Connemaraavel ----- diskussionstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Connemaraavel ----- diskussionstråd

Jag fick höra om det här med LI och fång att ponnyerna inte alltid höll sig i hagen där de skulle vara. :D Mer rymningsbenägna alltså.

Haha, ni ska bara veta alla historier jag fått höra om LI avkommor under de åren jag jobbat med Brolötens Hemsida ! ! ! haha

Kan tänka mig det. Men det är ju kul att höra. Sen ska man väl kanske inte föra vidare alla. :D

haha men nu menade ja angående rymningsbenägna :D
Vet att en utav brolötens avkommor lyckats hoppa studs inne i stallet, först ut ur boxen och sedan dörren (halvdörr) ut ur stallet :) Utan ansats :P

Vet att en utav brolötens avkommor lyckats hoppa studs inne i stallet, först ut ur boxen och sedan dörren (halvdörr) ut ur stallet :) Utan ansats :P

Herregud.:eek: Den måste haft bra koll på benen och rejält med kapacitet. Vad blev det av den sen?

Oj. Vet du vad Graffes avkommor har för sig på tävlingsbanorna? Såg en släkting till Graffe som är till salu. e B Joop u B Korall e LI.

Brolötens Bellona alltså som är tillsalu ;)

Ingen aning faktiskt, vet att de flesta tävlar i hoppning ! BitOSunshine tävlas väl i dressyr, och Gatzby har väl tävlats en del i dressyr, annars 0 koll !

Ingen aning faktiskt, vet att de flesta tävlar i hoppning ! BitOSunshine tävlas väl i dressyr, och Gatzby har väl tävlats en del i dressyr, annars 0 koll !

Ja så hette hon nog.

Du får forska på avkommorna och använda de som reklam. Ska du låna Elaine?

Ja så hette hon nog.

Du får forska på avkommorna och använda de som reklam. Ska du låna Elaine?

Jora, jag vill låna Elaine, men jag har kanske inte råd ! ! :(
man måste ju vara överrens med plånboken också ! Vi får se vi får se :)
Annars får jag väl hoppas att någon annan vill låna ut ett sto till mig :)

Åh, henne skulle kanske jag köpa! Syster till min älskade och djupt saknade Mixit....

Slänger mig in lite i er diskussion:) ...vet inte om ni sett eller redan diskuterat men det är även ett till Brolötens sto som är till salu, Riverstone e. Lambay Inver ue. Atlantic Storm. Trevlig stam men är dock född -88, inverkar kanske om man tänkt avla...

Hoho, vore det inte för att Cinna bara har LI som morfar och att hon inte fång så är det inte olikt henne ;)
Sys skulle mocka, satte kärran framför dörren, Cinna var sur för att hon inte fått gå ut i hagen, tog sats, hoppade över skottkärran och under boxdörrens överkant, tvärnitade på stallgången som innehar minimimått vad det gäller bredden, vände, siktade på ytterdörren och for sen glatt skuttande ner till hagen.
Kan man annat än älska en sådan häst?! :p

Hihi! Vad skoj! Min lille tvååring har vart på träning ngra måndagar nu o ska vara med i en liten lokal talangjakt i löshoppning på söndag! Är jättenervös redan för jag vet inte vem vi ska ha o driva honom, det är ju tränaren som gjort det innan och så har min mamma varit med men hon kan inte på söndag så då får jag åka med honom, jag som vart 20 mil bort varenda språng han har tagit, har ju inte en aning om hur han ska se ut :crazy:

Men vad roligt! Då får vi hålla tummarna!!! :)
Du fixar det säkert jättebra, tror jag! ;)

haha de där lät som mitt sto.
Hon råkade smita ur hagen en dag här i höstas o fick fölungen med sej.
Ut på ridbanan där de stod ett lite hinder sen vi löshoppat 2 åringarna.

var bara staket på den sida hindret stod men hon sprang runt runt runt o hoppade o verkligen njöt av o få hoppa igen.
Lille nisse hhängde på mamma o verkade tycka de var kul han oxå :p

tror min grålla saknar de aktiva hopplivet.

Haha! Skulle vilja se det! :) Dem är bara för härliga! :love:

Blir du typ fodervärd eller är det "hyra häst"? Du får sätta ut en annons på SCS salulista. :idea:

Hoppas det kommer några ston till honom nästa år i alla fall.

Blir du typ fodervärd eller är det "hyra häst"? Du får sätta ut en annons på SCS salulista. :idea:

Hoppas det kommer några ston till honom nästa år i alla fall.

jag vet inte faktiskt, diskuterade aldrig det. jag ställde bara frågor angående henne liksom :)
antar foder.

ja kanske det. :)

Jag får börja med att erkänna att jag inte är särskilt insatt i avel överhuvudtaget men jag har en connemara ponny som vi börjar fundera lite smått på att ta föl om ett antal år eftersom det är en så himla trevlig ponny.
hon är e: Dale haze och ue:Fendth vad säger ni om den stammen?
hon är utställd med 39 poäng som 3-4 åring hur funkar det med poäng och sånt kan dom höja sig om man ställer ut dom igen när dom är äldre (hon är nu 11 år)?
hoppas nån vill ta sig tid och svara på mina funderingar!

Trevlig stam, vad heter Pållen? Jag tycker att du ska ställa ut henne igen, connemaror är som årgångsvin, de blir bättre med åren! Tänk bara på att det kan vara bra att låta hästen "fetta" på sig lite, ett utställningshull är mkt högre än tävlingshull.

Hoho, vore det inte för att Cinna bara har LI som morfar och att hon inte fång så är det inte olikt henne ;)
Sys skulle mocka, satte kärran framför dörren, Cinna var sur för att hon inte fått gå ut i hagen, tog sats, hoppade över skottkärran och under boxdörrens överkant, tvärnitade på stallgången som innehar minimimått vad det gäller bredden, vände, siktade på ytterdörren och for sen glatt skuttande ner till hagen.
Kan man annat än älska en sådan häst?! :p

Oj det låter väldigt farligt att ställa en skottkärra för dörren om man har en så hoppbenägen connis! Ett antal hästar kommer varje år in på klinik för att dom trampat igenom skolådor, skottkärror osv. Hopptalang visas bäst på hoppbanan.

okej då ska jag tänka på det! hon heter Copia RC953. Ja det jag har hört är väl att det ska vara ganska trevlig stam på henne:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
554
· Visningar
16 333
Senast: Shpongle
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 706
Senast: bollen__
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 101
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 340
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säkerhetskontroll på hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCIX