Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är inte så svårt. Bara att göra!
Det ända man kan få är ett nej eller tystnad 😂
Nej men det är faktiskt skönt att vara den som sätter nivån eller hur man nu ska säga. Nej just nu är det sjukt mycket återkommer! Eller ska vi ses nu på lördag på xx?
Jag vet. Jag är rätt dålig på att sätta nivå. Jag förväntar mig att killen ska läsa av mig. Haha helt galet 😅. Sen är det betydligt lättare om man är lite lagom intresserad och inte känner att man förlorar så mkt på att fråga, I mitt fall utifrån det som är nu så är det väldigt komplicerat.
Men tänker att jag får växa in i en vuxenroll kring mina känslor. Är man medveten om sina brister så har man ju ändå kommit en bit på väg 👍

Jaha, jag behövde tydligen inte fundera på om jag var okej med att jag och Offshore tänkte olika ang. politik....

Inviterade him över för att titta på film i kväll, och var beredd på mys, hångel och kanske mera... Blev till att vi pratade bort det mesta av filmen och att han formligen SPRANG ut från min lägenhet innan den var slut, utan så mycket som en hejdå-kram..... O_o Was it something I said??? :crazy: Möjligtvis att Trump är galen och att valet inte var riggad...? Eller något liknande.. :angel:

Jaha, jag behövde tydligen inte fundera på om jag var okej med att jag och Offshore tänkte olika ang. politik....

Inviterade him över för att titta på film i kväll, och var beredd på mys, hångel och kanske mera... Blev till att vi pratade bort det mesta av filmen och att han formligen SPRANG ut från min lägenhet innan den var slut, utan så mycket som en hejdå-kram..... O_o Was it something I said??? :crazy: Möjligtvis att Trump är galen och att valet inte var riggad...? Eller något liknande.. :angel:

men gud :laugh:
Skönt att reda ut det tidigt!

Sista dagarna har jag bara mått fysiskt illa av tanken på att höras med dejterna.
Mitt ”Wow” har jag duckat flitigt senaste tiden och häromdagen började samma visa med den ”nygamle”.

Den nygamle är för bra för mig. Han är så fin, har fantastiska värderingar som nästintill får mina att framstå som sunkiga :o och verkar så himla bra på alla sätt och vis och jag känner verkligen att jag skulle kunna trivas så bra med honom.

Problemet? Jag kände likadant med Wow (dejten med det dåliga arbetsnamnet 😂) och trots en fantastisk start med attraktion utan dess like, vilket vi fortfarande har och vi trivs så väldigt bra ihop, blev jag placerad i KK-facket med ett ”Jag gillar verkligen dig, men …”. Jag orkar verkligen inte hamna där igen, så jag letar frenetiskt efter alla ursäkter jag kan hitta, för att slippa uppleva det med den nygamle också.

Övriga dejter har jag inte haft detta problem med. Antagligen för att jag inte blivit riktigt lika intresserad.

Någon med samma problem och hur kom ni över det? Helst utan att sumpa alla möjligheter med fantastiska människor. 😅

/Cosinus, 14 år

Sista dagarna har jag bara mått fysiskt illa av tanken på att höras med dejterna.
Mitt ”Wow” har jag duckat flitigt senaste tiden och häromdagen började samma visa med den ”nygamle”.

Den nygamle är för bra för mig. Han är så fin, har fantastiska värderingar som nästintill får mina att framstå som sunkiga :o och verkar så himla bra på alla sätt och vis och jag känner verkligen att jag skulle kunna trivas så bra med honom.

Problemet? Jag kände likadant med Wow (dejten med det dåliga arbetsnamnet 😂) och trots en fantastisk start med attraktion utan dess like, vilket vi fortfarande har och vi trivs så väldigt bra ihop, blev jag placerad i KK-facket med ett ”Jag gillar verkligen dig, men …”. Jag orkar verkligen inte hamna där igen, så jag letar frenetiskt efter alla ursäkter jag kan hitta, för att slippa uppleva det med den nygamle också.

Övriga dejter har jag inte haft detta problem med. Antagligen för att jag inte blivit riktigt lika intresserad.

Någon med samma problem och hur kom ni över det? Helst utan att sumpa alla möjligheter med fantastiska människor. 😅

/Cosinus, 14 år
Är bekymret att du upplever att du hamnar i ett kk fack med personer du nu tycker om och vill mer med?

/Cosinus, 14 år

Jag borde egentligen inte ge råd, då jag uppenbarligen aldrig lyckats få till en fungerande relation med någon jag är på riktigt attraherad av... :angel:

Men min teori är att man bör vara öppen och ärlig, och prata med dejten om sina önskemål/behov. Så tja, kanske smartast att försöka göra tvärt om vad jag gör? :p Nej, tyvärr, jag vet inte, men har åtminstonde liknande problem..

Jag borde egentligen inte ge råd, då jag uppenbarligen aldrig lyckats få till en fungerande relation med någon jag är på riktigt attraherad av... :angel:

Men min teori är att man bör vara öppen och ärlig, och prata med dejten om sina önskemål/behov. Så tja, kanske smartast att försöka göra tvärt om vad jag gör? :p Nej, tyvärr, jag vet inte, men har åtminstonde liknande problem..
Jag tycker ju att jag är väldigt tydlig med att jag inte ids att lägga energi och tid på rena sexuella kontakter. Jag har till och med börjat påtala det tidigt i kontakten. Trots det … 🤷‍♀️

Igenkänningen är i alla fall stor i dina inlägg om DB 😅

Kan inte riktigt detta med citat. Innan var jag fruktansvärt rädd för att ställa krav. Jag ville verka behaglig och inte skrämma bort den jag var intresserad av. Nu tror jag mer på att tidigt förmedla vad man letar efter och våga ställa krav. Se så att vad personen säger överensstämmer med vad den gör. Vara snabb med att dumpa och gå vidare om nån inte beter sig som man kommit överens om och ändrar sitt beteende när man påpekar att man är missnöjd

Något åt det hållet.
Svårt att råda i det. Jag är nog väldigt duktig med att bromsa just det sexuella, så killar som är ute efter mestadels det faller bort per automatik ganska fort.
Men kan ändå förstå känslan att man vill mer än vad den andra verkar vilja...
Jag skulle nog förklara hur jag känner för honom. Sedan skulle jag lägga han på hyllan.
Tack men nej tack!

/Cosinus, 14 år

Jag tänkte att terapi ska lösa alla mina sådana problem 😁

Jag tycker ju att jag är väldigt tydlig med att jag inte ids att lägga energi och tid på rena sexuella kontakter. Jag har till och med börjat påtala det tidigt i kontakten. Trots det … 🤷‍♀️

Igenkänningen är i alla fall stor i dina inlägg om DB 😅

Enligt min erfarenhet är det ingen idé att ha några förväntningar på hur den andra parten ska agera utifrån vad man förmedlat angående vad man söker och hur man vill ha det. Den andra parten har sin egen agena och kör sitt eget race ändå. Alltså vill den andra bara ligga t ex så kommer den inte att avveckla relationen för att man förmedlar att man vill mer. Den kommer köra på så länge det funkar.

Det är bra att vara tydlig ändå såklart men man får nog ha det med sig, att man själv får ta ansvaret. (jag menar inte att du inte gör det).

Här är ju en del snack om när den andre parten inte lever upp till önskemålen, men hur hanterar ni det när det gäller er själva? Min och The Guys lista på saker vi vill se, göra och uppleva börjar bli lång nu, med förslag från båda håll. Det känns bra i sig men jag vet ju att anledningen till att det går så långsamt framåt är enbart pga mig/min tid. Jag är bra på att hålla mina förväntningar låga och att inte planera in för mycket (= dvs nästan inget alls) men jag längtar ju också och VILL. Bara att min hjärna inte samarbetar tillräckligt mycket för att kunna omsätta det i praktiken hur mycket jag än vill så det blir aldrig någon tid över. Jag har en plan (det där att terapi ska lösa alla mina problem 😅) men behövde nog bara lyfta det lite här ändå/gnälla av mig 😒

Enligt min erfarenhet är det ingen idé att ha några förväntningar på hur den andra parten ska agera utifrån vad man förmedlat angående vad man söker och hur man vill ha det. Den andra parten har sin egen agena och kör sitt eget race ändå. Alltså vill den andra bara ligga t ex så kommer den inte att avveckla relationen för att man förmedlar att man vill mer. Den kommer köra på så länge det funkar.

Det är bra att vara tydlig ändå såklart men man får nog ha det med sig, att man själv får ta ansvaret. (jag menar inte att du inte gör det).

Vilket krasst men bra inlägg! Det betyder ju inte automatiskt att alla är idioter men att man själv också faktiskt måste se till att ha sin önskan kvar i huvudet. Bra påminnelse!

Tillägg. Menade inte att du sa att alla var idioter alltså utan tvärtom gav ditt inlägg en mer nyanserd bild av varför folk kanske inte går 1000 % in för att försöka lista ut hur de ska uppfylla ens alla önskningar när man precis träffat dem.

Vilket krasst men bra inlägg! Det betyder ju inte automatiskt att alla är idioter men att man själv också faktiskt måste se till att ha sin önskan kvar i huvudet. Bra påminnelse!

Tillägg. Menade inte att du sa att alla var idioter alltså utan tvärtom gav ditt inlägg en mer nyanserd bild av varför folk kanske inte går 1000 % in för att försöka lista ut hur de ska uppfylla ens alla önskningar när man precis träffat dem.
Håller med här. Bra o veta hur man vill ha det men samtidigt är det inte alla som är idioter bara för att dom inte kan ge en det man vill ha.

När jag tar upp mina dejting "bekymmer" med vänner så hör dom mina tankar och hur jag tolkat killen jag dejtar. Dom säger "strunta i honom han verkar inte bra för han ger inte dig det du vill ha".

Och det kan jag ju inte kräva att en person som jag nyss börjat lära känna ska kunna heller.

Lite tystnad och luft brukar faktiskt göra gott och man får perspektiv på vad man själv gjort "galet" med...

Bara lite tankar 👍👍

Oj, jag har verkligen inga andra förväntningar på en dejt än att om denne vet med sig redan från början att denne bara är ute efter en KK, kan låta bli att slösa min tid.

Utöver det är jag fullt medveten om att vad som helst kan hända och inga garantier ges åt något håll. Det hoppas jag innerligt att mina dejter förstått. 😅

Det jag har problem med är ju mig själv, som vill avsluta och leta ny dejt mer eller mindre omgående om dejten faktiskt faller mig i smaken. Bara ”ifall att” jag skulle börja gilla den nya dejten och denne sedan skulle vilja placera mig i KK-facket. Jag slarvar ju bort jättemånga fina män som säkert hade passat mig riktigt bra.

Oj, jag har verkligen inga andra förväntningar på en dejt än att om denne vet med sig redan från början att denne bara är ute efter en KK, kan låta bli att slösa min tid.

Och det är denna förväntningen (exempelvis) som jag menar att man gör sig själv en otjänst om man har.

Jag har skrivit att jag endast söker seriöst, men tycker inte att det har gjort någon skillnad.
Håller med här. Det gör inte stor skillnad. Däremot märker man väldigt fort (iaf jag) vad killen är av för "skrot och korn".
Det är av denna anledning jag inte är intresserad av springa på dejt efter 2 dagars chattade.
Kan killen snappa med mig ett tag och höras på telefon och inte anspela på nått sexuellt så har han en dejt 👍

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
10 555
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat