Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det jag har problem med är ju mig själv, som vill avsluta och leta ny dejt mer eller mindre omgående om dejten faktiskt faller mig i smaken. Bara ”ifall att” jag skulle börja gilla den nya dejten och denne sedan skulle vilja placera mig i KK-facket. Jag slarvar ju bort jättemånga fina män som säkert hade passat mig riktigt bra.

Vad jobbigt! :(

Vilket krasst men bra inlägg! Det betyder ju inte automatiskt att alla är idioter men att man själv också faktiskt måste se till att ha sin önskan kvar i huvudet. Bra påminnelse!

Tillägg. Menade inte att du sa att alla var idioter alltså utan tvärtom gav ditt inlägg en mer nyanserd bild av varför folk kanske inte går 1000 % in för att försöka lista ut hur de ska uppfylla ens alla önskningar när man precis träffat dem.

Nej precis, alla är inte idioter eller gör ens saker för att såra men som sagt... folk gör ju det som gynnar dem själva istället för att anpassa mig till mina kommunicerade behov och förväntningar. Räknar jag med i alla fall.

Nej precis, alla är inte idioter eller gör ens saker för att såra men som sagt... folk gör ju det som gynnar dem själva istället för att anpassa mig till mina kommunicerade behov och förväntningar. Räknar jag med i alla fall.
Fast så är det ju med allting? Du kan ju aldrig förvänta dig någonting av någon annan. Vissa saker ser jag dock som grundläggande hyfs, även om jag vet att långt ifrån alla gör det.

Jag tycker att det är självklart att inte en SD-anhängare går på dejt med någon som undanber sig dessa i sin presentation, eller att någon som absolut vill ha barn inte går på dejt med någon som uttryckt att denne absolut inte vill ha barn o.s.v. Något annat är respektlöst tycker jag.

Nåja, snart är mitt gnäll en icke-fråga, för jag känner bara för att klippa med alla. De har säkert några suspekta baktankar allesammans. :nailbiting: Om inte annat så har jag det som önskar mig ett förhållande. 😆

Ja jag tänker att detta borde jag hålla mer i huvudet vid framtida nya bekantskaper och samtidigt vara tydligare med vad Jag vill och då borde man snabbare inse när det inte är någon bra match. Bra påminnelse :)

Jag har ju aldrig varit på tinder, men är den appen verkligen så sexfokuserad som det låter som? Går det inte att få tag något mer seriöst? Någon som inte vill hoppa i säng varken första eller andra gången utan ta det lite lugnt?

Fast så är det ju med allting? Du kan ju aldrig förvänta dig någonting av någon annan. Vissa saker ser jag dock som grundläggande hyfs, även om jag vet att långt ifrån alla gör det.

Jag tycker att det är självklart att inte en SD-anhängare går på dejt med någon som undanber sig dessa i sin presentation, eller att någon som absolut vill ha barn inte går på dejt med någon som uttryckt att denne absolut inte vill ha barn o.s.v. Något annat är respektlöst tycker jag.

Nåja, snart är mitt gnäll en icke-fråga, för jag känner bara för att klippa med alla. De har säkert några suspekta baktankar allesammans. :nailbiting: Om inte annat så har jag det som önskar mig ett förhållande. 😆

Hmm. Min poäng är att även om man tycker att vissa saker BORDE tillhöra vanligt hyfs så räknar jag inte med att andra har samma uppfattning.

T ex om jag säger till en person jag precis träffat att jag inte vill ha ett KK-förhållande så räknar jag inte med att den kommer att agera utifrån det utan utifrån sitt eget intresse. Om den vill ha ett KK-förhållande så kommer den att försöka få till det och skita i vad jag vill.

Eller om man själv inte vill ha ett ONS och säger till personen man tagit hem att man gärna ligger men man vill ses långsiktigt; om den man tagit hem bara vill ligga en gång så säger den ju inte det. Den kommer humma med, ligga och sen ändå inte höra av sig. För att det gynnar den i den situationen. Som exempel.

Jag tänker att om en SD-anhängare avstår från att matcha med någon som i sin presentation undanber sig SD-are eller om någon som absolut vill ha barn avstår från att matcha med någon som absolut inte vill ha barn så beror inte det på respekt för motparten utan för att personerna själva inser att det inte kommer vara så framgångsrikt för dem själva.

Och jag förväntar mig faktiskt en massa saker av kollegor, vänner, partner. På samma sätt som att de förväntar sig saker av mig, jag tycker det är stor skillnad mot nya dejter. Sen finns det ju aldrig en 100% garanti att personen finns där när det gäller...

Senast ändrad:
Jag Ger upp dejtingen ett tag nu.
har inte orket eller drivet.
så många man inte machas med
de man matchar med svarar nästan aldrig.
när de svarar så är det inte en bra mach ia lla fall.
Försökte med P, verkade bra, men för guds skull titta inte under ytan!
J verkade vara väldigt mån att få flytta in! jikes!
visst jag har mina fel men det betyder inte att jag ska bludan rör röda fanor!
Ha det så bra alla andra!

Jag skulle träffa min dejt igen den här veckan, men hon har lyckats få covid. Men vi har lagom mycket kontakt iaf. Jag blir stressad över folk som skriver mycket med mig, orkar inte med det. Men med M är det lagom, vilket är skönt.

Vi har planerat att gå och kolla på konst nästa gång vi ses, så hoppas på att vi kan göra det snart. 🙂

Någon började skriva till mig på Instagram. Knappt fem meningar sen skrev karln: you're a naughty little kitten arnt you. Ignorerade skiten. Orkade inte ens vet mig om å blocka. Märker väll om jag behöver göra det i framtiden.

Jag har ju aldrig varit på tinder, men är den appen verkligen så sexfokuserad som det låter som? Går det inte att få tag något mer seriöst? Någon som inte vill hoppa i säng varken första eller andra gången utan ta det lite lugnt?
Jag tycker inte alls att Tinder är så sexfixerad, men det kanske beror på vilka profiler man like:ar. Jag väljer ju aktivt bort alla profiler med exhibitionistiska bilder som tydligt visar att de bara är ute efter sex. Jag skulle heller aldrig swipe:a höger på en profil där det inte finns en text till, då jag tycker att det visar på lite mer seriositet än bara bilder. Jag tycker att det visar att man prioriterar det inre också, inte bara det yttre.

Det betyder ju knappast att det är oseriöst bara för att man ligger med någon på första eller andra dejten.
Nej det är klart, det jag utgick från var från min synvinkel. Där det för mig med mitt sätt att vara skulle tycka det var väldigt jobbigt om det blev en sak av det om jag förklarade hur jag vill ha det och personen i fråga inte accepterade det för att hen vill ha sex och inte ger mig tid. Men som sagt, det är olika men jag kan i såna här saker bara utgå från mig. Och nu fick du utgå från ännu ett perspektiv.

Nej det är klart, det jag utgick från var från min synvinkel. Där det för mig med mitt sätt att vara skulle tycka det var väldigt jobbigt om det blev en sak av det om jag förklarade hur jag vill ha det och personen i fråga inte accepterade det för att hen vill ha sex och inte ger mig tid. Men som sagt, det är olika men jag kan i såna här saker bara utgå från mig. Och nu fick du utgå från ännu ett perspektiv.
Fast om vi ska utgå ifrån andra perspektiv så borde även du kunna göra det? Dvs att det inte är oseriöst att ha sex direkt, likaväl som det inte är seriöst bara för att man väntar.

Att inte kunna respektera ett nej angående sex är något helt annat.

Fast om vi ska utgå ifrån andra perspektiv så borde även du kunna göra det? Dvs att det inte är oseriöst att ha sex direkt, likaväl som det inte är seriöst bara för att man väntar.

Att inte kunna respektera ett nej angående sex är något helt annat.
Det håller jag med om

Hejsan alla! Nu var det läääääääänge sen! Mitt dejtande har legat på is ett tag, men på sistone har jag börjat smygläsa lite härinne igen... jag känner att jag hade velat träffa nån och funderar kring det igen..

En sak som jag funderat på (som säkert avhandlats förr, men tråden/trådarna är låååånga) är det här med gemensamma intressen. Det kan man ju tycka olika om, men hur känner ni? Vill ni ha erat intresse "ifred", träffa nån som har intresset, men på en annan nivå än ni eller någon som är som ni?
Jag vet inte riktigt hur jag känner i den här frågan, faktiskt... Hmm.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
10 465
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 331
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar