Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar vilja bort från tinder om jag hittar någon som väcker mitt intresse. Snapchat är bra. Man kan skicka bilder på sin vardag och man får ofta ett bättre tempo i skrivandet. Så det brukar jag föredra iaf. Blir så mkt roligare.

Messinger har jag aldrig föreslagit eller blivit frågad om...
Jag känner mig ganska ljummen inför den här personen. Snapchat har jag inte. Vet inte vad det är.

För fwb räcker det att det finns attraktion och vi har ett bra flow när vi pratar med varandra.

För förhållande vill jag har samma värderingar, politiska åsikter och vara lika i det mesta. Jag är bekväm och det underlättar så galet mycket om man tänker lika om det mest, allt ifrån mat, musik, film till politik 😁

Jag tror jag känner ungefär samma som dig. :) Med exmaken var det åtminstonde skönt att vi gillade samma musik och TV-programmer, även om vi inte kunde prata om politik utan att vilja riva huvuden av varandra... :p

Jag känner mig ganska ljummen inför den här personen. Snapchat har jag inte. Vet inte vad det är.
Då skulle jag nog vänta med att byta forum...
Om jag inte känner mig jätte intresserad så stannar jag på tinder med den personen tills jag antingen lägger eller får upp intresset. Men är ju bara så jag tänker. Du får känna efter hur du vill gå vidare med denna personen.

Nackdelen med tinder (enligt mig) är ju att chattkonverstioberna blir lite "trista".

@Wille fördelen med att chatta på t.ex. messenger är att man ofta får mera flyt i konversationen + kan skicka bilder etc. om man vill. Och - lite cyniskt kanske, sannolikheten att den man chattar med svajpar vidare på Tinder och hittar någon annan minskar om man går bort från appen....

Nackdelen är ju att personen får mycket lättare att leta upp dig IRL. Så jag brukar vara lite försiktig med att ge någon min messengerkonto med mindre jag känner mig säker på att det är en "bra" person.

Jag tror jag känner ungefär samma som dig. :) Med exmaken var det åtminstonde skönt att vi gillade samma musik och TV-programmer, även om vi inte kunde prata om politik utan att vilja riva huvuden av varandra... :p

Ja, jag är inte mycket för att kompromissa, det slutar bara med att en är nöjd och den andra missnöjd eller så är bägge två halvnöjda 😅
Orka ha det så 😁
Sen är det såklart viktigt att ha sina egna grejer men just att ha en gemensam grund är så himla viktigt för mig.

Har ett ”icke sökbart” nummer jag använder till WhatsApp. Smidigare än att hänga kvar på ngn sida och hyfsat anonymt.

Kanske ”date” med ”soc-tant/farbror” i annan kommun i veckan. Vad kan gå fel liksom, saker att prata om lär det finnas oavsett om det blir något mer eller inte 😅🥳🤪

Slänger ut en liten kvällsfundering...

Varför är det så att om man träffas med någon och fattar tycke och så känner man plötsligt att den personen "tappar" intresset. Om man då tänker jaha hej då, då.
Så slår det sällan fel att den personen hör av sig igen efter nån vecka eller 2 om man bara ger tystnad tillbaka. (Eftersom man fått tystnad). ??

Vad är grejen med det?

Och det blir ofta så för mig med...
Man tappar intresset när den andra är lite för "på". Om den då tystnar så blir man intresserad igen...

Bara jag som upplever detta??

O.b.s jag är relativt ny i dejting världen.. hehe

Varför är det så att om man träffas med någon och fattar tycke och så känner man plötsligt att den personen "tappar" intresset. Om man då tänker jaha hej då, då.
Så slår det sällan fel att den personen hör av sig igen efter nån vecka eller 2 om man bara ger tystnad tillbaka. (Eftersom man fått tystnad). ??

Vad är grejen med det?

Man tappar intresset när den andra är lite för "på". Om den då tystnar så blir man intresserad igen...

Personligen tänker jag att det inte är så konstigt att en behöver ett litet "andningshål" om en umgåtts eller pratat intensivt med en person under en tid, bara för att sedan komma igång igen när energin är tillbaka. :)

Vad är grejen med det?

Googla intermittent förstärkning. Eller lyssna på det här poddavsnittet.

https://podcasts.nu/avsnitt/dumma-m...magiska-trollformel-intermittent-forstarkning

Personligen tänker jag att det inte är så konstigt att en behöver ett litet "andningshål" om en umgåtts eller pratat intensivt med en person under en tid, bara för att sedan komma igång igen när energin är tillbaka. :)
Säkert sant. Blir ju ofta väldigt intensivt i början. Luft skadar inte. 👍

• Gilla
Reactions: Sel

Vad är grejen med det?

Förutom övriga svar ovan så tänker jag att det är något där man behöver matcha rätt väl. Eller i alla fall jag. Och att när man lär känna någon ny så behöver man kanske också försöka känna av den andre lite mer. Och då kan det bli lite svajigt i början. Lite svår att förklara för jag menar inte att man inte ska vara 100 % sig själv, men samtidigt så tror jag (utifrån mig själv) att jag hade inte kunnat ta in allt med en ny person direkt utan måste också ha lite tid att tänka själv typ (inte för mycket kommunikation i början) samt ändå känna en början till trygghet och intresse (inte för lite kommunikation i början).

Så liksom båda dessa sakerna behöver stämma. Både hur man i grunden vill ha det och hur man är när man känner in en ny person för att lära känna varandra. Vilket jag tror är jättesvårt! Så man behöver nog att inte övertänka för mycket utan checka så man kommer tillbaka till att vara sig själv samt lyssna på sin magkänsla om den andre.

Tillägg. Och VAD detta praktiskt innebär är ju så sjuuuuuukt olika! Jag vet inte hur många 100 meddelanden jag och The Guy har delat från dag ett innan vi ens träffats. För mig ger det mig tillräckligt med luft utifrån kommunikationen vi har haft. Medan någon annan kanske velat ha dagar utan kontakt alls. Skitsvårt verkligen! Så jag säger nog bara, lyssna på magkänslan som prio 1 😅

Tillägg. Och VAD detta praktiskt innebär är ju så sjuuuuuukt olika! Jag vet inte hur många 100 meddelanden jag och The Guy har delat från dag ett innan vi ens träffats. För mig ger det mig tillräckligt med luft utifrån kommunikationen vi har haft. Medan någon annan kanske velat ha dagar utan kontakt alls. Skitsvårt verkligen! Så jag säger nog bara, lyssna på magkänslan som prio 1 😅
Ja det är verkligen sååå svårt detta.
Min magkänsla har jag svikit i så många år, så nu slår den larm om minsta lilla och jag vänder på klacken vid minsta lilla tabbe en kille gör. Vilket inte heller är helt sunt 😅
Men jag har inte bråttom utan ser det som att jag måste lära mig mycket och det är rätt intressant faktiskt.

Ja det är verkligen sååå svårt detta.
Min magkänsla har jag svikit i så många år, så nu slår den larm om minsta lilla och jag vänder på klacken vid minsta lilla tabbe en kille gör. Vilket inte heller är helt sunt 😅
Men jag har inte bråttom utan ser det som att jag måste lära mig mycket och det är rätt intressant faktiskt.

Nej det är skitsvårt! Det tog några år och några dejter + typ kortare fwbrelationer innan jag började förstå min magkänsla, lyssna o lita på den och inte heller vara överreaktiv. När denna relationen tar slut kommer jag säkert inse att jag fortfarande har mycket jobb kvar. Så jag förstår dig! Men det kan faktiskt bli bättre. Själv ser jag mest framemot att hitta en bra psykolog och börja ta tag i detta på riktigt, min autism ställer säkert till med en del men tror inte det är hela sanningen eller så heller.

För mig har det hjälpt att skriva o läsa o få massa bra svar här i dejtingtrådarna iaf, hoppas du kan känna lite det också :)

Nej det är skitsvårt! Det tog några år och några dejter + typ kortare fwbrelationer innan jag började förstå min magkänsla, lyssna o lita på den och inte heller vara överreaktiv. När denna relationen tar slut kommer jag säkert inse att jag fortfarande har mycket jobb kvar. Så jag förstår dig! Men det kan faktiskt bli bättre. Själv ser jag mest framemot att hitta en bra psykolog och börja ta tag i detta på riktigt, min autism ställer säkert till med en del men tror inte det är hela sanningen eller så heller.

För mig har det hjälpt att skriva o läsa o få massa bra svar här i dejtingtrådarna iaf, hoppas du kan känna lite det också :)
Men du skriver "när denna relationen tar slut" ?

Ja jag läser mkt här och är så tacksam för ni som tar er tid o svara på mina funderingar. 🤗

Citerar mig själv. Kollegan är en sån där allt bara sitter. Så fort vi kommer in på ett ämne som rör nån form av värderingar är han alltid på rätt ställe, har alltid bra funderingar och frågor, ffa så är han intresserad och dessutom har han en syn på sig själv som är otroligt attraktiv.
Sånna vill man ha juh. 👏👏

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
10 680
Senast: Grazing
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat