Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Haha. Vilken diva. Men hon skötte sig ju fint dr nere. Har fina hoppbilder på henne.

Kul att "det finns sånna som ni" som kör så långt med sina hästar ock speciellt med en unghäst. Hoppas det blir måånga startande nästa år. Är så kul att titta tycker jag. Se allas fina ponnyer.

Sen måste jag säga att det är kul när vi är flera inne samtidigt och kan disskutera aktivt så här.:)

räkna med oss nästa gång :)
jag måste ju skryta lite mer ;) ;)

räkna med oss nästa gång :)
jag måste ju skryta lite mer ;) ;)

Det är bra. Jag ska i alla fall vara publik. Kanske får det följa med någon pålle. Beror på var det ska vara. Men publik med kameran i högsta hugg ska jag i alla fall vara.

Från det ena till det andra :)

Idag sitter jag på Brolöten :) *älskar* ingenting ser ut som förut här, de bygger om och håller på. Men en del saker finns ju kvar. Alla minnen och alla SAKER! Jag rota runt i "selkammaren" idag, och fann till min stora förtjusning Finney Master RC 41 hingstträns, är lite ballt tycker jag :) Hittade även lite annat smått och gott som vanligt när jag rotar runt här, som Chris sa, "du får titta själv" :) hittat Finney Masters och Lambay Invers namnskyltar minsann och så hänger ju såklart FMs BIS band fortfarande i connemarastallet, det han fick på SPAFS Elitutställning, 1982 (!!)
Imr ska jag bläddra igenom alla gamla fotoalbum, det är såsanslöst kul !! Detta ställe är mitt NIRVANA!

Jag har några andra frågar när jag är inne på ämnet "döda hingstar" det är några hingstar som jag alltid undrat över ända sen jag fick mitt stora connemaraintresse 1999..
Apollon - dog inte han tidigt och varför?
Carex Philippe - 10 bast ? varför ?
Cregg Hero - varför användes inte han?
Curragh Colm - samma där.
Blaze Dara - samma här
Athos - vad hände med den hingsten ?
Killen & Orm - vad hände med dessa?

Snurr snurr! :)
är det något ni undrar över Finney Master och Lambay Inver lr något som har med Brolöten o göra som jag inte redan redogjort på något sätt så fråga NU! Så frågar jag Chris vid tillfälle imorgon!

Jag har några andra frågar när jag är inne på ämnet "döda hingstar" det är några hingstar som jag alltid undrat över ända sen jag fick mitt stora connemaraintresse 1999..
Apollon - dog inte han tidigt och varför?
Carex Philippe - 10 bast ? varför ?
Curragh Colm - samma där.
Blaze Dara - samma här
Athos - vad hände med den hingsten ?
Killen & Orm - vad hände med dessa?

Snurr snurr! :)
är det något ni undrar över Finney Master och Lambay Inver lr något som har med Brolöten o göra som jag inte redan redogjort på något sätt så fråga NU! Så frågar jag Chris vid tillfälle imorgon!

Många hingstar du har funderingar om ( det är bra det ! )
Letar i min hjärna för att få fram info. :idea:

Killen blev kvalitetstävlan vinnare -84, men visade sig tyvär vara steril redan första betäckningsåret. Kastrerades & blev sedan en mkt. duktig dressyrponny.

Carex Philip dog inte han av något plötslig sjukdom el. olycka ?
Synd på en duktig hopp-ponny !

Athos verkade ju länge i aveln även om han inte betäckte så många ston. Även han var ju kvalitetstävlanvinnare. Vann över alla halvblod to.m :banana:
(I början hade ju SCS sin kvalitetstävlan tillsammans med de stora halvbloden ! )
Har även han tävlat hoppning & fälttävlan .
Avlivades 1990 ( 18 år ? ) pg.a hosta

Curragh Colm, vet jag avlivades pg.a hälta ( var nervsnittad ! )

// Connemarasenior

Många hingstar du har funderingar om ( det är bra det ! )
Letar i min hjärna för att få fram info. :idea:

Killen blev kvalitetstävlan vinnare -84, men visade sig tyvär vara steril redan första betäckningsåret. Kastrerades & blev sedan en mkt. duktig dressyrponny.

Carex Philip dog inte han av något plötslig sjukdom el. olycka ?
Synd på en duktig hopp-ponny !

Athos verkade ju länge i aveln även om han inte betäckte så många ston. Även han var ju kvalitetstävlanvinnare. Vann över alla halvblod to.m :banana:
(I början hade ju SCS sin kvalitetstävlan tillsammans med de stora halvbloden ! )
Har även han tävlat hoppning & fälttävlan .
Avlivades 1990 ( 18 år ? ) pg.a hosta

Curragh Colm, vet jag avlivades pg.a hälta ( var nervsnittad ! )

// Connemarasenior

Ja ! Man ska fundera mycket ! :)
Jag vill också minnas att jag snubblat över att Carex Philippe dog pga olycka, brutet ben ? :s minns inte riktigt.

Curragh Colm - SNYGGT ! :s

----
Uppdateringar Brolötens Grafit.
- jag får aldrig någon ro. :(
torsdag klockan 8a, stav kliniken, fångröntgen och hältutredning en gång för alla. de vill ju att man fångröntgar med jämna mellanrum så jag o hovslagare vet vart hovbenet är.. så idag, var han halt igen, på höger fram. Men jag tror att det beror på att han har snebelastat nu ett tag utan skon på den hoven och att han nu blivit lite ömfotad/sultryck.

håller min tumme. :)

Vi har en född 1990 som är ue Athos i stallet. Fin och har visst tävlat högt både hopp och dressyr.

Väntar fortfarande på mitt pass till Nefertite... Blä.

Vira Blåtira hade iaf sitt med sig.

Senast ändrad:

Jag tror han brann inne :( . Han stod på Gåsevadholm utanför Kungsbacka. Där fanns en mindre connemarauppfödning. Jag tror uppfödaren där hette Felix Gervais.

Vi har en född 1990 som är ue Athos i stallet. Fin och har visst tävlat högt både hopp och dressyr.

Väntar fortfarande på mitt pass till Nefertite... Blä.

Vira Blåtira hade iaf sitt med sig.

Vem är mamman ( som är e. Athos ? ) & vad heter ponnyn ?

// connemarasenior

Jag tror han brann inne :( . Han stod på Gåsevadholm utanför Kungsbacka. Där fanns en mindre connemarauppfödning. Jag tror uppfödaren där hette Felix Gervais.

Hej !
Enligt de uppg. jag har så avlivades Cregg Hero 1972 pg.a av ett skadat ben.
Cregg Hero ska ha varit en tuff liten ( 136 cm. ) herre, sur i boxen & svår vid betäckningar då det krävdes minst 2 personer att leda honom.
Men han ska ha varit trevlig att rida & hade goda rörelser.

Kom på ang. Carex Phillip, han var 4:a SM hoppn. -93 & 94 så vann han & samma år även lagguld på NM

// connemarasenior

ni ser ! frågar man inget får man ingenting veta :)

nu är jag hemma ifrån brolööööten iaf :)
chris tycker att jag ska söka till 'bonde söker fru' så att jag får en gård där jag kan föda upp mina connemaraponnisar :) hahaha

En connemarahingst som brann inne var ju Golden Sunset. :cry: En väldigt tråkig historia.. Bland annat hans mamma, ägarens fina avelssto brann ju också inne samtidigt. Bosses, Annelies och Helenes avelsmaterial som de fått fram under en lång tid försvann ju...

Golden Sunset hann få någon enstaka avkomma innan det hände. Han var väldigt lovande, men tyvärr han hann inte bli så gammal..

En connemarahingst som brann inne var ju Golden Sunset. :cry: En väldigt tråkig historia.. Bland annat hans mamma, ägarens fina avelssto brann ju också inne samtidigt. Bosses, Annelies och Helenes avelsmaterial som de fått fram under en lång tid försvann ju...

Golden Sunset hann få någon enstaka avkomma innan det hände. Han var väldigt lovande, men tyvärr han hann inte bli så gammal..

Synd på en så fin hingst, han hade ganska intressant stam med Brolötens Onyx bakom sig och allt :)

Jag funderar på Cregg Hero... Han kanske inte brann inne, men jag är ganska övertygad om att stallet brann i början på 70-talet. Han kanske var avlivad innan i så fall...

Bra idé tycker jag! Haha! :rofl:

skämma ut mig i TV, nej kan låna ett sto lr två istället ;)

NU NY FRÅGA!
nog riktad mest till Connemarasenior ;)
rotade bland brolötens foton igår, snubblade över hingsten 'Ard Precious Gold' som visades 1976, någon som vet varför han inte gick igenom ?

Hittade tullkvittona ifrån när Brolötens 18 ponnyer kom till Sverige i oktober 1971 :) de vägde 5860kg tillsammans :) hihi

skämma ut mig i TV, nej kan låna ett sto lr två istället ;)

NU NY FRÅGA!
nog riktad mest till Connemarasenior ;)
rotade bland brolötens foton igår, snubblade över hingsten 'Ard Precious Gold' som visades 1976, någon som vet varför han inte gick igenom ?

Hittade tullkvittona ifrån när Brolötens 18 ponnyer kom till Sverige i oktober 1971 :) de vägde 5860kg tillsammans :) hihi

& jag svarar väl då ! ;)

Visst är bilderna på lilla Ard Precious Gold härliga ! (Speciellt den med han & Chris ! ;) )
Han gick ej igenom för de tyckte han var för liten ! Bara lite över 130 tror jag han var ?
// connemarasenior

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 114
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 340
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka