Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jo det var där förra året och det är väl meningen att det ska vara på tre olika platser i landet. Skåne i år, "mitten" förra året och längre upp nästa år.

Ja, det var väl det jag hade för mig.
Min ponnys hemmaklubb borde klara av det. Ridbanor osv finns ju. Men de är inte så intresserade av tävlingsverksamhet :mad:

Ja, det var väl det jag hade för mig.
Min ponnys hemmaklubb borde klara av det. Ridbanor osv finns ju. Men de är inte så intresserade av tävlingsverksamhet :mad:

Men det är ju inte klubben som har hand om utställningen. Utan SCS så de behöver ju inte hjålpa till alls om de inte vill. SCS brukar ju hyra anläggningen. När vi hade riksen på Riddersberg (Tenhult) hade vi hand om försäljning av fika och godis också. Men om klubben har cafeteria så tror jag bara de blir glada om de vill sköta den delen. Var ligger klubben?

Jag svarar alla som tyckte om min film här.

Tack den kom ifrån hjärtat.

Ni måste se mig med Grafit för att förstå min kärlek till honom. :)

o som sagt, ni neråt landet som missade honom på RIKS, vi finns i Grännaforsa/Moheda i jul, det e bara o komma förbi o umgås med oss :) vi tycker om besökare. =) :love: :love:

Senast ändrad:

Men det är ju inte klubben som har hand om utställningen. Utan SCS så de behöver ju inte hjålpa till alls om de inte vill. SCS brukar ju hyra anläggningen. När vi hade riksen på Riddersberg (Tenhult) hade vi hand om försäljning av fika och godis också. Men om klubben har cafeteria så tror jag bara de blir glada om de vill sköta den delen. Var ligger klubben?

Nämen ser du att det spelar ingen roll. De lär inte vara intresserade av att låna ut sin anläggning heller. Jag vill inte skriva för mycket men låt mig skriva såhär: De vill inte ha bra tävlingsryttare som representanter och satsar nada. Sorgligt, men sant.
Klubben ligger i Finspång. Och ja, det finns bara en ridklubb där ;)

Jag har hört norr/Mälardalen. Inte så pjåkigt för min del. Åstorp var rätt segt att köra, 50 mil enkel resa. Och jaja, Nupilot, du reste längre men se du hade bara ett släp :p
Jag skulle vilja veta för att planera in det i tävlingsterminen. De vanliga tävlingarna är i princip inprickade för hela 2007 ;)
Bäst om det inte krockar, vill ju helst ha med båda pållarna. Cinna har revansch att utkräva i hoppmästerskapet :angel:

jag hade inte bara ett släp, jag hade världens bästa släp :)

Jag svarar alla som tyckte om min film här.

Tack den kom ifrån hjärtat.

Ni måste se mig med Grafit för att förstå min kärlek till honom. :)

o som sagt, ni neråt landet som missade honom på RIKS, vi finns i Grännaforsa/Moheda i jul, det e bara o komma förbi o umgås med oss :) vi tycker om besökare. =) :love: :love:

Kunde inte titta på din film :mad: Fick bara en massa anslutningsvarningar så jag gav upp. Men jag såg ju Graffe live på riksen. Han skötte sig mycket fint måste jag säga.

Nämen ser du att det spelar ingen roll. De lär inte vara intresserade av att låna ut sin anläggning heller. Jag vill inte skriva för mycket men låt mig skriva såhär: De vill inte ha bra tävlingsryttare som representanter och satsar nada. Sorgligt, men sant.
Klubben ligger i Finspång. Och ja, det finns bara en ridklubb där ;)

Okej. Mystisk klubb. Var ligger Finspång ungefär. Hmm min geagrafi känns inte så bra just nu.

Kunde inte titta på din film :mad: Fick bara en massa anslutningsvarningar så jag gav upp. Men jag såg ju Graffe live på riksen. Han skötte sig mycket fint måste jag säga.

haha, ja han kanske skötte sig lite för bra ;)
kanske ska ta o tagga honom lite nästa gång :) haha näää han va så himla bra. min prins :)
:love: :love: :love:

Håhåjaja, visst är den underlig :smirk:
Den ligger tre mil från Norrköping, tjugo mil nedanför Stockholm, Typ ;)

Hihi. Norrköping vet jag vart det ligger och dit är ju inte så långt ifrån mig. Är ju motorväg hela vägen dit. Så lite geografi kan jag i alla fall då.:rofl:

Hihi. Norrköping vet jag vart det ligger och dit är ju inte så långt ifrån mig. Är ju motorväg hela vägen dit. Så lite geografi kan jag i alla fall då.:rofl:

Jag har ingen aning om var Habo ligger men jag antar att det är E4:an du kör ;) Den går ju inte hela vägen till Finspång, men nästintill :) Det ska bli motorväg hela vägen, typ 2008 eller så.

haha, ja han kanske skötte sig lite för bra ;)
kanske ska ta o tagga honom lite nästa gång :) haha näää han va så himla bra. min prins :)
:love: :love: :love:

Haha. Ja han var kanske för lugn. Folk kanske minns honom bättre om han varit "galen". Men temperament är viktigt så jag tycker det var super att han skötte sig så bra.

Jag har ingen aning om var Habo ligger men jag antar att det är E4:an du kör ;) Den går ju inte hela vägen till Finspång, men nästintill :) Det ska bli motorväg hela vägen, typ 2008 eller så.

Habo är säkert mindre än Finspång.:D Men det ligger 2,5mil från Jönköping så ja det är E4an man kör. Bra väg. Skönt om man kör med transport!

Habo är säkert mindre än Finspång.:D Men det ligger 2,5mil från Jönköping så ja det är E4an man kör. Bra väg. Skönt om man kör med transport!

Jo, vi körde ju E4:an från Finspång till Åstorp för årets riks. 50 mil enkel resa och med två släp eftersom lady Cinnabar inte tänker bevärdiga sig med att dela släp med någon, inte ens sin dotter :smirk:

Jo, vi körde ju E4:an från Finspång till Åstorp för årets riks. 50 mil enkel resa och med två släp eftersom lady Cinnabar inte tänker bevärdiga sig med att dela släp med någon, inte ens sin dotter :smirk:

Haha. Vilken diva. Men hon skötte sig ju fint dr nere. Har fina hoppbilder på henne.

Kul att "det finns sånna som ni" som kör så långt med sina hästar ock speciellt med en unghäst. Hoppas det blir måånga startande nästa år. Är så kul att titta tycker jag. Se allas fina ponnyer.

Sen måste jag säga att det är kul när vi är flera inne samtidigt och kan disskutera aktivt så här.:)

Haha. Vilken diva. Men hon skötte sig ju fint dr nere. Har fina hoppbilder på henne.

Kul att "det finns sånna som ni" som kör så långt med sina hästar ock speciellt med en unghäst. Hoppas det blir måånga startande nästa år. Är så kul att titta tycker jag. Se allas fina ponnyer.

Sen måste jag säga att det är kul när vi är flera inne samtidigt och kan disskutera aktivt så här.:)

Jo, Cinna är en madame med många divalater. Tur att hon samtidigt är snäll och klok, annars skulle man ju bli tokig ;)
Jag kan inte få se bilderna? Alltid kul att se bilder på min pärla. Särskilt nu när jag inte träffar henne mer än några gånger per termin :cry:
En anekdot från riks är väl att hon inte kunde dricka vattnet som erbjöds på uppstallningen vid själva tävlingsområdet. Nänä, inte ens i betforform gick det an. Bara att flytta henne ner till stallet nedanför järnvägen där Peia så lugnt och snällt stod. Peia stod lugnt och snällt uppe vid tävlingsområdet också, dessutom drack hon vattnet :angel:

Håhå, såna som vi, ja. Vi gjorde det mest för att Peia också skulle få tävla. Sen fick Cinna åka med för att främst gå hoppmästerskapet. Men visst är jag glad att jag har en familj som gärna ställer upp och reser så långt för riks med allt vad det innebär av hotell- och bensinkostnader.
Mycket är nog för att vi alltid har gillat att tävla och sådär :D

Ja, dock försvann jag precis när du skrivit det ;) Såg på Postkodmiljonären.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 343
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka