Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har kvar konversationen.

Det jobbiga med en eventuell anmälan är en viss del av innehållen i sms:en som gör att jag drar mig för det så länge som möjligt. 😟 (Inget som har med mig att göra dock, utan med honom)

Klurar på om jag svara en sista gång med ett klart och tydligt ”Jag vill inte att du kontaktar mig något mer” eller om jag bara ska tiga och hoppas på att han tröttnar.

Om innehållet handlar om honom och inte dig, varför drar du dig för att anmäla? Varför skyddar du honom? Kan man inte bete sig får man stå för sina handlingar tycker jag. Vi måste sluta skydda förövare och vara rädda för ”dålig stämning” eller att sätta förövaren i en dålig sits som de helt enkom själva ansvarar för. Så skriv att du inte vill att han ska kontakta dig någonsin igen och polisanmäl om han gör det. Handlar smsen om hot kan jag tycka att du kan polisanmäla direkt. Hot är inte okej någonstans.

Om innehållet handlar om honom och inte dig, varför drar du dig för att anmäla? Varför skyddar du honom? Kan man inte bete sig får man stå för sina handlingar tycker jag. Vi måste sluta skydda förövare och vara rädda för ”dålig stämning” eller att sätta förövaren i en dålig sits som de helt enkom själva ansvarar för. Så skriv att du inte vill att han ska kontakta dig någonsin igen och polisanmäl om han gör det. Handlar smsen om hot kan jag tycka att du kan polisanmäla direkt. Hot är inte okej någonstans.
Det handlar snarare om vilka kontakter han påstår sig ha.

Menar du att det är saker som du inte vill lämna ut om honom i smsen? Jag tycker det där låter väldigt allvarligt och jag fattar att det kan vara läskigt att anmäla men överväg det iaf!
Nej, det handlar om att han påstår sig ha vissa kontakter, men jag vill inte gärna basunera ut allt här. 😅 Jag är inte säker på att en polisanmälan skulle hjälpa i det här fallet då han nog är rätt trygg med att ”klara sig ur” det. Han trakasserar mig ju ”bara” på sms just nu. Annars skulle jag inte tveka.

Nej, det handlar om att han påstår sig ha vissa kontakter, men jag vill inte gärna basunera ut allt här. 😅 Jag är inte säker på att en polisanmälan skulle hjälpa i det här fallet då han nog är rätt trygg med att ”klara sig ur” det. Han trakasserar mig ju ”bara” på sms just nu. Annars skulle jag inte tveka.

Han låter mer och mer obehaglig.

Blockera hans telefonnummer så du slipper läsa skiten. Finns ingen anledning att ta emot sms och andra meddelanden från en sån dummerjöns.

Fast ”bara” på sms är lika illa som att trakassera muntligt. Förutom att det finns en större chans att bevisa när det finns skriftligt.

Om det är sådana kontakter jag tror du menar så är det sällan de ger sig på civila utan väldigt stark anledning. Plus att är du helt säker på att han verkligen har det? I allmänhet är det inget de direkt skryter med (förutom när de bär vissa klädesplagg av västnatur) plus att de är definitivt försiktiga i sin kommunikation.

Ännu större anledning till att anmäla kan jag tycka. Ju fler som får reda på det, ju bättre. Och bara för att det just nu är trakasserier via sms så låter han så pass obehaglig att det känns som det skulle kunna eskalera just för att tror att han kommer undan med det. Nu vet jag inte vilka kontakter han påstår sig ha, men allt som sägs är inte alltid sant och även om han känner någon är det inte heller säkert att de skulle springa hans ärenden. Men även om du inte väljer att polisanmäla i detta läge, skriv att du vill att kontakten ska upphöra, spara all kommunikation om du behöver för framtiden. Blocka där det är lämpligt. Var rädd om dig!

Vet du vem det är? Jag hade blockat och hoppats att det stannade där. Kontaktar han dig på fler sätt hade jag gått vidare med en anmälan.

Ännu större anledning till att anmäla kan jag tycka. Ju fler som får reda på det, ju bättre. Och bara för att det just nu är trakasserier via sms så låter han så pass obehaglig att det känns som det skulle kunna eskalera just för att tror att han kommer undan med det. Nu vet jag inte vilka kontakter han påstår sig ha, men allt som sägs är inte alltid sant och även om han känner någon är det inte heller säkert att de skulle springa hans ärenden. Men även om du inte väljer att polisanmäla i detta läge, skriv att du vill att kontakten ska upphöra, spara all kommunikation om du behöver för framtiden. Blocka där det är lämpligt. Var rädd om dig!
Håller med om att hoten om/eller påstådda kontakter talar ännu mer för en anmäla och att det är en rätt gränslös man.

Jag hade ju får några år sedan en jobbig person som inte hotade men kunde verkligen inte ta ett nej för ett nej. Och smsade i absurdum. Han hade hjälpt mig med en grej och verkade ta mitt fika som någon slags invit på något men jag hade då absolut inga sådana tankar utan hade ju bjudit på fika oavsett vem det hade varit. Och eftersom personen var gift och hade familj och sammanhanget inte hade nåt med dejtning att göra blev det så konstigt allting. Slutade med att jag fick blocka numret några gånger, tror det var tre gånger med olika nummer men samma person.
Alltså sådant tar sån onödig energi och då var det inget hot eller liksom på ett sådant vis bara sjukt irriterande att vissa inte fattar ett nej

Jag har kvar konversationen.

Det jobbiga med en eventuell anmälan är en viss del av innehållen i sms:en som gör att jag drar mig för det så länge som möjligt. 😟 (Inget som har med mig att göra dock, utan med honom)

Klurar på om jag svara en sista gång med ett klart och tydligt ”Jag vill inte att du kontaktar mig något mer” eller om jag bara ska tiga och hoppas på att han tröttnar.
Jag gjorde så efter att en obehaglig person som jag skrivit med och sen blockat hörde av sig en gång till från ett annat nummer. "Jag vill inte ha mer kontakt med dig, respektera detta!" skrev jag och blockade sen, med sparade skärmdumpar ifall att han skulle fortsätta. Har sluppit höra från honom sen dess, så det kan funka. Hoppas det ordnar sig för dig, låter skitjobbigt!

Om det är sådana kontakter jag tror du menar så är det sällan de ger sig på civila utan väldigt stark anledning. Plus att är du helt säker på att han verkligen har det? I allmänhet är det inget de direkt skryter med (förutom när de bär vissa klädesplagg av västnatur) plus att de är definitivt försiktiga i sin kommunikation.
Nej, jag tror inte att vi tänker på samma typer av personer, men jag är ändå ganska övertygad om att det bara är prat. Däremot, utifrån vad jag faktiskt vet, så känns inte en polisanmälan ”så bara”. 😟

Jag skrev en sista gång nu i alla fall, klart och tydligt att han inte ska kontakta mig mer och nu hoppas jag att han tar till sig det och slutar.

Saken är även den att han skriver ju inte alla saker explicit, men det kan hintas om saker och saker som är väldigt obehagliga även om jag inte tror att jag behöver vara rädd.

Nej, jag tror inte att vi tänker på samma typer av personer, men jag är ändå ganska övertygad om att det bara är prat. Däremot, utifrån vad jag faktiskt vet, så känns inte en polisanmälan ”så bara”. 😟

Jag skrev en sista gång nu i alla fall, klart och tydligt att han inte ska kontakta mig mer och nu hoppas jag att han tar till sig det och slutar.

Saken är även den att han skriver ju inte alla saker explicit, men det kan hintas om saker och saker som är väldigt obehagliga även om jag inte tror att jag behöver vara rädd.
Skriv inget. Blocka bara. Går att blockera telefonnummer. Då slipper du lägga energi på honom och hans sms.

Vill bara tillägga att han kommer inte se att du blockat honom, om han bara messar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
10 864
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 171
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 698

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • DIY hästvård
  • Atletix