Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dejtar ni alla ni som är aktiva i tråden? Varför skriver ni inte mer om det då istället för en massa tjafs?
Jag har fastnat för en men har nu börjat bli nojig och tänker att är något för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant.
så just nu avvaktar jag tills mina nerver är i fas igen.
Sedan vet jag inte hur man ska göra nu rent praktiskt? Mötas på en fika utomhus kanske? Med avstånd.

Jag försöker men corona är lite bökigt. Har backat en pga konstaterad covid på min VFU. Den personen backade ur med kommentar om brevvän (efter en vecka 😅).

Sen skulle jag åkt iväg (utomhus) i lördags men det blev för mycket med strul med föräldrar så nytt försök en stund på fredag. Den personen har inga problem med mer långvarigt konverserande.

Och, på temat utseende, jag har inte sett bild. Först skumt men nu vill jag inte 🤪 (Han kommenterade det häromdagen, att jag inte krävt bild).

Jag har lite imposter syndrom och bara förväntar mig att jag måste gå på en dålig dejt snart?
Varför går det alltid så bra att träffa folk för?

Dejtar ni alla ni som är aktiva i tråden? Varför skriver ni inte mer om det då istället för en massa tjafs?
Jag har fastnat för en men har nu börjat bli nojig och tänker att är något för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant.
så just nu avvaktar jag tills mina nerver är i fas igen.
Sedan vet jag inte hur man ska göra nu rent praktiskt? Mötas på en fika utomhus kanske? Med avstånd.

Jag åkte hem till den här dejten faktiskt. Kände mig helt bekväm med det. Hatar promenad och fika. Så jävla stelt.
Vi testas nu på jobbet en gång i veckan för Corona (frivilligt men dom vill att vi går och testar oss på jobbet), jag hade antikroppar sist jag kollade och träffar inga andra nu och dejten har antikroppar så på så vis kändes det ändå helt ok.

Jag skaffade Tinder igen för drygt en vecka sen. Har testat tidigare men mest blivit uppgiven, men lite pepp nu ändå. Skriver med 3 personer, en som hade en klockren presentation i mina ögon förutom att han har ett barn (5 år). Jag gillar ju visserligen barn, men kanske har för mycket förhoppning fortfarande om en egen liten familj där man inte behöver ta hänsyn till ett ex. Har ju liksom ingen erfarenhet av förhållanden och svårt att föreställa mig hur jobbigt det skulle vara? Konversationen är väldigt intressant än så länge, han styr själv in på djupare ämnen vilket känns mer lovande än att bara prata ytligt. Men lite tveksam då jag tänker att barnet ändå tar mycket tid och kanske inte matchar vad jag just nu vill ha? Även om jag själv gärna skulle skaffa barn om några år. Nr 2 är jag mest pepp på att träffa, han är söt på ett charmigt sätt (som jag är mer svag för än klassiskt snygg) och är trevlig, även om vi mest pratat vardagligt än så länge. Men lite djup, och ska försöka styra samtalet mer mot sånt jag tänker är viktigt. Nr 3 har hängt på mina samtalsämnen men frågar inte så mycket, men han har frågat om att ses. Men just det här känner jag är extra jobbigt med Tinder, för egentligen är jag mer intresserad av att träffa någon av de andra två, hur gör man? Vi har inte pratat så länge än så jag tänker att jag absolut kan säga att jag vill vänta lite, och nu är det ju jul och allt.

Är väl försiktigt hoppfull, när jag hängt på Tinder tidigare har det känts som att många konversationer dör ut så snabbt, och även om jag tidigare gärna avvaktat med att ses (pga blir så himla nervös) känner jag nu att det kanske är dumt att skriva för länge? I våras blev jag superintresserad av en kille jag skrev länge med och onödigt besviken när det inte blev mer än 2 träffar, det kändes väl som vi kommit längre liksom. Nu vill jag leva i verkligheten istället för i text.

Appropå ytlighet och utseendefixering som diskuterats det senaste. Har träffat The Guy bara precis över 1 månad nu och idag var första gången jag ens funderade över hans utseende på någon form av värderade vis (som I något positivt såklart). Vill ändå tro att jag inte är så jävla ensam om det bara att eftersom jag inte lägger någon vikt vid det så blir det ju inte heller att jag lyfter det och så är det väl för andra med samma inställning I guess.

Också först gången han ens kommenterade något åt det hållet med att allt jag gör är sött. Har gått alldeles utmärkt att känna sig sedd och uppskattad utan några mer ord än så och helt klart vad jag föredrar men det visste jag ju sedan innan.

Jag har nu valt att avsluta med honom, orkade inte gå runt och tänka längre på att han förmodligen bara såg mig som sin KK. Jag förtjänar bättre, en man som verkligen vill vara med mig och som inte har några problem med att sätta etikett på förhållandet.

Jag har nu valt att avsluta med honom, orkade inte gå runt och tänka längre på att han förmodligen bara såg mig som sin KK. Jag förtjänar bättre, en man som verkligen vill vara med mig och som inte har några problem med att sätta etikett på förhållandet.

Man kan vilja vara med en person även om man inte sätter etikett. 🤷🏻‍♀️ Men i slutändan handlar det om vad man själv känner sig bekväm med och fungerade det inte för dig så är det bäst att avsluta!

Man kan vilja vara med en person även om man inte sätter etikett. 🤷🏻‍♀️ Men i slutändan handlar det om vad man själv känner sig bekväm med och fungerade det inte för dig så är det bäst att avsluta!
Fast då blir det i mina ögon ett oseriöst förhållande. Vilja vara med personen för sex och närhet, men inte vilja ha en framtid tillsammans.

Han hävdade fortfarande att han tyckte om mig väldigt mycket, men då har man inga problem med att sätta etikett på relationen. Vill man vara tillsammans med någon så vill man, han ville uppenbarligen inte vara tillsammans med mig. Nu ska jag ut och hitta en man som VILL vara tillsammans med mig och som vill sätta etikett på relationen.

Han hävdade fortfarande att han tyckte om mig väldigt mycket, men då har man inga problem med att sätta etikett på relationen. Vill man vara tillsammans med någon så vill man, han ville uppenbarligen inte vara tillsammans med mig. Nu ska jag ut och hitta en man som VILL vara tillsammans med mig och som vill sätta etikett på relationen.

Det är din åsikt, ingen sanning.
Jag har inget behov av att sätta etikett och busunera ut för hela världen att detta är min pojkvän, det gör mig inte oseriös.
Tvärtom så har jag precis flyttat ihop med honom jag träffat under snart två år.
Har fortfarande ingen relationsstatus på fb, pratar sällan om honom med kollegor och bekanta.
Han och jag vet vart vi har varandra och vad vi betyder för varandra, det räcker för mig.

Oj vilket behov det verkade finnas att motbevisa åsikten som @Ramlösa har. Varför då? Hon skrev ju "i mina ögon är det ett oseriöst förhållande", varefter ni går på och proklamerar att "det är ju DIN åsikt, inga SANNINGAR!".

..och därefter proklamerar ni era åsikter som sanningar. Tex:
"Fast etikett har inget med framtid att göra. Det är något DU tycker har med framtid att göra."
Tjena, här har vi en åsikt (etikett har inget med framtid att göra) som används som en sanning för att motsäga en annan åsikt. Samtidigt som man klagar på folks åsikter.

Jag håller helt med @Ramlösa här. Visst, det går alltid att relativisera och filosofera i all oändlighet såsom alla plötsligt gör här. Men nä, håller helt med, det låter inte seriöst alls och jag hade själv inte litat på en sån person i ett förhållande om jag vill ha något stabilt och långvarigt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 589
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 950
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 343
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar