Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så fint. Han blev säkert smickrad över detta. Hade jag blivit om en killkompis jag varit ihop med förr sa så till mig. Underbart att få veta att man faktiskt har en liten plats i någons hjärta på något sätt och är goda vänner. Fint. Bra att du sa det.
Ja det känns så skönt att ha sagt det, har velat berätta i sjukt många år. Nu blev det ett bra tillfälle, vi satt i min soffa och drack te och gosade med Alvin och Milou. Jag tänkte så som du skrev när jag var orolig för responsen att han troligtvis skulle bli glad att höra det. För vem skulle bli arg av det? Och vi är så bra vänner att jag kände mig rätt säker på att han fattar att han förstår vad jag menade.

Ny dejt med D igår - lika trevlig som den första ☺️ Det känns bra, han verkar vara en toppenkille! Fortfarande rolig och lättpratad, ser bra ut och har som en stor bonus visat sig ha full koll på vad han håller på med mellan lakanen :o

Alltså det är en så skön skillnad i att dejta som lite äldre tycker jag, mot när man var yngre. När det inte är en massa spel och muppigheter inblandat och man vet att båda letar efter någon att träffa långvarigt liksom. Fick ett sms av honom när jag åkt hem igår att han hade haft en supertrevlig kväll, att jag är den roligaste han träffat på länge och att han gärna ses igen om jag vill. Okomplicerat liksom!

Ny dejt med D igår - lika trevlig som den första ☺️ Det känns bra, han verkar vara en toppenkille! Fortfarande rolig och lättpratad, ser bra ut och har som en stor bonus visat sig ha full koll på vad han håller på med mellan lakanen :o

Alltså det är en så skön skillnad i att dejta som lite äldre tycker jag, mot när man var yngre. När det inte är en massa spel och muppigheter inblandat och man vet att båda letar efter någon att träffa långvarigt liksom. Fick ett sms av honom när jag åkt hem igår att han hade haft en supertrevlig kväll, att jag är den roligaste han träffat på länge och att han gärna ses igen om jag vill. Okomplicerat liksom!
Så himla härligt! Hur träffades ni? 😊

Har en dejt i dag, en 48-åring som jag matchat med på Facebook dating och skrivit med i några dar. Känner mig lite osäker på om han är "min typ" så tänkte det kunde vara lika bra att träffas IRL rätt så omgående. En bra grej med honom är att han är positiv till öppna förhållanden och sådant, men han är själv singel nu.

Chattar även rätt intensivt med DB för tiden, vilket säkert är medverkande till att jag inte är så pepp på att träffa andra. Men ska tvinga mig att inte bli för "fast" vid honom utan ge andra en chans med.

Har en dejt i dag, en 48-åring som jag matchat med på Facebook dating och skrivit med i några dar. Känner mig lite osäker på om han är "min typ" så tänkte det kunde vara lika bra att träffas IRL rätt så omgående. En bra grej med honom är att han är positiv till öppna förhållanden och sådant, men han är själv singel nu.

Chattar även rätt intensivt med DB för tiden, vilket säkert är medverkande till att jag inte är så pepp på att träffa andra. Men ska tvinga mig att inte bli för "fast" vid honom utan ge andra en chans med.

Kul med dejten ikväll!
Hur länge har du och DB träffats nu? Det måste vara ganska länge sedan ni sågs första gången?

Du behöver så klart inte svara om du inte vill :)

Jag har slutat med hormoner då jag som sagt jobbar på att bli med barn egen hand. Jag har gått på hormoner så länge att jag aldrig sett några direkta biverkningar eller påverkan, förutom jämnare humör som känns positivt :)
Nu när jag helt plötsligt har naturlig ägglossning inser jag att viss påverkan nog funnits ändå 🙈 Kroppen riktigt skriker efter någon som håller om mig, och att hångla! Det är på riktigt så att jag överväger att starta tinder och leta KK. Men då det är så mycket som ska klicka även med det (för mig) och jag inte riktigt kan ”riskera” att bli kär just nu, så känns det som en potentiellt dum idé 😅 Synd att jag inte känner nån trevlig prick som jag kunde köra ett bootycall till 🙈

Jag har slutat med hormoner då jag som sagt jobbar på att bli med barn egen hand. Jag har gått på hormoner så länge att jag aldrig sett några direkta biverkningar eller påverkan, förutom jämnare humör som känns positivt :)
Nu när jag helt plötsligt har naturlig ägglossning inser jag att viss påverkan nog funnits ändå 🙈 Kroppen riktigt skriker efter någon som håller om mig, och att hångla! Det är på riktigt så att jag överväger att starta tinder och leta KK. Men då det är så mycket som ska klicka även med det (för mig) och jag inte riktigt kan ”riskera” att bli kär just nu, så känns det som en potentiellt dum idé 😅 Synd att jag inte känner nån trevlig prick som jag kunde köra ett bootycall till 🙈
Du tänker skaffa barn utan partner?

Ja precis :) går hos klinik. Kan i dagsläget inte riskera att behöva pausa försöken heller, då jag har väldigt dåliga odds trots att jag inte är jättegammal.
Vad modig du är ❤️
Funderat fram och tillbaka på att själv göra det men kommer aldrig till skott. Lyckades iaf bli gravid på naturlig väg så att säga men inte ens det verkar jag kunna klara av 🕳

Vad modig du är ❤️
Funderat fram och tillbaka på att själv göra det men kommer aldrig till skott. Lyckades iaf bli gravid på naturlig väg så att säga men inte ens det verkar jag kunna klara av 🕳
Tack! Sjukt läskigt, men känner att jag måste försöka i alla fall :) Sen vill jag gärna träffa the love of my lite snart med, men det har jag ju resten av livet på mig att göra, oavsett om det blir barn eller inte :D

Behöver lite input. Är det dumt att flytta en del möbler i en förälders lägenhet samma dag man planerar in en dejt med någon man inte träffat innan?
Det gäller alltså min pappas lägenhet för att vara exakt. Han gick bort i julas.
Känns kanske dumt att ta allt sådant på samma dag men samtidigt när ska jag annars hinna?

Behöver lite input. Är det dumt att flytta en del möbler i en förälders lägenhet samma dag man planerar in en dejt med någon man inte träffat innan?
Det gäller alltså min pappas lägenhet för att vara exakt. Han gick bort i julas.
Känns kanske dumt att ta allt sådant på samma dag men samtidigt när ska jag annars hinna?
Det är ju så olika hur man hanterar sorg. Jag hade nog inte valt att göra det samma dag. Jag skulle nog vara för nedstämd för en dejt efter. Men sen kan det ju vara skönt att göra något som bryter av helt. Lägga tankarna på annat.

Svårt att ge råd när vi alla är så olika...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
11 017
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 172
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
8 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka