Jag skaffade Tinder igen för drygt en vecka sen. Har testat tidigare men mest blivit uppgiven, men lite pepp nu ändå. Skriver med 3 personer, en som hade en klockren presentation i mina ögon förutom att han har ett barn (5 år). Jag gillar ju visserligen barn, men kanske har för mycket förhoppning fortfarande om en egen liten familj där man inte behöver ta hänsyn till ett ex. Har ju liksom ingen erfarenhet av förhållanden och svårt att föreställa mig hur jobbigt det skulle vara? Konversationen är väldigt intressant än så länge, han styr själv in på djupare ämnen vilket känns mer lovande än att bara prata ytligt. Men lite tveksam då jag tänker att barnet ändå tar mycket tid och kanske inte matchar vad jag just nu vill ha? Även om jag själv gärna skulle skaffa barn om några år. Nr 2 är jag mest pepp på att träffa, han är söt på ett charmigt sätt (som jag är mer svag för än klassiskt snygg) och är trevlig, även om vi mest pratat vardagligt än så länge. Men lite djup, och ska försöka styra samtalet mer mot sånt jag tänker är viktigt. Nr 3 har hängt på mina samtalsämnen men frågar inte så mycket, men han har frågat om att ses. Men just det här känner jag är extra jobbigt med Tinder, för egentligen är jag mer intresserad av att träffa någon av de andra två, hur gör man? Vi har inte pratat så länge än så jag tänker att jag absolut kan säga att jag vill vänta lite, och nu är det ju jul och allt.
Är väl försiktigt hoppfull, när jag hängt på Tinder tidigare har det känts som att många konversationer dör ut så snabbt, och även om jag tidigare gärna avvaktat med att ses (pga blir så himla nervös) känner jag nu att det kanske är dumt att skriva för länge? I våras blev jag superintresserad av en kille jag skrev länge med och onödigt besviken när det inte blev mer än 2 träffar, det kändes väl som vi kommit längre liksom. Nu vill jag leva i verkligheten istället för i text.