Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror knappast du skulle säga till en person du är jättekär i att du inte har något behov av att sätta ngn etikett på relationen, för det var just det jag fick höra tyvärr. Och valde då att avsluta, då har ju inte killen så starka känslor för en.

Jo, det är exakt det jag skulle!
Om du inte ser åtta år som sambo (med avsikt att bli gamla tillsammans) som tillräckligt seriösa intentioner är det ju din bedömning, men låt gärna bli att tala om för mig vad jag tycker och säger.

Jag har nästan uteslutande haft långa relationer, ytterst sällan mindre än flera år. Personen jag träffar nu har jag dejtat sen i slutet av juli. Fortfarande inget behov av att "sätta etiketter", men som väl är duger det gott för vederbörande att jag tycker att hen är en fantastisk person som jag vill ha kvar i mitt liv om jag får!

Ll
Jo, det är exakt det jag skulle!
Om du inte ser åtta år som sambo (med avsikt att bli gamla tillsammans) som tillräckligt seriösa intentioner är det ju din bedömning, men låt gärna bli att tala om för mig vad jag tycker och säger.

Jag har nästan uteslutande haft långa relationer, ytterst sällan mindre än flera år. Personen jag träffar nu har jag dejtat sen i slutet av juli. Fortfarande inget behov av att "sätta etiketter", men som väl är duger det gott för vederbörande att jag tycker att hen är en fantastisk person som jag vill ha kvar i mitt liv om jag får!
Och riskera att mista personen? För nu har han mist mig för att han inte kunde sätta etikett på relationen.

Ll

Och riskera att mista personen? För nu har han mist mig för att han inte kunde sätta etikett på relationen.

Som jag skrev tidigare; om det är viktigare för någon vad vi kallar relationen än hur vi utövar den och vem jag är, då känns det som att det kan kvitta. Jag vill dela mitt liv med en person som vill vara med just mig, inte någon som behöver ha en "flickvän".

Sen ser jag själv inget större problem med att komma till en definition så småningom, men på en rak fråga hade ju svaret varit exakt "jag har inget behov av att definiera det". Det betyder inte att jag vägrar, utan just att jag inte har det behovet. Om partnern har ett sådant behov får vi väl prata om det, och se om vi kan enas om en definition i så fall?

Fast jag har aldrig någonsin stött på problemet att någon krävt en titel av mig. Mina partners har varit nöjda med det vi har haft, oavsett vad vi kallat det. Om jag inte minns fel flyttade jag och mitt ex ihop innan vi konstaterade att vi nog var att definiera som "pojkvän/flickvän".

Som jag skrev tidigare; om det är viktigare för någon vad vi kallar relationen än hur vi utövar den och vem jag är, då känns det som att det kan kvitta. Jag vill dela mitt liv med en person som vill vara med just mig, inte någon som behöver ha en "flickvän".

Fast jag har aldrig någonsin stött på problemet att någon krävt en titel av mig. Mina partners har varit nöjda med det vi har haft, oavsett vad vi kallat det. Om jag inte minns fel flyttade jag och mitt ex ihop innan vi konstaterade att vi nog var att definiera som "pojkvän/flickvän".
Intressant att du aldrig stött på det. Själv kan jag inte tänka mig en enda tjej som jag nånsin varit i en relation med (nej, räknar inte kk till det) som inte blivit förbannade på momangen om jag vägrat kalla dem för flickvän öppet :P

Intressant att du aldrig stött på det. Själv kan jag inte tänka mig en enda tjej som jag nånsin varit i en relation med (nej, räknar inte kk till det) som inte blivit förbannade på momangen om jag vägrat kalla dem för flickvän öppet :P
När i relationen har detta varit?
Jag hade också blivit grinig om någon jag faktiskt har ett uttalat förhållande med hade försökt dölja det, men frågan här gällde väl behovet av att bestämma den där titeln? Om någon jag dejtar hade börjat kalla mig flickvän utan att prata med mig om det först hade jag tyckt att det är rätt respektlöst.

Jag visste inte ens att man sa tillsammans längre. Nu för tiden säger man väll typ att man dejtar och det kan pågå rätt länge innan man känner att det är dags att kalla sig för ett par dvs etablerade. Det har ju ganska lite med känslor att göra huruvida man dejtar eller är ett par, snarare hänger det väll ihop med tid och gemensamma ansvar antar jag. Något annat som har diskuterats en del är ju huruvida man är exklusiva eller ej, dvs om man dejtar fler eller om man exklusivt dejtar en person.

Jag hade också blivit grinig om någon jag faktiskt har ett uttalat förhållande med hade försökt dölja det, men frågan här gällde väl behovet av att bestämma den där titeln? Om någon jag dejtar hade börjat kalla mig flickvän utan att prata med mig om det först hade jag tyckt att det är rätt respektlöst.

Som förra kollegan gjorde pga visste inte hur han skulle presentera mig för sina föräldrar annars. Herregud väx upp 🙄 Insåg i efterhand att jag mest upplevde mig beundrad i en roll som flickvän.

Öh, ja självklart. Men i den här frågan har ju killen för f*n fått frågan om han tycker att de är pojk- och flickvän och svarat "jag har inga behov av etiketter. Det hade INTE gått hem i nån relation jag haft, nånsin utan en j*vla explosion. Kan jag väl lova.

Han som jag träffar vill inte säga att vi är ihop, alltså pojkvän och flickvän, inte sätta etikett alltså, mer att man ses som KK typ.
Han har ju dock, enligt vad du skrivit i tråden, kallat sig pojkvän tidigare :angel:

Hur eller hur. Man ska ju inte vara med någon man inte vill vara med. Dock var det ju faktiskt DITT val i denna relation, det är ju du som gjort slut, och det var kanske bra för er båda, även för honom så han kan gå vidare också och hitta någon som inte anser att etikett är lika viktigt i, som jag förstår det, början av en relation...

Och jag vidhåller att man inte behöver sätta en etikett på relationen . Det gjorde inte jag och min man heller. Nu är han ju min man, men innan dess byggde vi ett liv tillsammans med egna företag, gård och djur. Utan etikett.

Han har ju dock, enligt vad du skrivit i tråden, kallat sig pojkvän tidigare :angel:

Hur eller hur. Man ska ju inte vara med någon man inte vill vara med. Dock var det ju faktiskt DITT val i denna relation, det är ju du som gjort slut, och det var kanske bra för er båda, även för honom så han kan gå vidare också och hitta någon som inte anser att etikett är lika viktigt i, som jag förstår det, början av en relation...

Och jag vidhåller att man inte behöver sätta en etikett på relationen . Det gjorde inte jag och min man heller. Nu är han ju min man, men innan dess byggde vi ett liv tillsammans med egna företag, gård och djur. Utan etikett.

Lite samma här, vi har aldrig diskuterat vad vi är. Vi är tillsammans för att vi vill det, det räcker bra så. Refererar jag till honom är han min partner eller särbo, pojkvän känns lite fånigt och pubertalt när vi är nära 50 båda två.

Lite samma här, vi har aldrig diskuterat vad vi är. Vi är tillsammans för att vi vill det, det räcker bra så. Refererar jag till honom är han min partner eller särbo, pojkvän känns lite fånigt och pubertalt när vi är nära 50 båda två.

Samma här.
Vi kom ganska tidigt överens om att vi ville vara exklusiva. Något annat har vi aldrig pratat om, jag presenterar honom inte som pojkvän utan vid namn när vi träffar folk osv.

Jag tycker ju många normer är lite skaviga, speciellt tvåsamhetsnormen, trots att jag själv lever i den.
Men jag vill inte värderas efter hurvida jag har en partner eller inte.
V ändrade adress på jobbet och det blev total förvirring, de visste inte ens att han hade en tjej.
Inget konstigt för mig, han har hög integritet.
Har varit lite samma för mig, flera kollegor har ingen aning om att jag träffar någon och hur länge jag gjort det.

Börjat swipea lite igen, men det är ju hopplöst idag märker jag. Uppenbart att folk har haft appen på när de rest genom Sverige, då det är folk från all over the place! Synd då jag inte är intresserad av distansförhållande och alla inte skriver vart de hör hemma...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 586
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 943
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 343
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar