Den (än så länge) temalösa Ulvleken

Sorry för wall of text, men det hjälpte iaf mig att tänka lite. Inte för att jag är säker på nån för det. ;)

Sen har vi alla som röstade på Blacksmithfarm. Lobelia inleder med att rösta på henne för att Blacksmithfarm verkade säker på antalet ulvar. Jag vacklar fram och tillbaka kring Lobelia, så jag får fortsätta ha henne neutral. Tycker inte att förstarösten på Blacksmithfarm säger nånting (mer än att hon kan bop:a rätt friskt ikväll). Elo lägger andrarösten på Blacksmithfarm, med samma teori som Lobelia har. Tveksamt om två ulvar skulle lägga rösterna efter varandra på samma goda person, men såklart har det hänt. Men jag lutar åt att om nån är ulv, så är det mer troligt med Elo än Lobelia. Detta är dock bara en känsla just nu. Slutligen ändrar hemlig röst till Blacksmithfarm för att rädda sig själv. Inte mycket att säga om det, mer än att hemlig iaf ansåg att hon hade en tillräckligt viktig röst för att rädda sig själv. Kan givetvis vara ulv, men då är jag tveksam till om Lobelia eller Elo är ulv.

Sen har vi alla som röständrar/röstar på nån som redan har en röst. Mitt resonemang kring att det skyddar mot Medusa faller delvis (se inlägg #353), men det kan vara intressant att gå igenom de rösterna ändå. Hedinn röstar först på hemlig då Hedinn tycker att hon verkar inställsam. Tänker man sig scenariot att hemlig är ulv, så stämmer det väl med att Hedinn sen röständrar när det ser ut som att hemlig kan ryka. Samtidigt är frågan om en ulv skulle outa sig så? Nu var det länge sen jag var i lyan, men då har det alltid varit ”varje ulv räddar sig själv typ”. Samtidigt kanske Hedinn räknar med att man tänker just så. Hemlig inleder med att rösta på Mirtai för att Mirtai inte är så aktiv. En typisk enkel röst i första DL, som inte säger särskilt mycket. Sedan ändrar hemlig sin röst för att rädda sig själv. Jag förstår att hon valde att göra så och det säger egentligen inget om hennes roll. Jag fick känslan såhär i efterhand (liksom Hedinn) att hon hade en viktig god roll, men nu verkar hon själv förneka det? Vilket gör mig ännu mer förvirrad. Artline lägger andrarösten på hemlig för att hon gör det lätt för sig med sin röst på Mirtai och för att hon kanske inte behöver hitta ulvar om hon är ulv? Ingen konstig röst i sig, men enligt Medusa-teorin skulle då kanske Artline sitta i lyan och gardera sig mot Medusa-försteningen? Jag tror dock mindre på den teorin idag än igår. Artline är ytterst diffus för mig. Slutligen LenaH som lägger en andraröst på Heffaklumpen för att hon röstar på en (mig) som är aktiv och letar ulvar. LenaH är en sån där man aldrig vet vad hon gör och varför, så hon är tills vidare oklar.

Slutligen har vi alla förstaröster. Mirtai röstar på harrysen, pga att harrysen tycker att alla verkar goda och det tycker Mirtai är skumt. Känns lite som att Mirtai hade bråttom att rösta och tog det lilla hon hittade. Cirkus röstar på Hedinn då hon tycker att Hedinn och jag verkar tvärsäkra på antal ulvar (vilket jag förklarat för cirkus varför vi var ”säkra” på antalet) och att Hedinn la en tidig röst. Om jag inte missförstått cirkus har hon dock lagt Hedinn lite åt sidan nu. Harrysen röstar på heffaklumpen pga lite aktivitet. Säger varken bu eller bä om Harrysen, i DL1 är det svårt. Snurrfian röstar på qitis för att hon skriver mycket men utan så mycket innehåll. Samma där, jag kan vara benägen att hålla med Snurrfian (kanske mest för att jag är misstänksam mot qitis), men det säger verkligen ingenting om Snurrfian. Qitis lägger sin röst på Lobelia utifrån den där konstiga teorin som jag redogjort för innan. Jag brukar alltid tycka att qitis är förvirrande, men nu känns hon ännu mer så. Fanns det verkligen inget mer intressant att rösta på? Heffaklumpen röstar på mig och hon är ursäktad fast hon gör det för att jag skriver mycket och därmed förvirrar henne. Kan varken säga bu eller bä om henne heller, en ytterst diffus spelare.
 
Hur tänker du här? Jag är med på att du noterat mitt misstag, men om du nu inte tror på min förklaring att jag inte syftade på någon specifik ordning. Vad är ulvigt? Att blanda ihop inläggen? Eller menar du att jag har något motiv med det och gör det avsiktligt?

Det här kändes lite väl ifrågasättande för en förstadagsröst?

Hedinn ändrar röst till Lobelia

Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte alls fattar vad Lobelia-rösterna handlar om?

Men tänk om hon är potentiellt viktig god? Så svårt i första DL. :(

Jag vet inte. :( Mtp Medusa kanske det är DL1 vi skulle göra så på. Men nu blir det inte så och vi får hoppas på att Lobelia är ulv helt enkelt.
Nä, jag fick lite vibbar av att Lobelia inte var ulv. Därav att jag blev orolig. Sen hade jag noll koll på siffrorna och trodde det var Lobelia som hade tre röster och Blacksmithfarm två. Men jag har som sagt ingen aning om vad Lobelia kan tänkas ha för roll, fick bara en diffus känsla sådär som man kan få ibland när en god försvarar sig lite för häftigt (som jag tyckte Lobelia gjorde).
Alltså Habina det håller liksom inte, Lobelia ifrågasätter första rösten på sig, i ett inlägg och det var knappast ett häftigt försvar utan ett ifrågasättande. Sen helt plötsligt blir du orolig för rösterna på Lobelia, trots att du hävdar att du inte kolla röstlistan utan bara kopierar in de nya rösterna.

Jag ser två möjliga scenarion, antingen är du ulv som vill stå i bättre dager om en god Lobelia skulle åka och du har redan har lyft din oro. Eller så är ni båda ulvar och du vill hålla avstånd mellan er. Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon är en ulv som antingen försöker skydda sin ulvkollega eller vill framstå som god när hon oroar sig för någon som hon vet är ulv.
 
Alltså Habina det håller liksom inte, Lobelia ifrågasätter första rösten på sig, i ett inlägg och det var knappast ett häftigt försvar utan ett ifrågasättande. Sen helt plötsligt blir du orolig för rösterna på Lobelia, trots att du hävdar att du inte kolla röstlistan utan bara kopierar in de nya rösterna.

Jag ser två möjliga scenarion, antingen är du ulv som vill stå i bättre dager om en god Lobelia skulle åka och du har redan har lyft din oro. Eller så är ni båda ulvar och du vill hålla avstånd mellan er. Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon är en ulv som antingen försöker skydda sin ulvkollega eller vill framstå som god när hon oroar sig för någon som hon vet är ulv.

Så det finns ingen möjlighet att jag är en förvirrad god som blir bekymrad över att en annan potentiell god är på väg att lynchas? Men jag har ingen aning om vad Lobelia har för roll, så du kan absolut ha rätt i att hon är ulv.
 
Jag kan lika gärna röst nu jag med. Ska försöka vara kvar vid datorn dock ifall det dyker upp nåt som gör att jag ändrar uppfattning.

Dels pga den väldigt konstiga och förvirrande teorin som ledde till rösten på Lobelia (dvs att Lobelia bytte ordning på två inlägg) och dels pga hur hon verkar ha fastnat på hemlig som ond gör att jag vill syna qitis. Jag vet inte om Lobelia eller hemlig är onda eller goda, men det skaver hur qitis skriver, det känns helt enkelt inte som en god qitis som kommer med tusen olika teorier och lyfter på alla möjliga stenar. I den här leken upplever jag (hittills) att qitis mest verkar göra det lätt för sig och fastna på en enskild person.

Habina röstar på qitis
 
Det får bära eller brista men jag tänker rösta nu så det är gjort.
Jag tycker ändå att jag inte får några andra tankar om hemlig efter jag skrivit idag med henne

Jag tror hon kan vara en ulv , pga allt jag teoriat om idag
Det som sticker ut mest för mig är ändå @hemlig igår. Inte bara för att hon såg till att rädda sig själv genom att spika igen för BSF utan också för att mycket av ändringarna rörde henne direkt eller indirekt

Om min tanke är rätt att hemlig kan vara ulv så är också hedinns röständring från hemlig till Lobelia högintressant samt även att hemlig röstade på Mirtai som första röst

Jag reagerade också på hemligs feltänk(?) igår.
Kändes lite konstigt ändå.


Hemlig är alltid lite lätt att misstänka oavsett vilken roll hon har , men för mig blir detta lite väl mycket som sätter henne i centrum som verkligen får mig att fundera över vart hon hör hemma i denna leken
Sedan har jag inte fått några andra vibbar efter att ha frågat lite mer till henne och de svar hon gett utan de har ökat mina misstankar helt enkelt
Jag får inte ihop att hon först verkar hinta om att ha en god roll och sedan påskina att hon inte gjort det.
Det får verkligen mina ulvklockor att ringa.


Qitis röstar på Hemlig
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20.55 qitis röstar på hemlig

Habina 1
qitis 1
Hemlig 1
 
Men hade verkligen gjort det i första lynchen? Det hade iaf inte jag gjort eftersom man inte har ngn aning om vem man i så fall räddar från lynch genom att offra sig, en annan sak senare i leken tänker jag
Exakt! Har man en viktig god roll eller är ulv är det väl vanligast att man gör så.
 
Jag kan lika gärna röst nu jag med. Ska försöka vara kvar vid datorn dock ifall det dyker upp nåt som gör att jag ändrar uppfattning.

Dels pga den väldigt konstiga och förvirrande teorin som ledde till rösten på Lobelia (dvs att Lobelia bytte ordning på två inlägg) och dels pga hur hon verkar ha fastnat på hemlig som ond gör att jag vill syna qitis. Jag vet inte om Lobelia eller hemlig är onda eller goda, men det skaver hur qitis skriver, det känns helt enkelt inte som en god qitis som kommer med tusen olika teorier och lyfter på alla möjliga stenar. I den här leken upplever jag (hittills) att qitis mest verkar göra det lätt för sig och fastna på en enskild person.

Habina röstar på qitis
Jag har lyft flera andra idag som jag också funderar på
Just sayin
 
Jag har läst igenom leken igen och blir inte så jättemycket klokare av det. Lite funderingar, förhoppningsvis hinner jag med fler.

Jag funderade lite på varför det blivit så mycket snack om Medusa, men har kommit fram till att det förmodligen mest beror på att det inte finn så mycket som hänt.

Sen har det varit en del snack om @hemlig och hennes röst ändring. Om hon hintar att hon är god/om det är för tydligt hintade eller? Och om hon räddade sig pga att hon är ulv eller har en god specialroll. Personligen har jag svårt att läsa Hemlig, i förra leken lät jag det bero, mest för att jag alltid känner det som att hemlig är skum och hon inte kan sitta i lyan alltid. Nu känns det likadant och nu betonar hon det själv, att hon satt i lyan förra gången. Vet e fan om det inte är lite för hintande.

Om jag minns rätt så menade @Harrysen att minns en av de som röstade på BSF är ulvar, jag tror @Harrysen gör en nybörjarmiss här och tänker lite för mycket på statistik. 3 röster och ca 1/3 onda och det dessutom ryker en god, då är oddsen för en ulv god. Jag tror det är lite för lättvindigt sätt och jag har sett att det sällan funkar i praktiken, men jo någon som röstar där kan definitivt vara ulv- jag har ju dessutom lite vaga misstankar om Hemlig som röstade där, dock av helt andra skäl i och för sig. Om resonemanget gör Harrysen ond? Nej tveksamt men inte god heller. I och med att jag har lite vaga tankar om Hemlig som ulv och hon röstade där för att rädda sig så
Hm kan definitivt vara ett nybörjarmisstag att gå efter statistik -Som just nu känns som mina enda ledtrådar i vem som kan vara ulvig.

Hakade på någons teoriande jag nyss läste om någon som eventuellt försökte flytta fokus från lyan till medusas roll - men även det vore väl för enkelt?

Vad är då ledtrådarna undrar jag?

Habina skriver mycket och blir ifrågasatt av snurrfian. Iscensatt för att inte misstänka att de är i lyan tillsammans? Samtidigt blir ju vart och vartannat inlägg ifrågasatt 👀

Jag känner mig osäker och vill inte lägga en avgörande röst så känns lite stressigt att snart behöva fatta ett beslut,
 
Jag skulle jättegärna syna hemlig på ett sätt eftersom hon *kan* vara ulv (precis som alla andra) men hon kan också vara viktig god och en sån vill jag icke bli av med.

Jag tycker det är lite knepigt att teoria/rösta på Habina för att hon teoriar mycket. Känns lite väl enkelt. Jag tycker det är bra med många tankar för andra att fundera på och det gör dessutom att den som är ulv lättare blottar sig. Då är det mer skumt att knappt teoria alla och sen he iväg en röst. Det som talar emot Habina är idén om spridda röster igår eftersom det mest gynnar ulvar.
 
Jag röstar nu så det blir gjort

Mirtai röstar på LenaH

Pga hennes röst igår, har skrivit om det tidigare idag
 
Alltså Habina det håller liksom inte, Lobelia ifrågasätter första rösten på sig, i ett inlägg och det var knappast ett häftigt försvar utan ett ifrågasättande. Sen helt plötsligt blir du orolig för rösterna på Lobelia, trots att du hävdar att du inte kolla röstlistan utan bara kopierar in de nya rösterna.

Jag ser två möjliga scenarion, antingen är du ulv som vill stå i bättre dager om en god Lobelia skulle åka och du har redan har lyft din oro. Eller så är ni båda ulvar och du vill hålla avstånd mellan er. Snurrfian röstar på Habina eftersom jag tror att hon är en ulv som antingen försöker skydda sin ulvkollega eller vill framstå som god när hon oroar sig för någon som hon vet är ulv.
Fattar inte riktigt sista meningen men går det ut på att Habina och Lobelia båda är ulvar?
 
Jag skulle jättegärna syna hemlig på ett sätt eftersom hon *kan* vara ulv (precis som alla andra) men hon kan också vara viktig god och en sån vill jag icke bli av med.

Jag tycker det är lite knepigt att teoria/rösta på Habina för att hon teoriar mycket. Känns lite väl enkelt. Jag tycker det är bra med många tankar för andra att fundera på och det gör dessutom att den som är ulv lättare blottar sig. Då är det mer skumt att knappt teoria alla och sen he iväg en röst. Det som talar emot Habina är idén om spridda röster igår eftersom det mest gynnar ulvar.

Håller helt med om hemlig i alla delar du skriver om
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20.55 qitis röstar på hemlig
21.14 Mirtai röstar på LenaH


Habina 1
qitis 1
Hemlig 1
LenaH 1
 
Jag kan lika gärna röst nu jag med. Ska försöka vara kvar vid datorn dock ifall det dyker upp nåt som gör att jag ändrar uppfattning.

Dels pga den väldigt konstiga och förvirrande teorin som ledde till rösten på Lobelia (dvs att Lobelia bytte ordning på två inlägg) och dels pga hur hon verkar ha fastnat på hemlig som ond gör att jag vill syna qitis. Jag vet inte om Lobelia eller hemlig är onda eller goda, men det skaver hur qitis skriver, det känns helt enkelt inte som en god qitis som kommer med tusen olika teorier och lyfter på alla möjliga stenar. I den här leken upplever jag (hittills) att qitis mest verkar göra det lätt för sig och fastna på en enskild person.

Habina röstar på qitis
Fastna tycker jag är vanligast att goda gör…
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH


Habina 1
qitis 1
Hemlig 1
LenaH 1
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 329
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp