Hedinn
Moderator
Kan du utveckla. Du tycker att Elos teori var bra och hon la andrarösten på BSF. Tänker du att Elo är ulv då, som la en andraröst med en bra teori? Eller är det snarare hemlig du tänker som ond som la tredje? Eller båda? Varför tänker du att goda inte lägger andraröster med bra teorier?Mitt (eventuellt felaktiga) resonemang är att Elo hade en bra (?) teori om BSF i och med andra rösten så att det var enkelt att lägga en andraröst som sedan blev avgörande först när Hemlig ändrade röst för att rädda sig själv. Och jag kan inte räkna ut om det är ulvigt eller inte?!
Sen ändrar Hemlig till BSF för att rädda sig själv och det hade kanske de flesta gjort så det är väl inte ulvigt i sig.
Jag har ju inte nån erfarenhet i bagaget och tycker det är superklurigt att inte riktigt känna spelet eller deltagarna eller rollerna särskilt väl. Många dimensioner i allt och många erfarna spelare som har bättre koll.
Om det främst är andrarösten du tycker är skum, vad gäller för andrarösterna på andra spelare?
(Ja, jag vet att det är svårt, men att kunna redogöra för såna här tankar är vad som en dag kommer göra dig till en slipad spelare! )