Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Var det inte Matador som stog i halland ett tag, hann han betäcka ngt här eller blev besöket för kort?

Är det någon som vet vilken connemarahingst Susanne Gielen red i sin ungdom? Hon o hennes familj bodde inte så långt från oss. Vi har varit där o tränat hos nuvarande ägarna i ridhuset och ngn sa då att en del av planketterna som satt uppe togs av Susanne me denne kuse. Är det ngn som har koll på detta? Har för mig att det var en Hagens el Värnbergs...men jag kan ha fel...

Hingsten i fråga var Värnbergs Neptunus RC10 och om jag inte minns fel tog ekipaget guld i Ponny-EM ungefär 1981.

Vet inte om det var guld individuellt eller i lag dock.

Indy

Hingsten i fråga var Värnbergs Neptunus RC10 och om jag inte minns fel tog ekipaget guld i Ponny-EM ungefär 1981.

Vet inte om det var guld individuellt eller i lag dock.

Indy

Jo, visst var det fantastiska Värnbergs Neptunus.
EM- Guld i lag & det på Connemarans hemmaplan - Irland :banana:

De, Gielen´s hade väl även sonen Uranus ett tag ( i hans unga år ! )

//Connemarasenior

Jo, visst var det fantastiska Värnbergs Neptunus.
EM- Guld i lag & det på Connemarans hemmaplan - Irland :banana:

De, Gielen´s hade väl även sonen Uranus ett tag ( i hans unga år ! )

//Connemarasenior

Haha för att Citera Chris Brolin
"De bästa inom dressyrsporten började på en Connemarahingst"

:smirk:

Ingen som har nån lovande hingstunge till salu ?
gärna utan 'Hagens' blod ? :)

Är du på jakt efter en ersättare? Har du bestämt hur du ska göra med Graffe?
Jag har två, en med och en utan Hagenblod! Hur lovande de är är ju svårt för en partiskt att bedömma, men enligt mig är de helt underbara:love:

Du behöver inte svara ang Graffe, läste i den andra tråden...
Hoppas allt går bra för er!

Är du på jakt efter en ersättare? Jag har två, en med och en utan Hagenblod! Hur lovande de är är ju svårt för en partiskt att bedömma, men enligt mig är de helt underbara:love:

:) en hingst SKA jag ha så äre bara. ska fundera ett tag. :) men man vill ju ha lite valmöjligheter !

Har du inga önskemål stammässigt då? Något speciellt?

Själv har jag ju inga hingstar längre de är valacker.

Gärna med Finney Master / Lambay Inver någonstans bakom. Vill ju gärna ha det blodet. Vill inte ha Slieve Dara iaf och inget hagens blod. Gärna en hingstunge med färg :) Alltid trevligt.

Går ju i valet och kvalet hur jag ska göra med kastration... Har inte så bråttom, då de än så länge är otroligt lätta att hantera båda två:)
MEN det finns ju nackdelar med att ha unghingstar hemma när det går en flock ston inom räckhåll... visserligen inga problem nu, men vi får väll se hur det går när hormonerna kommer igång på allvar till våren:crazy:
Gångartsmässigt är den med Hagenblod outstanding, men stammässigt vill jag behålla den andra! Sista chansen att föra mitt stos blod vidare, han har alltså Holiday Prince som morfar och Lambay Inver som mormors far.
Avvaktar i vilket fall så länge det fungerar.

Går ju i valet och kvalet hur jag ska göra med kastration... Har inte så bråttom, då de än så länge är otroligt lätta att hantera båda två:)
MEN det finns ju nackdelar med att ha unghingstar hemma när det går en flock ston inom räckhåll... visserligen inga problem nu, men vi får väll se hur det går när hormonerna kommer igång på allvar till våren:crazy:
Gångartsmässigt är den med Hagenblod outstanding, men stammässigt vill jag behålla den andra! Sista chansen att föra mitt stos blod vidare, han har alltså Holiday Prince som morfar och Lambay Inver som mormors far.
Avvaktar i vilket fall så länge det fungerar.

Jag tycker du ska spara honom. Holiday Prince är väl inte överrepresenterad i våra connemaror? Hur gamla blir de? Våra höll sig snällt i sin hage trots ston relativt nära. Även efter hingstprem så höll de sig på sin plats även om de började bråka och slåss.

Gärna med Finney Master / Lambay Inver någonstans bakom. Vill ju gärna ha det blodet. Vill inte ha Slieve Dara iaf och inget hagens blod. Gärna en hingstunge med färg :) Alltid trevligt.

Det borde ju finnas några som platsar på din beskrivning även om det finns mycket Slieve Dara/hagens blod i våra svenska connemaror.

Du kanske skulle åka till Frankrike och köpa något intressant med Finney Master i? ;)

Hej Nupilot !
Vet du om Grafit´s mamma lever, B Chanel ?
Kan hon få föl fortfarande tror du ? Isånnafall skulle du kanske kunna få be att få en lillebror till Grafit tillverkard :idea:

Annars, har inte Grafit några döttrar ute i landet, som du kunna köpa ett föl av ?

Connemarasenior

De blir två nu i vår. Han är en liten rymningsexpert;) Har stenkoll på ifall elen inte fungerar som den ska, då "trillar" han lätt ut...
Jaja, vi får helt enkelt bli bättre på att hålla efter staketen:idea:

Raderat...

Senast ändrad av en moderator:

Måste bara fråga... Varför är inte Hagen-blod intressant? Varför? Gäller det alla linjer, eller bara de stora ursprungliga (ex Lambay Winnie, Wänga Jolly, Morning News)? Hingstarna då?

Slieve Dara-blodet, är det ointressant pga att det är så utbrett/vanligt?

Hlsn Helena

Du kanske skulle åka till Frankrike och köpa något intressant med Finney Master i? ;)

Lite kul att det kommer hit connemaror från Frankrike tycker jag. I Frankrike verkade ju inte bara Finney Master utan även hans Irlandsfödda sonson (genom Rory Ruadh) - Fort Doolin. En dotter till Fort Doolin (imp Frankrike) vann GP-Ponny kvalet i Stenungsund igår: Gazelle du Morneau med Linn Keszei. Vet inte om ponnyn är renrasig dock.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 113
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 340
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka