Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Om man ska följa @qitis idé om röständring för att undvika medusa, så skulle mirtai, hemlig och hedinn kunna vara ulvar. Dvs hemlig röstar på mirtai och ändrar sen till blacksmithfarm. Hedinn röstar på hemlig och ändrar sen till lobelia.
 
Om man ska följa @qitis idé om röständring för att undvika medusa, så skulle mirtai, hemlig och hedinn kunna vara ulvar. Dvs hemlig röstar på mirtai och ändrar sen till blacksmithfarm. Hedinn röstar på hemlig och ändrar sen till lobelia.
Men varför vill man så gärna undvika medusa nu?
 
Exakt. Som ulv skulle jag nog vara mindre bekymrad faktiskt iom att det isf gäller dl2 och då kan man ff styra lite som ulv.
Men det beror väl på ? Och ju fler dl som går desto större risk (chans ) att medusa redan varit röstad på en första gång ? Så ser inte riktgt vinsten i det för ulvarna ? Om någon gång så är väl det störst risk att någon är förstenad just i dl 2 (oavsett sida)
 
Men det beror väl på ? Och ju fler dl som går desto större risk (chans ) att medusa redan varit röstad på en första gång ? Så ser inte riktgt vinsten i det för ulvarna ? Om någon gång så är väl det störst risk att någon är förstenad just i dl 2 (oavsett sida)
Alltså - jag ser liksom inte den stora grejen med medusa. Alls.
Förstår du hur jag tänker? :)
 
Om man ska följa @qitis idé om röständring för att undvika medusa, så skulle mirtai, hemlig och hedinn kunna vara ulvar. Dvs hemlig röstar på mirtai och ändrar sen till blacksmithfarm. Hedinn röstar på hemlig och ändrar sen till lobelia.
Ska se om jag fattar, även jag är trött…

Jag är misstänkt ulv för att @hemlig röstar på mig och sedan ändrar? Dvs ulven hemlig lägger sin första röst på ulven Mirtai för att vara säker på att undvika medusa?

Funkar det så? Om man ändrar till medusa så räknas det inte? Vet att det stod att det var förstarösten som räknas men jag tänkte inte så långt utan bara att det inte räknas om man ändrar FRÅN medusa
 
Ska se om jag fattar, även jag är trött…

Jag är misstänkt ulv för att @hemlig röstar på mig och sedan ändrar? Dvs ulven hemlig lägger sin första röst på ulven Mirtai för att vara säker på att undvika medusa?

Funkar det så? Om man ändrar till medusa så räknas det inte? Vet att det stod att det var förstarösten som räknas men jag tänkte inte så långt utan bara att det inte räknas om man ändrar FRÅN medusa

Ja precis. Fast det behöver såklart inte vara medusa man ändrar till, man har bara garderat sig genom att rösta på en ulvkollega först. Därmed inte sagt att det är en jättebra teori. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 318
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp