Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, jag vet. @Malibu_Stacy, @Tranan och @pepp. Vi har varit vänner och det har funkat bra på senaste tiden (typ sedan i somras), inte träffats så ofta men chattat mycket. Men ja, nu tycker jag med att han visat sig vara en skitstövel igen, vilket jag även meddelat honom. Blocka är nog troligen precis vad han vill jag ska göra, dock - jag föredrar att skälla på honom.

Och kommer inte försöka inleda någon relation igen med en sådan typ, jag lovar.

Ja så är det. Vad ska jag göra. Fy. Har för mycket känslor kvar för henne

Jag ber om ursäkt för mitt dålig minne, kommer inte ihåg vad som är skrivet om just GK och historiken... men det bästa att göra är väl att inte ses? Att fortsätta ses kommer ju alltid att underhålla känsloläget.. talar givetvis av egen erfarenhet :(

--------

Jag är också i det är läget med att ha för mkt känslor. Det är förjävligt och jag hatar det varje dag. Jag och vad-det-nu-är har inte setts på 3v, inte sen den gången vi kom till nån sorts punkt om vart vi står. Dagen efter när jag ville ses och prata färdigt kunde eller orkade eller ville han inte (jag vet inte vilket och det spelar ingen roll). Sedan dess har allt legat lågt, vi har hörts lite på messenger men betydligt lugnare än innan. Han skriver ibland kryptiska hintar men aldrig nåt uttalat. Jag skrev innan jul och frågade bara rakt upp och ner om vi skulle ses på uppesittarkväll, men han svarade att han tyvärr hade fullt upp med barn osv. Så kan det ju vara Men nu tycker jag bollen ligger hos honom. Vill han ses kan han säga det, vill han inte ses så är det väl helt okej det med. Men då fattar jag inte hans behov av att fortsätta skriva med mig heller..? Nej jag ska inte övertänka om detta mer i den här tråden, det är bara ett konstaterande att jag förstår mig inte på hans intentioner.

Det har helt klart varit lättare att distansera känslor genom att inte ses. Jag är nyktrare nu än förr sas, jag vet att han har all kapacitet att döda mig fullständigt känslomässigt. Och jag vet att hans mindre sunda sidor är mkt destruktiva med mig och för mig. Det är nog lika bra att detta bara dör ut helt enkelt. Jag orkar inte med nåt mer hjärtekrossande för det har varit alldeles tillräckligt redan. Hela historien hade kunnat besparas mig för det har verkligen mest spätt på min skeptiska läggning mot män generellt (det behövdes Inte för det var alldeles tillräckligt överdrivet innan - tack för den liksom).

Ja så är det. Vad ska jag göra. Fy. Har för mycket känslor kvar för henne
Var det inte dessutom hyfsat länge sedan ni slutade ha kontakt? Är det inte en väldigt dyr handkräm förstår jag inte riktigt varför du har kvar den eller hon inte velat ha den tidigare. Möts upp på stan någonstans och lämna över möjligtvis, inte hemma hos dig eller för att ta en fika på stan.

Var det inte dessutom hyfsat länge sedan ni slutade ha kontakt? Är det inte en väldigt dyr handkräm förstår jag inte riktigt varför du har kvar den eller hon inte velat ha den tidigare. Möts upp på stan någonstans och lämna över möjligtvis, inte hemma hos dig eller för att ta en fika på stan.
Jag tror inte att det är handkrämen. det är det jag försöker säga till mig själv för jag vill inte få för mycket hopp.

Fan vad tråkigt alltså. Inte pratat med en intressant tjej på månader via dejtingapp. Och det sociala livet IRL är totalt jäkla dött.

Dagens tinder:
Om du ska ha en chans så bör du:
Åtminstone hålla jämna steg i köket och gilla att vara out and about. Du är vältränad, håller dig välklädd, och snälla, ta bort skägget - tack. Ingen gentleman? Fortsätt swipa.

Fan vad tråkigt alltså. Inte pratat med en intressant tjej på månader via dejtingapp. Och det sociala livet IRL är totalt jäkla dött.

Dagens tinder:
Om du ska ha en chans så bör du:
Åtminstone hålla jämna steg i köket och gilla att vara out and about. Du är vältränad, håller dig välklädd, och snälla, ta bort skägget - tack. Ingen gentleman? Fortsätt swipa.
Jag har tyckt det varit så svårt att hålla intressanta diskussioner nu när typ inget händer i ens liv..
"Vad har du gjort idag?"
"Ja... Satt och jobbade i soffan istället för vid köksbordet, tog och promenerade rundan åt andra hållet än igår.. Annars har det inte hänt så mycket" :P

Jag har tyckt det varit så svårt att hålla intressanta diskussioner nu när typ inget händer i ens liv..
"Vad har du gjort idag?"
"Ja... Satt och jobbade i soffan istället för vid köksbordet, tog och promenerade rundan åt andra hållet än igår.. Annars har det inte hänt så mycket" :P
Jo, så kan det iofs vara.. men man kan väl filosofera om nått overkligt då? eller roliga planer/saker man vill göra? :) Man måste ju inte prata om det som händer i vardagen direkt bara heller.

Jo, så kan det iofs vara.. men man kan väl filosofera om nått overkligt då? eller roliga planer/saker man vill göra? :) Man måste ju inte prata om det som händer i vardagen direkt bara heller.
Jo självfallet! Är ganska bra på att ha åsikter om precis allting, och flumma iväg och vilja analysera vad det innebär att tro på pengar.. Tror bara jag inte riktigt hittat någon som uppskattar sådant ^^

"Vad har du gjort idag?"

Du kan få låna mitt där päronen åker in och ut från sjukhus, knäppskallar släpps ut från fängelse så hela arbetsplatsen måste tänka *risk* osv :p

(Vilket medför att jag igen tar en paus, jag ooooorkar inte. Eller folk måste bo väldigt nära och väldigt nära bor ingen intressant. Bah.)

Du kan få låna mitt där päronen åker in och ut från sjukhus, knäppskallar släpps ut från fängelse så hela arbetsplatsen måste tänka *risk* osv :p

(Vilket medför att jag igen tar en paus, jag ooooorkar inte. Eller folk måste bo väldigt nära och väldigt nära bor ingen intressant. Bah.)
Det är väl mer att jag gått från ett liv med möten över hela Sverige och ibland något enstaka utomlands, veckopendling med flyg i två år, kvällar och helger uppbokade med uppdrag/möten/gasque/event, nobellunch och allsköns annat spännande till att i höst vara helt styrelselös och arbeta ett par timmar i en reception kvällstid medan jag studerar dagtid. Skönt eftersom jag höll på att bränna ut mig, men känner mig som en så tråkig person just nu :p

Jag ber om ursäkt för mitt dålig minne, kommer inte ihåg vad som är skrivet om just GK och historiken... men det bästa att göra är väl att inte ses? Att fortsätta ses kommer ju alltid att underhålla känsloläget.. talar givetvis av egen erfarenhet :(

--------

Jag är också i det är läget med att ha för mkt känslor. Det är förjävligt och jag hatar det varje dag. Jag och vad-det-nu-är har inte setts på 3v, inte sen den gången vi kom till nån sorts punkt om vart vi står. Dagen efter när jag ville ses och prata färdigt kunde eller orkade eller ville han inte (jag vet inte vilket och det spelar ingen roll). Sedan dess har allt legat lågt, vi har hörts lite på messenger men betydligt lugnare än innan. Han skriver ibland kryptiska hintar men aldrig nåt uttalat. Jag skrev innan jul och frågade bara rakt upp och ner om vi skulle ses på uppesittarkväll, men han svarade att han tyvärr hade fullt upp med barn osv. Så kan det ju vara Men nu tycker jag bollen ligger hos honom. Vill han ses kan han säga det, vill han inte ses så är det väl helt okej det med. Men då fattar jag inte hans behov av att fortsätta skriva med mig heller..? Nej jag ska inte övertänka om detta mer i den här tråden, det är bara ett konstaterande att jag förstår mig inte på hans intentioner.

Det har helt klart varit lättare att distansera känslor genom att inte ses. Jag är nyktrare nu än förr sas, jag vet att han har all kapacitet att döda mig fullständigt känslomässigt. Och jag vet att hans mindre sunda sidor är mkt destruktiva med mig och för mig. Det är nog lika bra att detta bara dör ut helt enkelt. Jag orkar inte med nåt mer hjärtekrossande för det har varit alldeles tillräckligt redan. Hela historien hade kunnat besparas mig för det har verkligen mest spätt på min skeptiska läggning mot män generellt (det behövdes Inte för det var alldeles tillräckligt överdrivet innan - tack för den liksom).

Jag lät det då dö ut med snickaren, och det är så skönt! Extra plus på att jag själv satte ner foten tillslut och sa att jag orkar inte med något fram och tillbaka mer. 💪🏻 Fruktansvärt jobbigt då, men nu känns det skönt faktist. Skönt att slippa gå och nästan vänta på att han ska höra av sig osv, att fundera på vad det är när han säger en sak och gör en annan.

Han blev ju så jävla konstig där och efter (som du vet) att allt annat runt mig rasade så hade jag varken tid eller energi att gå runt och älta, hoppas, försöka, eller ens tänka på honom. Blev liksom ett automatiskt avslut då.

Han skickade ett grattis när jag fyllde år den 19-de och ett god jul på julafton, men sen utöver det så har det varit i princip tyst.

Allt annat rasade som sagt ihop så nu försöker jag få ihop det här som kallas livet igen på något vänster, och veliga karlar är det sista jag orkar lägga min energi på just nu.

@Fibusen I hear you sister <3 Precis så. Jag har fullständigt tillräckligt med saker att rodda med jobb, hästen som har dragit på sig en muskelskada (om än lindrig så nej jag orkar verkligen inte med nåt alls just nu), hund med specialbehov (som tackolov är pigg nu med alla åtgärder) och så denna jävla sorg över livet. Jag önskar att jag dog varje dag, jag håller ihop det med hjälp av ångestdämpande mediciner som gör att jag kan sova på nätterna och kan sköta allt mitt roddande, men dagarna är förjävliga varje minut. Så nej, nån jävla velig kanskeman är inget jag liksom orkar med. Jag är bara less och ledsen att han kom in och tog plats öht. Det har tagit alldeles för mkt energi från det andra, energi som inte ens räckte till från början så jag är ännu mera på minus än nödvändigt. Kräks på allt :yuck:

Det är väl mer att jag gått från ett liv med möten över hela Sverige och ibland något enstaka utomlands, veckopendling med flyg i två år, kvällar och helger uppbokade med uppdrag/möten/gasque/event, nobellunch och allsköns annat spännande till att i höst vara helt styrelselös och arbeta ett par timmar i en reception kvällstid medan jag studerar dagtid. Skönt eftersom jag höll på att bränna ut mig, men känner mig som en så tråkig person just nu :p
Innan jag kom till din sista mening hann jag tänka "Hjälp! Det där lät som mycket! Hur orkar folk?" :D Om du tänker att potentiella dejter kan se det så, då kanske det blir lättare att känna sig intressant osv? Själv tycker jag att det låter underbart med ett sådant upplägg som du har nu.

Innan jag kom till din sista mening hann jag tänka "Hjälp! Det där lät som mycket! Hur orkar folk?" :D Om du tänker att potentiella dejter kan se det så, då kanske det blir lättare att känna sig intressant osv? Själv tycker jag att det låter underbart med ett sådant upplägg som du har nu.
Jag tror jag mest blev van, har alltid arbetat vid sidan av studierna (började arbeta timme som fjortonåring) och varit aktiv inom olika ideella föreningar så det har bara rullat på. En ledig kväll var för mig en bortkastad kväll, finns alltid något mer att klämma in. Nu ska jag prova arbeta heltid för första gången någonsin under 2021, så det blir lite nytt i alla fall ^^

...

KL
Hade tänkt prova något annat än Tinder så jag håller på att starta ett konto på HappyPankake, är KRÄNKT över att den högsta utbildningsnivån att välja är magisterexamen...

Jag tror jag mest blev van, har alltid arbetat vid sidan av studierna (började arbeta timme som fjortonåring) och varit aktiv inom olika ideella föreningar så det har bara rullat på. En ledig kväll var för mig en bortkastad kväll, finns alltid något mer att klämma in. Nu ska jag prova arbeta heltid för första gången någonsin under 2021, så det blir lite nytt i alla fall ^^

Det låter som jag och min "fritid". Det är helt normalt att jobba 9 timmar, träna, aktivera/motionera hund och göra 3 tim i stallet. En ledig dag fylls upp med långtradarkörning, hälsa på nån kompis eller nån annan aktivitet som ersätter jobbtimmarna. eller för all del lägga 6 timmar på att åka iväg med häst. Jag tror jag fattat först nu att jag gör ganska mkt saker faktiskt. Nu när coronan hindrar mig från en massa jag vanligtvis gör. Men ja, sunt och hälsosamt är det inte. Det är bara ett konstaterande att det är lätt hänt att normalisera sitt övergörande när det inte finns nån motpol.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 141
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 342
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar