Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När ska man börja ta upp detta egentligen? Tycker det känns svårt med personer man inte ens känner?

En del sidor kan man ju välja det redan i inställningarna.

I övrigt har det avhandlats ganska snabbt med de jag pratat med, vi är ju runt 40 så om man vill ha (fler) barn är det ju oftast lite bråttom och då onödigt att lägga tid på någon som inte har samma inställning :)

Inser att jag:
1 blir stressad av av att folk svarar så fort.
2 blir stressad av att jag översnalyserar.
3 blir stressad om ett svar dröjer.
4 blir stressad oavsett vad :arghh:

Det där löser jag genom att bara gå in några gånger per dag (ibland bara en) och då svara samtliga på samma gång. Upplever att det sänker tempot lite och man jag känner mig inte så ”jagad”.

Han som jag träffar vill inte säga att vi är ihop, alltså pojkvän och flickvän, inte sätta etikett alltså, mer att man ses som KK typ.

Jag säger ofta att jag inte vill sätta etiketter. För det är precis så jag känner. Samhällets förutbestämda etiketter betyder ingenting ändå, eftersom man kan göra saker på så himla olika sätt. Därför vill jag i varje relation komma överens om hur vi vill göra vår relation, att vara pojkvän/flickvän/whatever säger ju noll och intet om hur man faktiskt gör i sin relation...

Kan tillägga att jag enbart är intresserad av engagerade relationer och mina tre senaste förhållanden har varat i 7-8 år. Jag har definitivt varit redo att gifta mig med två av dem. Men när någon lägger mer vikt vid VAD jag är istället för VEM så blir jag brutalt osugen på att spendera resten av mitt liv med den personen.

Senast ändrad:
Jag säger ofta att jag inte vill sätta etiketter. För det är precis så jag känner. Samhällets förutbestämda etiketter betyder ingenting ändå, eftersom man kan göra saker på så himla olika sätt. Därför vill jag i varje relation komma överens om hur vi vill göra vår relation, att vara pojkvän/flickvän/whatever säger ju noll och intet om hur man faktiskt gör i sin relation...

Kan tillägga att jag enbart är intresserad av engagerade relationer och mina tre senaste förhållanden har varat i 7-8 år. Jag har definitivt varit redo att gifta mig med två av dem. Men när någon lägger mer vikt vid VAD jag är istället för VEM så blir jag brutalt osugen på att spendera resten av mitt liv med den personen.
Jag tror knappast du skulle säga till en person du är jättekär i att du inte har något behov av att sätta ngn etikett på relationen, för det var just det jag fick höra tyvärr. Och valde då att avsluta, då har ju inte killen så starka känslor för en.

Jag tror knappast du skulle säga till en person du är jättekär i att du inte har något behov av att sätta ngn etikett på relationen, för det var just det jag fick höra tyvärr. Och valde då att avsluta, då har ju inte killen så starka känslor för en.
Alltså..

Jag håller med dig i regel här. Alltså, jag tycker som du beskriver, att hör jag så från en tjej så kommer jag absolut tolka det som att hon inte vill ha ett seriöst, långsiktigt förhållande. Samt att jag inte skulle tänka att hon var lika intresserad av mig som jag av henne, om jag liksom skulle behöva fråga ut henne på det viset. Ger det sig inte naturligt och båda säger vad de tycker om saker och ting av egen maskin, då är det inte bra nog för mig.

Men, det jag vill tillägga är att det känns för mig som du är ute efter att nån annan här ska säga hur relationer objektivt är eller ska vara i alla fall. Det kommer ingen här att göra. Det finns ingen sån regel nån här kommer etablera åt dig som du kan använda. Du gör nog bäst i att gå på dina egna känslor kring situationen (och andra sådana), istället för att tro att nån kommer kunna ge en regel åt dig för hur saker kan eller får vara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 587
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 944
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 343
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar