Den (än så länge) temalösa Ulvleken

9. Hedinn - Gissade på temat Herkules igår och valde kursen att lära sig att rida en bevingad häst. Var med i diskussionen om Medusa och pratet om hur många de skulle kunna vara i lyan. Röstade på hemlig igår för att hon är inställsam mot flera deltagare men ändrar sedan rösten till Lobelia pga ett ifrågasättande av Qs röst. Påpekade att det blir enklare för ulvarna att styra om vi sprider ut rösterna, vilket jag är beredd att hålla med om. Samtidigt så har man ju inte någon info i DL1 vilket också gör det svårt eftersom man då inte vet vem det är man sas offrar.

10. Artline - Ställde frågor om rollerna (främst medusa) igår. Känns som frågor som jag själv hade kunnat ställa annars så då slapp jag göra det själv :p Dock så räknade hon lite tokigt på antalet onda där hon fick det till att vara 3 st, vilket jag inte ser som så troligt. Men hon har också sagt att det var en räknemiss från henne själv så jag vill nog faktiskt friskriva det som en tankevurpa (vem har inte gjort tankevurpor, liksom?). Röstade på hemlig igår med motiveringen att hemlig borde vara tillräckligt rutinerad för att inte rösta på folk pga bristande aktivitet. Tyckte sedan att rösterna på BSF inte kändes så bra och nämnde också att det är enkelt att rösta på någon som röstar tidigt och inte är inne och därmed inte kan försvara sig efter det. Kan hålla med om den teorin, samtidigt är det ju som med allt annat, lätt att säga när man sitter på facit (att BSF var god). Ifrågasatte hemligs röständring igår och det kändes som rimliga frågor, jag vet dock inte om det säger något om varken artline eller hemligs roll. Skulle mycket väl kunna vara en god som ifrågasätter en ond, men det skulle också kunna vara en ond som försöker få sig själv att se godare ut genom att peka på någon annans miss (eller vad jag ska kalla det?).

11. LenaH - Trodde att temat skulle vara blåljuspersonal mtp mixen av siren, psykopat, jägare och ängel och ska läsa en kurs till frisör. Röstar de på mig igår för att det skulle vara misstänkt att misstänka och rösta på någon som är aktiv. Jag förstår teorin och jag har sagt tidigare idag att jag inte är lika säker på Habinas ondhet, men gillar inte att LenaH röstar på mig. Känns lite samma som jag sa till harrysen, att hon kanske röstade på mig pga enkelt att rösta på någon som inte varit aktiv. Sedan var det det om medusa som jag skrev om tidigare, men där LenaH frågade Habina om varför det skulle vara så viktigt att undvika medusa där Habina snurrade in sig och svarade omvänt. Vet inte om det säger något men har noterat det i alla fall. Sen har hon haft ont on tid idag och inte skrivit så mycket. Ingen aning om vart jag har LenaH.
 
Var det? Jag har nog missat det. Visst rösterna blev ordentligt spridda, tror du det var för att folk fokuserade på det? Var det någon som uppmanade till det. Jag tyck ha missat det i så fall. Jag tycker röstbilden var ganska typisk för första DL folk tvekar att lägga första andrarösten och när den väl är lagd kommer det någon till.

Jag uppfattade det annars som flera var inne på att lägga andraröster - men i och för sig mest i pratet efter- och att ulvarna skulle ha gjort det (vilket jag i och för sig inte tror på).

Jag försökte hitta något på dig, och hittade inte mycket, en hel del i början om regler och leken, men inget som sticker ut. De i sig gör mig misstänksam men du verkar ju komma igång och skriva nu.

Jag uppmanade till det. Men ingen (förutom att qitis hävdar det i efterhand) hörsammade det.
 
Jag har inte mycket att gå på, så även idag blir det nog lite ntblrjaeteori ! Och jag får helt enkelt köra på gårdagens röstlista. Vill inte lägga någon avgörande röst och vill rösta snabbt nu.

Jag väljer att rösta på Artline - för att hon lade andrarösten på hemlig igår, som ledde till att hemlig räddade sig själv och bytte röst till BSF som i sin tur röstade på Art. Är öppen för att det är feltänk men nu får det bli såhär.

Harrysen röstar på Artline

(Och loggar ut)
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline


Hemlig 2
Habina 1
qitis 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Hedinn 1
Artline 1
 
Det var en lite skum uppmaning, för mig känns det som leken inte ens skulle blivit något av utan Medusa. Eller i vart fall 50% mindre inlägg.

Jag tyckte att jag var smart (vilket jag inte var, eftersom Medusa åkte ut istället) som hjälpte spionen att hitta en god.
 
Gha, jag måste ju rösta fast min röst inte kommer att räknas, jag tycker inte jag hittar så mycket skumheter här i lekan alls. Mest tycker jag hemlig är skum, hennes röständring skaver lite och framförallt turerna kring hur hon motiverade sig.

Lobelia röstar på Hemlig
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig


Hemlig 3
Habina 1
qitis 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Hedinn 1
Artline 1
 
Jag måste rösta nu för att inte bli ihjälstressad. Står och velar mellan Artline och hemlig och tycker att båda är mer eller mindre skumma.

hemlig räddade ju sig själv igår och det känns som att det varit mycket fokus på det idag. Vilket jag förstår. Samtidigt tycker jag att det är svårt. Hon kan ju ha räddat sig själv pga annan anledning (tex god specialroll). Dock som någon påpekade så har hon nekat till att hon skulle ha en sådan under dagen. Samtidigt vet jag inte on en ulv verkligen skulle sätta sig i den situationen, att den "målar in sig i ett hörn" där endast ulv kvarstår som rimligt alternativ? Å tredje sidan så är det lätt hänt om man är blir ifrågasatt/ställd mot väggen.

Funderar ju samtidigt på det med Art (sista meningen i citatet)
10. Artline - Ställde frågor om rollerna (främst medusa) igår. Känns som frågor som jag själv hade kunnat ställa annars så då slapp jag göra det själv :p Dock så räknade hon lite tokigt på antalet onda där hon fick det till att vara 3 st, vilket jag inte ser som så troligt. Men hon har också sagt att det var en räknemiss från henne själv så jag vill nog faktiskt friskriva det som en tankevurpa (vem har inte gjort tankevurpor, liksom?). Röstade på hemlig igår med motiveringen att hemlig borde vara tillräckligt rutinerad för att inte rösta på folk pga bristande aktivitet. Tyckte sedan att rösterna på BSF inte kändes så bra och nämnde också att det är enkelt att rösta på någon som röstar tidigt och inte är inne och därmed inte kan försvara sig efter det. Kan hålla med om den teorin, samtidigt är det ju som med allt annat, lätt att säga när man sitter på facit (att BSF var god). Ifrågasatte hemligs röständring igår och det kändes som rimliga frågor, jag vet dock inte om det säger något om varken artline eller hemligs roll. Skulle mycket väl kunna vara en god som ifrågasätter en ond, men det skulle också kunna vara en ond som försöker få sig själv att se godare ut genom att peka på någon annans miss (eller vad jag ska kalla det?).

Nä, tycker nog faktiskt att det med hemlig väger tyngre just nu och är mer skumt än det med Artline... så Heffaklumpen röstar på hemlig
 
DL2 22:00
20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21.47 Heffaklumpen röstar på hemlig

Hemlig 4
Habina 1
qitis 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Hedinn 1
Artline 1
 
Jag måste säga att det är rätt fascinerande att Medusa ff diskuteras, jag tyckte rollen fick onödigt stor uppmärksamhet igår och idag är den ute med enda påföljd att Lobelia kan rösta hur twistat som helst.

F ö tycker jag q ställer lite orimliga krav på hur jag borde röstat igår men själv röstade hon med nån grammatikteori och ursäktar sig idag med att det var dl 1.

För mig skaver det rätt rejält (och det är det skummaste jag hittar med snabbläsning, sorry) så:

LenaH röstar på qitis
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig
21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis


Hemlig 4
qitis 2
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Hedinn 1
Artline 1
 
Äsch vad sjutton.
hemlig ändrar röst till qitis
För att rädda mig själv och för att hon inte tycks vilja ändra uppfattning om mig trots att jag svarat på hennes frågor.
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis


Hemlig 4
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1
 
Egentligen så känns det meningslöst att lägga en femteröst på hemlig, även om Lobelias inte räknas.

Artline röstar på hemlig
Dels pågrund av det jag skrev igår. Lätt röst på en oaktiv deltagare men också pågrund av det Hedinn skrev.
 
DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1
 
Egentligen så känns det meningslöst att lägga en femteröst på hemlig, även om Lobelias inte räknas.

Artline röstar på hemlig
Dels pågrund av det jag skrev igår. Lätt röst på en oaktiv deltagare men också pågrund av det Hedinn skrev.
Det är väl allt annat än meningslöst? Stod ju 3-3 i och med Lobelias röst, så din är ju rätt avgörande. :p
Men du kanske inte hade hunnit se hemligs röständring?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp