Autistisk bror

För mig som autist är en fråga en fråga. Om nån frågar ”hi how are you?” Så förutsätter jag att den vill veta hur det är med mig, annars skulle den inte gjort det som en fråga.
Men jag kanske inte vill berätta hur det är med mig till en främmande människa. Så då blir det konstig stämning.
Det är ju därför man i Sverige inte ställer den frågan till en främling. Antingen ska personen ljuga, eller så är den påflugen.

Man ställer den till folk som man känner, och de kanske inte berättar alla detaljer, men man kan ju iaf berätta om man är sjuk eller det hänt nåt särskilt.

Liknande trådar

Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 593
Senast: Snurrfian
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 658
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har en fundering angående diagnos och feldiagnosticering. När jag var runt 12 blev fick jag diagnosen autism samt en ovanlig och...
Svar
15
· Visningar
1 869
Senast: kolblakkur
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 274
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?