Den (än så länge) temalösa Ulvleken

DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas


DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig lynchas ulv
Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1

Kort tanke om lynchen idag. Det torde inte vara ulvar enbart som lynchade hemlig idag. Right ?!
De flesta torde vara goda med tanke på hur rösterna föll under kvällen med spridda skurar

Frågetecken kring lobelias röst som inte skulle räknas finns -den kan vara dimridå eller helt ärlig röst trots att den inte räknades
Artlines röst på hemlig möjligen kan vara alibiröst

Heffa och Hedinn känns lite mer genuina i det läge de la sina röster , i vart fall känns det så. Möjligen kan en av dem luras men inte båda.

Fanns många kandidater att välja på att rösta på då utom hemlig. Det var en spretig röstning över lag då med många uddaröster

Jag tycker med tanke på vad jag skrivit ovanstående att både Hedinn och Heffaklumpen stärkt sina godhetsaktier sedan igår
Lobelia och artline kan också ha gjort det men finns frågetecken kring dem trots allt

Habina vet jag inte riktigt vad jag ska tänka om -men hoppas hon är ringrostig. Får se om hon får en Liljeholmens så småningom

LenaH , cirkus och Mirtai är mycket stora frågetecken för mig efter denna lynchen
Snurrfian lite också
Elo samt Harrysen sticker också ut med sina uddaröster.
Hjälp vad många onda jag tycker mig se 🙈 några av dem bör ju vara goda ändå 😅
 
Spännande.
Alibiröst tycker du om @Hedinn
Vad ska man då tycka om din röst på @Habina idag då enligt samma tänk ?

Habina la första rösten på mig idag och verkar fortfarande tro att jag skulle kunna ha något skumt för mig med att lägga första rösten på hemlig
Du får gärna utveckla den tanken lite mer @Habina för jag följer inte den -alls O_o
Däremot kan jag hålla med om @Lobelia s röst på hemlig kan vara dimridå eftersom hennes röst idag inte skulle räknas. Men det kan också vara en ärlig röst på någon hon uppfattade som skum idag
Jag skrev inte alibiröst utan det jag funderade över vad röstförändringen utan någon direkt förklaring.
Det är korrekt. Ville inte outa en god specialroll i onödan så jag höll käften om det och funderade på hur jag skulle göra. Därav att jag inte skrev nåt om det vid röständringen heller.

Nä, det var bara känslan jag fick av hemligs försvar. I övrigt hade jag inga såna tankar.
Till mig svarar du att du inte vill outa en god specialroll och sen svarar du att du fick en känsla men i övrigt inga tankar? Jag blir lite fundersam helt enkelt.
 
Till mig svarar du att du inte vill outa en god specialroll och sen svarar du att du fick en känsla men i övrigt inga tankar? Jag blir lite fundersam helt enkelt.
Va, vrider du medvetet på det jag skriver? Du frågade om jag redan i DL1 hade tankar om goda specialroller. Svaret var för hemlig, ja, på grund av hennes försvar när hon fick röster, men inga i övrigt (andra spelare), så nej, inte generellt tankar om goda specialroller.

Helt okej att tycka att det är märkligt, men det mesta av det du ifrågasätter har jag redan förklarat i tråden.

Vad tänker du om gårdagens röstning?
 
Va, vrider du medvetet på det jag skriver? Du frågade om jag redan i DL1 hade tankar om goda specialroller. Svaret var för hemlig, ja, på grund av hennes försvar när hon fick röster, men inga i övrigt (andra spelare), så nej, inte generellt tankar om goda specialroller.

Helt okej att tycka att det är märkligt, men det mesta av det du ifrågasätter har jag redan förklarat i tråden.

Vad tänker du om gårdagens röstning?
Jag är också intresserad @Snurrfian hur du tänker om gårdagens röstning ? Och vilka du känner kan vara onda resp goda så här långt ?
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas


DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig

Hemlig lynchas ulv

Hemlig 5
qitis 3
Habina 1
LenaH 1
Snurrfian 1
Elo 1
Artline 1


Lite tankar kring det hela. Habinas ”gråt” över Lobelia i DL1 sitter kvar i tankarna. Säger ingenting om någons roll, men tänker spontant att de inte bör sitta i lyan ihop. Hade Lobelia åkt och varit ulv hade Habina blivit brutalt granskad. Habina säger att det var för att Lobelia skrev ett sånt försvar när hon fick en röst - men hemligs försvar noterade hon inte på samma sätt. Om inte båda är goda tänker jag att det är mer troligt att Habina är ond och ville framställas som god för att ha ”försvarat” en god om hon åkte (förutsätter här att Habina faktiskt räknat fel och trodde Lobelia skulle åka) än vice versa, även om det såklart också är möjligt att Habina är god, fick den känslan hon beskrev och Lobelia kan då vara vad som helst. Men båda onda ser jag som osannolikt i dagsläget.

Artline la andrarösten (lekens första andraröst) på hemlig i DL1 och satte spiken i kistan för densamme DL2 (potentiellt omedvetet). Artline kan absolut spela vågat som ulv, så man kan inte avskriva henne helt men nog tusan vore det onödigt. Väljer att sätta henne åt sidan för nu, även om hon skulle kunna vara ulv som skaffat sig en sjuhelsikes alibi.

I DL2 lägger Habina en röst på qitis och Lobelia tredjerösten på hemlig. Med reservation för att ulvarna kan ha känt att det var kört för hemlig där stärker det ändå min tanke att det är Habina som är i lyan om en av dem är det.

Qitis upplevde jag drivande mot hemlig igår. Som någon skrev brukar hon fastna på en spelare som god snarare än som ulv (måste kolla vem det var som skrev motsatsen). Ytterst tveksam till att hon som ulv skulle driva så mot en kollega, om inte kollegan själv bett om att bli offrad, men det verkade ju inte så på hemlig.

LenaHs andraröst på qitis i DL2 är intressant, den gjorde att hemlig kunde skapa ett likaläge. Hör gärna mer tankar där när du har tid @LenaH (och lycka till på tävlingen idag!).

Mirtai vet jag att jag reagerade på nåt igår eller förrgår, tror det var att hon upprepade något nån redan sagt i en diskussion, vilket ju inte behöver säga bu eller bä egentligen. Men lite ”vara aktiv utan att komma med nåt eget”-känsla där. Tror det blev bättre sen dock så det behöver jag kolla närmre på för att få en ordentlig uppfattning om.

Cirkus har jag haft bra diskussioner med och hon har hållit med mig om mycket utan att vara inställsam. Tänker att en cirkus som ulv nog inte hade dragit sig för att offra en ulvkollega igår även om det såklart finns anledningar till att låta bli också. Verkar tänka lite lika vilket känns både bra och är läskigt eftersom cirkus kan vara lurig.

Övriga känns lite mer anonyma för mig än så länge, men inget spontant negativt som jag kan komma på där.
 
Va, vrider du medvetet på det jag skriver? Du frågade om jag redan i DL1 hade tankar om goda specialroller. Svaret var för hemlig, ja, på grund av hennes försvar när hon fick röster, men inga i övrigt (andra spelare), så nej, inte generellt tankar om goda specialroller.

Helt okej att tycka att det är märkligt, men det mesta av det du ifrågasätter har jag redan förklarat i tråden.

Vad tänker du om gårdagens röstning?

Jag är också intresserad @Snurrfian hur du tänker om gårdagens röstning ? Och vilka du känner kan vara onda resp goda så här långt ?
Det som sticker ut lite för mig är att @Habina helt ignorerar min röst på henne och teori trots att det är andra som ifrågasätter och dessutom som @Elo använder den emot mig. För mig känns både Elo och Habina skumma i det avseendet.

Rösterna på Hemlig, jag orkade inte ens gå igenom alla hennes inlägg men de jag läste tyckte jag att det var svamligt och jag fattade inte varför hon ansågs ha vinkat om att hon hade en god roll. Men jag misstänker att det säkert finns en eller flera ulvar som har röstat på henne, annars vore det konstigt.
 
Det som sticker ut lite för mig är att @Habina helt ignorerar min röst på henne och teori trots att det är andra som ifrågasätter och dessutom som @Elo använder den emot mig. För mig känns både Elo och Habina skumma i det avseendet.

Rösterna på Hemlig, jag orkade inte ens gå igenom alla hennes inlägg men de jag läste tyckte jag att det var svamligt och jag fattade inte varför hon ansågs ha vinkat om att hon hade en god roll. Men jag misstänker att det säkert finns en eller flera ulvar som har röstat på henne, annars vore det konstigt.
Bra med dina tankar i sista minuten. - men nu vet jag iaf vart jag har dig iom DL-uppdateringen så fortsätter vidare med de andra jag funderar på
 
Så det finns ingen möjlighet att jag är en förvirrad god som blir bekymrad över att en annan potentiell god är på väg att lynchas? Men jag har ingen aning om vad Lobelia har för roll, så du kan absolut ha rätt i att hon är ulv.

Här reagerade jag på Snurrfians röst, ifall nån undrar.
 
LenaHs andraröst på qitis i DL2 är intressant, den gjorde att hemlig kunde skapa ett likaläge. Hör gärna mer tankar där när du har tid @LenaH (och lycka till på tävlingen idag!).
Ja jag har också reagerat på den.
Jag håller fast vid min sammanfattning igår kväll efter DL
Frågetecken kring lobelias röst som inte skulle räknas finns -den kan vara dimridå eller helt ärlig röst trots att den inte räknades
Artlines röst på hemlig möjligen kan vara alibiröst

Heffa och Hedinn känns lite mer genuina i det läge de la sina röster , i vart fall känns det så. Möjligen kan en av dem luras men inte båda.

Fanns många kandidater att välja på att rösta på då utom hemlig. Det var en spretig röstning över lag då med många uddaröster

Jag tycker med tanke på vad jag skrivit ovanstående att både Hedinn och Heffaklumpen stärkt sina godhetsaktier sedan igår
Lobelia och artline kan också ha gjort det men finns frågetecken kring dem trots allt

Habina vet jag inte riktigt vad jag ska tänka om -men hoppas hon är ringrostig. Får se om hon får en Liljeholmens så småningom

LenaH , cirkus och Mirtai är mycket stora frågetecken för mig efter denna lynchen
Snurrfian lite också
Elo samt Harrysen sticker också ut med sina uddaröster.
Hjälp vad många onda jag tycker mig se 🙈 några av dem bör ju vara goda ändå 😅
Snuffian kan jag ta bort nu -hon var ju bybo

Om man tänker sig att lyan iaf försökte få till ett likaläge igår så verkligen ”lyser” LenaH s röst på mig riktigt klart som en ulvvarning. Hon brukar inte vara så ”av banan ” som hon var med den rösten imo. Och så tänker jag att eftersom hon vågade lägga upp mig till att riskera lottning att hon kan vara den ulv som är psykopat möjligen ?

Iom LenaH s andra röst på mig så gav hon möjligheten till hemlig att ändra röst till mig -vilket också skedde.
Så ser inte mycket som talar för en god LenaH i denna leken. Det handlar inte om dåligt med tid att leka. Jag tycker det hon ändå röstat med ger rejäla ulvvibbar. La en andra röst på heffa i dl 1 som jag efter gårdagens Lynch ändå kände torde vara god , även om jag inte vet det säkert

Artline var den enda som inte röstat i det läget igår efter LenaH s andra röst på mig och hennes 5:e röst på Hemlig blev helt klart avgörande (iom att lobelias röst inte skulle räknas )
Artline kan ju ha jobbat upp ett kanon alibi som ulv , men känner ändå att jag inte fokuserar på henne just nu då hon lika gärna kan vara god

Habina seglar upp att kunna vara ond -då hon verkar ha ritat en helt annan karta än jag har-alternativt väldigt förvirrad återvändare som är ringrostig. Väldigt kul att hon är med igen så inte heller den jag funderar på mest i dagsläget

Det är helt enkelt LenaH i topp i min misstankelista så här långt och är LenaH ulv så tänker jag att Mirtai kan ha lagt en alibiröst på henne igår. Även att hemlig la en första röst på Mirtai i dl 1 talar till hennes nackdel. Enligt min teori att ulvar kan ha lagt en första röst i dl1 på varandra för att undvika att träffas av försteningen från medusa. En teori Mirtai starkt ifrågasatt hela tiden (liksom cirkus ) men kanske träffade jag i alla fall delvis rätt i den tanken då trots allt ?
Cirkus -vet jag inte riktigt vart jag har O_o Kan tillhöra de onda och tycker att hon borde vara mer ”på banan” hon också -men då börjar jag få för Många onda om vi förutsätter att det var 4 ulvar från start.
Är de ändå 5 så tror jag dessa 4 ingår i den.
Annars väljer jag mellan Habina och cirkus som att en är ulv och en är god.
 
DL 1 22:00
15:36 Blacksmithfarm röstar på Artline
16:49 Mirtai röstar på Harrysen

19:56 Hedinn röstar på hemlig
20:19 cirkus röstar på Hedinn
20:45 Harrysen röstar på heffaklumpen
20:51 Snurrfian röstar på qitis
20:54 Lobelia röstar på Blacksmithfarm

20:58 hemlig röstar på Mirtai
21:03 Artline röstar på hemlig
21:04 Elo röstar på Blacksmithfarm
21:04 Qitis röstar på Lobelia
21:18 Habina röstar på cirkus
21:20 hemlig ändrar röst till Blacksmithfarm
21:25 Hedinn ändrar röst till Lobelia
21:27 Heffaklumpen röstar på Habina
21:35 LenaH röstar på heffaklumpen

Bsf lynchas. Medusa
Ingen käkas


DL 2 22:00

20:43 Snurrfian röstar på Habina
20:49 Habina röstar på qitis
20:55 qitis röstar på hemlig
21:13 Mirtai röstar på LenaH
21:17 Elo röstar på Snurrfian
21:23 Cirkus röstar på Elo
21:28 Hedinn röstar på hemlig

21:32 hemlig röstar på Hedinn
21:36 Harrysen röstar på Artline
21:45 Lobelia röstar på Hemlig
21:47 Heffaklumpen röstar på hemlig
21:49 LenaH röstar på qitis
21:55 hemlig ändrar röst till qitis
21:58 Artline röstar på hemlig


Hemlig lynchas ulv
Snurrfian käkas bybo
 
@qitis jag fattar att du inte riktigt vet var jag är pga varit ganska inaktiv och det har jag ju varot pga mobillek och saker IRL.
Jag håller med om dina tankar när det gäller LenaH om du nu är god så har de stor bäring är du ulv så tror jag att LenaH kan vara god men tvek att ni sitter tillsamman i lyan i allafall. I nuläget är du betydligt mindres skum än LenaH som är svår att få grepp om och det brukar peka på en ulvig LenaH.


Art - jag lägger också henne åt sidan en stund men det finns fortfarande en tanke om att hon gjort sig ett prima alibi.

Det är helt enkelt LenaH i topp i min misstankelista så här långt och är LenaH ulv så tänker jag att Mirtai kan ha lagt en alibiröst på henne igår. Även att hemlig la en första röst på Mirtai i dl 1 talar till hennes nackdel. Enligt min teori att ulvar kan ha lagt en första röst i dl1 på varandra för att undvika att träffas av försteningen från medusa. En teori Mirtai starkt ifrågasatt hela tiden (liksom cirkus ) men kanske träffade jag i alla fall delvis rätt i den tanken då trots allt

Alltså jag anser inte att jag starkt ifrågasatt den här grejen med försteningen, det jag gjort är snarare tyckt att spridda röster gynnar lyan i första hand, men visst är tanken att hemlig lagt en röst på en kollega i DL oavsett orsak inte särskilt långt bort.


Jag tänker igen att nu borde spion och siare hitta varandra - liksom spion och ängel och i allra bästa fall fattar spionen vem som är jägare iom att alla specialroller finns kvar
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 977
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 327
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp