alla studenter och t o m vissa fakulitetsmedlemmar,
Inför DL2 behöver ni alla ta upp en ledtråd som ni mssat/missförstått inför DL1 och hur ni ska hindra att detta sker igen.

Jag påminer även om NattDL1 och de val som behöver ske.

Ledtråd 1 - lekstart på en ONSDAG (Wednesday)
Ledtråd 2-3 Siren & Medusa (Bianca & Gorgon/stoner )
Ledtråd 4 - high school
Ledtråd 5 - roller som normalt är onda är i denna lek goda..
Jag känner att jag har hamnat på fel kurs, mina kunskaper är föråldrade och jag har bara hört det ledtrådarna pekar förbi farten. Är det någon som kan hjälpa en stackars student med lite material att läsa in sig på?
 
Då provar vi igen

Goda
Wednesday (Spionen - får veta alla specialrollers val NattDL)
Xavier (Siare – får sia en person per natt NattDL)
Bianca (Siren – kan en gång under lekens gång göra så att allas röster hamnar på den personen hon själv har röstat på. DagDL)
Enid (Jägare - tar med sig en person in i döden. Skickar varje NattDL pm om vem den vill ta med sig om den dör. Om jägaren inte gör något nytt val så räknas det senaste.)
Thing (Ängel – kan varje natt beskydda en deltagare NattDL)
Ajax (Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.)
Normisar, lärare, Stoners och annat löst folk (Bybor)

Onda
Ulvar
– finns i lyan och kan kommunicera med varandra
Hyde (Psykopat, en av ulvarna är psykopat och kommer dra med sig en god när denne där (LL lottar) )

Vinstvillkor
Goda vinner när ulvarna är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda
 

Rektorer gör inga misstag, bara små små.... sidsteg........... :angel:
Sidan som har påverkats har blivit kompenserad.....
 
Jag känner att jag har hamnat på fel kurs, mina kunskaper är föråldrade och jag har bara hört det ledtrådarna pekar förbi farten. Är det någon som kan hjälpa en stackars student med lite material att läsa in sig på?
Du känner väl till familjen Addams? Deras dotter Wednesday går på Nevermore.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 322
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp