Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hejsan alla! Nu var det läääääääänge sen! Mitt dejtande har legat på is ett tag, men på sistone har jag börjat smygläsa lite härinne igen... jag känner att jag hade velat träffa nån och funderar kring det igen..

En sak som jag funderat på (som säkert avhandlats förr, men tråden/trådarna är låååånga) är det här med gemensamma intressen. Det kan man ju tycka olika om, men hur känner ni? Vill ni ha erat intresse "ifred", träffa nån som har intresset, men på en annan nivå än ni eller någon som är som ni?
Jag vet inte riktigt hur jag känner i den här frågan, faktiskt... Hmm.
Oj det har jag faktiskt inte tänkt på så mycket. Känner mer att det är kul med lite olika men att man kan testa varandras ihop.

Jag för min del lägger inte så stor vikt i fritidsintressen. Det viktigaste är att dom har intressen tycker jag.

Hejsan alla! Nu var det läääääääänge sen! Mitt dejtande har legat på is ett tag, men på sistone har jag börjat smygläsa lite härinne igen... jag känner att jag hade velat träffa nån och funderar kring det igen..

En sak som jag funderat på (som säkert avhandlats förr, men tråden/trådarna är låååånga) är det här med gemensamma intressen. Det kan man ju tycka olika om, men hur känner ni? Vill ni ha erat intresse "ifred", träffa nån som har intresset, men på en annan nivå än ni eller någon som är som ni?
Jag vill ha minst en sak själv, men känna att min partner stöttar mig och tycker det är kul att jag har en egen hobby. :) I övrigt tror jag att det är viktigt att ha gemensamma saker att göra. Skulle dö om umgänge med min partner enbart var att sitta i soffan.

Jag vill att intressena ska synka. Exempelvis var mitt ex intresserad av träd och jag av trädgård. Där var vi även intresserade av varandras intressen. Exet jobbade ju också med trädgård.

Jag skulle aldrig fixa att dejta någon jag inte har något gemensamt med eller åtminstone på ett ungefär gemensamt med. Och det kan jag tycka är synd emellanåt för många faller bort eftersom jag inte är intresserad av standardintressena träning, resor och vin. Många verkar gilla sånt.

Jag vill ha bägge delar.
Ett efter intresse och gemensamma, det tycker jag blir det bästa.
Vill inte göra allt ihop men samtidigt ha saker att göra som båda gillar.
Sen vill jag att min partner ska visa engagemang för mitt egna intresse precis som jag gör det för hans 😊
En bra balans helt enkelt.

Jag vill att intressena ska synka. Exempelvis var mitt ex intresserad av träd och jag av trädgård. Där var vi även intresserade av varandras intressen. Exet jobbade ju också med trädgård.

Jag skulle aldrig fixa att dejta någon jag inte har något gemensamt med eller åtminstone på ett ungefär gemensamt med. Och det kan jag tycka är synd emellanåt för många faller bort eftersom jag inte är intresserad av standardintressena träning, resor och vin. Många verkar gilla sånt.
Killar som gillar träna på gym och springa väljer jag bort. Det är inte alls min typ av killar. Killar som har gymbilder i sin profil blir vänster direkt. Trångsynt men så är det för mej.

Jag kan inte sätta mig in i hur det vore med någon lika nördig kring hästar som mig, det är ganska hög nivå av nördighet dock 😅 Men den behöver jag förståelse för och engagemang i i alla fall. Sedan vet jag inte riktigt med intressen direkt, mer att vi behöver vara intresserad av flera saker gemensamt mest för att det gör åtm vardagen enklare för mig som är rätt kass på allmänt small talk. Men jag är å andra sidan rätt bra på att bli intresserad av vad folk jag gillar pysslar med. Så egentligen vill jag nog mer ha den egenskapen tillbaka? Det är liksom så lätt att hitta gemensamma punkter med sådana människor tycker jag och det i sig räcker nog för mig. Att vi vill se/göra/uppleva/prata om många saker båda två och att infaller kommer från båda hållen? Kaaaaaan ju bero på att jag lägger än så länge typ all min tid i stallet så har inte så mycket rum för mer tidskrävande intressen.

Killar som gillar träna på gym och springa väljer jag bort. Det är inte alls min typ av killar. Killar som har gymbilder i sin profil blir vänster direkt. Trångsynt men så är det för mej.

Nu blev jag nyfiken på varför 😁

Jag med 😁 Gymbilder = där är jag typ likadan lite beroende på bild. Men har med The Guy insett att det finns faktiskt helt normala killar som går på gym också. Att det kan vara en helt normal every day work out sysselsättning för att få sin motion och även till och med med ett enormt nördigt engagemang utan just det där jag avskytt med gymkillar som jag inte kan förklara. Typ kroppsfixeringen kanske? Jag är otroligt känslig för det iaf.

Jag med 😁 Gymbilder = där är jag typ likadan lite beroende på bild. Men har med The Guy insett att det finns faktiskt helt normala killar som går på gym också. Att det kan vara en helt normal every day work out sysselsättning för att få sin motion och även till och med med ett enormt nördigt engagemang utan just det där jag avskytt med gymkillar som jag inte kan förklara. Typ kroppsfixeringen kanske? Jag är otroligt känslig för det iaf.

Ja, jag hade kanske blivit lite tvek som någon bara hade bilder fotade i spegel för han är inoljad och iklädd speedos.
Det känns som en dålig match eftersom jag gillar att äta chips i soffan 🙄😂

Jag skulle inte kräva att min partner har samma extrema hästintresse som jag, de killar jag träffat någonsin som inte börjat med att säga "bara så att du vet, jag är livrädd för hästar" är lätträknade, men en förståelse för att det är ett intresse som är dyrt och tar tid och kräver en livsstil på landet (eftersom jag inte vill behöva stå installad hos någon annan ever igen) är definitivt ett krav.

Mina övriga intressen är hockey och bilar och det känns enklare att en potentiell partner skulle ha minst ett av dessa.

Jag har däremot överlag lite svårt för personer (även kopplat till det som diskuterades i tråden för några sidor sedan) att umgås nära med personer som har helt skilda åsikter gällande stora grejer som politik och religion och sånt jämfört med vad jag har själv. Det behöver inte vara några rasistiska eller homofobiska åsikter eller liknande, det räcker om vi tycker fundamentalt olika så har jag svårt att se att relationen på lång sikt skulle överleva utan bråk. Och det gäller inte bara en kärlekspartner, det gäller alla relationer. Jag är lite av en rebell, jag höll på att gå med i MUF för att reta en kille som var fanatiskt socialdemokrat en gång. Skyller på att jag var ung och omogen, men det var lite roligt att se hur arg han blev. :angel:

Jag har inget behov av att någon skulle dela nåt av mina stora intressen, dvs hästar eller katter. Däremot så en förståelse för att vara lite nördig och att det tar tid är jätteviktigt. Sen är det viktigt att ha andra saker man vill göra tillsammans.

Jag r fullständigt nöjd om jag råkar träffa en man som matchar med mig och vice versa både mentalt och fysiskt. Bara det liksom är så ouppnåeligt att jag inte har utrymme för att bry mig om vad nån har för intressen :o Har man kommit till den punkt där det klaffar så har man ju bevisligen mkt gemensamt, det ger sig självt.
Såklart vore det fint om man hade gemensamma intressen i sånt som ändå präglar ens liv, typ att man gillar att vara ute i naturen och sånt ihop. Jag skulle inte kunna vara ihop med nån sm bara vill sitta inne vi d datorn (har provar, det failade hårt). Men sen är det viktigare för mig att personen verkligen brinner för nåt, gärna är nördig i det, än att vi har precissamma intressen.

Jag har samma erfarenhet med min nuvarande dejt, tydligen finns det normala människor som tränar på gym. Who knew? 😂

Men för mig ligger skillnaden i om man väljer att visa upp en lättklädd bild på sig själv på gymmet, där fokuset är hur kroppen ser ut (läs; visa upp musklerna) eller om man bara nämner det som ett intresse eller sätt att hålla sig i form. Om fokus är på ytan är jag inte intresserad, då är vi rätt långt ifrån varandra i personlighet. Annars är det väl ett intresse precis som andra och inget jag har något emot.

Jag vet faktiskt inte riktigt svaret själv. Killar som är vältränade och vill visa det på sin presentation är inte min typ av kille bara. Går bort direkt.
Svårt o sätta fingret på vad det är men jag tycker det är ottaktivt.

I see.
För mig beror det på hur resten av bilderna ser ut, är det en blandning av bilder så ser jag det mer som att visa upp ett intresse, precis som att jag hade bilder med hästen 😊

Jag tycker det är kul att dela något intresse, men jag har inget behov av att dela alla. Jag har ju fler än ett intresse, och skulle bli förvånad om jag hittar någon som delar alla dem. Det vill jag helst inte heller, jag har rätt stort behov av egentid. Men jag tror att en relation där man delar åtminstone något intresse är roligt.

Jag har samma erfarenhet med min nuvarande dejt, tydligen finns det normala människor som tränar på gym. Who knew? 😂

Men för mig ligger skillnaden i om man väljer att visa upp en lättklädd bild på sig själv på gymmet, där fokuset är hur kroppen ser ut (läs; visa upp musklerna) eller om man bara nämner det som ett intresse eller sätt att hålla sig i form. Om fokus är på ytan är jag inte intresserad, då är vi rätt långt ifrån varandra i personlighet. Annars är det väl ett intresse precis som andra och inget jag har något emot.

Who knew 😁 The Guy är otroligt nördig med en massa av kroppens funktioner delvis utifrån sin utbildning och träning kopplat till den biten men det är liksom varken hälso-, vikt-, diet- eller utseendehets vilket nog är det jag är känslig för tror jag. Han skämtar liksom om när jag föreslår skräpmat att det är hans grej att göra, sover hellre längre än gymmar när jag är där och äger typ ett enda par vanliga shorts att träna i. Hela grejen är liksom odramatiskt och jag van vid machohets om än främst på skoj eller sådana som är besatta av att se sig själva.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
10 359
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 275
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar