Dejtingtråden nr 30!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha men kom igen. Ni kan ju inte ärligt påstå att folk inte pratat om ytligheter i den här tråden i en halv evighet nu? Hint hint: Det är inte bara utseende-faktorer som kan orsaka att nån möjligtvis kanske kan ta illa upp. Som kille som läser den här tråden finns det bra mycket värre saker man läser än att nån säger nått om tunnhårighet på tinder haha
Ja det är vad du tycker men uppenbarligen är det inte representativt för vad flera av oss andra tycker.

Jag hade inte tänkt lägga mig i den har diskussionen. Men jag blir helt ställd över det faktum att någon tycker det är okej att sitta på ett forum och öppet beklaga sig över hur människor ser ut? För mig är det bara fruktansvärt osympatiskt beteende och knappast något som går att försvara med att alla människor har utseendemässiga preferenser. Jisses, lite empati, stil och finess kan en väl visa?

Ja det är vad du tycker men uppenbarligen är det inte representativt för vad flera av oss andra tycker.

Jag hade inte tänkt lägga mig i den har diskussionen. Men jag blir helt ställd över det faktum att någon tycker det är okej att sitta på ett forum och öppet beklaga sig över hur människor ser ut? För mig är det bara fruktansvärt osympatiskt beteende och knappast något som går att försvara med att alla människor har utseendemässiga preferenser. Jisses, lite empati, stil och finess kan en väl visa?

Nej, men vi representerar ju alla enbart våra egna åsikter, inte varandras. Så vet inte vad det är för slags poäng.

Jag får lov att anta att du inte läst den här tråden alls om detta gör dig så här bestört och förvånad.

Jag upplever att den kritik som dyker upp framför allt brukar handla om hur folk beter sig (eller inte beter sig), inte om hur folk ser ut.
Brukar handla mycket om hur folk är (eller hur de tolkas vara). Låt oss inte låtsas som att personer inte dömer i den här tråden. Det brukar bara inte vara uttalat om utseendedrag. Såna preferenser och åsikter hymlas det snarare om. Varför jag tycker ärligheten här var uppfriskande! :)

Jag har väl inte påstått att de är annat än ytligt men när karlar väljer att inte ha en presentation finns ju inte så mycket annat att gå på.
Men uppenbarligen så kräks folk på det och jag är tydligen en idiot. Jag har alltid tänkt mig att bukefalos är rätt högt i tak men att vi ändå är trevliga mot varandra. :meh:

Hur kan man inte förvänta sig att folk ska tycka att det är idiotiskt, osympatiskt och äckligt när någon sitter och klagar på folks utseende? Varför förväntar du dig att man ska vara trevlig mot dig om du tycker att det är okej att klaga på folks utseende för att dom inte passar dina preferenser?

Skulle jag sitta och klaga över människor vars utseende inte passar mina preferenser så skulle jag aldrig sluta skriva. Men gör jag det? Nej, för det är absolut inget fel på människorna för att dom inte passar mina preferenser utseendemässigt. Finns liksom inget att klaga på? Känns otroligt märkligt och självupptaget.

Tack för alla tjejer som är så förfasade över alla män som kan ta illa upp av att läsa tråden. Spännande nog är jag väl den enskilt mest aktiva mannen i tråden, dvs den som nu blev mest "drabbad" isåfall. Som samtidigt inte bryr sig ett skit även om det är "träffande", och tycker det var helt rätt att @FadeAway ska skriva spontant och öppet om vad hon får för sig.

Kan vi inte komma ihåg det nästa gång nån av er andra skriver nått som kan upplevas riktigt svinigt och sårande för många män? ;)

Tack för alla tjejer som är så förfasade över alla män som kan ta illa upp av att läsa tråden. Spännande nog är jag väl den enskilt mest aktiva mannen i tråden, dvs den som nu blev mest "drabbad" isåfall. Som samtidigt inte bryr sig ett skit även om det är "träffande", och tycker det var helt rätt att @FadeAway ska skriva spontant och öppet om vad hon får för sig.

Kan vi inte komma ihåg det nästa gång nån av er andra skriver nått som kan upplevas riktigt svinigt och sårande för många män? ;)

Spelar ingen roll vilket kön det är som blir påhoppat pga sitt utseende. Om man bara låter folk fälla massa kommentarer om folks utseenden på ett negativt destruktivt vis utan att säga ifrån så är det också ett rätt kasst beteende. Skiter fullständigt om det är män, kvinnor eller ickebinära personer som blir utsatta. Det är ett ruttet beteende och om inte någon säger ifrån så lär det bara fortsätta.

Spelar ingen roll vilket kön det är som blir påhoppat pga sitt utseende. Om man bara låter folk fälla massa kommentarer om folks utseenden på ett negativt destruktivt vis utan att säga ifrån så är det också ett rätt kasst beteende. Skiter fullständigt om det är män, kvinnor eller ickebinära personer som blir utsatta. Det är ett ruttet beteende och om inte någon säger ifrån så lär det bara fortsätta.
Aha okej, då får ingen heller ha åsikter om jag uttalar mig kategoriskt om hur kvinnor ska tycka och tänka om vad som helst ;) Spelar ju ingen roll från vem åsikten kommer, eller hur?

Fråga: varför har du tolkningsföreträde angående hur män tar illa upp eller ej av en sån kommentar som sades i den här tråden?

Så du anser att du ska få uttala dig kategoriskt om kvinnor bara för att jag tycker att man inte ska mobba människor oavsett kön?
Varför har du tolkningsföreträde, tycker du, angående en kommentar som riktats från en kvinna till män? Representerar du alla mäns känslor och åsikter?

Du har ingen aning om vilket kön jag är och du som enskild individ har knappast mandat att tala för alla män. Så du kan släppa din hybris.

Du har ingen aning om vilket kön jag är och du som enskild individ har knappast mandat att tala för alla män. Så du kan släppa din hybris.
Haha va? Såhär:
1. Jag har aldrig påstått mig veta vad du har mellan benen.
2. Jag har sagt många gånger om att jag pratar för mig själv och ingen annan :)

Men ändå tycker du att man får säga så om män för att DU inte tar illa upp?
När sa jag detta? Jag tycker man får säga så för att jag tycker att det är härligt med öppenhet och ärlighet, samt att jag gillar kunskap i alla dess former. Var mycket tydlig med det i tidigare inlägg, läs gärna dem också!

Lägg ner nu. Inlägg har plockats bort pga hur åsikterna uttrycktes, inte för åsikterna i sig. Vad gäller utseendediskussionen så är det väl i allra högsta grad lämpligt att fundera på hur man uttrycker sig när det kommer till utseenden man inte gillar - om man nu måste uttrycka det alls.

Jag är inte skitsugen på att sitta och rensa nu, och troligtvis ingen annan moderator heller, så hoppas ni kan återgå till dejting i den här tråden (vill någon absolut diskutera huruvida man ska få diskutera andras utseende rekommenderas det att skapa en egen tråd i det syftet).

Tack och god jul. :)
/Mod

Brukar handla mycket om hur folk är (eller hur de tolkas vara). Låt oss inte låtsas som att personer inte dömer i den här tråden. Det brukar bara inte vara uttalat om utseendedrag. Såna preferenser och åsikter hymlas det snarare om. Varför jag tycker ärligheten här var uppfriskande! :)
Fast hur folk uppfattas (hur de Är) har väl allt att göra med hur de beter sig? Det är inte att hymla att tänka på hur en uttrycker sig tycker jag.

Edit! Sorry, dejta på! :o

Fast hur folk uppfattas (hur de Är) har väl allt att göra med hur de beter sig? Det är inte att hymla att tänka på hur en uttrycker sig tycker jag.

Edit! Sorry, dejta på! :o
Äh, du fattar nog vad jag menar.

Dejta dejta..

Pratar med en trevlig tjej nu! Som dessutom verkar vara rolig. Det är skoj!

Jag vill inte kicka igång diskussionen igen, men vill bara säga att jag skulle uppskatta om vi kunde skippa att gnälla på utseende och sådana egenskaper som faktiskt inte går att göra något åt. Tog det inte personligt men vill gärna bli peppad av tråden och inte bli påmind om sådant som gör dejting svårare som jag inte kan göra något åt. Tack och hej/man under 30 med högt hårfäste

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 145
Senast: Whoever
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 594
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 958
Senast: Anonymisten
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 344
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar