Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis avslutat kontakten med en snubbe jag haft kontakt med i över ett halvår, träffat honom lite för ligg och så. Idag kröp det fram att han har haft ett öppet förhållande under hela tiden, men det var ju lugnt för hon visste ju om mig. Att jag inte visste om henne var tydligen inget problem... Är så jävla less på att bli behandlad som skit av snubbar i polyförhållanden!! Är det inte så att man inte får reda på att de är i ett blir man trampad på och vidrigt behandlad så fort man ställer lite krav (har alltså blivit utskälld av en annan för att jag blev ledsen när jag fick hoppa av ett tåg och ta nästa hem igen då han ville träffa sin primärpartner istället, pga "du är ju bara en sekundär, du har ingen rätt till att bli ledsen. I polyförhållanden blir man inte svartsjuk).
Grejen att tala om för någon hur den ska känna är ju verkligen inte ok.

Dagens märkliga presentation på tinder :confused:

64F93DA4-18C5-4E71-8EE1-B0873833B516.webp

Har precis avslutat kontakten med en snubbe jag haft kontakt med i över ett halvår, träffat honom lite för ligg och så. Idag kröp det fram att han har haft ett öppet förhållande under hela tiden, men det var ju lugnt för hon visste ju om mig. Att jag inte visste om henne var tydligen inget problem... Är så jävla less på att bli behandlad som skit av snubbar i polyförhållanden!! Är det inte så att man inte får reda på att de är i ett blir man trampad på och vidrigt behandlad så fort man ställer lite krav (har alltså blivit utskälld av en annan för att jag blev ledsen när jag fick hoppa av ett tåg och ta nästa hem igen då han ville träffa sin primärpartner istället, pga "du är ju bara en sekundär, du har ingen rätt till att bli ledsen. I polyförhållanden blir man inte svartsjuk).
Nästan som att det kan ge en viss indikation om hur personen är. Förstår att vi ska vara öppna och accepterande för alla livsstilar och relationsformer, men det kanske ändå kan ge vissa indikationer om hur man kan komma att bli behandlad. Tyvärr.

Nästan som att det kan ge en viss indikation om hur personen är. Förstår att vi ska vara öppna och accepterande för alla livsstilar och relationsformer, men det kanske ändå kan ge vissa indikationer om hur man kan komma att bli behandlad. Tyvärr.

Vad menar du, att män i polyförhållande behandlar kvinnor dåligt i större utsträckning än män i monogama förhållanden?

Ang det här med "etiketter" och "pojk-/flickvän" så vägrar jag också sådant, just för att det känns som om det då medföljer outtalade krav/förhoppningar från alla möjliga håll. För att göra det ännu mer "oseriöst" i andras ögon så har jag och unga klättraren inte en enda gång pratat om vart vi är på väg eller något sådant.

Vi har dock umgåtts varje dag sen i maj (med undantag för några få dagar när någon av oss varit ute och vandrat utan den andra), firade jul ihop, är vänner med varandras föräldrar/släktingar osv. Det enda jag gjort helt klart är att om han vill ha ungar så får han hitta någon annan, för det är det enda som är helt skrivet i sten för mig. Vi kan prata om precis vad som helst med varandra och är helt avslappnade i varandras sällskap, vilket räcker gott för oss och bara för att vi inte skriker ut överallt att vi umgås så intensivt så betyder det inte att vi döljer det heller.

Precis. Det säger något om honom, inte förhållandet.
Sen att jag lyckats hitta rötägg som är poly säger inte heller något om män i polyförhållanden överlag. Har vänner som är poly som sköter sina förhållanden och relationer väl.

Vad menar du, att män i polyförhållande behandlar kvinnor dåligt i större utsträckning än män i monogama förhållanden?
Så läser jag inte alls @Sezziyanens text? Utan som en indikation på hur DEN (poly-)mannen skulle kunna bete sig i en relation även längre fram.
Men jag kanske är naiv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 144
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar