Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hingsten i fråga var Värnbergs Neptunus RC10 och om jag inte minns fel tog ekipaget guld i Ponny-EM ungefär 1981.
Vet inte om det var guld individuellt eller i lag dock.
Indy
Vad söt hon var. Väldigt vackert tecknad!![]()
Har du tänkt behålla henne också som framtida avelssto?![]()
Jo, visst var det fantastiska Värnbergs Neptunus.
EM- Guld i lag & det på Connemarans hemmaplan - Irland![]()
De, Gielen´s hade väl även sonen Uranus ett tag ( i hans unga år ! )
//Connemarasenior
Är du på jakt efter en ersättare? Jag har två, en med och en utan Hagenblod! Hur lovande de är är ju svårt för en partiskt att bedömma, men enligt mig är de helt underbara![]()
en hingst SKA jag ha så äre bara. ska fundera ett tag.
men man vill ju ha lite valmöjligheter !
Har du inga önskemål stammässigt då? Något speciellt?
Själv har jag ju inga hingstar längre de är valacker.
Går ju i valet och kvalet hur jag ska göra med kastration... Har inte så bråttom, då de än så länge är otroligt lätta att hantera båda två
MEN det finns ju nackdelar med att ha unghingstar hemma när det går en flock ston inom räckhåll... visserligen inga problem nu, men vi får väll se hur det går när hormonerna kommer igång på allvar till våren
Gångartsmässigt är den med Hagenblod outstanding, men stammässigt vill jag behålla den andra! Sista chansen att föra mitt stos blod vidare, han har alltså Holiday Prince som morfar och Lambay Inver som mormors far.
Avvaktar i vilket fall så länge det fungerar.
Gärna med Finney Master / Lambay Inver någonstans bakom. Vill ju gärna ha det blodet. Vill inte ha Slieve Dara iaf och inget hagens blod. Gärna en hingstunge med färgAlltid trevligt.
Gärna med Finney Master / Lambay Inver någonstans bakom. Vill ju gärna ha det blodet. Vill inte ha Slieve Dara iaf och inget hagens blod. Gärna en hingstunge med färgAlltid trevligt.
Du kanske skulle åka till Frankrike och köpa något intressant med Finney Master i?![]()