Menar inte att jag inte ska visa intresse, men jag kan ju inte säga det som kommer in i huvudet på mig, så då får det ju bli något totalt menlöst som "jahaa! vad kul!" och så får jag försöka hitta ett avslut på samtalet om inget intressantare kommer upp. Men jag tänker inte stå i evigheter och fejka intresse för andra människors liv på sätt som inte intresserar mig, det tycker jag är oärligt och faktiskt lite elakt. Jag skulle inte vilja stå och prata om mitt liv med någon som egentligen inte bryr sig.
Känner igen mig. En sak jag är sjukt dålig på sen jag flyttade ut på landet är att folk här förväntar sig att en ska stanna och prata om en möts på vägen (även på cykel eller i bil!) och jag kommer på det när jag kommit hundra meter att just det, nu var jag otrevlig igen... Men herregud jag har ju tider att passa och saker att göra
För mig betyder inte det att jag inte bryr mig om dessa människor, men det tolkas ju så tyvärr.
Fast det är absolut inte så att jag vänder det till något jag är intresserad av, jag försöker ju hitta en brygga mellan våra två olika intressen (fotboll och sociala strukturer) och hoppas att motparten kanske kommer med en personlig upplevelse om gemenskap i fotbollen, eller tankar om huliganism, eller något annat som kommer från dem och deras intresse och perspektiv. Finns inget jag tycker är tristare än när samtal slutar med att jag står och håller nån slags föreläsning, utan jag vill ha ett utbyte där bådas upplevelser och idéer möts!