Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Nej vad jag vet så har Graffe inget fuxanlag, han e född svart, LI är ju brunskimmel, Chanel skimmel så jag tror inte det.

Diplomsto är hon så det måste väl innebära 40p iaf (gjorde uställningsdebut på RIKS med hingst liksom). Har fått 3 föl, bruna, 2 efter Lofty Roderic riktigt fina enligt ägaren. 1 efter CPH också den brun.. Har väl gjort några starter, men mest stått på bakbenen / inte gått bra.

Skulle inte heller tro att han har fuxanlag. Hade för mig att jag hört om/sett henne innan. Säkert i ConnemaraNytt. Kul om fölis blir brun i så fall. Både Roderic och Packie är ju skimlar så det vore ju inte helt omöjligt. Men jag gillar brunskimlarna också. Tycker de har cool färg. Ändrar Graffe sig mycket under årstiderna?

Ändrar Graffe sig mycket under årstiderna?

Ååååååååh jaaa.. När han kom i mars var han GRÅ, verkligen G R Å. sen har han varit helt svart, o sen helt grå (inte huvud o ben o så men övriga kroppen) sen svart J Ä T T Esvart, och nu är han svart stickelhårig (grå stor fläck på rumpan) han har jätte konstig vinterpäls, den e som en svinborst :) han har inte gått med vinterpäls sen han va kanske 5 år, så d har varit ett väldigt växlande på päls här..

Ååååååååh jaaa.. När han kom i mars var han GRÅ, verkligen G R Å. sen har han varit helt svart, o sen helt grå (inte huvud o ben o så men övriga kroppen) sen svart J Ä T T Esvart, och nu är han svart stickelhårig (grå stor fläck på rumpan) han har jätte konstig vinterpäls, den e som en svinborst :) han har inte gått med vinterpäls sen han va kanske 5 år, så d har varit ett väldigt växlande på päls här..

Tycker att de är häftiga. Är som kameleonter. Det var roligt att se Graffe på riksen. :bow: till dig för att du åkte med din hingst. Hoppas fler visar bästa år. Det är ju ett perfekt tillfälle att visa upp sin hingst. Det finns ju många stoägare som är och tittar/visar sina hästar. Perfekt marknadsföring!

Det finns ju många stoägare som är och tittar/visar sina hästar. Perfekt marknadsföring!

Det var PRECIS därför jag åkte 120 mil för att visa upp honom. Hur ska jag annars visa världen att han finns ?

Jag har gjort en liten film om honom, där kan du se hans färgväxlingar :) han va ju nästan svart på RIKS :)

http://www.youtube.com/watch?v=4B87YJQ_qsA

Det var så intressant när vi stod uppe i hingststallet
alla visste vilka aladdin, BMH, RR, CF var men även fast jag hade hans boxgardin med hans namn så var det ingen som direkt la märke till honom. :) en del frågade o en del lät faktiskt riktigt intresserade. :) pratade med de som äger F. Matilda han blev lite intresserad när jag sa vem som var pappa på han :) D va kul "Lambay Inver var en mäktig herre" :) :)

Jag kommer att åka på utställningar nu i vår o så. bara för o visa upp han. ska försöka åka på så många som möjligt, o självklart så kommer vi till RIKS om hälsan e med oss :)

Mitt avelsmål:

är att få fram en ponny av god rastyp, med bra temperament och korrekt exteriör - detta tror jag krävs för att ponnyn ska hålla för tävling och träning i längden. Sen ska ponnyn ha goda gångarter, hoppkapacitet och vara mycket ridbar. Använder mig helst av de utländska (irländska) hingstarna för att få så (enligt mig) intressanta blodslinjer i fölungarna.

Jag och mizz_beauty har som sagt tidigare, nog ganska lika åsikt där. :)

Jag tycker att samtliga nedanstående punkter är väldigt viktigt (ej rangerade):

*prestation
*friskhet, sundhet och hållbarhet
*god rastyp
*bra exteriör
*bra gångarter
*bra temperament
*ridbarhet

Även en intressant stam är viktigt för mig. :)

Jag vill som sagt ha allt i connemaran. Inte bara något av det ena, eller det andra.. En connemara ska ha ALLT, annars är det ingen riktig connemara för mig. ;)

Jajjansn det gör han :smirk:
Vad roligt, känner du henne väl ?

Vi var jätte bra kompisar för några år sen, men nu har jag inte träffat henne på tre år eller något sånt. Ilion är ju superfin och hans trav är ju bara :love: . Tävlar du med honom?

Jag och mizz_beauty har som sagt tidigare, nog ganska lika åsikt där. :)

Jag tycker att samtliga nedanstående punkter är väldigt viktigt (ej rangerade):

*prestation
*friskhet, sundhet och hållbarhet
*god rastyp
*bra exteriör
*bra gångarter
*bra temperament
*ridbarhet

Även en intressant stam är viktigt för mig. :)

Jag vill som sagt ha allt i connemaran. Inte bara något av det ena, eller det andra.. En connemara ska ha ALLT, annars är det ingen riktig connemara för mig. ;)

Håller med dig. Att de ska ha ALLT.

Det var PRECIS därför jag åkte 120 mil för att visa upp honom. Hur ska jag annars visa världen att han finns ?

Jag har gjort en liten film om honom, där kan du se hans färgväxlingar :) han va ju nästan svart på RIKS :)

http://www.youtube.com/watch?v=4B87YJQ_qsA

Det var så intressant när vi stod uppe i hingststallet
alla visste vilka aladdin, BMH, RR, CF var men även fast jag hade hans boxgardin med hans namn så var det ingen som direkt la märke till honom. :) en del frågade o en del lät faktiskt riktigt intresserade. :) pratade med de som äger F. Matilda han blev lite intresserad när jag sa vem som var pappa på han :) D va kul "Lambay Inver var en mäktig herre" :) :)

Jag kommer att åka på utställningar nu i vår o så. bara för o visa upp han. ska försöka åka på så många som möjligt, o självklart så kommer vi till RIKS om hälsan e med oss :)

Han kanske var för tyst. :angel: Kul att de från Fredriksminde gillade honom.

Tycker det är jättekul att du visar upp din hingst. Undrar var riksen ska gå nästa år? Jag ska i alla fall åka och titta. Kanske får någon av hästarna följa med också?

Undrar var riksen ska gå nästa år? Jag ska i alla fall åka och titta. Kanske får någon av hästarna följa med också?

Jag har hört norr/Mälardalen. Inte så pjåkigt för min del. Åstorp var rätt segt att köra, 50 mil enkel resa. Och jaja, Nupilot, du reste längre men se du hade bara ett släp :p
Jag skulle vilja veta för att planera in det i tävlingsterminen. De vanliga tävlingarna är i princip inprickade för hela 2007 ;)
Bäst om det inte krockar, vill ju helst ha med båda pållarna. Cinna har revansch att utkräva i hoppmästerskapet :angel:

Jag har tänkt att att jag också ska dit! Brukar alltid åka till Riksen, men om det är långt iväg, så får nog mina maror stanna hemma..

Då kan vi ju ha Buke-träff! :bump:

Jag har hört norr/Mälardalen. Inte så pjåkigt för min del. Åstorp var rätt segt att köra, 50 mil enkel resa. Och jaja, Nupilot, du reste längre men se du hade bara ett släp :p
Jag skulle vilja veta för att planera in det i tävlingsterminen. De vanliga tävlingarna är i princip inprickade för hela 2007 ;)
Bäst om det inte krockar, vill ju helst ha med båda pållarna. Cinna har revansch att utkräva i hoppmästerskapet :angel:

När hörde du det? Jag hörde lite svagt om Grevagården igen. Inte mig emot i så fall. Det är nära och bra för mig.:)

Jag har tänkt att att jag också ska dit! Brukar alltid åka till Riksen, men om det är långt iväg, så får nog mina maror stanna hemma..

Då kan vi ju ha Buke-träff! :bump:

Buketräff låter super!

Kanske kan vi ha en redan på hingstpremieringen? Vilka ska dit? Vi har ju bara ca 1 timme så det är lagom och bra. (Om det nu fortsätter på Grevagården men det antar jag)

När hörde du det? Jag hörde lite svagt om Grevagården igen. Inte mig emot i så fall. Det är nära och bra för mig.:)

I en tråd här på Buke läste jag om det.
Grevagården är också okej för min del, men var inte riks där förra året? Var på mitt första riks i år ;)

I en tråd här på Buke läste jag om det.
Grevagården är också okej för min del, men var inte riks där förra året? Var på mitt första riks i år ;)

Jo det var där förra året och det är väl meningen att det ska vara på tre olika platser i landet. Skåne i år, "mitten" förra året och längre upp nästa år.

Jo det var där förra året och det är väl meningen att det ska vara på tre olika platser i landet. Skåne i år, "mitten" förra året och längre upp nästa år.

Vad roligt, då finns det ju möjlighet att vara med, toppen :bump:

Det är nog bara att komma med förslag till styrelsen skulle jag tro. De vill säkert ha folk som gjälper till.

Jag hjälper gärna till, bara det inte krockar men några stora tävlingar eller WRAS SM.

När brukar det ligga i tid?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 343
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka