Dejtingtråden 33

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hejsan alla! Nu var det läääääääänge sen! Mitt dejtande har legat på is ett tag, men på sistone har jag börjat smygläsa lite härinne igen... jag känner att jag hade velat träffa nån och funderar kring det igen..

En sak som jag funderat på (som säkert avhandlats förr, men tråden/trådarna är låååånga) är det här med gemensamma intressen. Det kan man ju tycka olika om, men hur känner ni? Vill ni ha erat intresse "ifred", träffa nån som har intresset, men på en annan nivå än ni eller någon som är som ni?
Jag vet inte riktigt hur jag känner i den här frågan, faktiskt... Hmm.
Jag har aktivt sökt golfnördar då det är ett intresse som jag vill kunna dela med en framtida partner, men vad gäller mitt starka intresse för hundar och hästar, som båda ligger på is i dagsläget, ser jag helst att han bara gillar dem men att jag får ha det för mig själv. Jag vill sköta allt med mina hundar själv, men ser gärna att han tar dem på en promenad någon gång om jag skulle vara sjuk.

Jag kan säga att jag kvävt ett antal ”golfnördar” med golf och mitt golfprat. Det funkar uppenbarligen inte om de inte brinner för det. 🤷‍♀️

Hade ett så himla fint samtal med den nygamle. Tiden sprang iväg och vips hade vi pratat 2 h.

Igår trillade det in ett blombud och jag fick genast ont i magen och tänkte ”stalker” då jag för några veckor sen fick ett blommogram som var osignerat. Dessutom hade jag kommit hem och hittat en chokladask utanför min lägenhetsdörr i typ samma veva 😅. Det var dock ingen stalker utan den nygamle som hade skickat blommorna. 😍 Tror kanske att jag slipper KK-facket den här gången även om jag väl inte ska ropa hej riktigt ännu. 😝

Om jag bara andas lite tror jag att jag har något väldigt fint på gång här. Jag måste sluta tänka att han är för bra och att det här lär skita sig. Jag måste bara försöka slappna av och njuta av den sköna känsla han ger mig.🤩

Jag ska erkänna att jag gärna tittar på gymkillarna med magrutorna, men inte mer än så. Jag har inte heller den livsstilen som krävs för en gymnörd och så tycker jag inte om känslan av att ta på en för vältränad mage. :o
I mitt fall gör det inget om killen gillar att träna på gym såsett. Det får han gärna, bara jag slipper följa med. Men det är så oattraktivt i mina ögon när de promt måste visa upp sina kroppar på sin presentation.
Det är ju lite som att vilja visa upp sig och det ger inget bra första intryck hos mej.
Nästan som att dom framstår som fåfängda och det tycker jag är såå oattraktivt.
Sen gillar inte jag heller muskler så överdrivet. Blir jag kär så spelar det verkligen roll om killen har magrutor eller inte. Är faktiskt snyggare utan tycker jag t.o.m.

Who knew 😁 The Guy är otroligt nördig med en massa av kroppens funktioner delvis utifrån sin utbildning och träning kopplat till den biten men det är liksom varken hälso-, vikt-, diet- eller utseendehets vilket nog är det jag är känslig för tror jag. Han skämtar liksom om när jag föreslår skräpmat att det är hans grej att göra, sover hellre längre än gymmar när jag är där och äger typ ett enda par vanliga shorts att träna i. Hela grejen är liksom odramatiskt och jag van vid machohets om än främst på skoj eller sådana som är besatta av att se sig själva.
Just det där med odramatiskt är verkligen det som gör hela skillnaden för mig. Träningen är bara ett sätt att hålla kroppen stark och funktionsduglig. Och jag föredrar funktionsduglig framför uppumpad alla dagar i veckan!
Sen är jag ju inte ett dugg ledsen över effekten av träningen på hans kropp, den är väldigt trevlig att både se och känna på :angel:

Just det där med odramatiskt är verkligen det som gör hela skillnaden för mig. Träningen är bara ett sätt att hålla kroppen stark och funktionsduglig. Och jag föredrar funktionsduglig framför uppumpad alla dagar i veckan!
Sen är jag ju inte ett dugg ledsen över effekten av träningen på hans kropp, den är väldigt trevlig att både se och känna på :angel:

Precis 😁
Jag lever med en gymnörd som tränar minst 6 dagar i veckan, läser en massa om träning, ser på filmer osv.
Typ som jag med mitt hästintresse 😁

Han bryr sig noll och intet om att jag är totalt ointresserad av att gå på gym och han delar mitt intresse för att äta chips i soffan 😍
Sen att han är sjukt het är ju bara en bonus 😎

Precis 😁
Jag lever med en gymnörd som tränar minst 6 dagar i veckan, läser en massa om träning, ser på filmer osv.
Typ som jag med mitt hästintresse 😁

Han bryr sig noll och intet om att jag är totalt ointresserad av att gå på gym och han delar mitt intresse för att äta chips i soffan 😍
Sen att han är sjukt het är ju bara en bonus 😎
Exakt så. Vi lever ju inte med varandra men i övrigt är det samma, han tränar en eller två gånger per dag, jag avkräver honom en efter-träningsselfie för att njuta av resultatet när vi inte kan träffas 😂 Jag skickar istället ny-bokselfie när jag ungefär varannan, var tredje dag påbörjar en ny bok :D och såklart om jag av en händelse får till någon slags träning med.
Det började förresten som ett skämt om tinder, om att vi båda var dåliga på att ta selfies och aldrig hade överlevt på appen 😅

Tydligen har jag matchat med någon som skrev till mig nyss. Men gick in på profilen och kände bara näääe tack 🙈 enda positiva var väl att personen bor väldigt nära men å andra sidan är det kanske inte jättepositivt heller jag vet inte 😂

Tydligen har jag matchat med någon som skrev till mig nyss. Men gick in på profilen och kände bara näääe tack 🙈 enda positiva var väl att personen bor väldigt nära men å andra sidan är det kanske inte jättepositivt heller jag vet inte 😂
Det är nog lättare när det nära, jag har valt att dra mig till killar längre bort. Men jag vill inte ha ett vardagsliv med någon heller. Utan vill ha ett distansförhållande och träffas när man är barn ledig så mkt det går. Det är inte det lättaste har jag märkt dock... tyvärr...

För min del behöver vi inte ha samma intressen, men det underlättar så klart massor om jag som jägare skulle träffa en annan jägare.

Alla mina längre relationer har varit med just jägare, så jag har lite svårt att se mig med någon utan djur, natur och jakt som intresse. För mig är det en livsstil som innefattar ett liv på landet, knappt en sovmorgon mellan september och sista januari, ett gäng med hundar och massor med annat.

Att man sedan knappt jagar tillsammans ändå, är ju en annan sak 😋

Jag har under helgen funderat en hel del på en grej. Märker att jag oftast blir attraherad av äldre män och att det är ett mönster hos mig att jag gärna "bjuder in" dem med öppet/trevligt/flirtigt beteende (utan att riktigt ha förstått det själv förrän nu, jag har mest undrat varför äldre män ofta blir intresserade av mig). När det gäller jämnåriga män så har jag betydligt svårare att ha samma lättsamma approach och jag blir sällan intresserad av dem (plus att nu kring 30 så är faktiskt de flesta män i min ålder upptagna i seriösa relationer, vad det verkar).

Jag kan inte riktigt avgöra om det här med äldre män är något jag genuint gillar eller om de är ett "tryggt" och otillgängligt alternativ för mig dvs att tillgängliga/jämnåriga killar som det faktiskt kan bli något med är för läskigt. Hur ska man kunna komma fram till vad som är hönan och ägget i det här? Har ni i tråden några tankar på temat? Behöver klokskap!

Jag har under helgen funderat en hel del på en grej. Märker att jag oftast blir attraherad av äldre män och att det är ett mönster hos mig att jag gärna "bjuder in" dem med öppet/trevligt/flirtigt beteende (utan att riktigt ha förstått det själv förrän nu, jag har mest undrat varför äldre män ofta blir intresserade av mig). När det gäller jämnåriga män så har jag betydligt svårare att ha samma lättsamma approach och jag blir sällan intresserad av dem (plus att nu kring 30 så är faktiskt de flesta män i min ålder upptagna i seriösa relationer, vad det verkar).

Jag kan inte riktigt avgöra om det här med äldre män är något jag genuint gillar eller om de är ett "tryggt" och otillgängligt alternativ för mig dvs att tillgängliga/jämnåriga killar som det faktiskt kan bli något med är för läskigt. Hur ska man kunna komma fram till vad som är hönan och ägget i det här? Har ni i tråden några tankar på temat? Behöver klokskap!
Är det så att du alltså dras till otillgängliga äldre män?

Gu vad du verkar vara bra på att hitta trevliga killar som det liksom "blir nåt" med. Kul! :)

Ja, men kanske?
När du säger det har jag nog inte träffat jättemånga som jag bara träffat för en eller två dejter, utan de flesta har jag träffat några månader.
Tror att jag sållar ganska hårt i vem jag ens börjar skriva med från första början, så jag har nog missat flera bra killar också.
Sedan är det ju uppenbarligen inte så att det alltid blir så bra i sista ände, även om det funkar bra i början…

Jag höll på att sålla bort D nästan direkt för att han skriver med talspråk, vilket jag har sjukt svårt för :o men pga rekommendationer från gemensamma vänner ville jag ändå träffa honom, och det är jag glad för nu :)

Träffar du även de äldre männen, eller tar det slut vid flörtandet?

Forsta dejt med en mattesnubbe nu i eftermiddags (Phd! i! matte!)
Min andra nyktra forsta dejt nagonsin (!), da mattesnubben ska springa ett marathon om 2 veckor och darfor ar nykter for tillfallet. Var en trevlig nog dejt, samtalet flot pa bra. Vet ej hur det ar med kemin an - promenad i blasig vardag mojliggor inte sa mycket flortande eller fysisk kontakt, men jag har iaf messat honom for att hora om han vore intresserad av att traffas igen..

Lite gallande gemensamt intresse - jag tycker gemensamma varderingar ch varldssyn ar mycket viktigare, men en grej som potentiellt kan vara lite problematiskt med mattesnubben ar att han springer mycket. DEt har maratonet ar inte en engangsgrej liksom, utan han springer 6 dagar i veckan och ett par maratons om aret - da blir det ju mer sa att intresset tar mycket tid och paverkar livsstilen valdigt mycket, typ nyktra perioder, "strikta" sovtider och tidiga morgnar med viss diet osv, vilket jag tanker kan bli lite trakigt om man typ vill ha en lat morgon i sangen, en stor utekvall med god mat och alkohol osv.

Men men - den dagen, den sorgen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 418
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
10 359
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 170
Senast: gullviva
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 275
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?