Den (än så länge) temalösa Ulvleken

För att ingen ska storkna så postar jag vad jag kommit fram till hittills, och fortsätter sedan med rösterna på blacksmithfarm, röständringar samt andra- och tredjeröster och slutligen alla uddaröster. Puh!

Det är fem saker jag kollat närmare på. Först Lobelia-qitis hela diskussion som kulminerade i att två stycken röstar på Lobelia (qitis och Hedinn). Jag hängde öht inte med i detta igår, men nu har jag läst och förstått att allt handlar om att Lobelia ändrat ordningen på Blacksmithfarms och Snurrfians inlägg. Virrigt, ja. Men på vilket vis blir det ulvigt? Det intressanta är att qitis i inlägg #94 verkar nöja sig med Lobelias förklaring. Sen röstar qitis plötsligt på Lobelia med samma förklaring. Det känns lite slappt faktiskt, fanns det inget annat qitis reagerat på? Just nu vill jag lägga qitis lite mer åt ulvsidan. Noterar dock att Hedinn uppfattar Lobelia som ulvig pga hur hon försvarar sig. Förvirrat var ordet…

Sen har vi hemlig och misstanken om att hon har en viktig god roll (Hedinn ändrar sin röst från hemlig pga det). Hedinn börjar med att rösta på hemlig för att hemlig verkar inställsam (när hemlig förstår hur jag tänker, vilket iofs är ovanligt och när cirkus missförstått hur Medusas förmågor fungerar). Sen röstar Artline på hemlig för att hemlig inte verkar leta ulvar utan ledtrådar. Artline bekymrar sig över rösterna på blacksmithfarm och då påpekar hemlig att rösterna på henne inte verkar bekymra Artline? Sen ändrar hemlig röst till blacksmithfarm för att rädda sig själv. Det gör att Hedinn ändrar sin röst också, så hemlig inte längre riskerar att röstas ut (ok, om både heffaklumpen och LenaH röstat där, eller nån ändrat röst till hemlig så fanns såklart risken kvar, men så blev det inte). Nu har qitis skrivit att hon tror hemlig är luden, hänger återigen inte med på hur qitis tänker, så jag ser fram emot ett lite tydligare resonemang. För stunden vill jag lägga hemlig mer neutral än ulvig. Precis när jag skulle posta det här såg jag även att Hedinn börjar vackla kring hemlig. Gaaah, jag blir bara mer förvirrad för varje inlägg. :arghh:

Fö hittar jag ingen som hänger på min idé om att sprida rösterna, de som protesterar är Hedinn, Mirtai, qitis och LenaH. Den enda som verkar vara positiv till det hela är Artline. #240 Nu blir jag lite nervös att Artline är så himla positiv mot mig. Noterar även att qitis såhär i efterhand säger att hon valde uddaröst pga Medusa, men det var inget som märktes när hon röstade (sen kom även Hedinn och röstade på Lobelia, så det blev ingen uddaröst) och som sagt, hon protesterade innan.

Noterbart också att det var 25 min kvar till DL när alla lagt sina röster, så det fanns gott om tid att tänka om och ändra sig för den som ville.
Jag är inte positiv mot dig :p jag tog aldrig ställning till din idé om att sprida rösterna.

Men jag känner mig tveksam till att ulvarna aktivt undvek medusa. Det beror helt på vilka som sitter där.

Idag känner jag mig segstartad så vi får se när jag kommer igång med att tänka.
 
@hemlig tycker jag beter sig lite märkligt, som exempel att hon inte har koll på vem hon röstade på igår efteråt. Jag fattar att man kan vara trött och förvirrad - har ju varit det själv mer än en gång...

Hennes röständring för att rädda sig själv är inte så anmärkningsvärd, det är trots allt DL1 och även om man som bybo kan offra sig för att rädda en viktigare god roll känns det risky att göra det så tidigt. Chansen att man istället räddar en ond är alldeles för stor.
Ska jag behöva skriva för tredje gången att det var ett ärligt misstag?

Du skriver att jag beter mig märkligt, men samtidigt att min röständring inte är det. Som om du inte kan bestämma dig om mig.
 
Hur menar du med ensam om att bli förstenad? Det var väl bara den allra första rösten på medusa som ledde till att man blev förstenad. Dvs en andraröst på Medusa är safe.
Jag funderar lite på hur spioninfon ser ut, det borde vara medusan förstenar XX. Då spelar det mindre roll om fler rötat på personen förståss. Övertänkte nog lite om att det skulle vara svårare att identifiera medusa om man var två som röstade.

Oavsett spelar det mindre roll i och med BSF var medusan.
 
Ska jag behöva skriva för tredje gången att det var ett ärligt misstag?

Du skriver att jag beter mig märkligt, men samtidigt att min röständring inte är det. Som om du inte kan bestämma dig om mig.

helt rätt, jag kan inte bestämma mig. Tänk vad lätt det skulle vara om man inte behövde vela fram och tillbaka :p

Jag ser att du säger att det var ett ärligt misstag, och tro mig jag har gjort flera sådana oh vet hur frustrerande det är när folk inte verkar tro en.
 
Jag funderar lite på hur spioninfon ser ut, det borde vara medusan förstenar XX. Då spelar det mindre roll om fler rötat på personen förståss. Övertänkte nog lite om att det skulle vara svårare att identifiera medusa om man var två som röstade.

Oavsett spelar det mindre roll i och med BSF var medusan.

oavsett så var det ju bara första rösten som räknades så även om det var tre personer som röstade på samma var det bara den första av de tre som räknades

Från rollistan: Medusa - Den person som lägger allra första rösten på Medusa blir förstenad och dennes röst kommer inte räknas vid nästkommande lynch (passiv förmåga, inget val från Medusa själv) personen får ej veta detta.
 
Jag tycker att jag vill försöka få ett ev hum om folks roller innan jag säger "rösta här" liksom.
Som nån (Mirtai?) sa förut så vill man ju inte rädda en ulv från lynch.
 
helt rätt, jag kan inte bestämma mig. Tänk vad lätt det skulle vara om man inte behövde vela fram och tillbaka :p

Jag ser att du säger att det var ett ärligt misstag, och tro mig jag har gjort flera sådana oh vet hur frustrerande det är när folk inte verkar tro en.
Det finns ett sätt att få rätsida på mig och det är ju att syna mig, men det tycker jag känns onödigt i nuläget.

Allt du säger kan och kommer användas emot dig i en ulvlek, känns det som :D.
 
Jag är inte positiv mot dig :p jag tog aldrig ställning till din idé om att sprida rösterna.

Men jag känner mig tveksam till att ulvarna aktivt undvek medusa. Det beror helt på vilka som sitter där.

Idag känner jag mig segstartad så vi får se när jag kommer igång med att tänka.
Hur skulle ulvarna kunnat undvika medusa? Ingen kunde i DL1 veta vem det var.
 
Jag är lite tudelad till det här att lyfta fram vad spionen borde veta, det finns alltid en risk att en ulv leker spion eller att spionen som försöker lyfta fram det den vet och då blir lynchad eller käkad. Det känns lite tidigt att vara så här tydlig. Jag är inte helt säker på var jag vill placera er just nu.
Men samtidigt så skriver de väl saker vi redan vet?

Spionen är den som vet mest och har ledtrådar som inte vi andra har. Även om den har svårtolkad info så och behöver hjälp för att förstå så tar jag förgivet att spionen har vett att vara diskret oavsett.
 
Jag funderar lite på hur spioninfon ser ut, det borde vara medusan förstenar XX. Då spelar det mindre roll om fler rötat på personen förståss. Övertänkte nog lite om att det skulle vara svårare att identifiera medusa om man var två som röstade.

Oavsett spelar det mindre roll i och med BSF var medusan.
Känns som om du snöat in på Medusa. Det är ju ändå en roll vi kan lägga åt sidan nu, så varför fundera vidare hur spioninfo ser ut om det?
 
Nu kommer jag kanske outa mig själv, men eftersom inte alla vet vem jag är eller förstår min integritet (well jag är bara LL i den här leken...... men
Om jag säger att jag är/har varit Sr IT Mgr i ett globalt Life Science företag de senaste 15 åren och sedan 1½år gått över i den privata sektorn och är högst ansvarig inom Quality & Information Security både inom det konsultföretag jag är anställd inom och i två företag jag är uthyrd som deras högsta IT-chef.
Så när jag säger ngt inte fungerar..... well då fungerar det verkligen inte
Har du provat att starta om datorn? :idea::angel1: Kan säga att vår IT på jobbet börjar se trött ut, vi har precis bytt namn, därmed även mejladresser och har hela vårt system uppbyggt på microsoft. Det har inte gått smidigt så att säga, lägg sen till att konsulterna som fick uppdraget att enbart ändra det som kommer efter @ fick för sig att "hjälpa till" lite extra och bestämde sig för att slänga in lite punkter i folks namn också. :banghead: De kommer nog inte få några fler uppdrag från det här företaget.
 
Men samtidigt så skriver de väl saker vi redan vet?

Spionen är den som vet mest och har ledtrådar som inte vi andra har. Även om den har svårtolkad info så och behöver hjälp för att förstå så tar jag förgivet att spionen har vett att vara diskret oavsett.
Ja det får man ju utgå ifrån, att viktiga roller håller sig diskreta.
 
Men samtidigt så skriver de väl saker vi redan vet?

Spionen är den som vet mest och har ledtrådar som inte vi andra har. Även om den har svårtolkad info så och behöver hjälp för att förstå så tar jag förgivet att spionen har vett att vara diskret oavsett.
Jo i och för sig, men det hjälper även de/ den som vill låtsas vara spion.
 
Hur skulle ulvarna kunnat undvika medusa? Ingen kunde i DL1 veta vem det var.
Q teori om att ulvarna röstade på varandra eller la andra röster.

Det hade kunnat stämma om personerna tänker som Q men jag tror inte på den teorin. Jag hade iallafall inte tänk så. Då hade jag nog följt habinas exempel.
 
Jo i och för sig, men det hjälper även de/ den som vill låtsas vara spion.
Ptja. Den kommer ju i så fall bli väldigt tydlig för spionen att den är ulv ? Så känns ändå lite konstigt resonerat av dig måste jag säga
Jag har INTE fiskar efter vem som har de goda roller (na) utan mer försökt förklara varför jag resonerat som jag gjort och även varit öppen med att jag gjort
 
😂 ingen aning! Antar att det är svårt att vara i inläggstoppen utan att råka skriva något skumt eller att få blickarna på sig! Samtidigt undrar jag om man som ulv vågar vara såpass mycket i blickfånget? En tanke jag har är ju att om du Hedda är ulv, har lätt att pekar ut något just Habina skrivit som skulle kunna peka ut henne som ond, men att hon egentligen är en gud som driver leken framåt. Aaaahhh hur ska man veta!?!?

Tror min ringa erfarenhet ställer till det några extra varv. Har läst (var?) att några refererar till hur goda/onda brukar spela och där är jag ju helt lost (också 😂).

Det hjälpte inte att ta ett glas vin.

Jag gillar att vara Gud. :angel:
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp