Men att folk reser så pass mycket ändå gah!Pausar svepandet tills julhelgen är över..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men att folk reser så pass mycket ändå gah!Pausar svepandet tills julhelgen är över..
Så typiskt bara nu när jag äntligen fått lust att börja kika lite igenPausar svepandet tills julhelgen är över..
Håller fullkomligt med! Har inte heller ljud på tinderappenBra tips förövrigt att ta bort notiserna!
Så skönt att slippa hoppa till varje gång det plingar till
Tänkte gå in en till två gånger dagligen på appen istället. Det får räcka!
Men att folk reser så pass mycket ändå gah!
Kanske ska tillägga att jag nog också kommer att vilja sätta en "etikett" på förhållandet om jag får turen att hitta någon. För mig är det en självklarhet att man pratar om hur förhållandet är, eller är på väg. Vad man är eller inte är för varandra. Pojkvän eller partner kan vara samma eller olika saker. Är man poly eller mono? Fortfarande i dejtingfasen där man fortfarande lär känna varandra och det känns bra att umgås eller om man vill vara officiellt tillsammans (se frågan om poly eller mono).
Skulle nog inte klara av att gå allt för länge utan att fråga vart vi var på väg med det hela, och beroende på svar och tusen andra parametrar jag aldrig skulle kunna uttrycka korrekt i text här, får jag se om det är ett svar jag är bekväm med eller om jag ska leta mig om någon annan stans. Beroende på var i tidslinjen är vissa svar mer bekväma än andra, och självfallet kan dessa variera. Har vi setts typ två månader är kanske svaret "Jag trivs med dig och vill fortsätta träffa dig, mer vet jag inte" okej, samma svar är kanske inte okej för mig när man setts ett år, men får jag svaret att han är min pojkvän (eller ser mig som min pojkvän) så litar ju jag på det och går inte på svaret han gav mig ett år innan.
Fast samtidigt är det ju upplagt för att det kan gå åt pipsvängen också med tanke på hur många som känner att har man inte pratat om det/definierat något eller liknande så är man fortfarande fri att träffa eller ligga med andra.Jag kan relatera delvis men där resonemanget skaver för mig är när etiketten blir viktigare än relationen. Känns relationen sådär för att personen inte beter sig som jag hade önskat eller inte verkar känna samma sak - det är ju då man brukar hamna i det där läget där ens sista desperata move blir "är vi ihop eller inte?!". Men då är ju relationen sisådär som den är, inte för att vi inte sätter etikett på den.
Att däremot dejta någon där allt funkar och flyter på, där är det ju helt självklart att man är påväg åt samma håll för att man känner samma sak och kommunicerar det till varandra. Där tänker jag att etikett blir mindre viktigt.
Jag har svårt att precisera vad jag menar men jag lutar nog mer åt att "är vi ihop eller inte" är ett symtom på en relation som är sisådär.
Fast det är det nog ingen som gör i tråden - och om man inte kommer överrens trots att den man träffar kallar sig för pojkvän och det känns bra i relationen, då gör ju den andra personen bäst i att göra slut, och faktiskt sluta älta . Som sagt, känns det bra i relationen behövs ofta inga etiketter på det sättet.Fast samtidigt är det ju upplagt för att det kan gå åt pipsvängen också med tanke på hur många som känner att har man inte pratat om det/definierat något eller liknande så är man fortfarande fri att träffa eller ligga med andra.
Man behöver ju kanske inte uttrycka sig i exakta "är vi tillsammans" - ordalag, men att inte prata med sin partner kan vara vanskligt.
"... självklart att man är påväg åt samma håll för att man känner samma sak och kommunicerar det till varandra. Där tänker jag att etikett blir mindre viktigt." Hur kommunicerar man utan att prata eller fråga om det? Vad har du ordet etikett? För mig handlar det absolut inte att etiketten är viktigare än relationen, blir faktiskt lite irriterad på er som skriver det! För mig handlar det inte om att epitetet är viktigare än relationen, hade lätt kunnat skaffa en pojkvän om det var någon som jag ville kalla det som var det viktiga, men jag vill ju ha en relation med personen i fråga också, då blir det svårare. Så snälla, sluta förlöjliga och illvilligt tolka personer som ser en trygghet i att prata med sin partner för att undvika eventuella missförstånd eller oklarheter. Det behöver inte vara mer liksom än "det känns bra det här" och personen svarar "ja det gör det" eller "får jag kalla dig min pojkvän?" "ja det får du".
Problemet var väl också att jag inte kände att han var kär i mig, visst att han tyckte om mig kunde jag ju ana, men inte så mycket mer än så. Han sa att han var dålig på att visa känslor, men ja, är man riktigt kär så har man inga problem med att visa känslor. Så det var väl kanske därför etiketten blev så viktig för mig, för att jag kände mig så osäker på hans känslor hela tiden. Tror att han ville vara kär i mig för att jag enligt honom var ”bra på pappret”, men ja han blev nog aldrig kär i migSom jag skrev tidigare; om det är viktigare för någon vad vi kallar relationen än hur vi utövar den och vem jag är, då känns det som att det kan kvitta. Jag vill dela mitt liv med en person som vill vara med just mig, inte någon som behöver ha en "flickvän".
Sen ser jag själv inget större problem med att komma till en definition så småningom, men på en rak fråga hade ju svaret varit exakt "jag har inget behov av att definiera det". Det betyder inte att jag vägrar, utan just att jag inte har det behovet. Om partnern har ett sådant behov får vi väl prata om det, och se om vi kan enas om en definition i så fall?
Fast jag har aldrig någonsin stött på problemet att någon krävt en titel av mig. Mina partners har varit nöjda med det vi har haft, oavsett vad vi kallat det. Om jag inte minns fel flyttade jag och mitt ex ihop innan vi konstaterade att vi nog var att definiera som "pojkvän/flickvän".
Precis, jag kände aldrig att han var superförälskad i mig, frågade några ggr och han skyllde på att han har svårt att visa känslor. Ne jag vet inte, är man riktigt kär så visar man väl det. Nu tvivlade jag ju hela tiden på hans känslor för mig.Fast det är det nog ingen som gör i tråden - och om man inte kommer överrens trots att den man träffar kallar sig för pojkvän och det känns bra i relationen, då gör ju den andra personen bäst i att göra slut, och faktiskt sluta älta . Som sagt, känns det bra i relationen behövs ofta inga etiketter på det sättet.
Då så, du gjorde slut. Problem solved.Precis, jag kände aldrig att han var superförälskad i mig, frågade några ggr och han skyllde på att han har svårt att visa känslor. Ne jag vet inte, är man riktigt kär så visar man väl det. Nu tvivlade jag ju hela tiden på hans känslor för mig.
Jag har svårt att precisera vad jag menar men jag lutar nog mer åt att "är vi ihop eller inte" är ett symtom på en relation som är sisådär.
För mig blir det tvärtom, att det inte var mig han ville ha en relation med, men när han träffar rätt har han nog inga problem med att gå in i en relationJag håller med! Hade någon lämnat bara för att jag inte ville kalla relationen ditt eller datt hade jag antagit att det inte var mig utan en Relation han ville ha. Eller att han inte var så intresserad öht bara.
Men så dålig stil!Har precis avslutat kontakten med en snubbe jag haft kontakt med i över ett halvår, träffat honom lite för ligg och så. Idag kröp det fram att han har haft ett öppet förhållande under hela tiden, men det var ju lugnt för hon visste ju om mig. Att jag inte visste om henne var tydligen inget problem... Är så jävla less på att bli behandlad som skit av snubbar i polyförhållanden!! Är det inte så att man inte får reda på att de är i ett blir man trampad på och vidrigt behandlad så fort man ställer lite krav (har alltså blivit utskälld av en annan för att jag blev ledsen när jag fick hoppa av ett tåg och ta nästa hem igen då han ville träffa sin primärpartner istället, pga "du är ju bara en sekundär, du har ingen rätt till att bli ledsen. I polyförhållanden blir man inte svartsjuk).
Nu skulle jag inte påstå att vi dejtade eller var på väg att bli annat än typ KK, men är bara så less på att bli behandlad så. Hade han ex skrivit att han blivit tillsammans med någon typ nu (i ett polyförhållande), men ville fortsätta ses hade jag inte haft ett problem med det. Men att sex-sju månader senare nämna det? Nej tack. KastaMen så dålig stil!
Är ju detta jag är livrädd för. Fastna för någon som visar sig tala osanning och lever dubbelliv
För mig blir det tvärtom, att det inte var mig han ville ha en relation med, men när han träffar rätt har han nog inga problem med att gå in i en relation
Nu skulle jag inte påstå att vi dejtade eller var på väg att bli annat än typ KK, men är bara så less på att bli behandlad så. Hade han ex skrivit att han blivit tillsammans med någon typ nu (i ett polyförhållande), men ville fortsätta ses hade jag inte haft ett problem med det. Men att sex-sju månader senare nämna det? Nej tack. Kasta